Eli ei kannata maksaa Propeciasta 50 eur/kk, kun Gefina 5 mg maksaa muistaakseni n. 100 eur/vuosi. Sama vaikuttava aine finasteridi. Propecia maksaa 600 eur/vuosi.
Gefina 5 mg = finasteridi 5 mg
Propecia = finasteridi 1 mg
Kyseessä on patentti, ja Gefina tabletin voi leikkata 5:een osaan, ja sen saa edullisesti.
Vanhemmat henkilöt voi saada tabletit kelakorvauksen piiriin, jolloin hiustenlähtölääke on todella edullinen.(muistaakseni 50 eur/vuosi)
Ei Propecia 1mg. Kyllä Gefina 5 mg
18
15894
Vastaukset
- Asioista perillä oleva
Kummallaki on potenssiin negatiivinen vaikutus, koska lääkkeet vaikuttaa eturauhaseen. Käytin ennen Propeciaa mut lopetin ku se alko häiritseen sänkyelämää. Nykyää Rogainel tulee iha hyvin toimeen ja se on suht halpaa kans.
- tahvanainen
POtenssihäiriöitä n. max 5%:lla, eli ei paljon.
- mies-33v
Rogaine on minun mielestäni Suomessa suhteettoman kallista. Kannattaa muistaa että jokaista näillä palstoilla impotenssia huutavaa kohti on 99 täysin tyytyväistä Finan käyttäjää.
- Anonyymi
Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä
Propeciasta oli apua. Käytin sitä n. 2v ja kyllä siinä
vuoden käytön jälkeen huomasi että hiusten kunto oli parantunut.
Hiusten lähteminen tietysti väheni jo paljon aikaisemmin - https://euhealth247.com/fi/drug/propecia-generic
- dc.
Miten ihmees sä saat lääkärin kirjottaan reseptin gefinaan ku sanot syyks hiustenlähtö, luulen et gefina on eturauhasen liikakasvuun tarkotettu. Geneerinen substituutiokaan ei toimi ku vaikuttavan aineen pitoisuudet on erilaiset.
- Mikko
Lääkärillä on oikeus kirjoittaa lääkettä muuhunkin tarkoitukseen kuin mihin se on varsinaisesti tarkoitettu.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki lääkärit välttämättä potilaan pyyntöä noudattaisivat ja kirjoittaisivat mitään lääkettä mihinkään tarkoitukseen.
Mitä Gefinaan/Proscariin tulee, niin lääkäri voi ja saa lääkettä kirjoittaa muuhunkin kuin eturauhasen liikakasvuun, ja jotkut lääkärit myös suostuvat sitä kirjoittamaan. Kaikki eivät. - minä
Ekan repsun kirjotti tuttu lääkäri, jatkossa olikin sitten helppo uusia.
- Gefina
Minun tapauksessani lääkäri itse ehdotti siirtymistä gefinaan syötyäni yhden reseptin verran propeciaa. Itse en ollut edes tietoinen mahdollisuudesta.
- ballhead
pitäis syödä jotain pillereitä,kalju on ihan ok.ja naisetkin kuulemma tykkää.Taitaa olla vähän heikolainen itsetunto,kun muutaman karvan perään parkuu,Parta ja hiukset aika turhia molemmat,vai mitä?
- Mä0
..ja kasvojen piirteistä, joilekki kalju sopii ja joillekki ei.
- minä
Tukka kasvaa niin, ettei parturi pysy perässä ja kullin toiminnassa ei mitään vikaa.
Parasta asiassa on se, että maksan huvista vuodessa vajaan 130 e (jaan tabletin 4:ään osaan =400 annosta =1v 1kk), kun propeciasta maksaisin vuodessa n. 690 e !!!
Annoksen hinnaksi tulee siis Gefinalla 0,32 e kpl, kun Propecia maksaa 1,89 e/ kpl !!!!!!!!- Janis
Kaikki miehet eivät suinkaan kaljuunnu perinnöllisen ominaisuuden vuoksi.
He, joilla kaljuuntumisen syy on jokin muu/ syitä useita, eivät apua näistä lääkkeistä saa.
Kaljuuntumiseen johtaa 99% useampi kuin yksi tekijä ja näin ollen jotta harva alue saataisiin tuhenemaan tulisi KAIKKI (!!!) haittatekijät hoitaa pois...
Ensin tietenkin tunnistaa.
Lääkkeille löytyy myös luontaispohjainen vaihtoehto, täysin turvallinen. Hintaluokka sama kun Propecia. - Minä
Janis kirjoitti:
He, joilla kaljuuntumisen syy on jokin muu/ syitä useita, eivät apua näistä lääkkeistä saa.
Kaljuuntumiseen johtaa 99% useampi kuin yksi tekijä ja näin ollen jotta harva alue saataisiin tuhenemaan tulisi KAIKKI (!!!) haittatekijät hoitaa pois...
Lääkkeille löytyy myös luontaispohjainen vaihtoehto, täysin turvallinen. Hintaluokka sama kun Propecia.Edellinen kirjoitukseni koski siis nimenomaan miestyyppistä kaljuuntumista ja sen hoitoa finasteridilla.
Esittämistäsi kommenteista huolimatta totean, että miesten kaljuuntuminen johtuu suurimmaksi osaksi mieshormoneista, eli kyseessä on nk miestyyppinen kaljuuntuminen (viite esim. http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/157841?Hiustenl*ht) ). Näinpä pelkästään tähän lähteeseen viitaten esittämäsi prosenttilukemat lienevät täysin "hatusta vedettyjä".
Lisäksi viittaan ko lääkärin kommentteihin samalla sivulla: "Miesten keskuudessa androgeeninen kaljuuntuminen on niin tavallinen ilmiö, ettei diagnoosiin pääsemiseksi tarvita mitään erityisiä laboratorio- yms. kokeita", lisäksi:
"finasteridin käyttäjistä lisääntynyttä hiustenkasvua on todettavissa noin 30-65%:lla käyttäjistä eri tutkimuksesta riippuen. Miltei jokaisella hiustenlähtö pysähtyy tai ainakin hidastuu".
Vielä: "The most common cause of hair loss is inheritance. Men and women inherit the gene for hair loss from either or both parents. Men are most commonly affected by the inherited gene as the hormone, testosterone, activates the genetic program causing loss of hair follicles" (http://www.ishrs.org/hair-restoration-faq.htm )
Käytännössä siis esim pälvikalju on kaljuuden aiheuttajana miehillä huomattavasti harvinaisempi kuin miestyyppinen, hormonisidonnainen kaljuuntuminen.
Ja tuohon esittämääsi "vaihtoehtoon": en tiedä mikä se on, mutta missään tapauksessa se ei ole samantehoinen "vaihtoehto", vaan lähinnä rahan haaskausta ja luontaistuotekauppiaiden lompakon lihottamista (etenkin jos on propecian hintainen (700 e/v!) ja VAILLA tutkittua tietoa tehosta).
Epäilenpä täten, että se ei ole mikään vaihtoehto minkään kaljun hoidossa. Jos sinulla on esittää faktaa kumotakseni väittämäni koskien "luonnollista vaihtoehtoasi" ole hyvä ja laita linkki asian puolesta todistaviin tutkimuksiin.
Ohessa muutama linkki viitaten tutkimuksiin finasteridin tehosta miestyyppisen kaljuuntumisen hoidossa ja miestyyppisen kaljuuntumisen yleisyydestä:
http://www.ishrs.org/articles/propecia-study.htm
http://www.hiukseton.com/html/stop_hair_loss/info_propecia.html
http://www.ehrs.org/conferenceabstracts/2002brussels/guestlectures/O-02-tosti.htm
http://www.pslgroup.com/dg/2CAB6.htm
http://www.hairlosstalk.com/productreviews/men/propecia/
http://www.ishrs.org/hair-loss/hair-loss-male.htm
http://www.derm.ubc.ca/hairinfo/02.html - lääkäri
Janis kirjoitti:
Lääkkeille löytyy myös luontaispohjainen vaihtoehto, täysin turvallinen. Hintaluokka sama kun Propecia."Täysin turvallinen" on melko yleinen luontaistuotealan väite, joka perustunee sinänsä ymmärrettävään ajatukseen luonnossa esiintyvien aineiden soveltuvuudesta ihmiselle. Lääkelaitos julkaisee Tabu-tiedotuslehteä, jonka jokaisessa numerossa käsitellään eri luontaistuotteiden tehoa ja turvallisuutta ja voin kertoa etteivät asiantuntijaraportit ole kovin rohkaisevaa luettavaa. Karkeana esimerkkinä voisi vaikka sanoa että nauttikaa nyt sitten täysin turvallisesti luonnollista opiumia tai sydänlääke digitalista!
Huomautan vielä, ettei ns. luonnonlääkkeiden koostumusta monesti tiedetä juuri lainkaan, eri molekyylien pitoisuudet vaihtelevat massiivisesti etkä itse asiassa voi koskaan tietää mitä syöt ja mihin vaivaan silloinen cocktail pitäisi auttaa. Monet lääketehtaiden tarkoin valmistamat lääkkeet perustuvat havaintoon, että joku tietty mahdollisesti luonnossakin esiintyvä molekyyli vaikuttaa pääsääntöisesti terveyttä edistävästi tiettynä pitoisuutena otettuna. Jos kerran luontaistuotteissa "saa" olla reiluja pitoisuusvaihteluja vaikuttamatta niiden "tehoon" niin miksei särkylääkkeitäkin saisi sitten popsia vaikka kourakaupalla ja mistä purkista minäkin päivänä huvittaa? - lekuri meinas
ettei voi korvata Gefinalla kun sitä ehdotin. Hän sanoi että Gefinassa on kalvo päällä ja eikä sitä voi halkaista?? Tarkisti myös 4-5 muuta finasteriidi tuotteita missä kaikilla oli kalvo. what..? Joten ostin sitte propecia ja meinas lentää perseelle kun maksoin.
- gefina halkaistaa?
Koska mun lääkäri sanoi että kun tabu on päällystetty niin sitä ei voi halkaista, tehot poistuu loppupalosita. Voiko se tosiaan olla näin ??
- Loe
lääkäri kirjoitti:
"Täysin turvallinen" on melko yleinen luontaistuotealan väite, joka perustunee sinänsä ymmärrettävään ajatukseen luonnossa esiintyvien aineiden soveltuvuudesta ihmiselle. Lääkelaitos julkaisee Tabu-tiedotuslehteä, jonka jokaisessa numerossa käsitellään eri luontaistuotteiden tehoa ja turvallisuutta ja voin kertoa etteivät asiantuntijaraportit ole kovin rohkaisevaa luettavaa. Karkeana esimerkkinä voisi vaikka sanoa että nauttikaa nyt sitten täysin turvallisesti luonnollista opiumia tai sydänlääke digitalista!
Huomautan vielä, ettei ns. luonnonlääkkeiden koostumusta monesti tiedetä juuri lainkaan, eri molekyylien pitoisuudet vaihtelevat massiivisesti etkä itse asiassa voi koskaan tietää mitä syöt ja mihin vaivaan silloinen cocktail pitäisi auttaa. Monet lääketehtaiden tarkoin valmistamat lääkkeet perustuvat havaintoon, että joku tietty mahdollisesti luonnossakin esiintyvä molekyyli vaikuttaa pääsääntöisesti terveyttä edistävästi tiettynä pitoisuutena otettuna. Jos kerran luontaistuotteissa "saa" olla reiluja pitoisuusvaihteluja vaikuttamatta niiden "tehoon" niin miksei särkylääkkeitäkin saisi sitten popsia vaikka kourakaupalla ja mistä purkista minäkin päivänä huvittaa?Epäilyksiä herättävät aina lääkefirmojen esittämät prosentit haittavaikutuksien esiintyvyydestä.
Propecian kohdalla ei kenellekkän kerrota että vaikutukset sukupuolielimiin ja eturauhaseen voivat olla voimakkaita ja aiheuttaa pysyvää vahinkoa.
Pysyvä vahinko aiheutuu herkillä ihmisillä pitkästä käytöstä.
Itse lopetin finasteridin samantien ekan päivän jälkeen huomattuani aamulla sukupuolielinteni kutistuneen dramaattisesti. En ole montaa kertaa pelästynyt yhtä paljon kuin sinä aamuna peilin edessä.
Fiansteridin vaikutus hiustenlähtöön on lahes sama 5mg, 1mg, ja 0,2 mg annoksella.
Vaikutus DHT:in alenemiseen päänahassa on prosentuaalisesti vain joitain prosentteja voimakkaampi suuremmilla annoksilla.
Älkää hyvät ihmiset syökö näitä aineita turhaan.
- fina<3mela NOT!
Mulla ei niin hyviä käyttökokemuksia Gefinasta. Vuoden käytin ja tunto alkoi häviämään alakerrassa. Myös libido laski nollaan. Lopetin käytön vuosi sitten joulukuussa, tunto ei vieläkään tullut täysin takas. Munan toiminta muuten ok, Mutta tunnottomuus vaikuttaa paljon mielialaan.
Nyt jälkeenpäin en voi suositella kenellekkään finasteridia. Jos tämä jää loppuelämäksi niin on vähän liian iso hinta maksaa muutamasta hiuksesta. Joillekkin ei tule mitään sivuvaikutuksia, mutta niille joille tulee niin kyllä varmaan vituttaa että edes aloitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138