Veronpalautukset ennakkoon?

tarvettanyt

Onko kukaan käyttänyt näitä firmoja, jotka tarjoavat (kalliiseen hintaan) kokonaan tai osaa veronpalautuksista nyt tilille-palvelua?

En ole mitään tämmösiä koskaan käyttänyt, mutta nyt tuli mieleen, kun olen lomatta töissä ja siirryn lennosta elokuussa uuteen työhön. Ois mahdollisuus ottaa 5 päivän palkaton loma, kun seuraavan kerran mahiksia on ehkä maaliskuussa 2014 lomalle. Jos vaikka satsaisi omaan hyvinvointiin tässä vaiheessa. Työpaikasta toiseen siirtyminen aiheuttaa myös palkan maksussa 6 viikon siirtymän ja ei viitsisi heti uudessa paikassa olla kinuamassa ennakkoa. Tulee kuitenkin ihan reilusti tuota palautusta.

62

14452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VippiäVippiä

      Pikavippiä se on. Taitaa pankista saada halvempaa kulutusluottoa, jos sille linjalle haluaa lähteä.

    • BööBööBuu

      Eipä saa. Pankki ei myönnä pikkulainoja, vaan ohjaa ottamaan luottokortin. Lainanjärjestelykulut on aina vähintää 200e eli tämmönen ennakkojuttu on jopa edullisempi, mikäli ei halua alkaa anomaan luottokorttia.

      • VippiäVippiä

        Esimerkki yhden kyseistä palvelua tarjoavia yhtiöin hinnoista (veronpalautusnyt.fi): maksat 1500€ palautuksista, saat nyt 1140€. Kulut siis 360 euroa.

        Vastaesimerkki: Nordea Joustoluotto, 2000 euroa: avausmaksu 125 euroa, korko 3 kk euribor (nyt 0,220 %) 8,0 % (halvempi jos etuohjelmassa), tilinhoitomaksu 4,50 euroa. Laina-ajaksi tulee noin 5 kk (heinäkuun puolivälistä joulukuun puoleenväliin). Annuiteettilaskurilla saadaan kuukausieräksi y.o. korolla on 406.85 euroa tilinhoitomaksu. Korot ovat siis 34,25 euroa, tilinhoitomaksut 22,50 euroa ja avausmaksu 125 euroa. Kulut ovat yhteensä 181,75 euroa, eli puolet vippifirman kuluista.


      • Grillimies

        Ongelma tässä sinun hienossa Nordean mainoksessa on se, että näitä joudut lyhentämään jo heti seuraavassa kuukaudessa ja tulee kiusaus lisätä saldoa joka kk ja lyhennysvapaista menee taas lisämaksu ja sitten kohta ollaankin jo limiitin ylärajoilla - ja muuten Googlasin pikavipin määritelmän - Wikipediasta - ei taida yksikäään päteä tällaiseen palveluun..


    • Turvapuskuri

      Kantsii pitää tilillä aina parin kuukauden palkkaa vastaavaa puskuria niin ei tarvitse turvautua kalliisiin ratkaisuihin. Puskuri on helppo luoda jo muutaman kuukauden töiden jälkeen.

      • talous

        Samaa mieltä. Itse pidän tilillä vähintään puolen vuoden palkan verran. Silloin voi autonkin tarvittaessa vaihtaa uuteen ilman pankkilainoja.

        Homma onnistuu, kun kuluttaa vähemmän kuin tienaa. Kannattaa myös seurata, mihin rahaa käyttää. Siinä auttaa yksinkertainen kirjanpito.


      • varsinainen sherlock
        talous kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itse pidän tilillä vähintään puolen vuoden palkan verran. Silloin voi autonkin tarvittaessa vaihtaa uuteen ilman pankkilainoja.

        Homma onnistuu, kun kuluttaa vähemmän kuin tienaa. Kannattaa myös seurata, mihin rahaa käyttää. Siinä auttaa yksinkertainen kirjanpito.

        itelläki löytyy heti tililtä 15 vuoden palkat. eli kunnon puskurit on kyseessä.. saapi helikopterinki vaihtaa uudempaan malliin ilman pankin avustusta ja thaimaasta hakea tuoreen vaimonki jos entinen alkaa nalkuttaa turhan paljon.


      • vajaakki

        OIKEIN!

        Se on aika jännää, että jos on pystynyt tekemään töitä vuosia ja ei saa edes yhden kuukauden palkkaaa säästettyä. Sitä kun ei tarvi kerralla tehdä vaan prosenttipelilllä parissa vuodessa.

        Itse olen pitkäaikaistyötön ja vajakki, ja olen työmarkkinatuesta säästänyt kolmen kuukauden työmarkkinatuen. Enkä hae rahaa keittolasta.

        Mitä tulee tuohon veronpalautukset heti tilille, niin.... siitä oli pari vuotta sitten uutissa juttua, että se on laitonta. Ja pitää olla sitten huolellinen sen maksun kanssa, että korjaa tilinumeron takaisin itselleen ja katsoo ettei valtakirjat jää päälle seuraavalle vuodelle.

        EN SUOSITTELIS TOLLAISEEN


      • Merja Peltonen
        varsinainen sherlock kirjoitti:

        itelläki löytyy heti tililtä 15 vuoden palkat. eli kunnon puskurit on kyseessä.. saapi helikopterinki vaihtaa uudempaan malliin ilman pankin avustusta ja thaimaasta hakea tuoreen vaimonki jos entinen alkaa nalkuttaa turhan paljon.

        61 v. ollaan säästetty puskurirahaa. Säästää pittää, niukasti tässä elellään, missään ei käydä, mitään ei harrasteta, eikä kyllä tarvikkaan. Kotona ollaan oltu aina, tv:tä vaan kateltu. Ja säästetyt rahat otetaan hautaan mukaan.


      • varsinainen sherlock kirjoitti:

        itelläki löytyy heti tililtä 15 vuoden palkat. eli kunnon puskurit on kyseessä.. saapi helikopterinki vaihtaa uudempaan malliin ilman pankin avustusta ja thaimaasta hakea tuoreen vaimonki jos entinen alkaa nalkuttaa turhan paljon.

        Pieni huomautus Sinulle varsinainen sherlock:
        Ei thaimaalaiset naiset naputa eikä nalkuita.

        PE


      • OletNarkkari

        Lopeta se kärpässienikiljun juominen nyt! Olet harhainen ja elät fantasiamaailmassa.


      • Hauta matonen
        Merja Peltonen kirjoitti:

        61 v. ollaan säästetty puskurirahaa. Säästää pittää, niukasti tässä elellään, missään ei käydä, mitään ei harrasteta, eikä kyllä tarvikkaan. Kotona ollaan oltu aina, tv:tä vaan kateltu. Ja säästetyt rahat otetaan hautaan mukaan.

        ~Niin lihaa saadaan kun lihaa tuodaan ja tämä kaikki tulee puhtaana maan poveen~


      • ei tietysti
        Paulijuhani kirjoitti:

        Pieni huomautus Sinulle varsinainen sherlock:
        Ei thaimaalaiset naiset naputa eikä nalkuita.

        PE

        Pelkäävät miestä.


      • Lue uudestaan
        Paulijuhani kirjoitti:

        Pieni huomautus Sinulle varsinainen sherlock:
        Ei thaimaalaiset naiset naputa eikä nalkuita.

        PE

        Paulijuhani on hyvä ja lukee lukemansa uudelleen, ehkä sisältö aukeaa kun on tarkkana.


      • Hii lop
        Paulijuhani kirjoitti:

        Pieni huomautus Sinulle varsinainen sherlock:
        Ei thaimaalaiset naiset naputa eikä nalkuita.

        PE

        Niin itselle ei jätetä juuri mitään.


      • edellinen=ekonomi

        Parin kuukauden palkkaa vastaava puskuri muutaman kuukauden töiden jälkeen? Eli sen muutaman kk pystyt elämään nollakuluilla? Eihän sillon ees mitään puskuria tarvii...


      • mulla blondi
        Paulijuhani kirjoitti:

        Pieni huomautus Sinulle varsinainen sherlock:
        Ei thaimaalaiset naiset naputa eikä nalkuita.

        PE

        Kylläpä en ole niin epätoivoinen että sellaisen tihru silmän ja lättä nokan ottaisin.On ihan erään koira rodun näköinen liekö siitä polveutunut. Sitten pitäisi sellaisen kanssa vielä kehdata liikkua ihmisten ilmoilla.Katsovat niitä muutenkin halveksuen.


      • Tätä mieltä
        Merja Peltonen kirjoitti:

        61 v. ollaan säästetty puskurirahaa. Säästää pittää, niukasti tässä elellään, missään ei käydä, mitään ei harrasteta, eikä kyllä tarvikkaan. Kotona ollaan oltu aina, tv:tä vaan kateltu. Ja säästetyt rahat otetaan hautaan mukaan.

        "61 v. ollaan säästetty puskurirahaa. Säästää pittää, niukasti tässä elellään, missään ei käydä, mitään ei harrasteta, eikä kyllä tarvikkaan. Kotona ollaan oltu aina, tv:tä vaan kateltu. Ja säästetyt rahat otetaan hautaan mukaan."

        Yritetään olla vitsikkäitä mutta ei oikein onnistuta. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Jos menot on hieman pienemmän kuin tulot niin rahaa jää säästöön. Ei tämä ole mitään korkeampaa matematiikkaa.

        Sitten on näitä pösilöitä jotka ottaa pikavippejä, veronpalautukset etukäteen jne. Oma on valintansa, hirmuiset kulut ja korot. Suu säkkiä myöten mutta eihän se kelpaa kun kaikki pitää saada nyt ja heti. Sitten itketään kun luottotiedot menee, turha kitistä, niin makaa kuin petaa.


    • Se on mainoskikka, älä hurahda pikavippiin. Lainaa kavereiltas!

    • ei ei

      Eli olet töissä ja saat palkaa - mikä on ongelma? Lopputilin yhteydessä maksetaan pitämättömät lomat ymv ja mistä tulee kuuden viikon katko? En ymmärrä, sen takia ole pankissa töissä. Pankista saa hyvin helposti muutaman tonnin lainaa, eikä kulut todellakaan ole mitään 200€/ - puhutaan lähinnä kympeistä jos sinulla on työpaikka...

    • säästä

      Tuntuu tosiaan kummalta, että työssäkayvältä ei löydy edes 1-2kk palkkaa jemmasta pahan päivän varalle. mutta se etsimäsi juttu oli veronpalautusnyt.fi.. muitakin saattaa olla.. mutta kallis on!

    • 300

      saattaa se kuulostaa hyvältä tolleen alkuun että saat 500e lapaseen nytten. mut sitten kun veronpalautus tulee niin kuittaavat itelleen koko 1000e veronpalautuksen =D voit sitten kuvitella kannattiko,,,

    • jjjjjjj

      Laskehan nyt vielä uudestaan. Saat rahana ne pitämättömät lomasi, joita sinulle on ilmeisesti kertynyt. Niillä rahoilla pidät hyvin viikon loman ja sen jälkeen jää vielä 3-4 viikon palkka "ylimääräistä" niistä lomarahoista. Ja tietenkin saat sen normaalin palkan, oli se sitten seuraavan kuukauden tai kahden viikon elämiseen tarkoitettu. Pärjäät ihan hyvin kuuden viikon tauon palkanmaksuissa ja jos et jostain syystä meinaa pärjätä, niin pyydä laskuille lisäaikaa sen verran kun tarvitset. Se on huomattavasti edullisempaa kuin tuollaiset vippihommat. Tai jos tosiaan on pakko vipata, niin pankista hakemaan luottokorttia tai muuta käyttöluottoa. Maksat sen sitten veronpalautuksista pois, niin kulut jää pieniksi. Mutta en usko, että moiseen on tarvetta.

    • mek

      Mene pankkiin ja kerrot paljonko saat palautusta niin ota kulutusluottoa pankista niin sen saa alle 7% korolla ja jos haluat niin maksat sen pois veronpalautuksilla tai vaikka åuolet siitä ja pikkuhiljaa loput ja tuollaisen 2-3 tonnin kulutusluotan saa ilman vakuuksia kun on työpaikka ja luottotiedot kunnossa. Palkkaennakkoa voi perinviikon jälkeen pyytää ihan hyvin ja yleensä monissa paikoissa on pikkutili jos palkan maksuun tulee noin iso viive.

    • serthjdfyj

      Mina olen Mohammed.
      Mina menein Kelalle, ja Kale muonsi minule luottokortin,
      ei rajaa Kale maksaa kaiken.
      Kale Gold kortti. Menkaa tyhmat suomalaiset
      työhön mina en tee tyota.
      Mina panen sinun vaimoa kun mies töissä.
      Mina olen Mohammed.

      • uhmed

        muta koska sine tule minu lookse rakenatama pomi joka me rajuta jos ee kelasossu maksa khat?


      • Ali Hassan
        uhmed kirjoitti:

        muta koska sine tule minu lookse rakenatama pomi joka me rajuta jos ee kelasossu maksa khat?

        Hah-hah, mine kaike fiksu sille suominaine elättä minut. Mine sada kelaraha ja naine anta raha. Suomi maailma paras maa, free whores!


      • freehorse
        Ali Hassan kirjoitti:

        Hah-hah, mine kaike fiksu sille suominaine elättä minut. Mine sada kelaraha ja naine anta raha. Suomi maailma paras maa, free whores!

        Yay!
        Free horse! !
        Let's get our injection needles ready!
        Where do I sign?

        Sincerely Yours,
        'Horse' Joe

        Cracktown, Detroit


      • somalaine
        Ali Hassan kirjoitti:

        Hah-hah, mine kaike fiksu sille suominaine elättä minut. Mine sada kelaraha ja naine anta raha. Suomi maailma paras maa, free whores!

        Ite taidat olls katkera tyhjätasku, valkonaama possu...


    • Älä ota

      Älkää hyvät ihmiset ottako näiltä veronpalautuksia ennakkoon. Kulutu hirveitä ja sama asia kuin pikavipit.

      Korot valtavat ja rahankiertoa koko homma.

      Varokaa myös näitä perintätoimistoja ne pitäisi lain voimalla lopettaa suomesta.
      Ryöstävät köyhien ihmisten rahat isoilla koroilla, lisämaksuilla ja muulla korko, ulosottomaksulla jonka he saavat its evielä määritellä.

      Mitä virkaa on ulosotolla ja käräjäoikeuden päätöksellä kun kulut saa määritellä nykyään perintätoimistot.

      Nyt vaan lakimuutoksia tekemään ja pian sillä perintätoimistot on sama asia kuin pikavippi ja verotkin menevät Jerseyn saarille.

      • Veronpalautusasiakas

        Rahan kiertoa? Sama kun pikavippi?
        Kulut hirveitä? Perintöfirmatkin sotketaan tähän keskusteluun?

        Hohhoijaa.

        4 virheellistä faktaa heti alkuun. Kannattaisi katsoa Wikipediasta ihan ensin mikä on pikavipin määritelmä...
        Rahan kiertokin on Suomessa laitonta.

        Aika asiatonta kommentointia ilman faktoja!


    • fordriesa

      Turbo Sierra on parempi kuin vapaastihengittävä. Sutii vielä 3:sella mustalla asfaltilla!

    • Kokeillut

      Olen joutunut käyttämään sitä Veronpalautus nyt-juttua. Kulut kalliit riippuen tietysti myös summasta jonka otat. Mitä isompi sen kalliimpi, vaikka tietysti menot ovat suhteessa summaan aina.Parempi tämäkin oli kuin varsinaiset pikavipit.
      Kaikilla ei ole sellaista palkkaa, että jää mitään säästöön, täällä tuntuu kirjoittavan vain hyväpalkkaiset tai sellaiset, joilla on kaksi ainakin tiemaamassa. Silloin voi säästääkin jotain. Pienituloinen esim. asunto- ja autolainan pankista ottanut voi olla tilanteessa, ettei saa enää pankista, kun ne katsoo ne tietyn kaavan mukaan sen rahanannon ja nythän sekin on kiristynyt entisestään, vaikka hoitaisi asiansa. Tietysti, jos joku takaa, mutta sekin on usein vaikeaa.Näissä tapauksissa ottaisin vieläkin tuon veronpalautus nyt-homman. Itse en kehtaa kerjätä tuttuja.
      Se huono puoli tässä oli, että Veronpalautus nyt-ottaa koko palautuksen tililleen, josta palauttaa muistaakseni viikon tai parin päästä takaisin sen osan, joka ei heille kuulu! Joudut muuttamaan palautustilin verotoimistolle tuon firman nimiin ja myöhemmin, kun asia on hoidettu firmalle vaihtaa omaksi tiliksi takaisin.

    • ???? ....

      Mä en kyllä ymmärrä että täällä on ihmisiä jotka on sitä mieltä että kun on töissä PITÄIS olla vähintään 1-2 kk:n palkka säästössä, joko puhutte paskaa, huijaatte järjestelmää,ootte vaan tosi hyvin palkattuja tai vaihtoeshtoisesti elätte parisuhteessa jossa on mahdollista elää toisen palkalla ja laittaa oma säästöön. Mulla on ihan keskiverto palkka ja kun maksan siitä vuokran, sähköt, vakuutukset plus muut pakolliset menot niin ei siitä yksineläjänä ainakaan kauheesti säästellä.

      • tiukkistäti

        Ideana onkin se, että laitetaan joka kuukausi pikkuisen rahaa toiselle tilille säästöön. Itse olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja asuntolainaa on pirusti, mutta silti pakotan itseni pitämään kulut kurissa, jotta sitä rahaa jää pahan päivän varalle. Ihan normaalissa palkkatyössä käyn enkä tosiaan huijaa järjestelmää. Ainoa ylimääräinen tulo tulee kirppismyynnistä (pari kertaa vuodessa noin 200 euroa/kerta).

        Itse säästän lähes kaikessa mahdollisessa:
        - ruoka itsetehtyä perusruokaa, ei ravintolassa käymistä
        - ei tupakointia, ei alkoholia
        - ei ulkomaanreissuja
        - vakuutukset, puhelinliittymät ja nettiliittymä kilpailutettu
        - sähkön säästö esim. yöksi virrat pois tietokoneesta ja telkkarista, energiansäästölamput. Uusia laitteita ostaessa pitää katsoa energiankulutusta
        - ostan käytettynä huonekalut ja vaatteet (alusvaatteet jne uutena alennusmyynneistä)
        - autolla vältän turhaa ajoa, taloudellinen ajotapa
        - ei pikavippejä

        Telkkaria, tietokonetta, silmälaseja ym. olen ostanut kulutusluotolla kuitenkin siten, että pidän huolen, että on vain yksi kulutusluotto kerrallaan maksettavana. Tiukkaa on, mutta itsepähän olen osani valinnut.


      • Keijo Korko
        tiukkistäti kirjoitti:

        Ideana onkin se, että laitetaan joka kuukausi pikkuisen rahaa toiselle tilille säästöön. Itse olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja asuntolainaa on pirusti, mutta silti pakotan itseni pitämään kulut kurissa, jotta sitä rahaa jää pahan päivän varalle. Ihan normaalissa palkkatyössä käyn enkä tosiaan huijaa järjestelmää. Ainoa ylimääräinen tulo tulee kirppismyynnistä (pari kertaa vuodessa noin 200 euroa/kerta).

        Itse säästän lähes kaikessa mahdollisessa:
        - ruoka itsetehtyä perusruokaa, ei ravintolassa käymistä
        - ei tupakointia, ei alkoholia
        - ei ulkomaanreissuja
        - vakuutukset, puhelinliittymät ja nettiliittymä kilpailutettu
        - sähkön säästö esim. yöksi virrat pois tietokoneesta ja telkkarista, energiansäästölamput. Uusia laitteita ostaessa pitää katsoa energiankulutusta
        - ostan käytettynä huonekalut ja vaatteet (alusvaatteet jne uutena alennusmyynneistä)
        - autolla vältän turhaa ajoa, taloudellinen ajotapa
        - ei pikavippejä

        Telkkaria, tietokonetta, silmälaseja ym. olen ostanut kulutusluotolla kuitenkin siten, että pidän huolen, että on vain yksi kulutusluotto kerrallaan maksettavana. Tiukkaa on, mutta itsepähän olen osani valinnut.

        Unohdit TIUKKISTÄTI yhden listaltasi:
        -ei elämää


    • Pölölle palautusta

      Vain idiootti maksaa liikaa veroja ja saa veronpalautuksia. Verokortin prosentit voi muuttaa vaikka joka päivä.

      • rahamies!

        Niin, fiksuahan se on pitää matalaa prosenttia ja maksaa monta tonnia mätkyjä. Olet idiootti.


      • Vippiä halvalla
        rahamies! kirjoitti:

        Niin, fiksuahan se on pitää matalaa prosenttia ja maksaa monta tonnia mätkyjä. Olet idiootti.

        Matala prosentti ja mätkyt ovat mainio tapa saada keskimäärin puolentoista vuoden laina 0,5 prosentin korolla. Minä tekisin mielelläni niin, mutta verotoimisto ei anna alentaa prosenttia mielin määrin. Idiootti on pikemminkin se, joka ei tätä tajua.


      • Helppoa rahaa?
        Vippiä halvalla kirjoitti:

        Matala prosentti ja mätkyt ovat mainio tapa saada keskimäärin puolentoista vuoden laina 0,5 prosentin korolla. Minä tekisin mielelläni niin, mutta verotoimisto ei anna alentaa prosenttia mielin määrin. Idiootti on pikemminkin se, joka ei tätä tajua.

        "Matala prosentti ja mätkyt ovat mainio tapa saada keskimäärin puolentoista vuoden laina 0,5 prosentin korolla. Minä tekisin mielelläni niin, mutta verotoimisto ei anna alentaa prosenttia mielin määrin. Idiootti on pikemminkin se, joka ei tätä tajua."

        Lainaat valtiolta lähes nollakorolla, sijoitat ne ja saat huiman tuoton, näinkö se menee? Kerro paljonko nettoat vuodessa?


    • perseenhaju.

      Mulla on kaikki fyrkat hajautettuna osakkeissa, jos rahan tarvetta joskus tulis niin voisin myydä ja niistä realisoida joko tappion tai voiton heti.

      Osakesalkku on paras pankkitili tällähetkellä.

    • BMW50v

      Omenat on hyviä, toi taulu on ihan paska.

    • .....

      En ymmärrä miksi kaikki haukkuu pikavippejä. Olin kesäkuussa rahaton ja sain pikavippifirmalta 400e kuluttomasti ja korottomasti. Maksoin laskun ajoissa niin ei tullut kalliita myöhästymismaksuja.

    • 6+1

      Joskus todellakin se pikavippi on pelastus tiukassa tilanteessa, olen samaa mieltä. Itsekin olen näin tehnyt, ja tuo samainen summa 400e ilman kuluja tai korkoja kuukauden maksuajalla. Laskun kun maksaa ajallaan takaisin, niin ei ongelmaa. Aina ei kaikilla ole sukulaisia tai ystäviä joilta apuja pyytää, ja miksi pyytäisikään, jos kerran on tällainenkin vaihtoehto tarjolla ilmaiseksi? Ja tämä ei ole tarkoitettu pikavippien puolustuspuheeksi, en lähde kenellekkään suosittelemaan, mutta kiperässä tilanteessa se oli oma pelastukseni, joten en voi moittiakkaan.

    • Erkki tapiolasta

      Minä otan firmastanu osinkoja kerran vuodessa 100-300 tonnia normaalin ansiotulon lisäksi niin ei tarvitse ottaa tuollaisia pikavippejä. Myin juuri rahapulassa vesiettini pois kun piti saada autoon kromivanteet kesäksi ja viedä yksi hutsu etelään. Vesijetistä sain 14400 e lopulta joten sillä sai vanteet ja pikkumatkan. Nyt rupee olla okt maksettu espoosta joten ens vuonna voin alkaa säästellä isompaan veneeseen. Predator olis upea mutta kustantaa äkkiä miljoonan eikä köyhällä ole vielä ihan niin paljoa laittaa veneeseen. Rahaa jää myös meillä säästöön kun kilpailutettiin sähkösopimus ja ostettii tyttärelle c-sarjan mersu kun se oli stockmann kortilla -4000e tossa keväällä. Alettiin ostaa myös koirille halvempaa ruokaa kun toi nutro oli niin kallista.säästetään siinäkin kuukaudessa useampia kymppejä jotka sijoitamme osakkeisiin aikanaan. Kerätään myös kesäisin lasten kanssa pulloja josta jää kivasti rahaa pahan päivän varalle. Eli kyllä rahaa säästyy kun tosissaan vaan yrittää säästää ja tekee järkeviä juttuja.

    • Eipä kannata

      Pankista saat rahaa halvemmalla. Sitä paitsi jos olet todellakin töissä, niin saat kyllä palkkaa sen verran, että varmaan pystyt tuon siirtymänkin ajan hoitamaan taloutesi. Jatkossa kannattaa miettiä talouttaan tarkemmin, että pitää itsellä pientä puskurirahastoa. Ne lomatkin on huomattavasti halvempia, kun voi ostaa halvat matkat taikka lentoliput sieltä puskurirahastosta, kun hinnat halvimmillaan.

    • Ei tarvettanut

      Ei voi olla ongelma työssäkäyvälle. Jokainen joka on joutunut asioimaan kelan kanssa tietää että jos kärpänen paskoo väärään paikkaan aiheuttaa se kirjetulvan päivärahan tai vastaavan maksajalta ja rahaa ei tule ennenkuin joku asiankäsittelijä jolle tapaus kuuluu on tullut ripulointilomaltaan takaisin.
      Itse olen saanut verottajalta takaisin liikaa maksettuja ennakkoja kun on ollut kyseessä erillinen tulonmuodostustapaus ja olen maksanut liikaa. Ei ole ongelma jos olet selkeästi muotoillut asiasi. Työssäkäyvällä pitää olla puskuria 6 viikon verran.

    • stanan moukat

      Kyllä ei ole taas yhtään luettu alkuperäistä viestiä. Henkilöhän kirjoittaa, että voisi pitää lomaa ja satsata omaan hyvinvointiinsa.
      Ja mistä te tiedätte puhua jostain 1-2 kk:n puskureista? Hänhän kirjoittaa saavansa reilusti veronpalautusta. Mistä tiedätte, etteikö hänellä olekin puskurirahasto, mutta jospa se onkin tarkoitettu muihin tarpeisiin eikä lomailuun?

    • 19v.

      Jos olet vasta valmistunut ja sait kesätyön jälkeen heti toisen työn, niin onnea!

      Kaupan alalla tehdään paljon osa-aikatyötä ja silloin kerääntyneet vararahat hupenevat silmälasiostoksiin, välttämättömiin (ja halpoihin!) vaatteisiin yms.

      Tälläkin hetkellä moni nuori säästää vuokravakuusrahoja ja ensimmäistä vuokraansa, jotta voisi muuttaa kotoa, koska perhe tarvitsee tilaa nuoremmille sisaruksille tai perhe joutuu luopumaan nykyisestä asunnosta.

      Kyllähän hyviä neuvoja säästämisestä on helppo antaa, kun ei tiedä toisten todellista tilannetta!

    • nyhvo

      EN SUOSITTELE, ei mitään järkeä.

      Teepä muutama vertailu kulutusluottofirmojen koroista ja valitse halvin. Esim. Credit24:sta saa kaikista halvinta kulutusluottoa ja takaisinmaksuvaihtoehdot on erittäin joustavat ja hyvät. Ilmoitat vaan hakemuksessa että olet työssä käyvä ja saat todennäköisesti heti samantien limiitin käyttöön.

      Ja tänä kesänä voimaan astuneen uuden lain myötä korot ja eräkohtaiset kulut ovat suht järkevät verrattuna aikaisempiin "pikavippeihin".

    • kokeiltu homma

      Tuolla konstilla saa edes osan rahoista itselleen,jos sattuu olemaan vuotille pystyssä.Ei pääse vouti rahoihin käsiksi; )

    • Köyhät kyykkyyn

      Itse ole säästänyt jo liki 40-vuotta rahaa sukanvarteen. Pankkeihin en enää luota. Toista se oli 80-luvun puolessa välin kun sai liki 10% tuoton säästötilille. Ei kannata tuhlata rahoja turhuuteen, kuten auto. Perillisiä ei ole joten, Valtio eli Katainen saakoon rahat kun kuolen.

    • SKIMASK

      Haistakaa nyt porvarit ihan rehellisesti pitkä vittu teidän puskuri rahojenne kanssa, mitä jos on firma kaatunuviime vuonna, uutta duunia ei ole, palautuksia tulis pari tonnii ja NYT haluais elää kesän ni mistä helvetistä sitä saa ku ei oo töissä ja pikavippi firmat ei anna rahaa ku on rosvo liittymä eli prepaid... Vittu mun tekis mieli laskee ilmat pihalle jokasesta saatanan puskurirahaston puhujasta... Tervetuloa Ugandaan...

      • Että näin

        Itsepähän olet elämäsi pilannut, joten turha tulla itkemään.
        Olisit elänyt fiksummin, käynyt koulusi jne.
        T. Hyvätuloinen ekonomisti


    • hallitus perseestä

      sain veron palautuksia 282 euroa viime vuonna ja viime vuoden aikana hallitus tehnyt jonkun lain mitä en juuri nyt muista. viime vuoden tulot olivat sama kuin tämän vuoden ja nyt saan palautuksia 128 euroa. saatana tämä suomen hallitus on niin sekaisin että pitäis laittaa ladon taakse, maailmallakin nauretaan suomen hallitukselle. ihan päätöntä toimintaa. haistakaa hallitus iso vitun PASKA.

      • Niin, että mitä?

        Hallituksen sekaisin olemisessa voi varmasti olla jotain perääkin ja sen voi tietysti jokainen määritellä ihan itse.

        Mutta sitä en ymmärrä miten se liittyy noihin sun veronpalautuksiisi?


      • AlperttiDuunari

        Tee enemmän töitä, niin tulee sitä mammonaa myös enemmän.


    • Lainaaja

      Minä lainaan. 29%korolla veronpalautusta vastaan.

    • JaskanGrilli

      Jokainen tekee omat valintansa ja jotkut ovat olleet onnekkaampia talousasioiden kanssa, mutta mikäli YH-isukkina tulee muutamakin yllättävä menoerä - auton tai kodinkoneiden kanssa , puskurit on syöty nopeasti. Itse olen käyttänyt veronpalautuspäivä.fi - palvelua ja hyvin toimii.
      Ei tarvitse huolehtia pankin korteista ja kuluista ja pakkoavioliitoista Nordean kanssa, kun takaisinmaksu hoituu automaattisesti veronpalautuksista ja loput jää vielä joululahjoihi, kun olen ottanut vain osan veronpalautuksesta etukäteen. Meneehän tästä palkkio, mutta yrittäjänä tiedän ettei mitään saa ilmaiseksi. Halvemmaksi tulee, kun maksella myöhästyneitä laskuja perinnän kautta.

    • verottilille

      Ei todellakaan kannata hakea veronpalautusta ennakkoon näiden palveluiden kautta koska parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Jos tosiaan on tarvetta rahalle, niin ilmaisen ensilainan kautta voi hakea veronpalautukset vaikka heti ilman kuluja. https://lainaanyt.fi/blogi/veronpalautus-ennakkoon/ löytyy infoa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe