Ajaminen autokoulun jälkeen.... ilman kolmiota....

takas pyörän selkään

....on ihan kamalaa. Kävin juuri äsken ajelemassa ensimmäisen kerran yksin - ilman puolisoa - ajokortin saamisen jälkeen, ja nyt päälimmäinen fiilis on lähinnä se, että en halua auton rattiin enää ollenkaan!

On raivostuttavaa, että kun itse ajaa nopeusrajoituksien mukaan (lue: en siis ali- eikä ylinopeutta) takana ajava tulee aivan takapuskuriin kiinni. Mutta eipä siinä kaikki - se, että saman reissun aikana sekä yksi rekka- että yksi taksikuski päättää lähteä ohittamaan minut 60 alueella, (JOSSA EI TOSIAANKAN OLE OHITUSKAISTAA JA VASTAAN TULEE JATKUVASTI LIIKENNETTÄ), on täysin pöyristyttävää. Huh, huh! Kehtaavatkin kutsua itseään ammattikuskeiksi! Mielestäni tuossa ei ollut mitään ammatillista ja muutenkin todella lapsellista tuollainen mielenosoittaminen.

Mielestäni olisi todella hyvä idea, jos vasta kortin saaneet kuskit voisivat käyttää ajessaan jotain varoituskolmion kaltaista merkkitarraa (ei nyt varoituskolmiota kuitenkaan :P). Siinä olisi ainakin selitys sille, miksi ajaa sääntöjen mukaan - kun se kerta noin yleisesti on niin epänormaalia!

8

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • csds

      Keskity vain omaan ajamiseen äläkä välitä muista. Jos joku roikkuu puskurissa niin roikkukoot, ei ole sinun vika. Minimoit omat riskisi kun ajat sääntöjen mukaan. Muut tekevät mitä tekevät omalla riskillään.

    • symppis

      mulla iha samat fiilikset, toissapäivänä sain kortin ja eilen ekaa kertaa töihin omalla autolla -> ajelin nopeusrajotuksien mukaan ja silti kaikki ohittelee ja kaahailee ku hullut :D noo, pitää yrittää olla välittämättä ja ajella oman taitonsa mukasesti :) mielummin itse ajelen rajotusten mukaisesti kun kuitenki ekan 2 vuoden aikana lähtee kortti niin helposti...

      • että näin

        Pidä vaan kiinni tuosta eli ajele rajoitusten mukaan maksimissaan. Se, että kortti lähtee herkemmin tuon 2 vuoden sisällä ei ole huono asia ja niin sen pitåisi olla sen jälkeenkin. Nopeusrajotuitukset on osa turvallista liikennettä...kuten sanoit valitettavan huonosti niitä noudatetaan eli valitettavan vähän kokeneetkin kuskit todella miettii mitkä ne ylinopeuden seuraukset voi olla. Joten ole sinä fiksu uusi kuljettaja ja noudata jatkossakin rajotuksia huolimatta siitä lähteekö kortti herkemmin vai ei.


    • Opetuslupaopettaja1

      Kyllä sitä kolmiota pitäisi saada lupa pitää niin kauan kunnes on lopullinen kortti taskussa.

    • saddddddddfff

      siinähän ajavat perseessä kiinni. äkkijarrutuksessa vika ei kuitenkaan ole sinun ja perään ajava on vastuullinen maksamaan. Toki yhdyn siihen että he jotka ovat joka tilanteessa puskurissa kiinni, ovat v*tun ärsyttäviä

    • lol2

      joo lol

    • vinkki

      suosittelen hidastamaan vauhtia 10-20km/h jos jokin tulee liian lähelle takapuskuria,itse teen aina niin kun rupeaa ketuttamaan takapuskuris ajaja. Takapuskurissa ajava luulee että mua rupee vituttaan se että seon persees kiinni ja lähen kaahaamaan. Pyhpah.

    • mikään laki ei kiellä sinua liimaamasta autokoulustakin tutun valkoisen kolmion autosi perään jos haluat tai vaihtoehtoisesti voit teettää ison tarran jossa lukee että olet vasta saanut kortin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe