Kepparit -keppareiden hoito

Keppishöperö

Hei!
Tein tänne virtuaalitalli sivustolle keppihevos-foorumin tähän,sillä keppareilla ei ole omaa sivustoa täällä erikseen,ja tämä oli ainut joka osui lähimpään.
Ja jos et tykkää yhtään keppareista,on turha sinun tulla tänne kirjoittelemaan YHTÄÄN MITÄÄN turhaa,kiitos!:)

Mulle on pian tulossa keppari,ja oon lukenut jonkin verran kepruista:3
JA niitten hoidosta.
Kuitenkin haluaisin kysyä kysymyksiä,ja keskustella keppareista(:

Haluaisin tietää,minkälainen päivän ohjelma on keppareillanne.
Annatko ensin ruuat,sitten maastoon,tarhaan ja annatte raikasta vettä ja sen jälkeen treeneihin,vaiko miten?
Mikä päiväjärjestys on kepparillasi?
Miten hoidat sitä ja mitä se tarvitsee?:/

Mitä käytät ruokana,ja mitä mä voisin käyttää niinkuin kaurana,jos ei pysty ostamaan oikeaa hevosten kauraa?
Ja muuta kuin sahanpurua..
Mitä keppari tarvitsee ?
Mitä sen jokaiseen päivähoitoon kuuluu?

Lue ensin tämä jos aiot kirjoittaa tänne:
Jos keppistely on sinusta noloa/lapsellista,ei se ole. Kaikilla ei ole varaa mennä ratsastuskoululle tai on allerginen.
Ja mehän olemme lapsia joittenka pitää leikkiä:)!!
Itse keppistelen ja harrastan ratsastusta,mutta onhan sitä kivaa keppistelläkkin!:))

PS. Mistä teette esteet,ja mitä käytätte tallipaikkana?

-Kiitooooos!:)-

87

7855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Napsukka -

      Tässäpä ohjeita :)
      Päiväohjelmani kepparin kanssa on suurinpiirtein seuraavanlainen:
      1. Menen tallille ja annan keprulle ruuat.
      2. Kun kepru on syönyt, vien sen tarhaan.
      3. Keprun ollessa tarhassa siivoan tallia ja karsinan.
      4. Haen keprun sisälle ja teen sille perushoidon.
      5. Varustan keprun.
      6. Menen joko kentälle tai maastoon ratsastelemaan.
      7. Ratsastan noin puoli tuntia.
      8. Vien keprun talliin ja hoidan sen, varusteet naulakkoon.
      9. Tarjoilen päiväruuat.
      10. Annan keprulle ruokarauhan ja lähden tekemään jotain muuta.
      11. Lopuksi vien keprun tarhaan.
      12. Annan sen olla siellä kauan.
      13. Haen keprun talliin illemmalla ja hoidan sen.
      14. Annan iltaruuat.
      15. Poistun tallista.

      Ruokana käytän ihan normaalia heinää, jota itse revin ojien vierestä ym. kaurana minulla toimivat ne sahanpurut. Vesi on vettä, heh :D
      Perushoitooni sisältyy tämä: kepparin harjaus (pehmeä harja vaan), kepparin kepin puhdistus harjalla tai pyyhkeellä, keprun harjan selvitteleminen käsin tai hiusharjalla.

      Esteitä en tee kentälle, vaan minulla on maastoesteet metsässä. Etsin vain sopivia tukkeja, keppejä ym. ja teen niistä esteitä kahden puun väliin.
      Tallipaikkana toimii vaja, jossa on siirtolavata rakennettu karsina :3 Siinä on myös ruokakippo ja vesikaukalo.

      Keppisteleminen ei todellakaan ole lapsellista! :))

      • KeppisHöperö

        Kiitos paljon!! :)
        Sain paljon hyvää tietoa sinulta,kiitos!

        Keppistely ei ole yhtään lapsellista,niinkuin sanoitkin jo:))


      • Lukajaroiniidenlaulusoi
        KeppisHöperö kirjoitti:

        Kiitos paljon!! :)
        Sain paljon hyvää tietoa sinulta,kiitos!

        Keppistely ei ole yhtään lapsellista,niinkuin sanoitkin jo:))

        Haluaisin tietää,minkälainen päivän ohjelma on keppareillanne.
        Annatko ensin ruuat,sitten maastoon,tarhaan ja annatte raikasta vettä ja sen jälkeen treeneihin,vaiko miten?
        Aamulla kun herään annan heinää karsinaan ja syön ja laittaudun itse jonka jälkeen annan suoraan purkeista aamu ruuat ja loimitan jos on tarve ja vien tarhaan ulos jossa saa loput aamu heinistä, koulun jälkeen (tai 2-3 aikaan) päästän hevoset laitumelle kesäisin talvisin annan päiväheinät, sitten menen laittamaan esteet valmiiksi jos hyppään ja haen varusteet ja harjat hoitopaikalle jonka jälkeen menen yleensä ekana orini Lukan (King Lugelok) ja Roi (Wind Storm Raiser) sitten kun oon ratsastanu pojat niin siivoilen tallissa ja laitan huomisen ruuat valmiiksi, illalla otan pojat sisään ja annan heinät ja ruuat.
        Mikä päiväjärjestys on kepparillasi? Tossa se tulikin jo :D
        Miten hoidat sitä ja mitä se tarvitsee?:/ hoidan harjaamalla yms ja putsaamalla kaviot (: tarttee sadeloimen (mulla on muovipussista tehty) ja fleece loimen jos haluaa:D mulla on luka klipattu niin sillä pitöö aina kun ei oo kesä pitää sitä fleeceä pihalla. Sitten tietty joku harja.
        Mitä käytät ruokana,ja mitä mä voisin käyttää niinkuin kaurana,jos ei pysty ostamaan oikeaa hevosten kauraa? Kaurahiutaleet siis ne mistä tehään puuroa!
        Ja muuta kuin sahanpurua..
        Mitä keppari tarvitsee ?^^
        Mitä sen jokaiseen päivähoitoon kuuluu? Harjaus ruokinta liikutus (:

        Vielä että meillä on yleensä ma ja to koulua ti pe ja su esteitä / puomeja ja muinapäivinä maasto (:


      • KeppisHöperö
        Lukajaroiniidenlaulusoi kirjoitti:

        Haluaisin tietää,minkälainen päivän ohjelma on keppareillanne.
        Annatko ensin ruuat,sitten maastoon,tarhaan ja annatte raikasta vettä ja sen jälkeen treeneihin,vaiko miten?
        Aamulla kun herään annan heinää karsinaan ja syön ja laittaudun itse jonka jälkeen annan suoraan purkeista aamu ruuat ja loimitan jos on tarve ja vien tarhaan ulos jossa saa loput aamu heinistä, koulun jälkeen (tai 2-3 aikaan) päästän hevoset laitumelle kesäisin talvisin annan päiväheinät, sitten menen laittamaan esteet valmiiksi jos hyppään ja haen varusteet ja harjat hoitopaikalle jonka jälkeen menen yleensä ekana orini Lukan (King Lugelok) ja Roi (Wind Storm Raiser) sitten kun oon ratsastanu pojat niin siivoilen tallissa ja laitan huomisen ruuat valmiiksi, illalla otan pojat sisään ja annan heinät ja ruuat.
        Mikä päiväjärjestys on kepparillasi? Tossa se tulikin jo :D
        Miten hoidat sitä ja mitä se tarvitsee?:/ hoidan harjaamalla yms ja putsaamalla kaviot (: tarttee sadeloimen (mulla on muovipussista tehty) ja fleece loimen jos haluaa:D mulla on luka klipattu niin sillä pitöö aina kun ei oo kesä pitää sitä fleeceä pihalla. Sitten tietty joku harja.
        Mitä käytät ruokana,ja mitä mä voisin käyttää niinkuin kaurana,jos ei pysty ostamaan oikeaa hevosten kauraa? Kaurahiutaleet siis ne mistä tehään puuroa!
        Ja muuta kuin sahanpurua..
        Mitä keppari tarvitsee ?^^
        Mitä sen jokaiseen päivähoitoon kuuluu? Harjaus ruokinta liikutus (:

        Vielä että meillä on yleensä ma ja to koulua ti pe ja su esteitä / puomeja ja muinapäivinä maasto (:

        Kiitos!! Mukavaa,että täällä liikkuu keppistelijöitäkin! :)


      • Kht redbob
        KeppisHöperö kirjoitti:

        Kiitos!! Mukavaa,että täällä liikkuu keppistelijöitäkin! :)

        Niin on minun järjestys on tällainen 1.Tulen talliin 2. Vien hepat tarhaan ja annan niiden olla 15minuuttia sillä aikaa laitan hevosille ruuat 3. Tuon hevoset tarhasta talliin 4. Harjaan hevoset 5. Menen ratsastamaan puoleksi tunniksi 6. Annan helppojen olla tallissa rauassa 7. Harjaan hepat ja annan ilta ruuat 8. Laitan hevoset nukkumaan. Käytän Tallinna varastoa ja ruuat ovat heinää ja sahan purua.


      • Kht Pollux

        Hyvät ohjeet! Niinkuin sanoit keppistely ei ole lapsellista eikä mielestäni noloa. Itsekkin menen tiellä keppiksellä. Enkä välittäisi vaikka huutaisivat haista p****a kun meet keppihevosella!! Minun talli päivä on tälläinen:

        1. Menen talliin 7:30.
        2. Vaihdan ruuat.
        3. Vien hepat ulos
        4. Otan suitset mukaan ja harjat kun menen hakemaan hepon.
        5. Menen ratsastamaan kentälle. Harvoin maastoon.


        On enemmänkin mutta en jaksannut raapustaa.


      • kepsu
        KeppisHöperö kirjoitti:

        Kiitos paljon!! :)
        Sain paljon hyvää tietoa sinulta,kiitos!

        Keppistely ei ole yhtään lapsellista,niinkuin sanoitkin jo:))

        Minä käytän kaurana kävyn osia en tiedä niitten nimiä


    • PinjaC:

      Itselläni on 23 kepparin ratsastuskoulu, jossa on kaksi tallia.
      Päiväjärjestykseni:
      1.Päätallin hepoille ruuat ja tarhaan
      2.Pikkutallin hepoille ruuat
      3.Päätallin hepat sisään ja pikkutallin ulos.
      4.hoidan omat heppani (eli ne jotka ei tuntsareita) joita on 3 Ja ratsastan niistä,kaksi.
      5.Teen päivän tunneille listat.
      6.Tuntilaiset tulevat
      7.Pidän muutaman tunnin.
      8.Siirrän kaikki hepat sisälle ja Ruokin.
      9.Pidän tunteja.
      10.Siivoan tallin.
      11.Lepo tauko
      12.Ruokin ja laitan ponit nukkumaan :)
      No kepparihan tarvitsee huolen pitoa ruokaa hoitoa ja liikuntaa.
      Varmaan kaikista tärkein ÄLÄ KASTELE KEPPARIA Se saattaa homehtua!
      Kaurana käytän heinien tupsuja jos älysit :D tai sammalen alta löytyvää... No katso itse tai oikeaa kauraa riippuen siitä mitä on.
      Esteinä minulla on itse tehtyjä valkoisia tolppia joiden korkeus 120cm ja puomeina putkia joista päät maalattu jollain värillä. Ennen kuin aloin pitämään ratsastuskoulua minulla oli esteinä ämpäreitä, tuoleja, puu pölkkyjä mitä ikinä lyösinkään! Ja puomeina joku metsästä löytynyt risu.

    • kfkfk
    • Ruuppu

      1. Kepparimme Saavat yöt viettää tallissa ja aamulla ne päästetään tarhoihin. Kaikissa tarhoissa on vesi-ämpäri ja heinää viemme tarhoihin muutaman kerran päivässä. Kun meillä on sopivasti aikaa päivällä kepparimme liikutetaan monipuolisesti kentällä tai maastossa.

      2. Tarhaan, Ruokinta, Liikutus, Tarhaan, Ruokinta, karsinaan (mahd. Loimet), lisärehut karsinoihin.

      3. Meidän keppareillamme on monipuoliset varusteet: Loimet, ruokakupit, vesikupit, Harjoja, kaviokoukkuja, Suitset, riimu, riimunnaru yms. Kepparille voi kerätä mahdollisisa lisäravinteita! :)

      4. Jos pihassasi on vaikka erilaisia puita kuten Tammia, voit niistä kerätä tammenterhoja jotka käyvät kepparille hyvin ruuaksi. Voit myös kerätä kaikenlaisia muita siemeniä yms.

      5. Hoitoa ja liikutusta myös hyvät varusteet!

      6. Liikutus, Ruokinta, Tarhailu, Karsinan siivous.

      7. Tallipaikkamme on vajaan rakennettu. Esteinä käytämme mm. Ämpäreitä ja kapeita keppejä / haravan varsia. Meillä on myös muutama erikoiseste ja ne ovat aidan pätkiä.

      • myöhästelijä

        Vaikka tää viesti onkii pari kuukautta myöhäs ni mite voisin saaha talveks tallii ku mein pihal ei oo leikkimökkii ja kesäl tallina on kepit pystyssä ja siin päällä pressuu ja otan ne yöks sisää???????


      • happypony

        No mää ainaki pidän sisällä talvet ja kesät ne on mun vaatekaapissa laudoista tehty itselläni on 5v ori poika ja 28v ruuna jolla on kavio kuume joja on pitkääb jo ollut kuilee varmaa kohta ja nyt haen halvalla tälke 5 pojalleni kaveriA


      • Anonyymi
        happypony kirjoitti:

        No mää ainaki pidän sisällä talvet ja kesät ne on mun vaatekaapissa laudoista tehty itselläni on 5v ori poika ja 28v ruuna jolla on kavio kuume joja on pitkääb jo ollut kuilee varmaa kohta ja nyt haen halvalla tälke 5 pojalleni kaveriA

        Moi


    • Talli kisu

      1.Mene aamulla tallille ruokin kepparit.
      2.Harjaan kepparit.
      3.Otan karsinasta pois ja vien tarhaan.
      4.Siivoan hiekat pois tallista koska se on kun hiekka laatikko mutta ei nyt ihan.
      5.Otan kepparin talliin.
      6.Harjaan.
      7.Laitan suitset.
      8.Menen eka ehkä 15min koulua.(Este lämmittelyksi)
      9.Hyppään esteitä.
      10.Tuun pois kentältä.
      11.Otan kauraa siis oikeeta eli meidän sorsien ruokii ja laitan kuppiin;).
      12.Hain kaikki kepparini.
      13.Syötän ne.
      14.Vien laitumelle tai Ulkotalliin.
      15.Vien laitumelta juuri tunnille menvän hevosen Puomille(Puomi on puu tai joku muu materiaaalinen keppi joka on kiinni kahdessa tolpassa.Mulla on Pyykitelineessa ja tikkaisa mun puomit kiiinni koska mulla on kaksi puomii)
      16.Katson varusteet ettei ole sotkussa ja selvitän sotkusta pois.
      17.Vien kepparit talliin annan ruokaa.
      18.Meen maastoon.
      19.Tuun pois maastosta.
      20.jätän kepparit talliin ja teen muuta.
      21.Ratsastan illalla kaikilla.JOS KERKEEN
      22.Jätän kepparit yöks talliin.


      PS.Kannattaa tehdä liikutus vuorot joka päivälle ja jättää näkyviin että jokainen saa tasa puolista liikuntaa ja jos kerkii niin liikutta kaikkia.Mutta tärkein on liikuttaa sitä kuka pitää liikutta juuri sinä päivänä

      • Kepparirakastaja

        En tiiä mitä pitäisin keppareiden tallina en haluu niit omassa huoneessa pitää ku äiti sanoo siivoo noi pois meil on kyl varasto mut ei sielt kaikkee voi raahata pois voitteko ehdotella mihin tekisin tallin?? :) :33


      • Anonyymi
        Kepparirakastaja kirjoitti:

        En tiiä mitä pitäisin keppareiden tallina en haluu niit omassa huoneessa pitää ku äiti sanoo siivoo noi pois meil on kyl varasto mut ei sielt kaikkee voi raahata pois voitteko ehdotella mihin tekisin tallin?? :) :33

        Esim. Vaatehuone on hyvä.


    • Kepparilove1<333

      Mun päiväjärjestys:
      1. Harjaan kaikki
      2. Vien tarhaan
      3. Kun kepparit on tarhassa niin laitan heinät (lampaiden) niille ja katson että kaikilla on vettä.
      4.Tuon kepparit sisälle
      5.Ratsastan ainakin omilla keppareilla (8) ratsastan yleensä ensiksi vain 2 niistä,ja harjaan ne ratsastuksen jälkeen.
      6. Vien tarhaan, ja vien vähän heiniä sinne.
      7. Siivoan tallia, tai teen jotain muuta.
      8.Haen hevoset, ja tarkistan että esim. keprun harjaan ei ole tarttunut mitään roskaa.
      9. Harjausta, muiden hevosten liikutus (yht. 10)
      10. Iltaheinät, tarkistus että kaikilla on vettä, hevoset nukkumaan.
      Toi on mun päiväjärjestys :P

    • KhtShetland

      Meillä vapaapäivät(mminun) ovat tälläisiä:
      1. Menen talliin ja hoidan kepparit.
      2. Otan ne ja vien tarhaan.
      3. Otan heinää ja laitan tyhjiin karsinoihin sitä.
      4. Otan kepparit sisälle.
      5. Ratsastan vuorotellen niillä.
      6. Hoidan ne.
      7. Annan ruuat.
      8. Lähden.

    • aatuska1

      Tarttee tietoo ruokintaan

    • Näin teen yleensä1-5...

      1. Teen aamu-päivä tallin.
      2. Hoidan kepparin jää menen ratsastamaan.
      3.Kun olen ratssatanut tarpeeksi menen ruokkimaa keprut.
      4. Kun olen ruokkinut niin laitan tarhaan.
      5. Kun kepparit ovat olleet tarpseksi tarhassa, niin teen ilta tallin ja lähden pois..Toivottavasti tästä oli apua:)

    • emppa

      teeeeestiiiii

      • khtKopse heppatalli

        1.Vien hepat ulos ja annan heinät.
        2.Ratsastan ja pidän tunnit.
        3.Lepitauko...
        4.Siivoan tallin ja laitan iltaruuat.
        5.Haen hepat sisälle.:))


    • Kht Koivu

      Mulla on tallissa kaheksan kepparia joten en voi joka päivä liikuttaa kaikkii mut ekana annan hepoille aamuruoat ja sitten ne pääsee tarhaan, ja sitten valitsen jonkun sellasen jolla en oo vähään aikaan menny ( ja usein yks kaverikin ratsastaa mun kanssa) Ja me mennään ekaks maastoon ja sen jälkeen kouluu tai esteitä yms. Ja tietty hoidetaan normaalisti. :)

    • janna3

      mulla on 5 suillisia keppareita ja muutamia keppareita joilla ei ole suu auki...........

    • keppari

      1.haemme keprut autotallista leikkimökille,viemme osan tarhaan niitä tarhoi on 2kpl,
      2siivotaa pikkasen
      3säädetää jotai ja ratsastellaa
      4kun ollaa ratsastettu tarpeeks nii tehää vähä kaikkee

    • Keppistelijäfriikki

      Moi, täällä puhuu siis jo monta vuotta keppistelyä harrastanut teinityttö! Halusit vastauksia kysymyksiin, joten tässäpä niitä tulee:

      Keppareiden päiväohjelmani:
      Minulla ei ole mitään päivä"rutiinia", sillä käyn jo yläastetta, jotenka en joka päivä ehdi/jaksa liikuttaa hevosia. Kuitenkin silloin kun niillä ratsastan, hoidan ne ensiksi huolella, (vien mahdollisesti pihalle) ja tämän jälkeen liikutan yhden/kaksi hevosta. Ja vielä illemmalla saatan liikuttaa saman määrän heppoja.

      Hoidan hevoseni huolella oikeiden hevosten harjoja käyttäen. Puhdistan karvan huolella pehmeällä pääharjalla, jonka jälkeen otan piikkisuan ja harjaan hepan harjan varovasti, ja tarkistan ettei harjaan ole jäänyt mitään oksia yms kiinni. Itse en heppojani enään siis ruoki, mutta kyllähän noita voi hoitaa ja huolehtia yhtälailla kun oikeitakin hevosia.
      Miten hoidat sitä ja mitä se tarvitsee?:/

      Ruokinta:
      Niinkuin jo aijemmin sanoin, enään en heppojani ruoki, muuta kuin ehkä heinällä tai muulla. Nuorempana ruokin ystäväni kanssa hevoset päivittäin, käyttäen itsekerättyä heinää ja ruohoa, hiekkaa, multaa, soraa, puuroleseitä ja vielä vettä ja ruokaöljyä, ja ruuistahan tuli aika hienon näköisiä. Eli hevosten ruuaksi käy mikä tahansa.

      Keppari tarvitsee:
      Rakkautta ja huolenpitoa. Kepparia ei ole reilua jättää nurkkaan homehtumaan, vain sitä olisi rapsuteltava, hoidettava ja liikutettava aina kuin mahdollista. Jos hevoseen tulee haava/reikä, pitäisi tämä korjata, jottei haava pahene. Hevonen (kuten kepparikin) on laumaeläin, joten olisi reilua sitä kohtaan, että keppari saisi talliinsa jonkin muun hevoskaverin. Ja tietenkin oikean hevosen tuntemus on hyväksi :)

      Kepparin jokapäiväinen hoito taas on sellainen kuin itse jaksat/haluat yms :)

      Tallipaikka:
      Omat hevoseni asustelevat huoneessani, mutta kesällä ne saavat kunnollisen tallirakennuksen pihalle. Leikkimökki on siis juuri sopiva paikka talliksi, mutta tietenkin vaikka vanha puuvarastokin käy. Ja jos asut esim. kerrostalossa, on vaatekaappiin helppo rakennuttaa pari karsinaa hepoille (kokemusta jo n. 3 vuoden takaa xD). Mikäli asut jossain ihan ihmeellisessä paritalossa, jossa pääsee myös talon alle, on sinnekkin helppo rakentaa talli (näin syntyi ensimmäinen tallini kaverini kanssa xDD )

      Ja sanonpa minäkin, keppistely ei ole tyhmää tai noloa, se on harrastus, ihan niin kuin vaikka jääkiekkokin. Keppistelijällä sentään pysyy kunto hyvänä, kädentaidot kehittyy ja kavereitakin saa paljon tämän harrastuksen kautta.... Kannattaa käydä suomen keppihevosfoorumilla, sieltä voi saada ties kuinka paljon kepparikavereita eri puolelta suomea ;)

    • ♥kht kaaritalli☆

      Hei!
      Minulla on 10 kepparia. 1ksi on jalallinen eli siis 9 kepparia. :) ruokana on oikeat heinät ja kaurat. Tallina on oikea vanha talli. Esteet olen tehnyt puusta ja oikeasta aitatolpasta, kuoleella isälläni oli siis lehmiä, nyt asun akupungissa talli on mummolassa
      1. Annan hevosille kaurat ja veden
      2. vien tarhaan
      3. laitan esteet valmiiksi
      4. Tuon tietyn hevosen ja laitan valmiiksi
      5. Menen maastoon, pellolle tai metsään
      6. Puolen tunnin maissa menen esteitä
      7. Laitan hevosen hoidon jälkeen laitumelle
      8. Korjaan esteet ja siivoan tallin
      9. Illalla vien hevoset sisälle ja annan iltaruuan ja valmis!

    • HeppaHullu111

      En nyt ala luettelee mun keprujen päiväjärjestystä koska sait varmaa jo paljo hyvii vinkkei... Esteet mä oon tehny silee ett oon ottanu laudan, sahannu siit kaks noin 20-30cm. Sit öö tota ottanu jotai rimaa ja sahannu (taas) kaks, noin metrin mittasta palaa ja sahannu. Sit oon nakuttanu naulat niihi kohtii mihi oon halunnu et se on nii korkee tai sillee :D sit oon mitannu jonku pitusen puomin siit rimasta ja se on niiku puomi xD Et ny varmaa kyl tajunnu mitää mut yritä!

      • keppis harrastaja

        Niin mäki mut mun päivä järjestys on tallanen:
        1.meen talliin (leikkimökkiin)
        2.vien hepat tarhaan
        3.annan tarhaan aamu heinät
        4. Haen tarhasta ja meen ratsastaan
        5.tuun talliin ja hoidan hepan
        6.anna ruoan
        7.menen taluttelemaan hevosta pihaa
        8.vien hepan karsinaan
        9.lähen illalla melkein aina maastopolulle
        10.annan ilta heinät
        11.ja hoidan muutenkin
        12.ja sitten laitan hepan nukkumaan

        Ja pidän tutuille ja kavereille valmennuksia
        Ja maastoilen mökillä paljon ja uitan hevosia


    • i♥horses

      Rutiinia en ala luettelemaan, mutta sen voin kertoa, mistä saa hyvin ruokaa keppareille. Eli: pellettejä saa pätkimällä ohuita oksia, heinää saa tiensivuista, kauraa saa heinien päässä olevista jutuista, kaurahiutaleet sopivat hyvin ruoaksi, sahanpurukin käy.

    • hevoshullu

      No mun päivä ohjelma on se että aamulla meen tallii ja annan ruuat hepoille sit ku ne on syöny vien tarhaan päivällä haen ne tarhast ha vien talliin sit otan jonkun niistä harjaan laitan suitset ja avot heppa on valmis maastoon oon maastossa noin puoli tuntia ja sit vien hepan talliin teen perus hoidon ja sit vien takas tarhaan haen vasta illalla talliin tallissa laitan iltaruuan ja lähen pois Ps.sori jos en käyttäny lauseita mutta kirjotin puhelimella ni ei jaksanu

    • Kht_Laikku

      Mä yleensä teen "pikahoidon".

      1. Tuun talliin.
      2. Otan jonku keprun pihalle karsinastaan.
      3. Siivoan karsinan.
      4. Uudet heinät karsinaan.
      5. Varustetaan heppa.
      6. Esteitä tai vaan ratsastusta kentällä.
      7. Harjataan heppa.
      8. Heppa takasin karsinaan.

      • Anonyymi

        Mä yleensä teen näin:
        1. Meen talliin.
        2. Vien keprut ulko talliin.
        3. Siivoon sisätallin.
        4. Laitan uudet vedet ja ruuat.
        5. Käyn yleensä hyppää esteitä tai sit käyn maastossa.
        6. Vien keprut sisälle.


    • keppari

      Minun keppareillani ei ole tiettyä päiväjärjestystä, mutta talipaikkana on leikkimökki, ja kauraa ei ole pakko olla, minun keppareilla ei ole, heinänä voit käyttää keltaista ja vihreää paperia, tai sitten puunkaarnaa aivan hyvin! Voit ehdottaa iskällesi puuliiterin siivoamista, ja kerää samalla puunkaarnat pussiin, kumoa laatikkoon, ja sitten voisit alkaa tehdä heppojen ruokinta-astioita, tai voit toki antaa ruuat lattiallekkin, kunhan siivoat karsinat!

    • njknjkbhjvhg

      kiva

    • KhtON

      1.Menen tallille ruokin ja annan heinät.
      2.Puolen tunnin päästä menen uudestaan päästämään ulos.
      3.Ratsastan...

      Mutta kaikista parhaiten saa omat suunnitelmat. (Kht One Day).

    • KeppariTyttö

      Ite teen ruuat kaisloista. Varsi on heinää ja se tupsu päässä on kauraa. Sit askartelin jätskilaatikosta jonki näkösen kauralaatikon...

    • keppihevostyttö
    • kouristus

      Minun päiväjärjestys on
      1. Tulen talliin
      2. Vien hepat pihalle
      3. Laitan sillä välin ruuat valmiiksi karsinoihin
      4.vien tarhaan heinää.
      5.otan hevoset joilla ratsastan sisälle
      6. Varustan sen jolla ratsastan ja harjaan sen
      7. Ratsastan noin 20min-1h
      8. Ratsastan tiettynää päivänä vain tietyt hepat
      9.harjaan hepan ja ratsastan seuraavan hepan ja niin ed
      10. Sit otan kaikki hepat sisälle ja annan syödä
      11. Lähden tallista tai teen paperi hommia.
      Hevosia/ poneja on siis yhteensä 26

    • Ratsikoulunomaava

      Mullakin on pieni ratsikoulu, vaikka oppilaat kyllä väheneekin kun menevät yläasteelle/isommille luokille ja alkaa tämmönen nolottaa

      Itse en häpeile asiaa. Olen seiskalla ja melkein koko luokkani tietää tästä (lukuun ottamatta paria poikaa jotka muutenkin näsäviisastelee)

      Näin siis toimin omassa tallissani vapaapäivinä:

      1. Vien ensin käytävän karsinoissa yöpyneet tarhoihinsa

      2. Vien opetushevoset karsinoihin odottelemaan

      3. Vien kaikille ruoat karsinoihin sekä tarhoihin

      4. Menen sisään puuhailemaan omat hommani kuten aamupalan

      5. Valmistelun kentän tunteja varten ellemme mene kaikki maastoon

      6. Ensimmäisen tunnin ratsastajat tulevat ja hakevat sekä hoitavat itse ratsunsa

      7. Pidän 1-4 puolentunnin/tunnin ratsastustuntia lähes samalla kaavalla ratsukkojen taitojen mukaan tietysti. Jokainen tekee tuon nro. 6:den sekä ruokkii ja hoitaa ratsunsa treenien jälkeen

      8. Kaikkien tuntien jälkeen opetushevoset viedään takaisin niiden pihattoihin

      9. Haen muut hevoset sisään ja ruokin ne

      10. Valitsen sopivan hevosen, hoidan sen ja menen menen ratsastamaan yksin tai "tallityöntekijän" eli kaverini kanssa

      11. Ruokin ratsuni kevyesti ja hoidan sen

      12. Siivoilen ja varmistan että tallissa on kaikki OK

      13. Annan hevosille rauhan alkaa nukkumaan ja menen itsekin sisään

      • Toityyppijokakirjottiton

        Tässä välissä käyn siis tietenkin syömässä ja muuta!


    • Kepparilove

      Hei! Mäkin harrastan keppareita ja mun ''päivärutiini'' on tällänen:

      Meen talliin ja otan vanhat ruuat pois/laitan uudet ruoat.

      Harjaan kaikki.

      En yleensä vie pihalle hevosia mutta joskus ulkokarsinoihin.

      Siivoan karsinat.

      Tuon hepat talliin.

      Ratsastan tai liikutan kaikki hepat.

      Harjaan (taas) kaikki vanuaivot.

      Laitan ilta ruokii.

      Ja siinä se :D

    • KEPSUTYTTÖ

      tässä on mun kepsu ohjelma..

      1.vein kepparit aamu tallin.
      2.annoin aamu kaurat.
      3.otin jonkun kepsuista ja lähdin ratsastamaan maastoon.
      4.ratsastusken jälkeen vein kepsut takas ulko talliin.
      5.laitoin kaikille kepsuille loimet päälle.
      6.menin siivoamaan sisätallin.
      7.kun olin siivonnut menin hakemaan kepparit sisätalliin.
      8.annoin päivä heinät.
      9.annoin hevosten olla rauhassa puolituntia.
      10.ja lähdin toisella hevosella ratsastamaan kentälle hyppimään esteitä.
      11.ratsastusksen jälkeen vein kepparin sisätalliin.
      12.ja siten annoin kaikille iltaheinät. ja harjasin kaikki ja putsasin kaviot.
      13. aloimme nukkumaan. SIINÄ OLI MEIJÄN KEPPAREITTEN PÄIVÄ OHJELMA :-)

    • ismolaitela22

      Kokolihapihvi, perunamuussia ja luumukiisseliä.
      Hoitona turvekylpy.

      On ehdottomasti 5/5

    • Miksinäin

      Kysyn vaan että mitähän tämä kuuluu lemmikit osioon? Tyyliin pehmolelu tikun päässä. Lemmikki kun on jokin elävä esim. koira, kissa, hevonen...listaa nyt voisi jatkaa vaikka kuinka.

      Ismolaitela22 ruokavinkistä ainakin sai kunnon naurut :)

    • ismolaitela22

      Jos kokolihapihvi, perunamuussi ja luumukiisseli ei maistu, niin sitten voisi kokeilla makarylliä ääs marketista tai vaikkapa metwurstia. Äläkä unohda ostaa ES.

      Tai sitten ihan vaan keksiä jotain tekemistä.

    • Fluttershy

      Hei! Sinä Miksinäin! Eikö Keppishöperö jo sanonut että tämä keskustelu on keppareille? Ja minun kepparirytmi on tällainen:
      1. Ruuat keppareille
      2.Tarhaan
      3.Ratsastusta
      4.Sisälle
      5.Iltaruuat
      Ja hoito vinkkejä. Älä kastele kepparia tai se voi homehtua. Minä käytän ruokana heinää, sahan purua, puiden lehtiä ja vettä. Minulla on kesä talli leikkimökissä jossa on nojauspuomi ja talvi talli on sauna mökki jossa hepat ovat sohvan ja seinän välissä.

    • Horselove

      Moi mä ite käytän tallina pikkumökkiä
      Ja ittelläni on 20-30kepparia ja talli ohjelma menee näin
      1.annan aamu ruuat
      2.järjestelen tallin/varusteet
      3. Laitan hevoset karsinoihin tai ulos laitumelle
      4. Ratsastan
      5.puhdistan varusteet
      6. Annan ilta ruuat
      7.tuan kaikki hepat sisälle
      8.ja saatan myös 4 kohdallla juoksuttaa/valmentaa jotakin heppaa ja ratsastajaa


      Ja esteitä teen yleensä puusta tai ostan netistä

    • heppatyttöx13

      Minun kepparini saavat elää kuin villihevoset eli en ratsasta niillä tai ei oo mitää varusteit hirveest.ruokin vaan niitä ja ne ovat tuolla leikkimökissä pihatossa eli simppeliä
      Noh sitte tähä tallirutiiniin eli ruokintaan
      Päivällä klo3 4kertaa ulkoa ruohoa hepoille sekä muut ruuat eli kivennäiset ja ruohonlehtii.
      Illalla klo9 4kertaa ruohoo ulkoot ja makupalat

      Eli niinkuin sanoin en liikuta tai hoida vaan ne elävät kuin villihevoset mutta tietty kaikilla on omat mielipiteet
      Ja ruokana käytän kivennäisinä nappeja kauraa en anna hepoille ollenkaan ja ruoho on ruohoa
      Esteet minulla on mutta käytän niitä vain toisiin tarkoituksiin ne on tehty puusta isä on tehnyt

    • Keppari

      Tässä sinulle minun keppari hoidot
      1 aamulla yhdeksältä annan keppareilleni oikeaa kauraa
      2 vien tarhaan menen syömään itse aamu palan
      3 lähden maastoon tai kentälle riippuu päivästä
      4 annan päivä heinät
      5 ratsastan
      6 annan ilta heinät
      7 käyn maastoilemassa
      8 annan olla pollejen ulkona
      9 laitan poneilleilta ruuat
      10 laitan pollet nukkumaan:)

    • 12vtyttö

      Tää onkin näköjään onneks viele lossa koska tarviin apua. Haluaisin itselleni tallin mutta paikkaa minulla ei oikein ole. Meillä on 3 varastoa, pihasaunan pukkaritila ja autotalli ja lasitettu terassi missä niille rakennan aina tallin. En ole akti koska keppareiden tavaroiden laitto vie aina tuhottomasti aikaa. Oonko ns. Kunnon harrastaja vaikka ei niillä tallia olekkaan? Mä muuten käytän esteinä semmosia ite tehtyjä tolppia ja puomeja :)

      • 12vtyttö

        Ja onko noloa omistaa kaupan keppareita, musta tuntuu et olis :(


      • Anonyymi
        12vtyttö kirjoitti:

        Ja onko noloa omistaa kaupan keppareita, musta tuntuu et olis :(

        Ei ole, ite omistan 2 (ja oon harrastan monta vuotta) vaikka nykyään saattaa tuntuakin siltä, koska keppari harrastus on mennyt aika lailla välineurheiluksi😑


    • Keppari-harrastaja

      Tallini päivä:

      1. Menen talliin.
      2. Haen hepoille ruuat.
      3. Ruokin ulko-tallin hevoset
      4. Sitten menen ruokkimaan sisä-tallin hevoset.
      5. Vien sisällä olevat hepat laitumelle ja ulkona olevat sisälle.
      6. Siivoan sisä-tallin.
      7.Haen tunti heppani.
      8. Harjaan tunti heppani.
      9. Ratsastan kentällä noin 35 min.
      10. Harjaan tunti heppani ja laitan sen talliin.
      11. Annan päivä ruuat.
      12. Pesen kaikki kepparit.
      13. Vien puolet poneista metsässä olevalle laitumelle.
      14. Haen ponit pois laitumelta tunnin kuluttua.
      15. Harjaan kaikki ponit.
      16. Annan ilta ruuat.
      17. Talvella laitan yöksi poneille toppaloimet.
      18. Lähden tallista.

    • Kht-kaurakiito

      Päivärutiinini Mountyn kanssa yleensä: (Mounty on keppariorini)

      1. Annan kauraa ja taputtelen ja jutustelen hetki siinä niin
      2. Suitsin Mountyn
      3. Lähdetään yleensä jonnekkin maastoon, yleensä lähimetsäpolulle ratsastamaan
      4. Kun palataan lenkiltä, kampaan yleensä kepparia niille tarkoitetulla harjalla
      5. Jätän kaukaloon vähän kauraa, ja joku maybe tunnin päästä vien Mountyn laitumelle
      6. Laitumella oloaika joku pari tuntia, ja sitten talliin takas
      7. Sellasta iltalenkki/estehyppy rutiineja ja sitten talliin vaan keppari nukkumaan ja lämppäri mahollisesti, mikäli on kylmä keli

      Juuh siinä se taiskin olla (;

      P.s. jos et pysty mahollisesti käyttämään kauraa heppojen ruokana, suosittelen jtn kepparille sopivaa kuivarehua tai muuta pehmeää ja melko terveellistä ravintoa

      Tallipaikkana itse käytän meidän leveää parveketta, sinne ollaan veljen kanssa rakenneltu kaiken maailman viritelmiä ja sätöksiä ja tallihyllyltä löytyy niin ylimääräsiä riimunnaruja kun suitsiakin.

      Esteet on kaikki joko kaks-tai kolmipuomiesteitä, jotka isäni on rakentanut minun avustuksellani (:

    • Anonyymi

      Jos saatais tä palsta herätettyä eloon?

      Mulla ei oo mitään rutiineja erityisesti. En ruoki, tarhaa tai hoida keppareita. Mut ratsastan kyllä aktiivisesti.

      Kysymys; kisaatteko ja jos niin missä luokissa, kuinka usein ja miten valmistaudutte niihin

    • Anonyymi

      No siis keppari asustaa tallissa, aamulla ratsastan ehkä 2 niistä (mul on 4) ja sit vien ne talliin. Sit teen jotain omii juttu ja sit ratsastan pari. Mun mielestä keppihevoset ei tarvii ruokaa (oon kyllä itekki joskus ruokkinu😝) mutta jokainen omalla tavallaan☺️tarhaan kepparit vien välillä vain omantuntoni hiljentämiseksi, koska omatunto kolkuttaa välillä ku en oo ratsastanu jollain pitkään aikaan😶ja joo, keppari harrastus ei oo lapsellista, vaikka aikuiset sen harrastamisen sotkwekin usein leikkimiseen (ERI ASIA)

    • Anonyymi

      Itellä ei oo minkään laista järjestystä mut yleensä ratsastan 2-6 heppaa päivässä tai mitn kerkiän.Ruuaksi kepruille käy ihan mikä tahansa.itellä on sahanpurua(kaurana) ja heinää(oon repiny ja kuivattanu).Kepparit ei oo noloja!!!!
      T.Keppihevostelia

    • Anonyymi

      Mitä menisi tekemään ulos kepsun kaa???:)

    • Anonyymi

      heippa!

      etsiskelen kutsumanimeä mun tuoreelle keppihevoselleni! vir.nimi on KW Absolute Bullet Proof. kyseessä on kookkaampi PRE hevonen, blue roan papurikko kuonopilkulla ja tähdellä otsassa. olen jo useammalta nettisivulta koittanut etsiä kutsumanimeä, mutta mieluista ei ole napannut. Etsin mieluusti englanninkielistä nimeä, mutta suomen-/ranskankielisetkin käyvät. astuin nyt sitten kahdeksan vuotta vanhaan keskusteluun, mutta mitäpä se haittaa?:) olisi kiva, jos vastattaisiin asap:D

      ig: @rajakylanratsutila

    • Anonyymi

      Minun keppareiden rytmi/päivä ohjelma

      1.Haen ne tarhasta (kesäisin ne ovat yöt tarhassa)
      2. Jaan jokaiselle väkirehut ja heinät.
      3. Juoksutusta
      4. Kepparit tarhaan tallin siivoaminen
      5. Menen maaston tai kentälle hyppäämään
      6.hoidan kepparin ja vien talliin
      7.päiväruuat (tässä kohtaa menen itse hetkeksi lepäämään)
      8.Tulen tallille hoidan kepparin ja ratsastan koulua kentällä.
      9. Keppareille iltaruuat.
      10.Öitä!


      Tässä vinkki mistä hankkia kepparit 😉 Kepparitarha

    • Anonyymi

      Mun kepparirutiini vapaapäivisin (kesäsin)
      1. Ekana mä meen talliin ja annan aamu ruuat ja sit vien kaikki hepat ja ponit tarhaamaan.
      2. Sit sen jälkeen mä heitän kaikille heinää tarhoihin
      3. Sit mä annan niitten syödä rauhassa aamuheiniä ja sillä aikaa siivoon tallia.
      4. Sen jälkeen kun heposet ja ponskit on syöny ni otan sen ponin tai heposen hoitopaikalle ja hoidan ja varustan sen.
      5. Sit sen jälkeen me lähetään kentälle ratsastamaan. (itse olen rakentanut minun esteet itse)
      6. Ratsastuksen jälkeen puran hevosen/ponin ja vien tarhaamaan tai meen viel talutteleen sitä ja annan syödä vihreetä.
      7. Sit ratsastan viel jonkun muun jos jaksan, jos en ni sit meen tekeen jotain muuta.
      8. Sit illalla mä otan kaikki sisälle ja annan ilta ruuat ja jätän heposen ja ponskit nukkumaan.

    • Anonyymi

      Käytän tallina leikkimökkiä mutta jos ei ole niin itse olen käyttänyt varastoa tai hallia

    • Anonyymi

      Moi! Täs mun rutiini:
      Aamutalli:
      Tulen talliin.
      Annan heinät (mul on 5 hepoa).
      Teen aamusoosit.
      Annan aamusoosit
      Käyn kattoo et tarha on okei kunnossa.
      Tarhaan heinät vesi
      Hepat tarhaan, osa pihattoon
      Päiväsoosit valmiiks
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Päivätalli:
      Tuun tallille
      Siivoon sen
      Heinät karsinaan
      Hepot sisälle
      *tauko*
      Päiväsoosit
      Harjaus ja varustus
      Hevosten liikutus (yhdellä aina vapaapäivä)
      Huolto
      Toiset Päiväsoosit heinät
      Laitetaan tarhaan
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Iltatalli:
      Tuun tallille
      Tallin siivous
      Heinät karsinaan
      Iltasoosien teko
      Hepat sisälle.
      Soosit annetaan
      Soosit pois, yöheinät
      Lähen vetää:)
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Mun hevosten ruoka:
      Kaura (saha puruja)
      Heinä(heinää)
      Suola(hiekkaa)
      Kivennäinen(jotain kuivunutta lehtiä)
      Proteiini(kans jotain lehtiä)


      Mulle mielikuvitus on tärkeä osa keppareita. Se on tosi kivaa vaan olla niiden kaa.
      Mä teen myös sillee et rupeen vast iltapäivällä tekee aamutallia et leikin et on aamu xD
      Terkuin, Kasseri<3

      • Anonyymi

        Nii ja sit mun kaverin kaa on hauska treenata ja leikkiä:D


    • Anonyymi

      Mun hepojen ns päiväjärjestys:
      1.Aamulla annan aamu heinät,ja vettä kaikille.Arkisin hevosilla on enemmän ruokaa ko oon koulussa ja vknloppusin sit oon niiden kaa ns enemmän.
      2.Laitan ne talliin siks aikaa et tuun koulusta.
      3.Laitan pihalle aitaukseen ja siivoilen tallia ja järjestelen riimunaruja yms ja harjaan sen jälkeen ja puhdistan kaviot.
      5.Eka lämmitellään vähän,ja sit viralliset treenit alkaa.
      6.Käyää maastossa vrm 1h.
      7.Annan olla aitauksessa vapaana.
      8.Iltaheinät ja Ilta vedet
      9.Annan suukot😂
      10.Ja painun ite sisälle nukkuu.

      • Anonyymi

        Mun rutiini:


        Aamutalli:
        Annan hepoille ruuat jotka olen laittanut valmiiksi edellisenä iltana.
        Otan hepoilta loimet pois ja kisahevoseltani yöpintelit pois.
        Jos ehdin päivärehut valmiiksi
        Saatan harjata jos ehdin ja sitten kouluun
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Päivätalli:
        Päivärehut jotka teen tai olen tehnyt jo aamulla.
        Vien joko kaksi tammaani tarhan tai kaksi oriani. (Saatan viedä myös samaan aikaan, toki silloin ovat eri tarhoissa mutta yleensä vien joko tammat tai orit)
        Valitsen liikutettavan hepan.
        Harjaan ja varustan sen.
        Menen joko kentälle tai maastoon. Jos menen kentälle menen yleensä koulua mutta hyppään välillä.
        Heppa karsinaan ja yrttijuoma hepalle.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Iltatalli:
        Hepat sisälle ja parin hepan harjaus.
        Loimet päälle ja kisahevoselle yöpintelit.
        Iltarehut.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        Minulla on 4 hevosta, 2 tammaa ja 2 oria. Toinen tamma on 2v piensuomenhevostamma (Hope) ja toinen arka ja huonosti pidetty 4v risteytysponitamma (Angel) jonka pelastin huutokaupasta.

        Toinen ori on 8v connemara (Russe) joka on kisahevoseni.
        Toinen on 7v englannintäysiverinen (Stormy)

        Ihan joka päivä en esim ratsasta mutta aina yritän jotain tehdä keppareiden kanssa esim vaikka ihan vaan viedä tarhaan. Kepparit ei todellakaan ole noloja😊❤️
        Ps. Sori jos on kirjoitusvirheitä koska puhelin.


    • Anonyymi

      7.00-7.30 tuun talliin
      7.30 annan aamuruoat ja Loimitan hevoset
      8.00 laitan aamuheinät ja vedet tarhoihin
      8.15laitan hepat tarhoihin
      8.30 siivoon tallia tai meen sisälle
      9.00meen takas ja katon liikutus listasta hepan ja varustan sen
      9.15meen kentälle tai maastoon
      10.00puran hepan
      10.15 vien hepan tarhaan
      10.30 lähen tallista
      12.00 jaan päiväheinät
      12.30 teen mun varsan kaa jotain
      13.00 vien varsan tarhaan
      13.15 lähen vielä pois
      16.00 tuun ja otan hepat sisään
      16.15annan vähän heinää
      16.25Ja teen sit ruuat
      16.35 otan loimet pois
      16.45jaan ruoat
      17.00katon et kaikki on ok ja lähen
      Käytön ruokana soija rouhetta ja heppa mysliä

      • Anonyymi

        Moikka! Oon kirjottanu tänne jo aiemmin mutta siis tässä on uudistunut tallirutiinini! Eli nytkyään tallissa asustelee vain kaksi hevosta eli kisahevonen Raising engine eli Russe ja sitten Warrior’s hope eli Hope. Hope on siis 4v ratsuprojektini. Hänestä tulee myöhemmin kisahevonen mutta nyt siihen rutiiniin😊

        Aamutalli:
        Hepoille ruuat
        Russelta tukipinteli pois
        Silittelyä ja sitten kouluun
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Päivätalli:
        Heinät heppoille
        Jos on hyvä sää hepat tarhaan(ja loimet päälle)
        Sitten ratsastus
        Ratsastuksen jälkeinen hoito
        Jos ratsastin Russen annan sille yrttijuoman
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Iltatalli:
        Loimet hepoille
        Russelle tukipinteli
        Iltaruuat
        Varmistus, että hepoille on kaikki hyvin
        Silittelyä
        Iltarauha hepoille💙


    • Anonyymi

      Olis kiva jo joku vastais kun mietin että voiko kepsui pitää talvella leikkimökissä 🙃

    • Anonyymi

      Ensinnäkin, kaurahiutaleita minä käytän ruokinnassa.😀
      Toiseksi, olen rakentanut itse esteet.
      Ja kolmanneksi tykkään keppareista, mutta ratsastan vain välillä😉

    • Anonyymi

      Moi! Tykkään paljon keppareista ja teen niitä joskus itse pidän tallina huoneessani olevaa pientä nurkkaa olen tehnyt itse varusteita aion rakentaa kesäksi ulos pienen tarhan ja kun meillä on kotieläimiä niin käytän niiden heinää mutta en halua tuhlata rehuja tai kauraa koska se on kuitenkin aika kallista en pidä siitä kun jotkut leveilevät täällä koska tämä paikka on tehty siihen että voit kysyä jotain ja muut voivat laittaa ehdotuksia
      ☺️

    • Anonyymi

      Minulla on näin
      1. Aamulla ensin laitan itseni
      2. Menen talliin
      3. Annan aamumössöt
      4. Vien ulos vettä ja heinät
      5. Laitan hepoille loimet jos tarvii
      6. Vien ne tarhaan
      7. Menen sisälle


      Päivätalli
      1.koulun jälkeen menen viemään päivä heiniä vähän otan loimet pois jos tarvii
      2. Menen sisälle tekemään koulu juttuja siksi aikaa että ne syö
      3.menen talliin
      4. Haen kepsut sisään
      5. Laitan loput heinät
      6. Otan loimet pois
      7. Hoidan ja varustan
      8. Menen laittamaan puomit tai esteet jos menen
      9. Ratsastan noin 30min-1h
      10. Puran esteet
      11. Menen talliin
      12. Otan varusteet pois
      13. Laitan ruuat turpoomaan käytän perus jauhoja hapankorppuja herkkuina ja riisiä
      14. Siivoan tallin
      15. Katon tarhan kunnon
      16. Katon veet karsinoista
      17.menen sisään



      Iltatalli
      1.annan ruuat
      2.lisään lämmintä vettä
      3.ootan että ne syö
      4. Otan kupit pois
      5.lisään heinät
      6. Laitan loimet



      Siinä oli mun koko päivän rutiini🥰

    • Anonyymi

      No keppari on kyllä vaan kangasta eli en mun keppareille vettä tai ruokaa anna, vähän turhaa alkaa tuhlaamaan vettä ja ruokaa kankaan syöttämiseen.

    • Anonyymi

      Käytän keppihevosen kaurana perus kaurahiutaleita kun ei oo mahollista ostaa oikeaa kauraa

    • Anonyymi

      Mä teen esteet silleen että mä ekana mittaan ja sahaan oikean kokoiset laudan pätkät (120cm)
      Joihin myöhemmin laitan naulat jotka pitää puomeja ja sit mä teen saman niille laidoille jotka pitää estetolpan pystyssä. (20cm) . Sitten mä naulaan ne kiinni ja laitan siihen tolppa osuuteen naulat jotka sitten pitää sitä puomia ja sit se on valmis.

    • Anonyymi

      Moikka mä en sin kun meen ratsastamaan niin laitan ruuan turpoamaan sitten ratsastuksen jälkeen annan ruuan

    • Anonyymi

      itte teen esteet puulankuista, sit vasaroin kaksi naulaa vierekkäin ja siinä sit pysyy puomi, ja itte käytän puomeina niitä "heijastinpiuhoja" joita on teiden reunassa XD ostan ne siis kaupasta enkä tien varresta :)

    • Anonyymi

      Hei! Olen harrastanut kaksi vuotta keppiheppailua.
      Tulin kertomaan:) kepparit on aika moni puolisoa joten voit itse tehdä ruutiinin heille esim:aamu heinät klo7.30 ratsastamaan esim:klo8.00-12.00
      Sitten päivä heinät tai mössöt☺️👌🏻 sit joskus 20.00
      Iltaheinät 😌 tai ennen sitä joku ratsastus ☺️harjailu:ennen ratsastusta ja sen jälkee😙😙

    • Anonyymi

      Kenekdb

    • Anonyymi

      Moi! Mä oon vuoden harastanut keppistelyä ja esteet teen puusta/lankusta. Kepareihin käytän hevosten harjaa ja aitauksen teen vanhoista aidan paloista. Keppareiteni päivään kuuluu sillointällöin hyppiminen joskus maastossa käyminen ja tarhaan pistän hepat piävinä kun ei sada. Ruokana käytän kivaa heinää ja ruohoa.(:

    • Anonyymi

      No tää on jonkin lainen. Talvisin on ei kuin kesällä (nyt on siis talvi)
      1. Meen talliin kun oon herränny
      2. Laitan kepruille aamuheinät
      3. Meen ite syömään samalla ku keprut syö
      4. Kun kepit on syönyt, varustan yhden.
      5. Talvisin oon sisällä jotai Kesäisin oon maastossa tai kentällä
      6. Vien sisään
      7. Koulun jälkeen teen melkein samat jutut

      En siis jaksa kirjottaa koulun jälkeen oleviin juttui tohon, joten en kirjota.
      Toivottavasti toi riitti💗🫶🏼😁


      Ps. Tiiän tuli aika myös, halusin laittaa silti🤪😝

    • Anonyymi

      Mä rideen niillä keppareilla ja niin mutta en syötä koska ne ei syö koska ne on elottomia mutta On mulla talli mun kepparilleille ☺🐎

    • Anonyymi

      Minä teen näin!
      1,menen Taliin siivoomaan 11.00
      2,vien keprut tarhaan.
      3,anna Kepsuille ruokaa.
      4,otan riimun ja vien kepparin hoitopaikalle ja harjaan laitan varusteet yms
      5,menen ratsastamaan 1tunikksi
      6,menen harjaan hevosen ja jätän sen hevosen Taliin juomaan vettä
      7,ratsastan toisen hevosen!
      8,menen sisälle pariksi tunniksi
      9,annan ilta ruuat ja vien keprut tarhaan!



      Käytän ruuaksi Talvela lunta ja pelletiä ja kesällä pelletiä ja heikaa


      Mulla on 5kepsuu:D ja niiden nimet on jorma,fiona,sumu,shira ja uudella ei vielä oo:)

    • Anonyymi

      Minne menisin keppari maastoon virkkalan tiellä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe