Entisen ujon vinkit elämästä nauttimiseen

ts3mppaaj4

Olin itse ennen varsinkin ihmissuhteissa todella ujo. Nyt haluan kertoa ihmisille, miten siitä arastelusta, joka elämää haittaa, voi päästä eroon. Vaikka olisi ujo, ei-sosiaalinen, introvertti jne. niin paljon voi kehittyä, jos haluaa. Pakko ei tietenkään ole. Tunnen kuitenkin paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet eroon paljosta ujostelusta.

Tässä tarkempia käytännön vinkkejä harjoituksiin:
http://elaparemmin.fi/blogi/vieraskyna-nain-harjoittelet-rohkeaksi-onnistujaksi/
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/11/torjunnat-gotta-catch-em-all.html

Kehonkielestä:
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/06/vieraskyna-paa-ylos-kiusallisuus-alas.html
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/04/peltoperspektiivi-ujot-snobit.html

Tuolta löytyy myös vinkkejä esim. keskustelujen aloittamisiin ja puhumiseen, jos selliaset sinua kiinnostavat.

Mitä mieltä olette näistä vinkeistä? Oletteko kokeilleet ja miten on toiminut? Tai miksi eivät tunnu sopivilta?

21

2360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tacktack

      kiitos linkeistä, vaikuttavat tosi hyviltä! :)

    • harjoitusmestari

      Pienestä aloittaminen on ainakin tosi tärkeää.

    • harrrrastaja

      Kaikki on parempi kuin kotiin jääminen ja luovuttaminen. Kun tekee jotain harrastuksiin ym liittyen ja onnistuu (tai tottuu epäonnistumisiin), niin siitäkin saa energiaa.

    • ukettunen

      Itse olen ehdottomasti introvertti. Kuitenkin, kun olen ihmisten seurassa, on hauska tulla hyvin toimeen ja tutustua uusiin tyyppeihin jne. Ehkä moni introvertti on vähän reppana sosiaalisissa suhteissa, koska yksin paljon viihtyvät introvertit eivät saa niin paljon harjoitusta.

    • Itse tajusin juuri että on pakko yrittää ujouttani kontrolliin :) koitan vain tehdä asiat josta ennen aina kieltäydyin :) vaikka alankin hikoilla ja punaseks menen ja tutina alkaa... Mut esim, töissä olen onnistunut avaamaan suutani ja moikkailemaan ihmisille ja vieläpä hymy suussa :) roskakuski siis olen, mutta eiköhän se ala tästö heräilemään kun on tylsää olla koko ajan yksin...

      • 20+17

        Et ole ujo. Sinulla on oma kuvasi näkyvillä.


      • 20+17 kirjoitti:

        Et ole ujo. Sinulla on oma kuvasi näkyvillä.

        Miten se kuva siihen vaikuttaa?


    • iherra

      Vaikka aluksi joku uusi juttu tuntuu tosi jännältä, niin pikkuhiljaa tottuu ja oppii. Moni on aikamoinen erakko vaan siksi, kun ei osaa/uskalla olla muiden kanssa, vaikka haluaisi...

    • ,..........

      tämä palsta ei ole markkinointia varten...

    • h.keranen

      Asiaa, jota varmasti näille kännykkäsukupolville on tarvetta opettaa!

    • AatuTKU

      Joo, kännykkää monta vuotta näpräämällä jää harjoittelu vähille ja sekös ujoutta korostaa...

    • lonr

      Epäsosiaalinen media vaikeuttaa oikeaa elämää :( Netflixiä ja viestejä vaan kaikille...

    • erakoituva

      Juu.Nykyään ei kukaan käy ees kylässä kun kaikki paitsi minä käyttää jotain helvetin facebookia tai vastaavaa. Evvk.

    • kirrpaisu

      Älä erakoituva erakoidu kun sinne someen vaan :)

    • arkakohtiunelmia

      Itse osittain ujona, osittain inroverttina ihmisenä uskaltauduin aloittamaan viimein salilla käymisen, jota olen monta monituista vuotta lykännyt kaikenmaailman tekosyillä.

      Sali jossa käyn on ihanan rauhallinen, työskentelijät oikein mukavia. Samalla siellä välillä oikeasti joutuu väkisin sosiaalisiin tilanteisiin, kun täälläpäin on ihan normaalia että ihmiset saattavat alkaa jutustelemaan keskenään tunnettiin tai ei. Ensimmäinen kuukausi meni stressatessa ja jännittäessä joka ikinen kerta sitä salille menoa, mutta salilta tulemisen jälkeen olo oli aina mukava, kun olin taas uskaltautunut menemään salille peloista huolimatta.

      Kun paikassa on ihan normaalia tervehtiä asiakkaita ja työntekijöitä itsehän en ollut tähän tottunut ja yritin hipsiä vaivihkaan sisälle tai pois, mutta loppui pikkuhiljaa siihen kun aina ohjaajan ollessa paikalla parikertaa jopa yllätti niin että säikähdin sanomalla hei. Toki on tullut tilanteita että olen meinannut lyödä hanskat tiskiin, mutta sitkeästi vain sitä vain vielä yrittää jatkaa ja jokainen onnistuminen tuo rohkeutta lisää. Kun olen saanut itseni salilla kuntoon on suunitelmissa aloittaa toinen harrastus johon kuntoa nimenomaan tarvitaan.

    • yksinäinenharakka

      Jaa-a, olen alkanut itse luopumaan toivosta. En ole sillai enää järin ujo, mutta niitä oikeitä ihmisiä elämään ei vain löydy. En enää tiedä, että mistä heitä edes etsisin. Alkaa tuntua, että olenko ainoa kaltaiseni. En vain osaa hankkia kavereita. Olen niin täynnä läheisiäni, joita ei oikeasti kiinnosta kuin heidän omat asiansa. Mikäli mulla kuolee esim. lemmikki, ei ole ketään joka kysyisi kuinka voit jne. Yksinkin kaveri vain halusi mennä kiinteyttämään persettä salille, vaikka mulla oli menehtynyt lemmikki ja olisin kaivannut jonkun seuraa. Ihmiset ovat monet totaalisen omahyväisiä tapauksia.

    • noiri

      Vain etsimällä voi löytää. Tsemppiä edelliselle. Kokeile erilaisia ympyröitä ja tutustu riittävän moneen.

    • exujo

      Käytännön kokeilu on tärkeää! Ei auta pelkkä lukeminen, vaan kokeilemaan vaan oikeaan elämään. Nettikeskustelut ovat täynnä ilkeitä möllejä.

    • ihmisiäriittää

      Hyvä toi esimerkki, missä joku totutteli salilla käyntiin. Samanlaisia uusia ympyröitä ja harrastuksia voi hommata monia, jos on oma-alotteinen ja sitkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe