Mitä teen pikkuveljen Janin kaa?

Huolestunut isosisko

Eli siis isi suuttu sille. Se otti sen hiuksist kiinni ja heitti maahan. Janilta (mun pikkuveljeltä, 10v) tuli mustelma polvee ja lonkka kipee, Se lähti paniikissa juoksee ulos metsää. Ilman kenkii tai takkii. Se ei oo vielkää tullu kotii. Näin sen tuol meijän pihal ja se itkee ja sitä pelottaa :( Mua ärsyttää ku isi on niin väkivaltanen. Pliis asiallisia juttuja mitä teen ja miten saan tän loppuu.

11

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkoja

      Iskosiskolle.

      Pystytkö mennä pikkuveljesi luokse. Mene lohduttamaan ja pyydä häntä tulemaan kotiin ja sano, ettei ole kiva ilman pikkuveljeä tuolla kotona.

    • ?????

      Joo mut saako isit tukistaa ja heittää maahan???

      • Ajatteleppa

        No, mitäs itse luulet?


    • isälläsi on ongelma

      Kerrot opettajalla, terveydenhoitajalle, kaverin isälle tai äidille tai muulle perheen ulkopuoliselle aikuiselle, miten isä teitä kohtelee ja pyydä, että hän auttaa teitä.

      Lapsia ei saa tukistaa ja heitellä.

      Isälläsi on ongelma. Te ette aiheuta hänen väkivaltaisuuttaan. Se on hänessä, Häntä ei voi auttaa ymmärtämällä ja peittelemällä hänen käytöstään. Ainoa, mikä auttaa on, että asia nostetaan pöydälle, eli vedetään mukaan perheen ulkopuolisia tahoja. Vain silloin isäsi lähtee hakemaan apua. Ei ole väärin hakea apua perheenne tilanteeseen. Sinä ja veljesi olette vain lapsia, ei ole oikein. että teitä pelottaa kotona. Aikuisten, vanhempien homma on suojella lapsia ja tehdä heille turvallinen olo. Teidän kotona ei hommat mene nyt oikein, mutta ne voivat korjaantua, jos haet apua.

      Toimi ennenkuin hän satuttaa jotakuta todella pahasti.

    • Huolestunut isosisko

      Minulla on pikkusisko 3,5v ja isi on lyönyt sitä hevosraipalla koska pikkusiskoni leikki illalla eikä isi saanut unta. Ei varottanut tai mitään. Isi on sitä mieltä että lapsia pitää kurittaa että lapset oppii. Muakin lyötiin remmillä kun olin pieni. En koskaan unohda sitä hetkeä.

      • drft

        Mitä mieltä äitisi on isäsi käytöksestä? Tietääkö hän, hyväksyykö, eikö uskalla puuttua?

        Voit soittaa lasten ja nuorten auttavaan puhelimeen. Sitä kautta varmasti saatte apua ja neuvoja.

        Isälläsi on ongelma ja siihen pitää puuttua ennen kuin jotain pahempaa sattuu.


    • Huolestunut sisko!!;

      No siis koko perhe tietää!! Vanhemmat on jotai uskovaisia ja
      raamatussa sanotaan että;
      "se joka lapsiaan kurittaa, se niitä rakastaa ja se kuka vitsaa säästää, se lapsiaan vihaa."
      Ite en usko jumalaan enkä todellakaan ole aikuisena samanlainen.
      Sanoin kerran isille; "Jos et lopeta tota lyömistä, soitan poliisille!"
      Isi vaa vastas; "Raamatussa sanotaan että lapsia pitää kurittaa, ja jos kerrot kenellekään, niin takaisin kotiin ei ole tulemista!"
      En tiedä missä muualla asua kun olen vielä nuori mutta mitä tekisin??

      • lastensuojeluilmoitu

        Ilmoita asiasta lastensuojeluviranomaisille. he voivat auttaa koko perhettäsi.

        Isäsi tarvitsee psykoterapeuttista apua, siis keskusteluterapiaa esim. psykologin kanssa.

        Lastensuojeluviranomaiset voivat auttaa teidän perhettänne eheytymään!


    • huono isosisko:(

      mun pikkuveli lyö ja puree sillä ei ole käytöstapoja ja se joutu tänään ulos arestiin. Ei ole kivaa olla sen isosisko.

    • Anonyymi

      Kerro aikuiselle !!!

      • Anonyymi

        Niin kerronkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe