Raha ja naiset

Isi 38 vuotta

Mikä on miehet teidän mielestä kohtuullista osallistua kuluihin lasten menojen suhteen pariskunnan seuraavilla tuloilla. Naisen peruspalkka 2200 lisät yhteensä noin 2600 ja elarit 3 lapsesta ja 4 lapsesta (yksi yhteinen) lapsilisät noin 870 lisää. Nainen maksaa asuntolainaa koska vaatimalla vaati sitä noin 750 kuussa. Mies tienaa n 2800 ja maksaa remonttilainaa, jätemaksut,vesilaskut,sähkölaskut, netti viihdelaskut, remontoi asuntoa myös suoralla rahalla, ostaa ruuat kaupasta, hmm unohtuko vielä jotain. Nainen valittaa että mies ei maksa mitään???!!! Nainen vetoaa aina siihen että hän maksaa asuntolainaa ja lasten kaikki menot. Joka ei pidä paikkansa, ostan heille joskus jotain mutta pitäisi kuulemma ostaa vielä enemmän vaatteita ym. Luulisi että naisen saamalla 870€ ostaisi aika paljon kun ei siittä ruokaakaan pistä yhtään. Mutta ei vissiin riitä kun pitäisi laittaa heihin lisää rahaa, mutta vaikea pistää kun tilistä ei jää yhtään käteen enempää maksamienu asioiden jälkeen. Lisätään vielä että ostan lapsille kaikki elektroniikan eli on jokaisella läppärit, tabletit, kännykät ym.. Mites muilla miehillä kokemuksia asian suhteen. Onko naiset todellakkin kyltymättömiä rahan suhteen. Meillä tämä naisen päkätys,pihtaus,vittuilu,asioiden vääristely,haukkuminen, huutaminen ja muukin epäasiallinen käytös alkoi vasta yhteisen lapsen syntymän jälkeen. Ennen sitä nainen oli ns kympin nainen eli ei mitään näistä em asioista. Oltiin oltu yhdessä 6v ennen raskautta ja luulin tuntevani hänet kunnolla. Ihmetyttää että miten kauan ja miksi naisten pitää esittää muuta kuin he ovat. Liian paljon on juttuja naisista jotka muuttuvat "hirviöiksi" papin aamenen tai synnytyksen jälkeen.

11

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • besservisser

      Ottakaa käyttöön yhteinen tili ja ohjatkaa kummankin kaikki tulot tälle tilille, josta ostetaan kaikki läppärit ja verkkarit. Lainat olisi hyvä myös yhdistää jolloin maksaisitte kumpikin asuntolainaa ja remonttilainaa.

      Puhutko netto vai bruttopalkoista? Kummassakin tapauksessa teillä tuskin jää kuun lopussa rahaa yli, joten tämä yhteinen tili toimisi varmasti loistavasti.

      Parisuhteenne tuskin on muuttunut vuosien varrella, mutta lasten kasvaessa menot räjähtävät, jolloin joutuu kiinnittämään entistä enemmän huomiota rahankäyttöön.

    • fifty fifty

      Noinhan siinä voi käydä, kun ottaa muijan jolla on jo ennestään lauma lapsia tuomisinaan. Siinä on aina valtavat riskinsä, jotka nyt sinun kohdalla näyttävät alkavan realisoitua.

      Niin mikäkö olisi kohtuullista?
      Pankaa kaikki perheen tulot ja menot yhteen kekoon ja jakakaa menot kyllin selkeästi. Alkakaa vaikka sopimalla selkeästi siitä, että miten ja mihin lapsilisät ja muut mahd.tuet, ne elarit mukaan lukien käytätte ja sen jälkeen sovitte muusta.
      Siis mitkä laskut kuuluu sinun hoitaa ja mitkä hoita vaimosi.

      Kaikkia yhteisiä lainojanne (asunto ja remontti), alatte jatkossa lyhentää molemmat yhdessä, koska se on juridisestikin järkevää, jos lainat on molempien nimissä.
      Talous ja kaikki muut menot jaatte palkkojenne prosentuaalisen osuuden mukaisesti, niin siinähän se oli.
      Meillä tämä käytäntö on toiminut ainakin liki 20 vuotta, johtuisiko siitä, että vaimoni on tilintarkastaja. Toisaalta emme ole uusioperhe, joilla noita tuon suuntaisia ongelmia putkahtelee useimmin esiin.

      Jäin tuossa miettimään, että samanlainenkohan "käytös" se mahtoi tuolla sunkin rouvallasi olla sen aikaisemmankin liiton päättymiseen johtanut syy?

    • Jätäse

      Jätä tuollainen mäkättävä nainen. Eihän tuollaista kestä pirukaan. Kun muutat pois, saat oman rauhan. Minä tein niin, vaikka exän kanssa oli 4 yhteistä lasta. Hermostuin kun ei muka olisi saanut tehdä mitään itsekseen. Ja rahaa pyyteli aina. Nyt yksin ollessa on mahtavaa, voi urheilla ja kun lapset tulevat, on laatuaikaa heidän kanssa voi olla ilman mäkätystä.

      • Isä 38 vuotta

        Tässä meillä on sellainen ongelma myös että naisen kans ei voi puhua rahasta ja menoista. Pari vuotta oon yrittänyt keskustella kaikista asioista mutta koskaan ei kuulemma ole aikaa tai kun vähän saa juttua aloitettua niin alkaa naisen vittuilu ja riidan haastaminen. Kun yritän esim puhua elareista niin asia ei kuulemma mulle kuulu ja oon kuulemma homo ja tähän ei tarvitse muuta kuin lausua exän nimi!!!??? Tuntuu että "hulluksi" nainen on tullu. Ei tässä oo kohta muuta mahdollisuutta kuin valitettavasti erota. Lapsien kannalta tämä kuitenkin olisi ikävää.


      • minä vaan
        Isä 38 vuotta kirjoitti:

        Tässä meillä on sellainen ongelma myös että naisen kans ei voi puhua rahasta ja menoista. Pari vuotta oon yrittänyt keskustella kaikista asioista mutta koskaan ei kuulemma ole aikaa tai kun vähän saa juttua aloitettua niin alkaa naisen vittuilu ja riidan haastaminen. Kun yritän esim puhua elareista niin asia ei kuulemma mulle kuulu ja oon kuulemma homo ja tähän ei tarvitse muuta kuin lausua exän nimi!!!??? Tuntuu että "hulluksi" nainen on tullu. Ei tässä oo kohta muuta mahdollisuutta kuin valitettavasti erota. Lapsien kannalta tämä kuitenkin olisi ikävää.

        isä 38 vuotta no joo meitä on näköjään kohtalo tovereita muitakin itse olen 46v isä jolla on 4lasta avovaimon käytös muttui jostain ihmeen systä todella epä normaaliksi vuonna 2008 heinäkussa kun mun isä kuoli.esim. alkoi laihduttamaan pisti sen hetkiset vateet kierätykseen osteli uudet vateet vaikka rahaa tohon tekoon ei tahtonut piisata ja kaupas kun käy tuo lapsille joka kerta karkkia ja jätelöä vaikka rahat ei tohon tahdopiisata .tienistit on siinä suhtessa että vaimo ei tienaa vuodessa sen vertaa mitä minä maksan veroja palkka tuloistani vuodessa.laina lyhennys rahojen ritävyydestä ei ota mitään vastuuta.ja toi naisellisen värkin anto muttu kans pihtamiseksi samassa tilantessa eli isän kuoleman yhteydessä.kiukuttelun ja räyhämisen taidon kans osaa .asioista ei pysty keskustelemaan kun heti alkaa hutamaan ja rähisemään.


    • uusperheessä

      En suosittelisi laittamaan kaikkia tuloja yhteiselle tilille. Tuollaisessa tilanteessa siitä saattaisi vaan tulla lisää riidanaihetta. Vaan yhteiselle, ns taloustilille, molemmat laittaa sovitun summan joka kuukausi, jolla maksetaan asumis- ja ruokakulut, ym ns pakolliset kulut. Toki pitää ensin pystyä sopimaan mikä on se SOVITTU summa ja mitkä on ne menot joihin tuota tiliä käytetään. Molemmilla olisi lisäksi omat tilinsä omassa hallinnassa, joiden käyttöön toisella ei ole syytä puuttua.Niin, ja jokainen maksaa omien lastensa kulut. Noin niinku pääsääntöisesti. Toki perheessä ei voida eurolleen kaikkea laskea, se olisi typerää.

    • juupajuu3

      Suomalainen nainen muuttuu usein luonteeltaan noin 30 kieppeillä raha keskeiseksi vittuiliaksi. Parasta vielä jos tämän upean leidin ystävä sattuu seurustelemaan varakkaan miehen kanssa, niin siitä saadaan suora vertailukohta omaan ankeaan ja tylsään elämään = ( normaalin ihmisen perus arki)

      • minä vaan

        juupajuu3 vastaus.oikeassa olet itsellä sama kokemus mulla.n35v iässä tosta avovaimosta tuli juuri tuollanen hirviö.


      • Duunarimutsi

        Itse ole rikas ja mieheni on köyhä. Meillä on luonnollisesti erilliset pankkitilit. On vaikea samaistua tähän keskusteluun, muttei minun tarvitsekaan. Kunhan vaan eksyin lukemaan. Meillä menee hyvin, joten ehdotukseni teille on, että etsikää rikas nainen. :)


    • Niina80_
    • 1/2 3/2 näin on

      HUOM!
      Vaikka asunto-osake on irtaimistoa sen omistaa osakekirjassa nimetty henkilö. Sillä kuka asuntolainan maksaa ei ole merkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe