Meillä on Fenestran ikkunat, 9v. ok-talo, muutettu pari vuotta sitten. Yläkerran ikkunoiden ulommaisen lasin sisäpinta tahtoo jäätyä talvella etenkin kovemmilla pakkasilla ja ilman lauhtuessa sulaa ja vesi vuotaa väliin runsaastikin. Kesällä huurtumisongelmia ei ole. Fenestran sivuilta luin "sytkäri-testistä" savupiippuilmiön selvittelemiseksi. Sen mukaan alakerrassa on asianmukaisesti alipaine, yläkerrassa lievä ylipaine. Ilmanvaihto on mitattu ja säädetty pari vuotta sitten. Fenestran mukaan ilmiö voi johtua myös sisäpuitteen tiiveydestä tai ulkopuitteen tuulettumisesta
Kysynkin tietäisikö joku, onko tämä normaalia, pitääkö tehdä jotain ja mitä voi tehdä. Mistään en löytänyt tietoa savupiippuilmiön merkityksesä ja korjaamisesta. Ja mitä tuo ulkopuitteen tuulettuminen tarkoittaa? Onko muilla ollut samoja ongelmia, mitä teitte?
Savupiippuilmiön merkitys ja Fenestra ikkunat
Ihmettelevä vain
3
590
Vastaukset
- Heh heh
Älä vie akvaariota yläkertaan. Koska savupiippuilmiön takia se voi alkaa vuotamaan liitoksistaan.
- pas4
ota ulkopokan nurkista tiivistettä pois ja säädä ilmanvaihto alipainoiseksi
- Ilmatiivis
Vika on sisäpuolen huonossa tiiveydessä. Huoneen lämmin sekä kostea ilma pyrkii pääsääntöisesti ulospäin.
Jos sisäpuolen rakenneliitokset sekä ikkunatiivisteet ovat ilmatiiviitä, niin lasien välitilaan ei pääse huoneen lämmintä ilma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151