tulilisko

abcdefg...

syökö tulilisko neontetroja, jos ei niin voiko tuliliskon laittaa pariksi viikoksi samaan akvaarioon mustatetrojen, täplämonnisten, neontetrojen, miekkapyrstöjen, ja miljoonakalojen kaa samaan akvaarioon vai pitääkö mun pistää se alle 20 litraseen "kalojen poikas akvaarioon" jossa ei oo vielä ees suodatinta (vaan pariks viikoks) kun oon hankkimassa uutta akvaarioo mut ei oo löytyny vielä sopivaa mut tulilisko tulee jo ens viikolla....... kertoisitteko vielä vähän tuliliskoista (tiedän kyllä perus asiat)

6

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natu

      Tuliliskot ei tartte puhdistinta yms...
      Minkä kokoinen tuliliskosi on?
      Jos se on pieni niin uskaltaisin sen laittaa samaan kuin kalatkin 2 viikoksi,mutta siinä tapauksessa luulisin että se menisi myös siinä poikas-altaassakin ne pari viikkoa.
      Jos se on iso tulilisko niin se voi pian syödä sun kalat, ja se poikas-allas on liian pieni.
      Toivottavasti joku viisaampi osaa vastata paremmin =)

      • FISU

        Laitoitpa sitten kumpaan vaan niin muista tukkia kaikki kansilasin kulmat hyvin. Mul oli 2 liskoa jotka karkas ihan uskomattomista raoista.Söivät neontetrat ja partamonnin pojat.


    • Zuuls

      Ei laiteta kalojen kanssa samaan. Palstalla olevan "lajien sekoittamisesta" alta löydät minun laittaman linkin asiasta ja se selventää myös asiaa miksi ei.

      Lyhyesti jo pelkkä tulilisko uloste on liian vahvaa kaloille, myrkyllisyys jne.

      Tulari pärjää kyllä sen max 2 viikkoa noinkin pienessä, kun rakennat sinne maa-alueen esim. korkinpalasta ja laitat jonkun pienen suodattimen (esim Fluval 1 on aika pieni yms.) ja et ruoki liikaa.

      Jopa noin pieni tila ihan väliaikaisena ja pakollisena menee sen 2 viikkoa paremmin, kuin kalojen kanssa.

      Tässä lyhyesti minun mielipiteeni ja vastaukseni.

      Lajien sekoittamisesta tosiaan löytyy lisää syitä miksi lajeja ei saisi sekoitella. :)

      • abcdefg...

        Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?


      • Zuuls
        abcdefg... kirjoitti:

        Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?

        Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

        Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

        Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..


      • abcdefg...
        Zuuls kirjoitti:

        Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

        Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

        Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..

        joo kyllä se on Cynops Orientalis


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe