Hei käyttäjät, millasia sisvuoireita teille on tullut?
Itse olen todella saamaton ja uupunut päivisin. Muuten tällä on kyllä ollut lievimmät sivuoireet tähän mennessä kokeilluista. Nyt olen kuiteinkin miettinyt, kun olen ollut jo 3vk "kipeän oloinen", että voiko se johtua tästä lääkkeestä? Yksi sivuoire oli kuume. En siis ole todellakaan kunnon flunssassa, mutta on jotenkin nuutunut olo ja aamuisin herää ihan pöhnässä. Sitten on sellainen olo, että ei viitsi urheilla, mikä vaan lisää sitten varmaan tätä uupumusta.
Atarax unettomuuteen
10
3856
Vastaukset
- kysyjä
kuulostaa alerkia lääkeeltä.eipä ole tarvista ollu.
- aloittaja......
kyseessä on allergialääke. Määrätään myös unettomuuteen ja ahdistukseen :) Minulla siis unettomuuden takia käytössä.
- ahistusta
Jos illalla ottaa, väsyttää pirusti vielä seuraavanakin päivänä. Puoliintumisaika muistaakseni 12 tuntia joka tuli todettua juomisen yhteydessä. Viidestä kaljasta lähti melkein jalat alta. Alkoon pitäisi kyllä tolea löytyä, lääkkeisiin ei.
- aloittajaistired....
oho, meinaako puoliintumisaika sitä, että silloinkin on vielä puolet lääkeaineesta veressä? eli koko lääke olisi pois systeemistä 24 tunnissa? Eli toisinsanoen sitä on koko aika huumattuna :D
Itse olen tämän käytön aikana vaipunut todella todella syvään masennukseen ja mietin, että johtuuko se tästä uupumuksesta juuri? Outoa kyllä, että allergialääke saa näin sekaisin.
Voi kun voisi olla ilman lääkkeitä :/ Olen yrittänyt nukkua ilman mitään, mutta aivoni eivät vain "sammu", vaikka olisin kuinka väsynyt ja levollinen. En edes stressaa mitään. Olen sairaslomalla, joten ei pitäisi olla mitään stressiä elämässä. Keväällä tämä unettomuus alkoi, kun elämäni oli TODELLA stressaavaa. Nyt kai jäänyt jokin stressireaktio elimistöön päälle ja on hormonitoiminta sekaisin. Mutta miten sellaista voi hoitaa? Kai se joskus menee ohi? Stressiärsyke tosiaan on lähtenyt jo monta kuukautta sitten. - ahistusta
aloittajaistired.... kirjoitti:
oho, meinaako puoliintumisaika sitä, että silloinkin on vielä puolet lääkeaineesta veressä? eli koko lääke olisi pois systeemistä 24 tunnissa? Eli toisinsanoen sitä on koko aika huumattuna :D
Itse olen tämän käytön aikana vaipunut todella todella syvään masennukseen ja mietin, että johtuuko se tästä uupumuksesta juuri? Outoa kyllä, että allergialääke saa näin sekaisin.
Voi kun voisi olla ilman lääkkeitä :/ Olen yrittänyt nukkua ilman mitään, mutta aivoni eivät vain "sammu", vaikka olisin kuinka väsynyt ja levollinen. En edes stressaa mitään. Olen sairaslomalla, joten ei pitäisi olla mitään stressiä elämässä. Keväällä tämä unettomuus alkoi, kun elämäni oli TODELLA stressaavaa. Nyt kai jäänyt jokin stressireaktio elimistöön päälle ja on hormonitoiminta sekaisin. Mutta miten sellaista voi hoitaa? Kai se joskus menee ohi? Stressiärsyke tosiaan on lähtenyt jo monta kuukautta sitten.Oli pakko tarkastaa ja wikipediassa lukee puoliintumisaika 20-25 tuntia!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hydroksitsiini
En käytä päivittäin, ainoastaan tarvittaessa. Yleensä iltaisin alkaa ahdistaa ja jos ei tunnu menevän ohi, otan pari Ataraxia ja menen sänkyyn. Saa ainakin nukuttua noiden avulla, enää ei tarvitse pyöriä puolta yötä valveilla.
Mutta kuten kaikkien lääkkeiden kanssa, ihmiset reagoivat aikalailla eri tavalla. Oletko käynyt lääkärille nyt juttelemassa? Entä jos pyytäisit eri lääkettä? Atarax on kyllä se "turvallisin" vaihtoehto, siihen ei kehity riippuvuutta pitkässäkään käytössä, mutta tuo väsymys on inhottavaa.
- ataraxiamyös
Voi kun väsyttäisikin kunnolla...!! Aluksi atarax väsytti todella paljon. Nyt oon pari vuoden aikana syönyt ataraxia ja väsyttävä vaikutus on lähes häipynyt. Olen kait tottunut lääkkeisiin... Mulla siis unettomuuteen myös määrätty (50mg). Lisäksi ketipinoria 200mg, melatoniini 3mg (yöksi siis). Silti mulla on vaikea nukahtaa. Ja sitten kun se tapahtuu niin heräilen parin tunnin välein. Eli ei koskaan kokoaikaista unta. *huokaus* Mitähän tässä pitäisi tehdä?
- aloittajaonväsynyt..
huh hirveältä koktaililta kuulostaa. Sunkin puolesta olen pahoillani :( En ymmärrä, miksi lääkärit eivät tutki enemmän unettomuutta. Todella yleinen vaiva, joka tuhoaa ihmiset. Itse en ole koskaan ollut näin masentunut kuin nyt unettomuuden aikana.
Mulla alkoi vielä ihan yhtäkkiä tämä ja on vielä uusi vaiva, joten nyt jos joskus kannattaisi tutkia ja hoitaa muutenkin kuin vain lääkkeillä. Mutta eiiiii -.- Sisareni on sairastanut jo yli 10 vuotta, vaikka ei ole vielä edes 30 vuotta.
Itse ajattelin kokeilla hypnoterapiaa. Suosittelen harkitsemaan tuota hypnoosia, jos ei ole sitä vielä kokeillut. Eihän siinä voi hävitä kuin rahaa, mikä itselle ei ainakaan tässä helvetissä merkkaa yhtään mitään. Kannattaa ainakin lueskella netistä siitä.
Tältä sivulta löytyy virallisia ja kunnollisia hypnoterapeutteja:
http://www.hypnoosi.net/vastaanotot.html
- ataraxiamyös
Itse en uskaltaisi hypnoositerapiaan.
Jos meet, kerro kokemuksiasi.
Lääkkeitä rouskutan ja toivon parempia aikoja...- aloittaja.......
Kerron kokemukseni sitten :) Ymmärrän, että ei uskalla. Musta tuntuu, että olen nyt niin pohjalla, että ei ole mitään menetettävää :D
- unital
aloittaja....... kirjoitti:
Kerron kokemukseni sitten :) Ymmärrän, että ei uskalla. Musta tuntuu, että olen nyt niin pohjalla, että ei ole mitään menetettävää :D
Täältä tulee hieman myöhässä omia kokemuksia..
Ataraxin teho häviää aika nopeasti. Kokeile melatoniinia (unital tms.). Itselläni tehosi unettomuuteen liiankin hyvin, aivan kuin olisi joku nukutusaine. Toimii hyvin, mutta epäilen että depressiossa tai yms. voi aiheuttaa lisää päiväaikaisia väymysoireita, kuten itselleni kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa953651Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292403Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.35915- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61815Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5799- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89695