Jeesus- marssit, onko raamatullisia?

Koleerikko.

Jeesuksesta Raamattu sanoo; ei hän huuda eikä hänen ääntänsä kuule toreilla jne. Noissa marsseissa usein johtaja huudattaa nuoria; kuka voittaa, Jeesus, nuoret huutavat. Kuka pelastaa; Jeesus, sama sakki jne. Joskus vasta uskoontulleena olin mukana, en enään. Olin myös kaikissa mahdollisissa aktioissa, ulkomaita myöten. Aktiot ovat tehostettua evankeliumintyötä. Jeesus- marssi, mitä se on?

43

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en marssi

Jeesus-marsseilla halutaan varmaan hakea näkyvyyttä asialle, jota kannatetaan. Niinhän kaikissa marsseissa tapahtuu. Itse en ole koskaan marssinut minkään asian puolesta.

Jaa, nytpä muistankin, että olen kerran marssinut Jerusalemissa ICEJ:n järjestämillä vuosittaisilla kristillisillä lehtimajanjuhlilla. Sen koommin en ole sielläkään marssinut, ja näin jälkeen päin sekin marssi tuntuu turhalta. Muutenhan juhlat ovat monella tavalla antoisat. Tässä linkki kiinnostuneille:
      http://fi.icej.org/työmuodot/lehtimajanjuhlat-jerusalemissa-0

Oikea Jeesus-marssi on mielestäni Jeesuksen itsensä tekemä. Hän kulki pääasiassa kävellen etupäässä Juudean, mutta myös Samarian kaupungeissa ja kylissä julistaen Jumalan valtakuntaa. Suuri joukko ihmisiä seurasi häntä ja kaikenlaista hälinää ja hässäkkää syntyi kaikkialla.

Jeesuksesta on yksi teksti Raamatussa, jossa hän huusi.
      Kohta löytyy Joh.7:37-38
      37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

• en marssi

Muistin juuri, että Raamatusta löytyy ainakin kaksi muuta tekstiä, joissa Jeesuksen kerrotaan huutaneen.

Hän huusi Lasarukselle kovalla äänellä:
      "Lasarus, tule ulos!" Ja niin kuolleena ollut Lasarus tuli haudasta.
      Myös ristiinnaulitsemisensa aikana hän huusi parikin kertaa.

Nämä huudot eivät varmaankaan sovi aloittajan ajatuksiin.
      Ne eivät edusta varsinaista julistustyötä Jeesus-marssien tapaan.

• Koleerikko.

No eipä ne liity Jeesus- marssiin, mutta kiitos kummallekin aktiivisuudesta.

Eikö ole asiasta muuta mieltä?

• ei eu:lle!

Maailman karnevaaleja.

• j.t.p.
      • j.t.p.

Tämän kirjoitin tosin jo 2006 ja samaisella viikolla se taisi olla Ristin Voitossakin.

• Kirkko ja kaupunki nyt on homojen ja kommunistien äänitorvi

• ei järkevää touhua

Tuollainen Jeesus-marssi voi muuten oikeasti ajaa demoneja tai kummittelevia henkiä ihmisten asuntoihin ulkoa. A haunting-tv-sarjassa käsitellään todellisia tapauksia missä ikävähkö paha henki tai ilkeä aave on kiusannut ihmisiä näiden kodeissa. Jeesuksella suututettu paha henki on todella vaarallinen (kykenee mm. fyysiseen väkivaltaan).
      Ei ole viisasta ajaa katujen mitalta henkimaailman olentoja ihmisten koteihin sisään Jeesustelemalla. Demonista eroon pääseminen on pitkällinen piina.

• Terve kritiikki.

Eksortismi on valhetta.

Nykyaikainen karismaattinen eksortismi on spiritismiä ja valhetta.

Jeesuksella on kaikki valta uskovaisen elämässä ja ei-uskovaiset eivät joudu pahojen henkien uhriksi kun sotkeutumalla henkilökohtaisesti okkultismiin.

Ja tarvitaan ammattilainen erottamaan ne psyykkiset ongelmat myös.

• katso itse
        Terve kritiikki. kirjoitti:

Eksortismi on valhetta.

Nykyaikainen karismaattinen eksortismi on spiritismiä ja valhetta.

Jeesuksella on kaikki valta uskovaisen elämässä ja ei-uskovaiset eivät joudu pahojen henkien uhriksi kun sotkeutumalla henkilökohtaisesti okkultismiin.

Ja tarvitaan ammattilainen erottamaan ne psyykkiset ongelmat myös.

http://watchseries.lt/serie/a_haunting

Katso ihan mikä tahansa näistä jaksoista a haunting-sarjaa. Huomaa, että tavalliset ihmiset, lapsiperheetkin ovat joutuneet pahan hengen hyökkäysten kohteeksi tavallisissa paikoissa, kuten kotonaan. Tapahtumien uhrit puhuvat useimmissa jaksoissa omilla kasvoillaan ja nimellään. Tässä maailmassa on todellista pahaa mitä tavallisimmissa paikoissa. Kuten kotona.

Vihamielisen hengen hyökkäys on todellinen uhka ja niiden ajaminen Jeesus-marsseilla ihmisten koteihin ulkopuolelta on vaarallinen leikki uskovaisilta.

• totuus tämä on
        katso itse kirjoitti:

http://watchseries.lt/serie/a_haunting

Katso ihan mikä tahansa näistä jaksoista a haunting-sarjaa. Huomaa, että tavalliset ihmiset, lapsiperheetkin ovat joutuneet pahan hengen hyökkäysten kohteeksi tavallisissa paikoissa, kuten kotonaan. Tapahtumien uhrit puhuvat useimmissa jaksoissa omilla kasvoillaan ja nimellään. Tässä maailmassa on todellista pahaa mitä tavallisimmissa paikoissa. Kuten kotona.

Vihamielisen hengen hyökkäys on todellinen uhka ja niiden ajaminen Jeesus-marsseilla ihmisten koteihin ulkopuolelta on vaarallinen leikki uskovaisilta.

elä jauha baskaa. tuo ohjelma on viihdettä. spiritismin henkiä ei ole olemassa. on vain ihmisen psyykeen voimat. ei muuta. kristityllä on tietysti pyhä henki ja noidilla pahat henget.

ehkä Raamatussa legioona pahoja henkiä meni sikoihin mutta nämä nykyaikana elävät ihmiset jotka ovat spiritistejä ovat mielenvikaisia.

uskovainen katsoo Kristukseen ja lääkärit ja psykiatrit auttavat.

eikkari katsoo peiliin ja hoitaa omat bisnekset ja lääkärit ja psykiatrita auttavat myös.

joillekin on vaikea myöntää se että oma mieli on harhainen.

ja spiritismi sekoittaa pään siksi spiritismiä levitetään kristillisen eksortismin nimellä jotta saadaan lisää psyykeongelmaisia ja asiakkaista näille ekerotisteille. psykiatri autta heitä kaikkia.

• katso nyt vaan
        totuus tämä on kirjoitti:

elä jauha baskaa. tuo ohjelma on viihdettä. spiritismin henkiä ei ole olemassa. on vain ihmisen psyykeen voimat. ei muuta. kristityllä on tietysti pyhä henki ja noidilla pahat henget.

ehkä Raamatussa legioona pahoja henkiä meni sikoihin mutta nämä nykyaikana elävät ihmiset jotka ovat spiritistejä ovat mielenvikaisia.

eikkari katsoo peiliin ja hoitaa omat bisnekset ja lääkärit ja psykiatrita auttavat myös.

ja spiritismi sekoittaa pään siksi spiritismiä levitetään kristillisen eksortismin nimellä jotta saadaan lisää psyykeongelmaisia ja asiakkaista näille ekerotisteille. psykiatri autta heitä kaikkia.

Katso nyt vain niitä jaksoja ja arvostele vasta sitten. Jos et uskalla katsoa, se on oma ongelmasi. A haunting perustuu todellisiin tapahtumiin, todellisten ihmisten kokemuksiin ja he puhuvat omalla naamallaan. Spiritismi on portti henkimaailman ja omamme välillä eikä sillä pidä todellakaan leikkiä. Olen muuten kokeillut sitä.

• spiritismi on valhe
        katso nyt vaan kirjoitti:

Katso nyt vain niitä jaksoja ja arvostele vasta sitten. Jos et uskalla katsoa, se on oma ongelmasi. A haunting perustuu todellisiin tapahtumiin, todellisten ihmisten kokemuksiin ja he puhuvat omalla naamallaan. Spiritismi on portti henkimaailman ja omamme välillä eikä sillä pidä todellakaan leikkiä. Olen muuten kokeillut sitä.

"Spiritismi on portti henkimaailman ja omamme välillä eikä sillä pidä todellakaan leikkiä. Olen muuten kokeillut sitä."

siksi pääsi onkin pehmennyt ja uskot mielikuvitukseesi.

suosittelen psykoterapiaa tai vastaavaa jotta parannut.

• hyvästi häiritsijät
        totuus tämä on kirjoitti:

Perustana on ajattelu. Aivot kykenevät uskomaan valheen totena.Monista ihmisistä tehty valheellista pahaa panettelua juuri uskovaisten keskuudessa. Narsistit lisäävät ilkeydellään vielä näitä pahoja valheellisia ilkeyksiä ihmisistä.Narsistien pilkkaama ja nolattu ihminen on todella menettänyt ystäväkseen uskomansa ihmiset jotka osoittautui valheen s aa t a noi k s i.Totuus on kuitenkin niin yksinkertainen että ihminen voidaan tyhmyytensä ansiosta johdattaa helposti panettelijoiden ansaan koska ihminen luottaa kavereihinsa eikä usko kavereiden olevan paholaisen juonten toteuttajina.Kun kavereiden valheellinen toiminta paljastuu niin hämmennys on valtava ja monet sortuvat itsetuhoon. Vain vahvat ja totuuteen nojaavat yksilöt eivät anna narsistien vaikutuksen sisäistyä ja olla muka totta. Omassa sydämessä on totuus joka ei muutu juoruujien ja valehtelijoiden mukana vaan säilyy kaikesta valhe pilkkaamisesta ja juoruiluista huolimatta kristallin kirkkaana totuutena vaikka tulessa polttaisi. Ryhdistäytykää sanassa uskovaiset älkääkä uskoko kaikkea valhetta totena sillä tuomiopäivä lähestyy ja silloin mitataan se sydämen rehellisyys ja totuus eikä selityksiä kuunnella. Uskominen totuuteen.

• EmboEmilia

Jeesus marssi on yhtä raamatullinen kuin vessapaperi.

Kumpaakin tarvitaan nykyaikana.

• Olen ollut Jeesus-marssilla mukana joskus kauan sitten, mutta en enää vuosiin ole niihin osallistunut. Olen miettinyt tuon marssin raamatullisuutta enkä oikein ole päässyt siitä selvyyteen. Mielestäni siihen liittyy liikaa humua ja markkinamaisuutta, olkoonkin niin että se on perheiden iloinen juhla, mutta minä en viihdy siellä mukana. Mutta jos joku kokee sen hyvänä asiana niin en väitä vastaan, en todellakaan tiedä.

On hyvä ja tärkeää ylistää Jumalaa, mutta mietin sitä, että ymmärtääkö "yleisö" sen oikein? Enemmänkin pitäisin tärkeänä sellaisia rukouskävelyjä, että mennään eri paikkoihin rukoillen ja rukoillaan yhdessä erilaisten tärkeiden rukousaiheiden puolesta.

• hohhoijjaaaa

Humua ja markkinameininkiä on ihan tavallisessa vapaa seurakunnan tai hellutnaiseurakunnan kesäjuhlassa. EVLut kirkko kerää verot niin ei tarvitse markkinoida mitään.

Miksi pitää pohtia jotain jeesumarssin raamatullisuutta? joidenkin mielestä lapsikase ei ole raamatullinen ja joidenkin mielestä on raamatullinen. onko vessapaperi raamatullinen? no ihan yhtä raamatullisia ovat jeesusmarssi lapsi kaste ja vessapaperi.

• Koleerikko.

Hei Manteli-Puu ja huomenta. Mielestäni ei Raamatussa ole vastaan mutta ei kehoitetakaan. Omana itsenä näen marssit vastenmielisinä. Evankeliumi on arvokas asia ja sitä ei kannata pilata. Aktiot ovat ihan toinen juttu. En kannata kovismaista- valtostyyliä. Se on jotenkin pakkopullaa. Näen aktiot ikäänkuin hengellisinä sissi- iskuina, tehostettuina tapahtumina.

Ihmisten seassa voi kulkea muutenkin kuin mesoamalla. Ostoskeskuksissa ja paikoissa joissa väkeä on, löytyy varmasti kenelle kertoa Jeesuksesta jos itsellä on halua. Olen ihan noin liikenteessä saanut monesti rukoilla jonkun puolesta. Siinä vain hiljaa ja rauhallisesti, eikä ympäristö huomaa mitään. Myymälän kassajonossa sain kertoa eräälle tulevaisuuden, kun hän muisti minut menneisyydestä.

• Lunastetut ylistävät

"On hyvä ja tärkeää ylistää Jumalaa, mutta mietin sitä, että ymmärtääkö "yleisö" sen oikein?" [Manteli-Puu 17.7.13].

Tämä aika on täynnä Jumalaa ylistäviä ja kiittäviä ihmisiä, jotka eivät koskaan ole tulleet 'ovesta lammastarhaan'. He uhraavat Jumalalle kiitos- ja ylistysuhreja kuten Kain, joka lähestyi Herraa uhraamatta hänelle yhteysuhria. Sellaiset karkoitetaan pois Jumalan edestä kuten Kain Noodin maahan, kirouksen maahan.

Pyhää Jumalaa ei voi lähestyä kiittäen ja palvoen jos ei ole tehnyt Jeesuksesta vikauhria syntiensä sovitukseksi. Jeesuksen tulee olla aivan henkilökohtaisesti 'minun syntiuhrini', syntieni tähden edestäni viattomana surmattu.

Koin, että näin piti sulle nyt kirjoittaa, siskoni Herrassa.

• -mietiskelijä-
        Lunastetut ylistävät kirjoitti:

"On hyvä ja tärkeää ylistää Jumalaa, mutta mietin sitä, että ymmärtääkö "yleisö" sen oikein?" [Manteli-Puu 17.7.13].

Tämä aika on täynnä Jumalaa ylistäviä ja kiittäviä ihmisiä, jotka eivät koskaan ole tulleet 'ovesta lammastarhaan'. He uhraavat Jumalalle kiitos- ja ylistysuhreja kuten Kain, joka lähestyi Herraa uhraamatta hänelle yhteysuhria. Sellaiset karkoitetaan pois Jumalan edestä kuten Kain Noodin maahan, kirouksen maahan.

Pyhää Jumalaa ei voi lähestyä kiittäen ja palvoen jos ei ole tehnyt Jeesuksesta vikauhria syntiensä sovitukseksi. Jeesuksen tulee olla aivan henkilökohtaisesti 'minun syntiuhrini', syntieni tähden edestäni viattomana surmattu.

Ehkä manteli-puu ei tuohon vastaa (ainakaan, jos ei ymmärrä mitä kirjoitit). Musta oli kaunista, kun kutsuit häntä siskoksesi. Näin uskovaisten kesken pitäisi olla, vaikka ymmärrämme (toisarvoisia opillisia) asioita eri tavoin.

• Koleerikko.
        Lunastetut ylistävät kirjoitti:

"Tämä aika on täynnä Jumalaa ylistäviä ja kiittäviä ihmisiä, jotka eivät koskaan ole tulleet 'ovesta lammastarhaan'. He uhraavat Jumalalle kiitos- ja ylistysuhreja kuten Kain, joka lähestyi Herraa uhraamatta hänelle yhteysuhria." Lunastetut ylistävät -
        kirjottaa.

Tuossa onkin se ylistysbuumin ydin. Siitä on tehty oppi ja uudestisyntymättömät pomppaavat pystyyn kun pikkusenkin haiskahtaa ylistyslaululle.
        Herralle ylistys on otollista, mutta vain uudestisyntyneiden. Ylistys ei myöskään ole asento, vaan sydämen olotila, kiitollisuus Jeesukselle. Kotona ja olipa missä oli voi kiittää ja ylistää.

• Hound Dog

Kerran provinssiaktiossa mukana olleena ja bussin perässä kävelleenä, Jeesus-huutoja mesoten jonkun kovaäänistä käyttävän äijän perässä totean, että koen ko. toiminnan vastenmielisenä. En minä Jeesusta tai uskoani häpeä, mutta häpeän sitä kun vanhat miehet könyää bussin katolle uhkailemaan nuorta juhlakansaa. Sitten nöyrän yksinkertaisia nuoria huudatetaan dieselin katkussa hokemaan rakkaansa nimeä kuin taisteluhuutona. Ehkä noilla marsseilla ihmisiä tavoitetaan. En tiedä.

Ei minulla mitään ole evankeliumin julistusta tai edes megafoneja vastaan. Mutta jos sinne mennään evankelioimaan, niin kannattaisi aloittaa KERTOMALLA EVANKELIUMI siihen megafoniin. Ei niinkään: "Kuka on kuningas? Kuka hallitsee? Kuka on korkeampia kaikkea valtaa ja voimaa?" Ei tuollaista kukaan tajua...

• Koleerikko.

Juuri sitä kovanaamaista ´valtos - evankeliointia´. On mies uskossa, mutta kova kuin kivi. Hämeessä kerran puhui tilaisuudessa uhraamisesta. Puhui siihen tyyliin, että heikompi olisi laittanut koko omaisuutensa Valtosen projektiin. Itselle tuli vastareagtio.

Menevät esim. pienelle kylälle, jossa on 5 asukasta ja auton megafonista huutavat:
        Jeesus on Herra. Sen jälkeen hykertelevät; olipa väkevää kun mummojen kukkapurkit putosivat kun todistimme.
        Yöhuoltamolla näin näitä ihmisiä ja minua hävetti. Paikalla oli muitakin asiakkaita ja nämä aktiolaiset olivat ainoat, jotka rutisivat. Omasta mielestäni ei ollut mitään aihetta moitteeseen.

Jeesus on Herra se on totta, mutta asiasta tulee luotaantyöntävä väärinkäytettynä.

• Hound Dog
        Koleerikko. kirjoitti:

Juuri sitä kovanaamaista ´valtos - evankeliointia´. On mies uskossa, mutta kova kuin kivi. Hämeessä kerran puhui tilaisuudessa uhraamisesta. Puhui siihen tyyliin, että heikompi olisi laittanut koko omaisuutensa Valtosen projektiin. Itselle tuli vastareagtio.

Menevät esim. pienelle kylälle, jossa on 5 asukasta ja auton megafonista huutavat:
        Jeesus on Herra. Sen jälkeen hykertelevät; olipa väkevää kun mummojen kukkapurkit putosivat kun todistimme.
        Yöhuoltamolla näin näitä ihmisiä ja minua hävetti. Paikalla oli muitakin asiakkaita ja nämä aktiolaiset olivat ainoat, jotka rutisivat. Omasta mielestäni ei ollut mitään aihetta moitteeseen.

Jeesus on Herra se on totta, mutta asiasta tulee luotaantyöntävä väärinkäytettynä.

Enää sitä ei jaksa selitellä ihmisille joidenkin tempausten oikeutusta kun sitä ääneen ihmetellään. Ihmetelköön vaan. Ihmettelen minäkin.

Raamattu sanoo, että sanoma rististä on ihmetys niille, jotka joutuvat kadotukseen. Sitä ei voi kuitenkaan rinnastaa tähän. Jälki usein on kuin pyörremyrskyn jälki. Puheet yhtä kutsuvia ja hoitavia kuin tsunami.

Olen ollut myös mukana kun evankelista on paikallaan. Normaalin keskustelun keskellä LUONTEVASTI Jeesuksen sovitusuhri on esitetty. Ei tarvinnut ryömiä penkin alle häpeämään kun ihminen kohdattiin ihmisenä. Nämä maan hiljaiset eivät pidä itsestään meteliä, mutta saavat kruunuunsa kenties pari jalokiveä enemmän kuin kaltaiseni nettiarvostelija tai bussin katolta pelottelija.

• Koleerikko.
        Hound Dog kirjoitti:

Enää sitä ei jaksa selitellä ihmisille joidenkin tempausten oikeutusta kun sitä ääneen ihmetellään. Ihmetelköön vaan. Ihmettelen minäkin.

Raamattu sanoo, että sanoma rististä on ihmetys niille, jotka joutuvat kadotukseen. Sitä ei voi kuitenkaan rinnastaa tähän. Jälki usein on kuin pyörremyrskyn jälki. Puheet yhtä kutsuvia ja hoitavia kuin tsunami.

Olen ollut myös mukana kun evankelista on paikallaan. Normaalin keskustelun keskellä LUONTEVASTI Jeesuksen sovitusuhri on esitetty. Ei tarvinnut ryömiä penkin alle häpeämään kun ihminen kohdattiin ihmisenä. Nämä maan hiljaiset eivät pidä itsestään meteliä, mutta saavat kruunuunsa kenties pari jalokiveä enemmän kuin kaltaiseni nettiarvostelija tai bussin katolta pelottelija.

Aktioissa olen aikoinani ollut usein mukana, myös usein johtajana. Ympäri Suomea kun on kokoontunut uskovia, joilla on näky evankeliumityöstä, sitä on ilo johtaa. Noissa aktioissa ei ole koskaan mekastettu. Ostoskeskuksen edessä migrofonin kautta kokousta pitaessämme on aina tullut ihmisiä juttusille. Aktiolaiset myöskin menneet ihmisten luo. Ryhmä on laulanut lyhyiden todistuksen välillä.

Ainoa rutina onkin tullut lähellä asuvien uskovien toimesta. ´Soittiva maailman mussikkia´. Ihan normaalia hengellistä musiikkia on soitettu.

Joitain noista aktioista kaiholla muistelen.

• Hound Dog
        Koleerikko. kirjoitti:

Aktioissa olen aikoinani ollut usein mukana, myös usein johtajana. Ympäri Suomea kun on kokoontunut uskovia, joilla on näky evankeliumityöstä, sitä on ilo johtaa. Noissa aktioissa ei ole koskaan mekastettu. Ostoskeskuksen edessä migrofonin kautta kokousta pitaessämme on aina tullut ihmisiä juttusille. Aktiolaiset myöskin menneet ihmisten luo. Ryhmä on laulanut lyhyiden todistuksen välillä.

Ainoa rutina onkin tullut lähellä asuvien uskovien toimesta. ´Soittiva maailman mussikkia´. Ihan normaalia hengellistä musiikkia on soitettu.

Joitain noista aktioista kaiholla muistelen.

True dat!

Itselleni ominta on kahdenkeskinen keskustelu ja evankeliumin esittäminen. Suomalainen mies tuppaa olemaan sellainen, että vasta pari vuotta tunnettuaan voidaan saunan lauteilla vähän keskustella. Tykkään mennä toisen ehdoilla - se sopii pirtaani.

Toiset evankelistoiksi ja toiset opettajiksi, ym. Onneksi kaikki eivät ole evankelistoja tai opettajia, mutta jokaisen tulee kysyttäessä kertoa mihin toivomme perustuu!

• Koleerikko.
        Hound Dog kirjoitti:

True dat!

Itselleni ominta on kahdenkeskinen keskustelu ja evankeliumin esittäminen. Suomalainen mies tuppaa olemaan sellainen, että vasta pari vuotta tunnettuaan voidaan saunan lauteilla vähän keskustella. Tykkään mennä toisen ehdoilla - se sopii pirtaani.

Toiset evankelistoiksi ja toiset opettajiksi, ym. Onneksi kaikki eivät ole evankelistoja tai opettajia, mutta jokaisen tulee kysyttäessä kertoa mihin toivomme perustuu!

Kyllä, olen samoilla linjoilla. Lenkkisaunassa kun kaikki muut ovat vielä outoja, on helppo yksitellen paljastaa värinsä. Siitä onkin sitten lyhyt matka julistaa evankeliumia. En koskaan saunanlauteilla saarnannut. Jos sakki puhui autoilusta, puhuin minäkin, jos kalastuksesta, niin minäkin. Joskus joku nimeltä kysyi minulta Raamatusta jotain ja siihen oli helppo vastata. Muut olivat hiljaa ja sitä seurasi jatkokysymyksiä. Tuntuu silloin, Jumala oikein nyt hemmottelee.

Nykyään talossani ei ole vastaavaa.

• täysin hyödytöntä

Jeesus-marssit kääntävät ihmiset vaan entistä hanakammin kristinuskoa vastaan, koska tuollainen mölyäminen suututtaa ihmiset. Toisinsanoen siitä Jeesus-marssimisesta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin haittaa.
      Käskikö Jeesus ruveta häiriköksi ja aiheuttaa levottomuutta jollain naurettavilla marssimisilla? Tietääkseni ei käskenyt. Tuomitsen Jeesus-marssit.

• Sielullista tai pahe

Käsi sydämelle. Oletko huomannut, että helluntailaisten kokouksissakin puhujat toisinaan huutavat ja rukouskokouksissa pidetään aikamoista meteliä?

• Koleerikko.

Olen aika monesti. Siitä samasta kerrotaan Apostolien teoissa 2. luku.

Luterilaisessa kirkossa en ole koskaan sellaista huomannut.

• Sielullista tai pahe
        Koleerikko. kirjoitti:

Olen aika monesti. Siitä samasta kerrotaan Apostolien teoissa 2. luku.

Luterilaisessa kirkossa en ole koskaan sellaista huomannut.

Hyväksyt ja kannatat siis huutamista (Ap.t 2 perusteella) kokouksissa ja rukoushetkissä?

Miten luterilainen kirkko tähän liittyy? Olemme helluntailaisuus-palstalla. Poikkeatko tahallaan asiasta? En ole luterilainen.

• Sielullista tai pahe
        Sielullista tai pahe kirjoitti:

Hyväksyt ja kannatat siis huutamista (Ap.t 2 perusteella) kokouksissa ja rukoushetkissä?

Miten luterilainen kirkko tähän liittyy? Olemme helluntailaisuus-palstalla. Poikkeatko tahallaan asiasta? En ole luterilainen.

Odotan vastausta kommenttiini (esittämääni näkemykseen) veli. Toivon, että jaksat vastata.

• Koleerikko.
        Sielullista tai pahe kirjoitti:

Odotan vastausta kommenttiini (esittämääni näkemykseen) veli. Toivon, että jaksat vastata.

En ole aina palstalla. E tietenkään kannata sielullista mesomista. Mutta joskus sitäkin vain on. Jumala on rauhan Jumala ja samassa jakeessa mainitaan järjestys.

Kannatatko sinä äänetöntä supinaa?

• mieleen tulee

Sielullista tai pahe. Helluntailaisten ja muidenkin vapaiden suuntien saarnaajat muistuttavat saarnatyylillään itseään isoa s aa t a naa eli adolf hitleriä.

• Tie ----- ja elämä ?
        mieleen tulee kirjoitti:

Sielullista tai pahe. Helluntailaisten ja muidenkin vapaiden suuntien saarnaajat muistuttavat saarnatyylillään itseään isoa s aa t a naa eli adolf hitleriä.

Eräs hitleriin verrattava äänenkäytön sankari oli Niilo Ylivainio helluntailaisten pyhimys. Niinkuin vapaakirkon pyhimys on Hilja Aaltonen.Baptistien totuudesta poikkeava Pauli Rahkonen.

• leeviläinen

Kyllä ne ns. Jeesus-marssit ovat ennemmin Raamatullisia, kuin homomarssit konsanaan.

• heterona pärjää

Totta haastat leeviläinen. Mutta mitäs ne homomarssit oikein ovat.

• terot ajelulla
    • 12+19

Jeesuskin huuteli nimeomaan kaduilla ja toreilla, siis väärä Messias.

Oli ollut hiljaa edes ristillä, vaikka sanotaan : ei hän ääntänsä päästänyt.

Valhetta kaikki.

Sensijaan juutalaisia vietiin suurin joukoin kaasukammioihin mutta he eivät päästäneet ääntäkään.

• 777***

Minäkin olin aikoinaan Jeesus-marssin alkuaikoina 90-luvulla niissä mukana,
      mutta nyt en ole ollut enää moneen monituiseen vuoteen.

En oikein tiedä, onko se marssi edes Herrasta vai ei. Siinä kun "otetaan maata muka takaisin viholliselta"????

En ymmärrä tuota sanontaa, totuushan on että "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on", kuten Raamattukin sanoo.

Olen myös samaa mieltä koleerikon kanssa siitä, ettei oikea Jumalan palvelija huuda, ryntäile ja mekkaloi. Sellainen ei ole Pyhässä Hengessä puhuja, joka on rauhaton huutaja, sillä Jumalan lapsella on rauha ja rakkaus tunnusmerkkeinä.

• herätetty

777*** sinulle. Olet todella tietoisuudessa ja Jeesuksen totuudessa aamen.Siunausta sinulle.

• 777***
        herätetty kirjoitti:

777*** sinulle. Olet todella tietoisuudessa ja Jeesuksen totuudessa aamen.Siunausta sinulle.

Hei herätetty, kiitos siunauksistasi.

Niin monet asiat vaan näyttäytyvät tässä ajassa hengellisinä, mutta kannattaa aina olla varuillaan ja kysellä Herralta, että ovatko ne todella Hänestä. Ja jos selvää kehoitusta ei Häneltä tule, en ainakaan minä rohkene olla sellaisessa mukana.

Älkäämme jokaista henkeä uskoko, kuten Raamattukin sanoo. Sitten joidenkin asioiden kanssa saamme olla vähän varovaisia, ettemme vaan pian huomaisi taistelevamme itsensä Jumalaa vastaan.

Nämä ovat herkkiä asioita, rukoilkaamme, että Jumala antaa meille uskoville yhä enemmän erottelukykyä, jotta erottaisimme Hänen Henkensä väärästä hengestä näinä lopun aikoina, kun vihollinenkin esiintyy valkeuden enkelinä.

Siunusta ja Pyhän Hengen johdatusta sinulle myös edelleenkin.

• herätetty

777*** sinulle.Edelleen puhut pyhänhengen tuottamaa totuutta. Juuri näinä aikoina on erotettava valheenhenki Jumalan Pyhästä Hengestä . Pyhähenki ohjaa ja neuvoo niitä Kristuksen oppeja joita hän meidän parhaaksi opetti. Valheenhenki koittaa luisuttaa ajatuksia harhapoluille joihin eksyy ellei totuus Jeesuksessa ole sydämessä. Armoa ja Jumalanpojan rauhaa sinulle Jeesuksen totuuden julistaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1812
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      225
      911
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      753
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe