Asuntomessut täysi floppi

dfsgdsffd

Messualueen läheisyydessä ei ole pysäköintimahdollisuutta omalla autolla saapuville messuvieraille.
Kuka tonne edes lähtee luettuani yllä olevan lauseen.

Eli suomeksi se siitä.

59

1664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nicoell

      Nytkö se sulle vasta selvisi.. Hyvin tuntuu väkeä vetävän kun keskustan hotellit ovat täynnä. Tietysti jos on tottunut liikkumaan omalla autolla metrin päähän päämäärästä... Messubusseihin kyllästyin (hyvinkääläinen siis olen) jo tänään, sen verran tiuhaan pörräävät ympäri kaupunkia. Vielä pitäisi kuukausi niitä jaksaa.

      Aivn mahtava keli tänään, miksipä sitä ei oman talon rakentamista suunnitteleva viettäisi messualueella. Mielenkiinnolla odotan kävijämäärälukuja ensimmäiseltä viikonlopulta.

      • Tolkkua puheisiin

        Hoteliit ovat enemmänkin ulokmaalaisten moto-cross kisojen osallistujien täyttämää.Ainoa kansainvälinen urheilutapahtuma Hyvinkäällä pitkään aikaan.


    • lähiparkki

      Kyllä minä ainakin vein autoni siihen viereiseen parkkiin. Pummasin messuesittelijä parkkilipun sisäänpääsylipun keralla, eräältä firmalta ja asia hoitui sillä.
      Pitää käyttää järkeä ja suhteita, tuollainen turha vinkuminen on typeryksen tapa.

      • Pyörällä menoksi

        No hätä! Paikoitukset bussikyyteineen ilmeisen hyvin hoidettu ja moni paikkakuntalainen pääsee kätevästi fillarilla messuille. Parkissa näkyi paljon pyöriä, hienoa!


    • vebrgegbb

      Jos joku haluaa jättää autonsa jonnekin 9km päähän epämääräiseen paikkaan ja vielä jonottaa haisevaan diesel-bussiin, josa ei ilmastointia, niin terve menoa.

      Itse odotan seuraavia asuntomessuja, jossa paikoitusasia hoidettu asiallisesti.

      • 9km päähän epämääräiseen paikkaan? :D Ihan vartijoita siellä näytti olevan, hangonradan ratapihalla, eikä siitä taida ihan 9km tulla :)

        Tää on tarkkaan harkittu juttu, usko vaan, se miten messupysäköinti on järjestetty. Rahat pois kävijöiltä ja mahdollisimman monta tahoa hyötymään (Hyvinkään liikenne, kauppakeskus Willa, muut keskustan liikkeet (kun bussi tulee takaisin keskustan läpi, vaikka voisi suorempaankin tulla)).
        Eikä olis mitään järkeä tehdä valtavia kenttiä asuntomessualueen viereen pysäköintiä varten, mitä niillä sitten messujen jälkeen?

        Siellä on 10 bussia vetämässä nonstoppina, ja - Yllätys Yllätys, ne on kaikki ilmastoituja!

        Itse kävin pällistelemässä messuja fillarilla, kevyt 10min ajelu keskustasta.


    • messukeikka

      Sitä on sitten ennenkin ko. messuilla käyty vai??

      Yleensä asuntomessuilla parkkipaikat ovat kauempana juuri sen suuren kävijämäärän ja logistiikan vuoksi, kuten viime vuonna Tampereella sekä edellisvuosina Heinolassa, Valkeakoskella jne. Eli tämä järjestely on ihan normaalia asuntomessuille. Kannattaisi varmaan ensin käydä muuallakin kuin omalla kotipihalla ja kaupassa ennen kuin tulee valittelemaan asioista joista ei parempaa tietämystä.

      Itse jätin oman autoni muutaman sadan metrin päähän messuportilta ja KÄVELIN loppumatkan. Hyvinhän tuolla lähistöllä näytti olevan tilaa eli järkeä käyttämällä voi tästä suuren suuresta ongelmasta päästä - kuka pakottaa jättämään auton jnnkn messuparkkiin ja vielä maksamaan siitä ja kulkemaan bussilla?? Turistit toimii niin. Järkeään voi käyttää, kukaan ei pakota mihinkään...

      Mitä messuihin tulee, niin parhaimmat messut tarjonnaltaan sitten Heinolan. Näytillä taloja, jotka normi-omakotitalohaaveilijankin saavutettavissa. Myös neliömäärät ja hifistelyt vähentyneet, nyt oli järkevän kokoisia taloja, ei övereitä kooltaan/hinnoiltaan/materiaaleiltaan, kuten esim. viime vuonna. Tietysti mukaan mahtuu joitakin övereitä, kuten aina.

      Sen huomasin muutamissa kohteissa, että rahallakaan ei saa tyylitajua - överiksi menee, kun ei tajuta milloin liika on liikaa. Näyttämisen halu on kova, mutta mettään menee :)

      • Ahaa, onko kaupunki unohtanut laittaa pysäköintikiellot johonkin? Luin jostain juuri että lähialueen kaduilla on messujen ajan pysäköintikiellot.
        Vai jätitkö auton teboilille tms asti ja kävelit siitä?


      • jkk_79 kirjoitti:

        Ahaa, onko kaupunki unohtanut laittaa pysäköintikiellot johonkin? Luin jostain juuri että lähialueen kaduilla on messujen ajan pysäköintikiellot.
        Vai jätitkö auton teboilille tms asti ja kävelit siitä?

        Itse itselleni vastaten, Hakakalliontien päässä on aluepysäköintikieltomerkki ja alla 30min kiekon kanssa lisämerkki, eli Hakakalliontie ja kaikki sivukadut, kiekon kanssa 30min.


    • messukeikka

      Ei missään Teboililla tai Hesellä vaan ihan alueen sillan jälkeen kääntyen oikealle, niin pöpelikköä löytyy, jonne voi autonsa tuutata. Kannattaa mennä pörräämään messualueen lähistölle - siellä on mettää ja tienvartta tarjolla. Oli jokunen muukin älynnyt asian.

      Ei ole kunta vielä ehtinyt kieltomerkkejään jakelemaan ko. alueilla, ehtivät kuitenkin vielä, vasta yksi päivä takana.

    • Ä Lykäs

      Ei juma''''', siinä on taas yksi aivoton. Mitä siitäkin tulisi jos jokainen veisi autonsa messualueen viereen, vai vielä pitäsi näille uusavuttomille tehdä parkit viereen. Oletko montakin päivää ryypännyt, kun moisia puhelet.?

      • messukeikka

        Älykkäälle (?!) tiedoksi; ei ole tyhmyyttä olla järkeä päässä - > jos tietää/tuntee ympäristön sekä mahdollisen paikan jossa voi kulkuvälinettään pitää, niin kuka tulee kieltämään järjen käytön?? Sinä vai? Jos kieltomerkkejä olisi, niin hyvä, mutta kun ei ole, joten silloinhan on luvallista jättää auto vaikka ojan pohjalle??

        Olet varmaan niin neiti ettei sinulla ole parkkisakkojakaan tullut never kuljet lippa ojossa paikassa kuin paikassa... Huoh, olen nainen ja enemmän näyttää minulla olevan jalkovälissä kuin eräillä...

        Suomessahan lähes kaikki kulkee sääntöjen mukaan kuin lehmälauma/orjat; omia aivoja ei saisi käyttää mitenkään vaan pelata mitä kummallisempien sääntöjen mukaan. Pointti on se, että mennään kuin lehmät jonossa vaikka heikoille jäille ja itketään sitten esim. juuri täällä palstoilla ja mollataan muut kun elämä on syvältä... vaikka juuri parkin suhteen.

        Jokainen tehköön oman valintansa minkä mukaan toimii, mutta olikin kyse siitä, kun täällä mollataan messujen logistiikkaa ja samantein koko messut lykätään maanrakoon - käytäntö on sama ollut messuilla aina eli viereen ei luvallisia parkkeja tehdä!!

        Turha alkaa hyviä messuja mollaamaan jos ei itse viitsi vaivautua kävelemään/liikkumaan metriäkään nelipyöräisestään... Se, jos mikä on uusavuttomuutta, ei aivojen käyttö jos tietää miten toimii. Ja jos olisin saanut sakot, niin olisin asian niellyt mukisematta, itse olen paikkani valinnut :)

        Ja tiedoksesi vielä sinulle "älykäs" - en ryyppää, olen absolutisti, ei kuulu moiset junttitouhut elämäntapoihini :)


      • elä kehtoo vekuttaa
        messukeikka kirjoitti:

        Älykkäälle (?!) tiedoksi; ei ole tyhmyyttä olla järkeä päässä - > jos tietää/tuntee ympäristön sekä mahdollisen paikan jossa voi kulkuvälinettään pitää, niin kuka tulee kieltämään järjen käytön?? Sinä vai? Jos kieltomerkkejä olisi, niin hyvä, mutta kun ei ole, joten silloinhan on luvallista jättää auto vaikka ojan pohjalle??

        Olet varmaan niin neiti ettei sinulla ole parkkisakkojakaan tullut never kuljet lippa ojossa paikassa kuin paikassa... Huoh, olen nainen ja enemmän näyttää minulla olevan jalkovälissä kuin eräillä...

        Suomessahan lähes kaikki kulkee sääntöjen mukaan kuin lehmälauma/orjat; omia aivoja ei saisi käyttää mitenkään vaan pelata mitä kummallisempien sääntöjen mukaan. Pointti on se, että mennään kuin lehmät jonossa vaikka heikoille jäille ja itketään sitten esim. juuri täällä palstoilla ja mollataan muut kun elämä on syvältä... vaikka juuri parkin suhteen.

        Jokainen tehköön oman valintansa minkä mukaan toimii, mutta olikin kyse siitä, kun täällä mollataan messujen logistiikkaa ja samantein koko messut lykätään maanrakoon - käytäntö on sama ollut messuilla aina eli viereen ei luvallisia parkkeja tehdä!!

        Turha alkaa hyviä messuja mollaamaan jos ei itse viitsi vaivautua kävelemään/liikkumaan metriäkään nelipyöräisestään... Se, jos mikä on uusavuttomuutta, ei aivojen käyttö jos tietää miten toimii. Ja jos olisin saanut sakot, niin olisin asian niellyt mukisematta, itse olen paikkani valinnut :)

        Ja tiedoksesi vielä sinulle "älykäs" - en ryyppää, olen absolutisti, ei kuulu moiset junttitouhut elämäntapoihini :)

        Ettet olis Riihimäen oma tyttö eli Päivi Räsänen. Moni asia loksahti paikoilleen palopuheessasi. Lehmälaumat/orjat vaan kulkemaan raamatun mukaan, ja sitten uhrataan jumalalle vaikka asuntomessujen lopuksi kaupungintalolla. Sounds like a plan.


    • hyvä konsti siis

      Kyllä tuolla ylenpänä joku kertoi keinon tähänkin pulmaan. Pitää pyytää vain messuesittelijän parkkilippu, sisäänpääsylipun keralla esittelijöiltä.
      Kyllä kait jokaisella sen verta suhteita löytyy.

    • Suukkosuukki

      Näin ulkopaikkakuntalaisena, katsoen mitäsättimistä täällä saa osalleen, rohkenen kysyä miten autolla tullaan messualueelle?
      Vanhempani, todella iäkkäät, haluaisivat tulla popposellaan Hyvinkäälle katsomaan messuja. Olivat jo kerran siellä käyneet, mutteivät löytäneet paikkaa.
      Saako lisämaksua vastaan autopaikan lähempää? Vanhat kun eivät jaksa niin pitkiä matkoja kun jo itse messualuekin on haastava...
      lähetän 10 lentosuukkoa sille, joka vielä osais linkittää tavisymmärrettävän kartan, minne auto ja minne kävellään ja vielä välimatkatkin =)
      Oliskohan joku niin ihana?


    • parkki pekka

      Kannattaa ajaa auto lähelle hakakalliota. Siellä on parkkipaikkoja ja tilaa.

      • Suukkosuukki

        ...mutta onko se lähellä messualuetta? Ei meidän vanhukset kyllä jaksa kävellä pitkiä matkoja ja kiva olisi jos hekin paikanpäälle pääsisivät. Taitaa olla paras vaan ottaa mittari? Hyvät suukot jää saamatta...


      • köntät kotiin jää
        Suukkosuukki kirjoitti:

        ...mutta onko se lähellä messualuetta? Ei meidän vanhukset kyllä jaksa kävellä pitkiä matkoja ja kiva olisi jos hekin paikanpäälle pääsisivät. Taitaa olla paras vaan ottaa mittari? Hyvät suukot jää saamatta...

        Parasta kun tuollaset köntykset pysyvät vaan kotona, jos ei osaa parkkipaikalta 50 metriä bussiin kävellä, niin paras olla kotisohvalla.
        Mitenkä ne jaksaa edes sisällä olevaa katua kävellä, siitä on melkein kilsa portilta ensimmäisille taloille.


      • Suukkosuukki
        köntät kotiin jää kirjoitti:

        Parasta kun tuollaset köntykset pysyvät vaan kotona, jos ei osaa parkkipaikalta 50 metriä bussiin kävellä, niin paras olla kotisohvalla.
        Mitenkä ne jaksaa edes sisällä olevaa katua kävellä, siitä on melkein kilsa portilta ensimmäisille taloille.

        Hienosti on sinutkin kasvatettu :(
        Olet kai niitä, joiden mielestä vanhat ihmiset ovat vain riesa ja aina tiellä. Itsekäs tyyppi kaikenkaikkiaan. Onneksi lähipiirissä ei ole moisia, pthyi!


      • Mäenlaskija
        Suukkosuukki kirjoitti:

        Hienosti on sinutkin kasvatettu :(
        Olet kai niitä, joiden mielestä vanhat ihmiset ovat vain riesa ja aina tiellä. Itsekäs tyyppi kaikenkaikkiaan. Onneksi lähipiirissä ei ole moisia, pthyi!

        Vähemmänhän tuosta tulee käveltävää, kun jättää autonsa kiltisti messuparkkiin. Alueen lähistölle varmasti johonkin saa auton jätettyä, mutta käveltävää tulee helposti reilut puoli kilometriä. Kun tekee niin kuin järjestäjät toivovat, joutuu kävelemään ehkä sata metriä messubussipysäkille, josta pääsee kyydissä istuen suoraan sisäänkäyntiportin viereen. En kyllä ymmärrä miksi tämä ratkaisu ei toimisi myös vanhusten kanssa. Mielestäni aika itsekästä vaatia erityiskohtelua paikoituksen suhteen, vaikka vieraita varten on erikseen järjestetty hyvät parkkipaikat ja toimiva kuljetus alueelle.


    • Fiksumpi

      Kaltevantien kauttaki pääsee messuille. Auton voi jättää metsä-jurvantielle.

    • vielä fiksumpi

      Auton on paree jättää hesen parkkiin. 2 Tunnin parkkiaika riittää hyvin, eikä tartte lähteä bussilla kiertämään kaupunki. Pysäköinti bussikuljetuksineen maksaa 9 €/auto, mikä on mielestäni aika suolanen hinta.

    • huh huh vaan

      No haloo, eihän viime vuonna Tampeellakaan pysäköinti ollut messualueen vieressä, vaan sinnekin kuljetus busseilla....
      Joten aivan turha taas hakea syytä valittaa, kasva aikuiseksi!

    • vierailija11

      Messubussi kiertää aseman kautta, jonne voi jättää ilmaiseksi auton. Käveltävää ei tuu paljoo. Tai sitten jättää Koneenkadulle, muistaakseni siinä ei oo kieltomerkkiä, Koneenkadulta kävelee Läntisimmälle messubussipysäkille muutamassa minuutissa

    • Jiminz

      MM motocrossi oli jymy menestys.

    • nimerkki

      Näkikö kukaan Raeikkoestae

    • Realworld

      Suomipaskamahojen pitää päästä niillä surkeilla Audeillaan aina tuulikaappiin asti tai henki lähtee jos joutuuu kävelemään omin jaloin yli 3 askelta.
      Pysykää vaan pois,ei teitä kaivata.

    • entäs ne messut ?

      Aloitus väittää asuntomessujen olevan floppi, mutta asiasta ei puhuta sanaakaan.
      Parkkipaikka tai parkkiongelma kun ei käsittele itse asuntomessuja lainkaan.

      • Huomioita aiheesta

        Asuntomessuja vartenhan se tilapäisparkki on tehty.Messujen jälkeen poistetaan käytöstä. Kyllä liittyy todellakin aiheeseen.Eipä ole liikenteessäkään kummoisia ruuhkia näkynyt.Jollei olisi aiheesta aiemmin kuullut, niin mitään poikkeavaa ei katukuvassa näkyisi.Mediakin on avajaisten jälkeen ollut hiljaa.


      • entäs ne messut ?
        Huomioita aiheesta kirjoitti:

        Asuntomessuja vartenhan se tilapäisparkki on tehty.Messujen jälkeen poistetaan käytöstä. Kyllä liittyy todellakin aiheeseen.Eipä ole liikenteessäkään kummoisia ruuhkia näkynyt.Jollei olisi aiheesta aiemmin kuullut, niin mitään poikkeavaa ei katukuvassa näkyisi.Mediakin on avajaisten jälkeen ollut hiljaa.

        Jos nyt kysyy itse messuista, niin tulee -peukkua, parkkipaikatko nyt on pääasia ?
        Jos messuista puhutaan, niin parkki on sivujuonne, jolla ei ole itse aiheen kanssa mitään tekemistä.
        Nähtävästi täällä vinkujista ei yksikään ole edes messuilla ollut, joten mielipiteen muodostaminen asiata, näkyy olevan peräti mahdotonta.


      • Huomioita aiheesta
        entäs ne messut ? kirjoitti:

        Jos nyt kysyy itse messuista, niin tulee -peukkua, parkkipaikatko nyt on pääasia ?
        Jos messuista puhutaan, niin parkki on sivujuonne, jolla ei ole itse aiheen kanssa mitään tekemistä.
        Nähtävästi täällä vinkujista ei yksikään ole edes messuilla ollut, joten mielipiteen muodostaminen asiata, näkyy olevan peräti mahdotonta.

        Parkkipaikka autolle on olennainen osa mitä tahansa suurehkoa tapahtumaa varsinkin sellaiselle joka tulee muualta Suomesta.Jos vähänkään on liikkunut suuremmissa yleisötapahtumissa on huomannut tämän asian. En ole näillä messuilla käynyt, en vingu, enkä kitisi toisten asiallisista pohdinnoista.


      • entäs ne messut ?
        Huomioita aiheesta kirjoitti:

        Parkkipaikka autolle on olennainen osa mitä tahansa suurehkoa tapahtumaa varsinkin sellaiselle joka tulee muualta Suomesta.Jos vähänkään on liikkunut suuremmissa yleisötapahtumissa on huomannut tämän asian. En ole näillä messuilla käynyt, en vingu, enkä kitisi toisten asiallisista pohdinnoista.

        Niin, sinullakaan ei siis ole mitään kokemusta messuista, ainoastaan parkkipaikasta.
        Messuja ajatellen parkkipaikka ansaitsisi kenties yhden kaksi kommenttia, mutta täällä kaikki sanottava messuista, on ainoastaan parkkipaikka kritiikkiä ja sen myötä tuomitaan messut flopiksi, vaikka suoraan myönnetään, että ei ole edes tullu käytä siellä. Kun ei ole käyty edes messuilla, niin mitenkä tuo parkkialueen toimimattomuus on noin vahvasti esillä ? Oletteko kenties kokeilleet ja ajelleen bussilla portille ja takaisin parkkipaikalle ? Taitaa se empiirinen kokemus siltäkin osin jäädä vain mielipiteeksi, jolla ei ole kokeilemati juurikaan painoarvoa.
        Eli koko ketju on tyhjää vikinää, ilman omaa kokemusta.


    • Elisa Lee

      Johan tätä odotettiinkin, että milloin se vinkuminen alkaa....

    • Bonushuoraaja

      Kaikissa käymissäni asuntomessuissa auto jätetään kauemmas ja tullaan bussilla paikalle. En ymmärrä ongelmaa tässä. Busseja lähti ja tuli jatkuvasti eikä odotusaikaa bussin sisällä kertynyt kuin ehkä minuutti. Sisälle pääsi aina heti.

      Jäikö muille mieleen Konttikodissa sänkyä myynyt nainen? Hänen myyntitapansa oli kuin Petteri Jussilalla aikoinaan. Hän kertoi myyvänsä sängyt tappiolla ja pelkät metalliosatkin maksoivat enemmän kuin itse sänky.

      Tarjoushinta oli 1250 euroa. Ilman patjaa tietysti. No tappiolla menee ja metalliosatkin maksaa tosiaan tuon yli tonnin.

    • parkki ruikutus

      Ei tämän ketjun kirjoittajat ole siellä messuilla käynyt, jotta on vähän vaikeatietää mitä siellä on.

      • 19+19=38 (euroa)

        Moni on jo rakentanut tai remontoinut eivätkä kuulu kohderyhmään. Miksi maksaa siitä kun menee sinne toteamaan: "En tota noin tekis". Liikennejärjestelyjä saa jokainen vapaassa Suomessa arvostella, eikä siihen ole kellään mitään sanomista. Voi toki kertoa oman mielipiteensä.


    • turhaa höpinää vain

      Saa sitä toki peetä jauhaa, mutta aika järjetöntä on arvostelu asiasta, mitä ei ole itse edes testannut. Ei siinä keskustelukulttuurilla voi ainakaan kehua, vaikka vapaassa maassa saa läpiä päähänsä puhua ja turhasta valittaa, sitähän tuo lähinnä on.

    • buzzucca

      miks paikkakuntalaisen pitäis viedä auto meuparkkiin? esim jos asuu vehkojalla, eiks missään muualla oo parkkista? voik teboilille esim jättää? en tosiaanka tarkoita ett pitäs portille päästä autolla. pääseekö messubussin kyyttin muualta? mi8tä se sit maksaa jos ei oo autoa ollenkaa vaan haluis vaan mennä keskustasta bussilla? entä junallla tulijat, joutuuko neki maksaa 9 euroo kyydistä?

      • 5000 merkkiä

        Tätä minäkin mietin. Missään ei selvin sanoin kerrota pääseekö autoton hyvinkääläinen tuohon messubussiin ilmaiseksi. Kaikista ei ole kävelemään / pyöräilemään.


    • naftaa kuluu

      Kaikki maksaa jotka bussiin noudee, ei ole ilmaiskyytejä niissä.

    • Asunnottomuusmessut

      Whaaat??? Maksaako pelkkä bussimatka 9e? Eikös ne mainosta että pysäköinti 9e sis kuljetuksen messualueelle. ?????
      Rahastusta!

    • valinnan vapaus

      Se on kuitenkin jokaisen itsensä asia maksaako vai käyttääkö esim. apostolin kyytiä.

    • fatktat oikein

      Bussit on ilmasia ihan kaikille, pysäköintimaksu tarkistetaan parkkipaikalta pois ajettaessa, eli todellakin maksetaan vain siitä pysäköinnistä. Kaupungilla muutama pysähdyspaikka jossa voi jäädä pois/tulla kyytiin(esim juna-aseman ja kauppakeskuksen lähellä). Kävelymatkat etäparkkipaikalla paljon lyhyemmät kuin jos parkki olisi asuntomessujen vieressä, koska parkkipaikalla pysäkkejä on useampi joten kävelymatka lyhyempi kun ei tarvitse isoa parkkipaikkaa tallustaa päästä päähän. eli ihan turhaa vikinää nyt yritetään saada aikaseksi. mutta viekää toki ne autot sinne ojanpohjalle ja rämpikää sitten vaikka mettän kautta aidan ali asuntomessuille...

      • Onkohan myös

        sähköbussia ?


    • Suukkosuun hengenhei

      Arvatkaas huviksenne kuinka moni vanha ihminen haluaisi tulla katsomaan sinne paikan päälle? Nyt jo täällä lytättiin ihmiset jotka eivät jaksa kävellä kuin tietyn aikaa/matkaa.
      On kyllä niin saatanan hienoa nähdä kuinka KOSKAAN tai EI MITÄÄN saa toinen saada ylimääräistä kuin mitä itse! Ihme menoa nykyään ja aivan sairaan itsekästä! Miten teidän isävanhemmat muuten jaksaa?????

      • kävelyä riittää kyl

        Eniten sitä kävelyä on siellä asuntomessualueella, joten huonojalkanen on vaikeuksissa itse messuilla. Portilta ensimmäinen talokohde on yli 500 metrin päässä, jos riittääkään. Kyllä ne parkkikävelyt on vasta veryttelyä, mikäli niissä jo vaikeuksia, niin ei messuille tosiaan kannata mennä.


      • hyväjalkainen
        kävelyä riittää kyl kirjoitti:

        Eniten sitä kävelyä on siellä asuntomessualueella, joten huonojalkanen on vaikeuksissa itse messuilla. Portilta ensimmäinen talokohde on yli 500 metrin päässä, jos riittääkään. Kyllä ne parkkikävelyt on vasta veryttelyä, mikäli niissä jo vaikeuksia, niin ei messuille tosiaan kannata mennä.

        Tuli käytyä ja kävellä messuilla tosiaan saa. Lisäksi monissa taloissa on portaita, joita huonojalkaisen paha nousta. Siihen vielä pitkät jonot, niin vaikeaa on. Penkkejä on kyllä kiitettävästi, joten saa siellä levähtääkin.


    • Mummoja arvostava

      Niin, mihin siitä vanhoja tarvitaan? Huonojalkaisethan ovat hidasteena muille joilla vielä virtaa riittää ja kun he vielä tietävätkin kaiken =))

    • talon rakennus

      Tuota noin, se vanhuus tulee kyllä kaikille vuosien karttuessa tarpeeksi.
      Jokainen on joskus hyväjalkainen, silloin mennään ja käydän milloin missäkin.
      Vanhana ei ole enää tarvista päästäkään jokapaikkaan. Ei luppokoti ihminen ole juuri kiinnostunut asuntomessuista, sen nyt tajuaa vähän jokainen.
      Eli mikä se on mummoja arvostavn viesti, mitä yrität sanoa ?
      Tämä keskustelu kun koskee asuntomessuja, ei niinkään vanhoja eläkeläisiä.

    • haloooo?

      taksi kulkee jos haluaa ovelta ovelle.. harmi vaan sekään ei oo ilmasta.. sit täytyy kävellä tai pyöräillä jos ei saa kaverilta kyytiä... Mut aivan turhasta taas naristaan..

    • karppa 18

      Oikeata tietoa saatavilla http://www.asuntomessut.fi/hyvinkaa-2013

      Messuparkki on valvottu P-alue n. 3,5km etäisyydellä messualueesta ja sieltä on jatkuvat bussikuljetukset messualueelle. Pysäköinti maksavaa 9€ ennakkoon messualueen lippukassoilta ostettaessa. Vain bussia käytettäessä (esim. keskustasta tultaessa) on bussikuljetus ilmainen.
      Bussien kulkureitti on ns. ympyräreitti joka kulkee parkkialueelta messualueelle ja messualueelta keskustan kautta takaisin parkkialueelle. Näin mahdollisesti junalla tai bussilla Hyvinkäälle saapuvat pääsevät sujuvasti messuille. Myös Hyvinkääläisille on tämä mahdollisuus veloituksetta.
      Kuten jo on todettu, on koko Hyvinkään keskusta-alueelta helppo saapua messualueelle pyorällä ja tätä mahdollisuutta ovat myös erinomaisen monet hyödyntäneet.

    • hyvinkääläinen

      Hyvät oli messut, siis olen käynyt ja nähnyt ihan omin silmin. Kivoja taloja ja pitkästä aikaa ihan tavallistenkin ihmisten tavoitettavissa. Kaikki te valittajat tällä palstalla toivottavasti ette ole hyvinkääläisiä. Ainako pitää mollata jos omalla paikkakunnalla järjestetään jotain. Kyllähän sitä valittamista aina löytyy kun oikei haluaa.

    • järki hoi missä lien

      Niin aivan turhasta, niinkuin tästä ketjusta hyvin selviää. Ei olla edes käyty messuilla, saati parkissa, mutta asiasta vingutaan vain tavan mukaan.

      • Sana on vapaa

        Onko mielipidevapaus vinkumista.Minun puolestani ottakoot kantaa puoleen jos toiseen.


      • vieras7
        Sana on vapaa kirjoitti:

        Onko mielipidevapaus vinkumista.Minun puolestani ottakoot kantaa puoleen jos toiseen.

        Joo mielipidevapaus! Voi jospa joku sitten joskus kehuisi jotain. Vai onko kaikki aina niin huonosti ja huonosti järjestettyä, kallista jne....


      • niinpä kyllä
        Sana on vapaa kirjoitti:

        Onko mielipidevapaus vinkumista.Minun puolestani ottakoot kantaa puoleen jos toiseen.

        Sana on vapaa, mutta säälittävää on tuollainen oman tyhmyyden julistus. Mielipide asiasta jos muodostetaan käymättä messuilla, tai edes siellä parkissa.
        Fiksut ei mölyä turhaan ja sanottavakin on pääsääntöisesti positiivista.


      • Ilmainen mainos
        vieras7 kirjoitti:

        Joo mielipidevapaus! Voi jospa joku sitten joskus kehuisi jotain. Vai onko kaikki aina niin huonosti ja huonosti järjestettyä, kallista jne....

        Kyllä silloin kehutaan kun on aihetta. Tietysti tulee huomioida "puolueettomuus" eikä mainosmielessä kehuta omaa liiketointa, joka tunnetaan köyhän miehen mainoskikkana.Ensin kysytään kauppaa tai tuotetta ja muutaman minuutin päästä kehutaan.Se on todella huonoa.


    • Ennenvanhaan

      oli hisimökkejä puutarhoineen, esim. Keravalla.
      Puutarhoineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      97
      961
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe