Olin itse ennen varsinkin ihmissuhteissa todella ujo. Nyt haluan kertoa ihmisille, miten siitä arastelusta, joka elämää haittaa, voi päästä eroon. Vaikka olisi ujo, ei-sosiaalinen, introvertti jne. niin paljon voi kehittyä, jos haluaa. Pakko ei tietenkään ole. Tunnen kuitenkin paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet eroon paljosta ujostelusta.
Tässä tarkempia käytännön vinkkejä harjoituksiin:
http://elaparemmin.fi/blogi/vieraskyna-nain-harjoittelet-rohkeaksi-onnistujaksi/
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/11/torjunnat-gotta-catch-em-all.html
Kehonkielestä:
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/06/vieraskyna-paa-ylos-kiusallisuus-alas.html
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/04/peltoperspektiivi-ujot-snobit.html
Tuolta löytyy myös vinkkejä esim. keskustelujen aloittamisiin ja puhumiseen, jos selliaset sinua kiinnostavat.
Mitä mieltä olette näistä vinkeistä? Oletteko kokeilleet ja miten on toiminut? Tai miksi eivät tunnu sopivilta?
Entisen ujon vinkit elämästä nauttimiseen
21
2444
Vastaukset
- tacktack
kiitos linkeistä, vaikuttavat tosi hyviltä! :)
- harjoitusmestari
Pienestä aloittaminen on ainakin tosi tärkeää.
- harrrrastaja
Kaikki on parempi kuin kotiin jääminen ja luovuttaminen. Kun tekee jotain harrastuksiin ym liittyen ja onnistuu (tai tottuu epäonnistumisiin), niin siitäkin saa energiaa.
- ukettunen
Itse olen ehdottomasti introvertti. Kuitenkin, kun olen ihmisten seurassa, on hauska tulla hyvin toimeen ja tutustua uusiin tyyppeihin jne. Ehkä moni introvertti on vähän reppana sosiaalisissa suhteissa, koska yksin paljon viihtyvät introvertit eivät saa niin paljon harjoitusta.
Itse tajusin juuri että on pakko yrittää ujouttani kontrolliin :) koitan vain tehdä asiat josta ennen aina kieltäydyin :) vaikka alankin hikoilla ja punaseks menen ja tutina alkaa... Mut esim, töissä olen onnistunut avaamaan suutani ja moikkailemaan ihmisille ja vieläpä hymy suussa :) roskakuski siis olen, mutta eiköhän se ala tästö heräilemään kun on tylsää olla koko ajan yksin...
- 20+17
Et ole ujo. Sinulla on oma kuvasi näkyvillä.
- iherra
Vaikka aluksi joku uusi juttu tuntuu tosi jännältä, niin pikkuhiljaa tottuu ja oppii. Moni on aikamoinen erakko vaan siksi, kun ei osaa/uskalla olla muiden kanssa, vaikka haluaisi...
- ,..........
tämä palsta ei ole markkinointia varten...
- h.keranen
Asiaa, jota varmasti näille kännykkäsukupolville on tarvetta opettaa!
- AatuTKU
Joo, kännykkää monta vuotta näpräämällä jää harjoittelu vähille ja sekös ujoutta korostaa...
- epasos
Hehe "social media"
http://www.psychologytoday.com/files/imagecache/og/blogs/34283/2014/01/142605-143887.png - lonr
Epäsosiaalinen media vaikeuttaa oikeaa elämää :( Netflixiä ja viestejä vaan kaikille...
- erakoituva
Juu.Nykyään ei kukaan käy ees kylässä kun kaikki paitsi minä käyttää jotain helvetin facebookia tai vastaavaa. Evvk.
- kirrpaisu
Älä erakoituva erakoidu kun sinne someen vaan :)
- arkakohtiunelmia
Itse osittain ujona, osittain inroverttina ihmisenä uskaltauduin aloittamaan viimein salilla käymisen, jota olen monta monituista vuotta lykännyt kaikenmaailman tekosyillä.
Sali jossa käyn on ihanan rauhallinen, työskentelijät oikein mukavia. Samalla siellä välillä oikeasti joutuu väkisin sosiaalisiin tilanteisiin, kun täälläpäin on ihan normaalia että ihmiset saattavat alkaa jutustelemaan keskenään tunnettiin tai ei. Ensimmäinen kuukausi meni stressatessa ja jännittäessä joka ikinen kerta sitä salille menoa, mutta salilta tulemisen jälkeen olo oli aina mukava, kun olin taas uskaltautunut menemään salille peloista huolimatta.
Kun paikassa on ihan normaalia tervehtiä asiakkaita ja työntekijöitä itsehän en ollut tähän tottunut ja yritin hipsiä vaivihkaan sisälle tai pois, mutta loppui pikkuhiljaa siihen kun aina ohjaajan ollessa paikalla parikertaa jopa yllätti niin että säikähdin sanomalla hei. Toki on tullut tilanteita että olen meinannut lyödä hanskat tiskiin, mutta sitkeästi vain sitä vain vielä yrittää jatkaa ja jokainen onnistuminen tuo rohkeutta lisää. Kun olen saanut itseni salilla kuntoon on suunitelmissa aloittaa toinen harrastus johon kuntoa nimenomaan tarvitaan. - yksinäinenharakka
Jaa-a, olen alkanut itse luopumaan toivosta. En ole sillai enää järin ujo, mutta niitä oikeitä ihmisiä elämään ei vain löydy. En enää tiedä, että mistä heitä edes etsisin. Alkaa tuntua, että olenko ainoa kaltaiseni. En vain osaa hankkia kavereita. Olen niin täynnä läheisiäni, joita ei oikeasti kiinnosta kuin heidän omat asiansa. Mikäli mulla kuolee esim. lemmikki, ei ole ketään joka kysyisi kuinka voit jne. Yksinkin kaveri vain halusi mennä kiinteyttämään persettä salille, vaikka mulla oli menehtynyt lemmikki ja olisin kaivannut jonkun seuraa. Ihmiset ovat monet totaalisen omahyväisiä tapauksia.
- noiri
Vain etsimällä voi löytää. Tsemppiä edelliselle. Kokeile erilaisia ympyröitä ja tutustu riittävän moneen.
- exujo
Käytännön kokeilu on tärkeää! Ei auta pelkkä lukeminen, vaan kokeilemaan vaan oikeaan elämään. Nettikeskustelut ovat täynnä ilkeitä möllejä.
- ihmisiäriittää
Hyvä toi esimerkki, missä joku totutteli salilla käyntiin. Samanlaisia uusia ympyröitä ja harrastuksia voi hommata monia, jos on oma-alotteinen ja sitkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758