tulilisko

abcdefg...

syökö tulilisko neontetroja, jos ei niin voiko tuliliskon laittaa pariksi viikoksi samaan akvaarioon mustatetrojen, täplämonnisten, neontetrojen, miekkapyrstöjen, ja miljoonakalojen kaa samaan akvaarioon vai pitääkö mun pistää se alle 20 litraseen "kalojen poikas akvaarioon" jossa ei oo vielä ees suodatinta (vaan pariks viikoks) kun oon hankkimassa uutta akvaarioo mut ei oo löytyny vielä sopivaa mut tulilisko tulee jo ens viikolla....... kertoisitteko vielä vähän tuliliskoista (tiedän kyllä perus asiat)

6

690

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natu

Tuliliskot ei tartte puhdistinta yms...
      Minkä kokoinen tuliliskosi on?
      Jos se on pieni niin uskaltaisin sen laittaa samaan kuin kalatkin 2 viikoksi,mutta siinä tapauksessa luulisin että se menisi myös siinä poikas-altaassakin ne pari viikkoa.
      Jos se on iso tulilisko niin se voi pian syödä sun kalat, ja se poikas-allas on liian pieni.
      Toivottavasti joku viisaampi osaa vastata paremmin =)

• FISU

Laitoitpa sitten kumpaan vaan niin muista tukkia kaikki kansilasin kulmat hyvin. Mul oli 2 liskoa jotka karkas ihan uskomattomista raoista.Söivät neontetrat ja partamonnin pojat.

• Zuuls

Ei laiteta kalojen kanssa samaan. Palstalla olevan "lajien sekoittamisesta" alta löydät minun laittaman linkin asiasta ja se selventää myös asiaa miksi ei.

Lyhyesti jo pelkkä tulilisko uloste on liian vahvaa kaloille, myrkyllisyys jne.

Tulari pärjää kyllä sen max 2 viikkoa noinkin pienessä, kun rakennat sinne maa-alueen esim. korkinpalasta ja laitat jonkun pienen suodattimen (esim Fluval 1 on aika pieni yms.) ja et ruoki liikaa.

Jopa noin pieni tila ihan väliaikaisena ja pakollisena menee sen 2 viikkoa paremmin, kuin kalojen kanssa.

Tässä lyhyesti minun mielipiteeni ja vastaukseni.

Lajien sekoittamisesta tosiaan löytyy lisää syitä miksi lajeja ei saisi sekoitella. :)

• abcdefg...

Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?

• Zuuls
        abcdefg... kirjoitti:

Nyt mä sit sain sen tuliliskon, laitoin sen siihen "pikkuseen altaaseen". Se on sellanen n.10cm pitkä, kuinkahan isoks se vielä kasvaa?

Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..

• abcdefg...
        Zuuls kirjoitti:

Cynops Orientalis jää tuohon n.8cm ja voi olla sen 10cm:kin vielä, mutta ei se yleensä yleisesti yli mene.

Mitä lajia tuliliskosi on niin voi ennustaa koon?

Käsite "tulilisko" kattaa aika monta lajia. :) Eli siksi lajin oikeanimitys olisi hyvä tietää..

joo kyllä se on Cynops Orientalis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2661
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1462
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      941
    Aihe