Kärsin silloin tällöin kasvoihini ilmestyvistä isoista finneistä. Nämä viheliäiset ilmestyvät vielä joko nenään tai nenän viereen. Viikko sitten nenän varteen ilmestyi taas tällainen; Olen finniä puristellut pari päivää, se oli jo "kypsä". Puristamisen jälkeen laitoin finniin tea tree öljyä. Viimeyön aikana finnin päälle on kasvanut iso ja kova rupi, ympäriltä iho punoittaa ja on hiukan turvoksissa. Auttaisiko bepanthen emulsivoide ruven irtoamisessa ja ihon paranemisessa? Onko jotain muita vinkkejä? Kiitos vastanneille :)
Finnin päälle tullut iso rupi,miten edesautan ruven irtoamista?
3
11415
Vastaukset
- ai ai
yritä olla puristelematta finnejä.
ja rupien paranemiseen mulla ainakin on auttanut Bepanthen-voide. Nopeuttaa selvästi paranemista. - Jdjdkfkfk
Mulla tuli nyt pari kun olen lääkekuurilla. Otsaan tuli noin 1-2 viikkoa sit tommonen finni, sitä ei saanu kul puristettua enkä ois puristanukkaa ku ei näkyny valkopäätä, oli myös kipeä. Nyt ei ole kipeä mutta on koholla ja näkyy punaisena. Käytän bepanthenia sillointällöi siihen, en osaa sanoa auttoiko mutta yritetään silti.
- voi voi
On nuo kyllä inhottavia! Uskaltauduin eilen saunaan, jossa sitten rupi lähti irti. Laitoin bepanthenia siihen, tilalle tuli uusi rupi, mutta huomattavasti ohuempi ja pehmeämpi. Liian aikaisin menin siis saunaan, mutta bepanthen onneksi auttoi! Rupi on siedettävämmän näköinen, ja punoitus ei läheskään niin suuri. Turvoksissa patti vielä kyllä on, mutta ei se ennenkään yhessä yössä ole laskenut, joskus on mennyt jopa viikko... pikku hiljaa. Huoh. Ajattelin kokeilla nyt joka ilta laittaa siihen bepanthenia, kuivattavia aineta en uskalla enää tässä vaiheessa laittaa. Ei siitä rasvasta ainakaan mitään haittaa voi olla, jos vaikka edesauttaisi paranemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei853895Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071822- 1091136
- 1001101
- 67966
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22761