Vessaunet+road trip eksän kanssa

Tiristäjä

Kuulostaa varmaan hieman hassulta mutta näen melko usein unta että minulla on vessahätä ja etsin vessaa. Joka kerta kyse on pissahädästä, ja joka kerta myös löydän vessan. Nämä ovat yleensä aina julkisia vessoja, esim. koulun tai teatterin wc (monta koppia rinnakkain). Joskus vessa on todella likainen. Joka kerta myös ovessa on jotain häikkää - sitä ei ole ollenkaan, se on vain puolikas tai lukko ei toimi. Tästä syystä vessaan tulee muita ihmisiä, joskus tuttuja tai puolituttuja, mutta useimmiten täysin minulle tuntemattomia.

Olen nähnyt tällaisia vessaunia viimeiset 4-5 vuotta, äitini kuolemasta lähtien. Sitä ennen en muista näitä nähneeni.

Viime yönä taas näin yhden:
Olin automatkalla joidenkin kavereideni kanssa. Mukana oli myös eksäni ja hänen nykyinen tyttöystävänsä (jonka vuoksi erosimme aikoinaan). Minä ajoin. Otimme kyytiin liftarimummon, joka ei muistanut nimeään, mutta kertoili todella "rivoja" juttuja nuoruusajoistaan. Vitsailimmekin, että muori ei muista omaa nimeään, mutta kaikkien heilojensa nimet kyllä!
Jossain vaiheessa pysähdyimme jollekin taukopaikalle, jossa oli ns. huoltorakennus. Taukopaikalla ei ollut muita matkaseurueita. Muut kävivät wc:ssä ja minä jäin autoon muorin kanssa. Kun muut palasivat, he jäivät pihalle norkoilemaan, ja menin hoputtamaan heitä (oloni oli hieman kiusaantunut kuunnellessa muorin juttuja). Eksäni ja hänen nykyisensä juttelivat keskenään, eksäni selkä minuun päin, joten jouduin menemään todella lähelle sanoakseni että "jatketaan matkaa". Kävikin ilmi, että eksäni ei jutellutkaan nykyisensä kanssa, vaan he puhuivat puhelimeen ja eksäni oli todella vihainen kun tulin keskeyttämään "yksityisen keskustelun". (Huomautuksena, että eksäni ei ole koskaan ollut vihainen henkilö kenellekään, vaan todella leppoisa ja vähän liiankin lauhkea.) Menimme takaisin autoon, jolloin huomasin että minunkin täytyy käydä vessassa. Eksäni oli tästä tiedosta todella närkästynyt, tuhahteli että käy sitten nopeaan.
Menin sisälle rakennukseen, jossa oli erikseen miesten ja naisten wc. Rakennus oli epäsiisti, eikä oikein huvittanut koskea mihinkään. Naisten vessaan mennessäni huomasin, että ulko-ovessa ei ole lukkoa. Pönttö oli suoraa tätä ovea vastapäätä, mutta niin kaukana, ettei sitä yltänyt pitää kiinni istuessaan pöntöllä. Pissahätä oli kauhea, joten päätin tehdä asiani nopeasti ja huutaa "vessa varattu" jos kuulen ääniä ulkoa. Ulkopuolelle alkoi kertyä jonoa heti kun olin istunut pöntölle. En kuitenkaan ns. voinut pissata normaalisti, sitä ei vain tullut kuin muutama tippa kerrallaan vaikka kuinka yritin.
Loppujen lopuksi päästin muitakin sisälle vessaan, jotten aiheuttaisi kamalaa ruuhkaa (sermin takana kauempana oli muita wc-pönttöjä omissa kopeissaan, minun pönttöni oli ainoa ilman koppia tai muuta suojaa). Viimeisimpänä vessaan tuli vaalea nainen (ei kukaan tuttuni) joka kysyi olisiko minulla tussia lainata, hän halusi kirjoittaa rasvatuubiin (jossa ilmeisesti oli maitoa?) vauvansa nimen. Sanoin ettei minulla tässä pöntöllä istuessa ole tussia, mutta autossa voisi olla. Osoitin myös vessan lattialla olevia kuulakärkikyniä ja kysyin kävisikö nuo. Hänen mielestään ne olivat likaisia eivätkä ollenkaan sopivia lapselle tarkoitetun purkin merkitsemiseen. Kysyin myös miksi nimi pitää kirjoittaa purkkiin ja nainen kertoi että hänen vauvansa tykkää siitä että näkee oman nimensä.

Ajallisesti pisimpään kesti vessassa olo ja koko sen ajan YRITIN tiristää pissaa. Panikoin myös sitä, että matkaseurueeni hermostuu kun minulla kestää niin kauan.

8

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiristäjä

      Niin siis jonkin näköistä tulkintaa haluaisin tälle unelle ja näille toistuville vessaunille :)

      • entinen Laurami

        Koet syyllisyyttä joka liittyy jotenkin seksuaalisuuteen. Äitisi kuolema laukaisi tällaiset tunteet vaikka äitisi ei liity asiaan


    • 1 tulkitsija

      Heipähei,

      Vessaunet ovat yleisimpiä unia, mutta mitä ne mahtavatkaan symbolisoida?

      Vessakäynnithän ovat hyvin intiimejä tapahtumia ja samalla ihan ihmisen perustarpeita.

      Unennäkijän tässä tapauksessa uneksuessa korostetusti siitä, että hänen vessakäynnit ovat julkisluontoisia (julkisia rivivessoja) ,
      ja hän ei saa rauhassa toimittaa asiaansa vaan joutuu jännittämään ja häirityksi eli ovessa on häikkää ja lukko ei toimi,jne... se viestittää yksinkertaisesti uneksujan yksityisyyden puutetta valve-elämässä.

      Unet ovat viisaita ja tässäkin uni yrittää lempeästi symbolikielellä viestittää tulkintani mukaan uneksujalle korostetusti sitä, että unennäkijä tarvisisi nyt enemmän yksityisyyttä ja aikaa sekä suojaa ikiomille henkilökohtaisille yksityisasioille.

      Ilmeisesti nyt juurikin tarvitaan sitä omaa rauhaa surra tätä äitinsä poismenoa josta surutyö jostain syystä kesken vaikka kuolemasta on jo muutama vuosi, niin suremme eri tahtiin (pissan väkisin tiristäminen unessa kuvaa tätä että yrittää kiirehtiä tunteita, mutta kun niitä ei voi pakottaa)
      ja aika ilmeisesti kypsä nyt muistella ja kaivata sieltä sisimmästä niitä ikävän ja kaipuun surunköynnöksiä rakastavien muistojen ruusupensaiksi.

      Kaunista ja ihanata kesänjatkoa Sinulle ja kauniita kesäkukkasten tuoksuisia unia!

      • Tiristäjä

        Hei,

        ja kiitos hienosta vastauksesta.

        Kun luin viestisi, tajusin - tai pikemminkin tunsin, että juuri näin se onkin. En ehtinyt surra silloin heti tapahtuneen jälkeen kunnolla.

        Tämä oli ensimmäinen uni, jossa jouduin "väkisin tiristämään pissaa". Aiemmin vastaavissa vessaunissa sitä ei ole ollut, joten tämä nyt hieman havahdutti.

        Yksi tulkitsija, oikein leppoisaa kesää Sinulle. Kiitos avustasi!


    • kooooos

      lisäisin vielä tuon auton, koska sinä itse ajoit, sulla on kuitenkin oma elämä hallinnassasi, se muori on sinä itse
      ja talo on aina luva itsestä, onko se kunnossa, onko siellä valot, onko katto eli tunnet nyt itsesi hieman "risaksi"
      joo ja toi wc-juttu, komppaan kolleegaa juu...

    • tulkintoja

      Vessaunet yleisimmin kuvaavat mm yksityisyyttä, tai paremminkin sen puutetta.
      Jos vessa "tulvii yli" jätettä, viestii se negatiivisten kokemusten kasautumisen aiheuttamaa painetta, jotka tulisi "huuhtoa viemäriin" ennen kuin psyyke tukkeutuu ja "tulvii yli".

      Joilekin vessaunien ilmaantuminen tietää epätavallisen suurta taloudellista voittoa
      tai yllättävän suuren rahasumman saamista.

    • Useimmiten vessaunet johtuvat unen aikana koetusta fyysisestä tarpeesta. Toisin sanoen unen aikana rakko täyttyy, ja kun sen tyhjentämisen aika olisi käsillä, nähdään unessa vessan ja helpotuksen olevan käsillä.

      Aloittajan kertomassa tapauksessa ei kuitenkaan ole kyse yllämainitusta.

      Kertomuksessa selvästi havaittavia tunteita ovat kiusaantuminen, siis häpeä ja nolous.

      Aluksi liftarimummon jutut olivat hauskoja, mutta muuttuivat kiusallisiksi viimeistään siinä vaiheessa kun unennäkijä jäi mummon kanssa yksin.

      Yksityisen keskustelun keskeyttäminen ja siihen reagoiminen aggressiivisesti on keskeyttäjän kannalta kiusallista ja noloa. Samoin on ilmoittaminen, että tarvitsee vessakäyntiä ja toinen suhtautuu siihen kärsimättömästi.

      Epäilemättä nämä kaikki liittyvät jollain tavalla unennäkijän suhteeseen eksäänsä, mutta minusta taustalla on tunne, mikä sieltä yrittää kaikin keinoin päästä ilmi.

      Menit vessaan, missä tarkoitus oli helpottaa omaa oloaan. Rakennus oli epäsiisti, siis ahdistava. Helpotuksen saamiseen siis liittyi jotain ahdistavaa.

      Helpotuksen saamisesta kiinnijääminen pelotti sinua, kenties koska olit naisten vessassa. Et kyennyt salaamaan sitä, et ylettynyt pitämään ovea kiinni.

      Vaalea nainen, joka halusi lainata tussia. Minusta siinä on ilmeinen toive seksuaalisesta aktiviteetista jonkun toisen kanssa, kuten myös perheen perustamisesta.

      Mutta mistä kaikki tämä häpeä, nolous, ahdistus ja suorituspaineet? Matkaseurasi odotti sinulta suoritusta koko ajan.

      Mainitsemilleni asioille olisi aina useampia selityksiä.

      Tapauksessa on ilmeistä, että konfliktikylläinen suhteesi vaikutti sinuun sen loppumisen jälkeenkin.

      Naisten vessasta helpotuksen hakeminen voisi viitata homoseksuaalisiin tarpeisiin, joihin liittyy paljon ahdistusta, häpeää ja noloutta. Suorituspaineet ja pelko kyvyttömyydestä voivat johtua siitäkin.

      Kiitos unesi jakamisesta.

    • Anonyymi

      ---

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe