tulilisko

abcdefg...

syökö tulilisko neontetroja, jos ei niin voiko tuliliskon laittaa pariksi viikoksi samaan akvaarioon mustatetrojen, täplämonnisten, neontetrojen, miekkapyrstöjen, ja miljoonakalojen kaa samaan akvaarioon vai pitääkö mun pistää se alle 20 litraseen "kalojen poikas akvaarioon" jossa ei oo vielä ees suodatinta (vaan pariks viikoks) kun oon hankkimassa uutta akvaarioo mut ei oo löytyny vielä sopivaa mut tulilisko tulee jo ens viikolla....... kertoisitteko vielä vähän tuliliskoista (tiedän kyllä perus asiat)

6

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natu

Tuliliskot ei tartte puhdistinta yms...
      Minkä kokoinen tuliliskosi on?
      Jos se on pieni niin uskaltaisin sen laittaa samaan kuin kalatkin 2 viikoksi,mutta siinä tapauksessa luulisin että se menisi myös siinä poikas-altaassakin ne pari viikkoa.
      Jos se on iso tulilisko niin se voi pian syödä sun kalat, ja se poikas-allas on liian pieni.
      Toivottavasti joku viisaampi osaa vastata paremmin =)

• FISU

Laitoitpa sitten kumpaan vaan niin muista tukkia kaikki kansilasin kulmat hyvin. Mul oli 2 liskoa jotka karkas ihan uskomattomista raoista.Söivät neontetrat ja partamonnin pojat.

• Zuuls

Ei laiteta kalojen kanssa samaan. Palstalla olevan "lajien sekoittamisesta" alta löydät minun laittaman linkin asiasta ja se selventää myös asiaa miksi ei.

Lyhyesti jo pelkkä tulilisko uloste on liian vahvaa kaloille, myrkyllisyys jne.

Tulari pärjää kyllä sen max 2 viikkoa noinkin pienessä, kun rakennat sinne maa-alueen esim. korkinpalasta ja laitat jonkun pienen suodattimen (esim Fluval 1 on aika pieni yms.) ja et ruoki liikaa.

Jopa noin pieni tila ihan väliaikaisena ja pakollisena menee sen 2 viikkoa paremmin, kuin kalojen kanssa.

Tässä lyhyesti minun mielipiteeni ja vastaukseni.

Lajien sekoittamisesta tosiaan löytyy lisää syitä miksi lajeja ei saisi sekoitella. :)

• abcdefg...

Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?

• Zuuls
        abcdefg... kirjoitti:

Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?

Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..

• abcdefg...
        Zuuls kirjoitti:

Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..

joo kyllä se on Cynops Orientalis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe