Aika moni tuttu on ilmoittanut eroavansa kirkosta, koska ei halua tukea rahallisesti äärivanhoillista uskontoa (esim. kriittinen suhde homoihin jne). Tällaista puhetta on ollut:
Suurin osa ihmisistä pelkää erota kirkosta, koska pelkäävät yhteisön "leimaa". Sekö on suvaitsevaisuutta? Ei kirkollisveron maksaminen tarkoita pelastusta.
Miksi maksaa kirkon palveluista joita ei käytä? Miksi maksaa joulukirkosta satoja euroja vuodessa, jos ei usko Helvettiin, Saatanaan ja kolmiyhteiseen jumalaan?
Miten raamatusta voidaan poimia sieltä täältä itselle sopivia kohtia? Siinä ihminen asettuu jumalan asemaan, jos valitsee itselleen sopivat elämänohjeet ja hylkää toiset määräykset.
http://eroakirkosta.fi/
Kirkosta eroaminen ja Räsäsen puheet
1
205
Vastaukset
- eronnut ja onnelline
Erottu on. :)
Perustelen sen näin:
1. kirkon oppi on epätieteellinen (maailman luominen, jne....)
2. jumalan olemassaolosta ei ole todisteita. (miksi uskoisin sellaiseen, mitä ei voi todistaa? miksi jumala piilottelee, eikä näyttäydy ihmisille?)
3. kirkon piirissä on suvaitsemattomuutta esim. naispappeja ja homoja kohtaan. (mihin unohtui rakkauden kaksoiskäsky, joka on tärkein?)
4. en halua maksaa kirkollisveroa (maksoiko alkukirkko kirkollisveroa? joutuvatko kaikki veronsa laiminlyöneet kadotukseen?)
5. jos jumala on armollinen ja hyvä, miksi jumala ei ole tuhonnut helvettiä ja kaikki ihmiset pääsevät suoraan taivaaseen? (miksi jumala sallii kärsimyksen?)
jokainen uskokoon mihin haluaa, ja siihen ei saa mennä, että kirkosta eronneita aletaan kiusata, esim. lapsia koulussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855020- 473332
- 1003240
- 1992473
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj322384- 1332029
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️171773- 201716
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51649- 1821648