Riivattuna oleminen

tyhtrew

Jos et usko mihinkään, niin voit säästää aikaasi ja lopettaa lukemisen tähän.

Itse olen ollut riivaajan valtaamana ja pääsin ongelmistani eroon kun otin Jeesuksen sydämeeni. Psyykkiset ongelmani eivät selkeästi kuuluneet mihinkään tiettyyn vaan siellä oli pakko-oireita, neurooseja, riippuvuuksia, päättömiä tekoja... Joista paranin kerralla (samalla parista fyysisestä sairaudesta, jotka luetaan psykosomaattisiin sairauksiin).

Riivaajan poistuminen oli elämäni rankin ja tuskallisin kokemus.
Menin terapiaan tässä yhteydessä. Minulla oli ollut piirteitä narsismista ja rajatilaisesta. Terapian aikana ja sen jälkeen niitä vain ei ollut enää.
Vanha elämäni oli täysin pimeätä ja pahaa, mutta kukaan ei ollut tajunnut sitä ja työssäni pärjäsin hyvin ja etenin nopeasti (työni oli sellaista, mistä paha hyötyi).
Olen tehnyt elämäni aikana suunnattomasti pahaa ja josta vasta nyt kannan vastuun.

Terapeutit eivät pystyneet selittämään muutosta ja sen nopeutta. Olin kärsinyt hyvin vakavista mielenterveysongelmista ja ne oli vain kadonneet.

Tiedän, että moni leimaa tämän viestin keksityksi tai vastaavaa.
Sinun kannattaa tutustua lääketieteen Nobel-palkinto ehdokkaaseen professori Simone Morabiton kirjoitukseen aiheesta. Tämä kirurgi, psykiatri ja psykoterapian uranuurtaja on törmännyt tähän, että kaikki psyykkiset sairaudet, eivät olekaan sairauksia, vaan tietyt kriteerit omaava henkilö onkin riivaajan vallassa.

Jos herätti kysymyksiä, niin kysy :)

Ps. En lähde väittelemään asiasta, joten tuhlaa vain aikaansa kun kirjoittaa kuinka nämä ei ole totta ja "perustele väitteesi". En vastaa tällaisiin ja itsekin pääsee helpommalla kun pitkän tekstin sijaan tyytyy vain klikkaamaan sitä alaspäin osoittavaa peukalonkuvaa.

14

1594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plumsss

      Hei "tyhtrew" hyvä aloitus.

      Kysymys kuuluukin, mitä oireita ja kriteereitä asiassa on? "vaan tietyt kriteerit omaava henkilö onkin riivaajan vallassa."

      • tythrev

        Kannattaa tutustua Morabiton kirjoituksiin, sillä omat tiedot on aika pitkälle omaan kokemukseen perustuva. Olen lisäksi keskustellut joidenkin uudestisyntyneiden kristittyjen kanssa heidän paranemisestaan, mutta en heidän riivaus kokemuksistaan (kaikilla tällaista ei olekaan)

        Ymmärsin, että Morabitolla on tiettyjä asioita/oireita, joista hän alkaa epäilemään, että kyseessä saattaisi olla joku muu kuin sairaus.

        Yksi piirre on se, että riivattu saattaa pystyä epäinhimillisen tekoihin.
        - näkee tulevaisuutta, tietää asioita, mitä ei pitäisi tietää...
        - Saa epäinhimilliset fyysiset voimat hetkellisesti
        - osaa kieltä, mitä ei pitäisi osata

        Yksi piirre on se, että riivattu tekee asioita, jotka sotisivat hänen oikeita arvojaan vastaan.

        Voimakkaat hetkellisesti kärsimykset, jotka voidaan dokumentoida


      • uudestisyntynyt
        tythrev kirjoitti:

        Kannattaa tutustua Morabiton kirjoituksiin, sillä omat tiedot on aika pitkälle omaan kokemukseen perustuva. Olen lisäksi keskustellut joidenkin uudestisyntyneiden kristittyjen kanssa heidän paranemisestaan, mutta en heidän riivaus kokemuksistaan (kaikilla tällaista ei olekaan)

        Ymmärsin, että Morabitolla on tiettyjä asioita/oireita, joista hän alkaa epäilemään, että kyseessä saattaisi olla joku muu kuin sairaus.

        Yksi piirre on se, että riivattu saattaa pystyä epäinhimillisen tekoihin.
        - näkee tulevaisuutta, tietää asioita, mitä ei pitäisi tietää...
        - Saa epäinhimilliset fyysiset voimat hetkellisesti
        - osaa kieltä, mitä ei pitäisi osata

        Yksi piirre on se, että riivattu tekee asioita, jotka sotisivat hänen oikeita arvojaan vastaan.

        Voimakkaat hetkellisesti kärsimykset, jotka voidaan dokumentoida

        Mistä tuota kirjallisuutta suomeksi on saatavilla?

        Uskovassa ei voi olla riivaajaa.


      • tythrew
        uudestisyntynyt kirjoitti:

        Mistä tuota kirjallisuutta suomeksi on saatavilla?

        Uskovassa ei voi olla riivaajaa.

        Olen ymmärtänyt, että uudestisyntyneellä ei voi olla riivaajaa hengen alueella, mutta pelkkä kirkkoon kuuluminen ei tarkoita etteikö voisi olla riivaajaa.

        Itse en ole Helluntailainen, mutta olen muutaman heidän kanssaan keskustellut aiheesta. Ja aika paljon käsitykseni siitä, missä voi olla ja missä ei voi olla riivaajaa perustuu noihin keskusteluihin.

        En osaa sanoa, missä suomeksi olisi asiallista materiaalia. Italiaksi ja englanniksi sitä ainakin löytyy...siis asiallistakin.

        Katolinen kirkko käsittääkseni tietää asiasta eniten ja osaa parhaiten hoitaa tilanteen.

        Oma kokemukseni herätti minut huomaamaan asian olevan totta, mutta en ole mikään aiheen asiantuntija ja varmasti asiaan erikoistuneet osaavat selittää tarkemmin ja paremmin.


      • tythrew
        tythrew kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että uudestisyntyneellä ei voi olla riivaajaa hengen alueella, mutta pelkkä kirkkoon kuuluminen ei tarkoita etteikö voisi olla riivaajaa.

        Itse en ole Helluntailainen, mutta olen muutaman heidän kanssaan keskustellut aiheesta. Ja aika paljon käsitykseni siitä, missä voi olla ja missä ei voi olla riivaajaa perustuu noihin keskusteluihin.

        En osaa sanoa, missä suomeksi olisi asiallista materiaalia. Italiaksi ja englanniksi sitä ainakin löytyy...siis asiallistakin.

        Katolinen kirkko käsittääkseni tietää asiasta eniten ja osaa parhaiten hoitaa tilanteen.

        Oma kokemukseni herätti minut huomaamaan asian olevan totta, mutta en ole mikään aiheen asiantuntija ja varmasti asiaan erikoistuneet osaavat selittää tarkemmin ja paremmin.

        Itse asiassa "rakastakaa toisianne" (2013, nro 1) lehdessä oli artikkeli aiheesta.
        Se on Katolisen kirkon julkaisu.
        Siitä saattaa olla myös nettilehti (www.rakastakaatoisianne.org) osoitteessa.
        Minulla oli se lehti tässä ja takana oli tällainen osoite.
        Itselle se tarttui sattumalta mukaan kun kävin messussa (jännä sattuma ;)


      • läheltä seurannaut
        tythrew kirjoitti:

        Itse asiassa "rakastakaa toisianne" (2013, nro 1) lehdessä oli artikkeli aiheesta.
        Se on Katolisen kirkon julkaisu.
        Siitä saattaa olla myös nettilehti (www.rakastakaatoisianne.org) osoitteessa.
        Minulla oli se lehti tässä ja takana oli tällainen osoite.
        Itselle se tarttui sattumalta mukaan kun kävin messussa (jännä sattuma ;)

        Hienoa, että kerroit kokemuksesi. Jos ihminen on hekivaltojen orjuuttamana niin ei ole ihme jos psyykekkin väsyy. Jos terapia ei auta, ei lääkkeet, ei mikään, niin sairaus voi johtua pahoista hengistä. Varmaan Suomessakin on monia riivattuja, kun ihmiset harrastavat tietoisesti räikeitä syntejä, seksiä, okkultismia, kaikkea irstautta.
        Uskon täysin todistuksesi.


      • ihmeellinen elämä
        tythrev kirjoitti:

        Kannattaa tutustua Morabiton kirjoituksiin, sillä omat tiedot on aika pitkälle omaan kokemukseen perustuva. Olen lisäksi keskustellut joidenkin uudestisyntyneiden kristittyjen kanssa heidän paranemisestaan, mutta en heidän riivaus kokemuksistaan (kaikilla tällaista ei olekaan)

        Ymmärsin, että Morabitolla on tiettyjä asioita/oireita, joista hän alkaa epäilemään, että kyseessä saattaisi olla joku muu kuin sairaus.

        Yksi piirre on se, että riivattu saattaa pystyä epäinhimillisen tekoihin.
        - näkee tulevaisuutta, tietää asioita, mitä ei pitäisi tietää...
        - Saa epäinhimilliset fyysiset voimat hetkellisesti
        - osaa kieltä, mitä ei pitäisi osata

        Yksi piirre on se, että riivattu tekee asioita, jotka sotisivat hänen oikeita arvojaan vastaan.

        Voimakkaat hetkellisesti kärsimykset, jotka voidaan dokumentoida

        Käsitinkö nyt oikein, että ns kielilläpuhuminen onkin yksi riivaajahengen henkilössä olemisen merkki? (Viittasit helluntailaisiin.) Entä, jos on lukenut Raamattua ja sieltä Ilmestyskirjan puolelta ymmärtää asioita, joita tarkemmin Raamattua lukemattomat eivät siis tiedä, ja sitten kertoo niitä tyyliin "näen, että tällisia asoita tapahtuu vielä..." (esim ns pedon merkki, jota moni pitää siruna, joka laitetaan käteen tai otsaan, jos ei ole käsiä)? Voitko kertoa vähän tqkemmin, mitä nämä mainitsemasi ilmiöt siis pitävät sisällään? Tällaistako, mitä kysyin, vai jotain aivan muuta?


      • tythrew
        ihmeellinen elämä kirjoitti:

        Käsitinkö nyt oikein, että ns kielilläpuhuminen onkin yksi riivaajahengen henkilössä olemisen merkki? (Viittasit helluntailaisiin.) Entä, jos on lukenut Raamattua ja sieltä Ilmestyskirjan puolelta ymmärtää asioita, joita tarkemmin Raamattua lukemattomat eivät siis tiedä, ja sitten kertoo niitä tyyliin "näen, että tällisia asoita tapahtuu vielä..." (esim ns pedon merkki, jota moni pitää siruna, joka laitetaan käteen tai otsaan, jos ei ole käsiä)? Voitko kertoa vähän tqkemmin, mitä nämä mainitsemasi ilmiöt siis pitävät sisällään? Tällaistako, mitä kysyin, vai jotain aivan muuta?

        Minulla ei ole mitenkään kovin paljoa tietoa asiasta.
        Havahduin tähän vasta siinä vaiheessa kun se oli jo lähtenyt. Riivaajan päällä ollessa en tiennyt, että olin riivattu. Välillä olin kuin kauko ohjattu ja sanoin asioita, joita minun ei pitänyt sanoa, tein asioita, mitä en olisi halunnut. Joskus tuli hiki ja kädet alkoi vapista (epäilin jopa MS tautia, koska en ymmärtänyt sitä tärinää) kun yritin laittaa vastaan. En voinut puhua Jeesuksesta ilman, että se olisi ollut todella epämukavaa ja en sitten puhunut siitä.
        Tähän liittyy paljon kaikenlaista, mutta sain elää "menestyjän" elämää.
        Meno oli kovaa ja sairasta, oli suhteita miesten ja naisten kanssa, oli pettämistä, mutta kulissit pysyi pystyssä. Toimin tavallaan pahan käsikassarana vaikka en koskaan ollutkaan kieltänyt Jumalaa vaan jollain tavalla se usko oli koko ajan pohjalla.
        En käyttänyt mitään lääkettä, en edes ajatellut tarvitsevani mitään (uskoin pystyväni ihan mihin vain. Minulla oli useampia suuruudenhulluja visioita ja siitä huolimatta ne aina onnistui...).
        Näin joitakin tulevia tapahtumia unessa, sain ihmiset uskomaan valeitani ja onnistuin manipuloimaan todella monia ihmisiä (en oikeita kristittyjä).

        En ansainnut todellakaan pelastusta, mutta minut armahdettiin teoistani huolimatta.
        Nyt loppu elämä taitaa mennäkin niitten tekojen korvaamiseen...

        Ympäristölle minun psyykkiset ongelmani tulivat täydellisenä yllätyksenä ja ne ei olleet näkyneet. Tai no, minut tunnettiin kyynerpäistäni ja siitä, että runnoin tahtoni läpi.

        Olen tutustunut aiheeseen vasta herättyäni painajaisesta ja minulla on paljon puutteita tiedoissa. On ollut aika häkellyttävää tajuta, että hyvän ja pahan taistelu on totisinta totta.

        Suomen Katolinen piispa Teemu on kertonut manaaja elokuvan olevan totisinta totta oikeassa elämässä ja vasta nyt uskon sen. Hän on myös sanonut ettei kenen hyvänsä kannata yrittää vapauttaa pahoista hengistä, sillä se ei ole vaaratonta.

        Jos aihe kiinnostaa, niin uskoakseni Helluntalais foorumeilla löytyy henkilöitä, jotka tietää paljon enemmän kuin minä.

        Kielillä puhuminen ei vissiin yleensä liity riivaajaan vaan pyhään henkeen. Tosin, joku on sanonut, että riivatjat voivat tehdä samanlaisia asioita ei kristityille. Mutta kannattaa kysyä tuostakin Helluntalais foorumilla.


      • rakkaus ei tee pahaa
        tythrew kirjoitti:

        Minulla ei ole mitenkään kovin paljoa tietoa asiasta.
        Havahduin tähän vasta siinä vaiheessa kun se oli jo lähtenyt. Riivaajan päällä ollessa en tiennyt, että olin riivattu. Välillä olin kuin kauko ohjattu ja sanoin asioita, joita minun ei pitänyt sanoa, tein asioita, mitä en olisi halunnut. Joskus tuli hiki ja kädet alkoi vapista (epäilin jopa MS tautia, koska en ymmärtänyt sitä tärinää) kun yritin laittaa vastaan. En voinut puhua Jeesuksesta ilman, että se olisi ollut todella epämukavaa ja en sitten puhunut siitä.
        Tähän liittyy paljon kaikenlaista, mutta sain elää "menestyjän" elämää.
        Meno oli kovaa ja sairasta, oli suhteita miesten ja naisten kanssa, oli pettämistä, mutta kulissit pysyi pystyssä. Toimin tavallaan pahan käsikassarana vaikka en koskaan ollutkaan kieltänyt Jumalaa vaan jollain tavalla se usko oli koko ajan pohjalla.
        En käyttänyt mitään lääkettä, en edes ajatellut tarvitsevani mitään (uskoin pystyväni ihan mihin vain. Minulla oli useampia suuruudenhulluja visioita ja siitä huolimatta ne aina onnistui...).
        Näin joitakin tulevia tapahtumia unessa, sain ihmiset uskomaan valeitani ja onnistuin manipuloimaan todella monia ihmisiä (en oikeita kristittyjä).

        En ansainnut todellakaan pelastusta, mutta minut armahdettiin teoistani huolimatta.
        Nyt loppu elämä taitaa mennäkin niitten tekojen korvaamiseen...

        Ympäristölle minun psyykkiset ongelmani tulivat täydellisenä yllätyksenä ja ne ei olleet näkyneet. Tai no, minut tunnettiin kyynerpäistäni ja siitä, että runnoin tahtoni läpi.

        Olen tutustunut aiheeseen vasta herättyäni painajaisesta ja minulla on paljon puutteita tiedoissa. On ollut aika häkellyttävää tajuta, että hyvän ja pahan taistelu on totisinta totta.

        Suomen Katolinen piispa Teemu on kertonut manaaja elokuvan olevan totisinta totta oikeassa elämässä ja vasta nyt uskon sen. Hän on myös sanonut ettei kenen hyvänsä kannata yrittää vapauttaa pahoista hengistä, sillä se ei ole vaaratonta.

        Jos aihe kiinnostaa, niin uskoakseni Helluntalais foorumeilla löytyy henkilöitä, jotka tietää paljon enemmän kuin minä.

        Kielillä puhuminen ei vissiin yleensä liity riivaajaan vaan pyhään henkeen. Tosin, joku on sanonut, että riivatjat voivat tehdä samanlaisia asioita ei kristityille. Mutta kannattaa kysyä tuostakin Helluntalais foorumilla.

        Minä olen miettinyt monet kerrat, onko sellaisessa henkilössä riivaajahenki, joka kyllä sanoo olevansa uskossa, - jopa puhuu kielillä! - mutta välillä saa aivan käsittämättömän kovia ja pelottavia raivokohtauksia, muuttuu nopeasti arvaamattomaksi ja levottomaksi, kiroilee, uhkaa jopa tappaa jopa sellaisen, joka on uudestisyntynyt, ja syyttää tätä, että "Sä oot Saatanasta!" Syyte voi alkaa esim sellaisesta, että tämä raivokohtauksia saava on toiminut jotenkin loukkaavasti toista kohtaan siten, että toinen on ymmärtänyt loukkauksen olevan jopa tahallista ja on osoittanut loukkaantumisensa esim möksähtämällä, vetäytymällä hiljaiseksi.

        Eikö uudestisyntyneen pitäisi ymmärtää, että hänellä ei ole ensinkään oikeutta tappaa tai uhata sillä, ja toisekseen, että tappamalla edesauttaa itse toisen siirtymisen iankaikkisuuteen, joko Taivaaseen tai Helvettiin, riippuen siitä, onko tämä Jumalan lapsi vai ei. En itse voi ymmärtää, että uskova voi edes ajatella, että tällaiset uhkailut tai teot ovat uskovaiselle ihan ok, siis että uskovalla olisi oikeus ajatella, sanoa ja tehdä tuollaisia Jumalan Sanasta välittämättä! Minusta sellaisessa henkilössä on jotain, mikä ei sovi yhteen. "Tulisiko samasta suusta kiitos ja kirous? Niin ei saa olla, veljeni."
        Hän voi raivoten pakottaa toisen mielenterveysterapiaan huutaen, että "sä oot mielisairas!". Toinen näkee hyväksi päästä keskustelemaan jonkun kanssa, mutta raivokohtauksissa sitä käytetäänkin todistamaan, että "Sä oot mielisairas!" !!!
        Hän voi raivoten ajaa toisen pois ja itse käydä katsomaan väkivaltafilmejä.
        Anteeksipyytäminen ei kuulu hänelle, vaan sille toiselle.
        Mietin, mistä tällainen tulee? Onko se jokin todellinen riivajahenki? Mielestäni uudestisyntyneen uskovan käytös ei voi olla tuollaista! Vai voiko???


      • tythrew
        rakkaus ei tee pahaa kirjoitti:

        Minä olen miettinyt monet kerrat, onko sellaisessa henkilössä riivaajahenki, joka kyllä sanoo olevansa uskossa, - jopa puhuu kielillä! - mutta välillä saa aivan käsittämättömän kovia ja pelottavia raivokohtauksia, muuttuu nopeasti arvaamattomaksi ja levottomaksi, kiroilee, uhkaa jopa tappaa jopa sellaisen, joka on uudestisyntynyt, ja syyttää tätä, että "Sä oot Saatanasta!" Syyte voi alkaa esim sellaisesta, että tämä raivokohtauksia saava on toiminut jotenkin loukkaavasti toista kohtaan siten, että toinen on ymmärtänyt loukkauksen olevan jopa tahallista ja on osoittanut loukkaantumisensa esim möksähtämällä, vetäytymällä hiljaiseksi.

        Eikö uudestisyntyneen pitäisi ymmärtää, että hänellä ei ole ensinkään oikeutta tappaa tai uhata sillä, ja toisekseen, että tappamalla edesauttaa itse toisen siirtymisen iankaikkisuuteen, joko Taivaaseen tai Helvettiin, riippuen siitä, onko tämä Jumalan lapsi vai ei. En itse voi ymmärtää, että uskova voi edes ajatella, että tällaiset uhkailut tai teot ovat uskovaiselle ihan ok, siis että uskovalla olisi oikeus ajatella, sanoa ja tehdä tuollaisia Jumalan Sanasta välittämättä! Minusta sellaisessa henkilössä on jotain, mikä ei sovi yhteen. "Tulisiko samasta suusta kiitos ja kirous? Niin ei saa olla, veljeni."
        Hän voi raivoten pakottaa toisen mielenterveysterapiaan huutaen, että "sä oot mielisairas!". Toinen näkee hyväksi päästä keskustelemaan jonkun kanssa, mutta raivokohtauksissa sitä käytetäänkin todistamaan, että "Sä oot mielisairas!" !!!
        Hän voi raivoten ajaa toisen pois ja itse käydä katsomaan väkivaltafilmejä.
        Anteeksipyytäminen ei kuulu hänelle, vaan sille toiselle.
        Mietin, mistä tällainen tulee? Onko se jokin todellinen riivajahenki? Mielestäni uudestisyntyneen uskovan käytös ei voi olla tuollaista! Vai voiko???

        Kuulostaa kyllä oudolta, mutta en siis todellakaan ole mikään asiantuntija.
        Sinun kannattaa kysyä sitä varmaan Helluntalaisfoorumeilta ja itselleni, joku kielillä puhuminen on täysin vierasta. En ole koskaan sellaista edes nähnyt kuin telkkarissa kerran ja tämänkään henkilön aitoudesta en tiedä.

        keromasi perusteella joku mättäisi pahasti ja jos se kielillä puhuminen on aitoa, niin ei kai siinä silloin ole muuta vaihtoehtoa kuin henki...ja jos käytös on tuollaista, niin ei kuulosta pyhältä hengeltä... Ole varovainen. Sinulla ja minulla ei ole mitään syytä kieltäytyä riivaajan ulosajamisesta, mutta jos hänellä on, niin hän tuskin suostuu sellaiseen...voisiko tuollaista koettaa ehdottaa?


      • Anonyymi
        tythrev kirjoitti:

        Kannattaa tutustua Morabiton kirjoituksiin, sillä omat tiedot on aika pitkälle omaan kokemukseen perustuva. Olen lisäksi keskustellut joidenkin uudestisyntyneiden kristittyjen kanssa heidän paranemisestaan, mutta en heidän riivaus kokemuksistaan (kaikilla tällaista ei olekaan)

        Ymmärsin, että Morabitolla on tiettyjä asioita/oireita, joista hän alkaa epäilemään, että kyseessä saattaisi olla joku muu kuin sairaus.

        Yksi piirre on se, että riivattu saattaa pystyä epäinhimillisen tekoihin.
        - näkee tulevaisuutta, tietää asioita, mitä ei pitäisi tietää...
        - Saa epäinhimilliset fyysiset voimat hetkellisesti
        - osaa kieltä, mitä ei pitäisi osata

        Yksi piirre on se, että riivattu tekee asioita, jotka sotisivat hänen oikeita arvojaan vastaan.

        Voimakkaat hetkellisesti kärsimykset, jotka voidaan dokumentoida

        Onko normaalii et osaan saksa vaikka en oo harjoitellu sitä ja nään joskus tulevaisuuteen ja kuulen välillä ääniä


    • 1000mg valium

      Räyhähenki poistuu suun kautta kun tarpeeksi vääntää karhupumpun kanssa.

    • tellus

      Usko demoneihin on varmaankin kristinuskoon siirtynyt muinaiskreikan tarustosta, jossa demonit aiheuttivat ihmisille mm. mielisairautta. Kristinuskossahan ei mainita mielisairautta vaan Jeesus paransi riivaajista. Riivaajat ovat täten myyttisiä taruja. Paljon hedelmällisempää olisi vaan myöntää oma pahuutensa, se mkä meissä kaikissa aina välillä pyrkii esille. Mutta maailmassahan on ihmeellisiä asioita ja kyllä se ihmisen alitajuntakin on aika kummallinen. Selitysmalleja sairaudelleeen voi hakea itseä enemmän mielllyttävästä ajatusrakennelmasta. Ehkä nämä maailmankaikkeuden mysteerit joskus meille ihmisille aukeavat.

      • tythrew

        En minäkään uskonut ennen kuin koin sen itse.

        Mutta, nyt sait sanottua totuutesi, niin toivotan sinulle hyvää jatkoa ja toivon, että jos sinulla on enemmän purettavaa siitä kuinka tämä ei ole aitoa, niin avaisit sille ihan oman keskustelun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe