Uudessa Tuulilasissa on Leonin koeajo. Ei siinä mitään, auto on varman ihan jees.
Mutta kun kansikuvaan laitetaan isoin kirjaimin teksti "Parempi kuin uskotkaan" niin lukijalle tulee ikävä fiilis, että nyt lehti on ylittänyt hyvän lehtimiestavan lähtiessään kansilehdellä kehumaan koeajamaansa autoa. Ettei vaan olisi maahantuoja vähän voidellut toimitusta...
Haiskahtaa pahasti mainokselta ! ?
21
288
Vastaukset
- 130cab
Käy itse ajamassa se ja tee meille sitten oma juttusi siitä.
- Moraalin vartija
Niin että jos miettisit ensin ja ymmärtäisit mitä on kirjoitettu, ennenkuin lähdet tölvimään.
En tosiaankaan kyseenalaistanut autoa mitenkään, vai mitä? Kritisoin lehden etusivun tekstiä, joka ei ole sovelias. Mainokset ovat erikseen, niitä ei pidä lehden kannessa harrastaa. - ihan ok
Moraalin vartija kirjoitti:
Niin että jos miettisit ensin ja ymmärtäisit mitä on kirjoitettu, ennenkuin lähdet tölvimään.
En tosiaankaan kyseenalaistanut autoa mitenkään, vai mitä? Kritisoin lehden etusivun tekstiä, joka ei ole sovelias. Mainokset ovat erikseen, niitä ei pidä lehden kannessa harrastaa.Emmeköhän kestä autolehtien Seattia kehuvat otsikot ja mainokset siinä kun muidenkin merkkien mainokset? Vai mikä erityisesti Seatin mainoksissa ärsyttää? Mainoksia ylipäänsä ja varsinkin testejä on kuitenkin kovin vähän verrattuna moneen muuhun merkkiin verrattuna
Palaute kannattaa muuten antaa ko lehdelle. Vai miksi kirjoitat siitä täällä? - not ok
ihan ok kirjoitti:
Emmeköhän kestä autolehtien Seattia kehuvat otsikot ja mainokset siinä kun muidenkin merkkien mainokset? Vai mikä erityisesti Seatin mainoksissa ärsyttää? Mainoksia ylipäänsä ja varsinkin testejä on kuitenkin kovin vähän verrattuna moneen muuhun merkkiin verrattuna
Palaute kannattaa muuten antaa ko lehdelle. Vai miksi kirjoitat siitä täällä?Myynninedistämiskampanja lehden kannessa on vähän härski juttu.
- ihan ok
not ok kirjoitti:
Myynninedistämiskampanja lehden kannessa on vähän härski juttu.
Sitähän autolehdet ovat tehneet iät ja ajat. Seatin osalle se on osunut vain kovin harvoin ja heti kun sellainen näkyy, niin se tuntuu jotain ärsyttävän.
Ärsyttääkö se, että siinä kehuttiin Seattia? Entäs kun jatkuvasti kehutaan jotain muuta merkkiä, eikö se ärsytä yhtään?
Se on sinänsä totta, että autolehdet jatkuvasti kehuvat jotain merkkiä, VW-konsernin autoista erityisesti Skoda tuntuu olevan suosiossa. Seattiahan ei yleensä oteta mukaan autovertailuihin. Yksi syy varmaan on pieni merkki, mutta vastaavankokoisen markkinaosuuksien autoja on kyllä usein, esim Mazda, Renault, Peugeot, Mitsubishi jne
- Löysää tekstiä
Vanhaa Leonia Tuulilasin toimittaja sanoo tila-automaisemmaksi kuin uutta.
Ei noilla mitoilla(korkeudella) mitään autoa ole vielä tila-automaiseksi sanottu. Mikä lie tila-autokammo tuolla toimittajalla. Alteaan hän kai viittaa kirjoittaessaan "harharetkestä" möhköihin tila-autoihin. Altea tietääkseni myi tuollaiseksi hieman erikoisautoksi muihin Seatteihin nähden kohtuullisesti. Taisi Exeo olla harharetki.
Altea tuolla meidänkin tallissa seisoo. Edelleen saatan ihailla sen tyylikkäitä ja virtaviivaisia muotoja.
Jos Seatilta ei pienenpuoleisia tila-autoja jatkossa saa, löydän sellaisen kyllä muualta. Myös TL:n toimittajasta huolimatta.- KGS-
Exeo voi olla Seatin harharetki, mutta mm. vasta nyt alkaa tulla dieseleitä vastaan muilla merkeillä ja automarkkinoilla, joiden suorituskyky/kulutus vastaa Exeon 2,0 Tdi 143hvn tasoa. Tuli nimittäin monet kerrat todettua, että ohitukset ja menot hoituu paremmin kuin astetta kovemmin viritetyillä muilla merkeillä. Todella hyvä matka-auto! Parempi kun Audin vastaava, jonka on isäukolla (75v, minä 45v). Se riippuu, mitä kukakin etsii. Minulle ei Altean virtaviivaisuudet riitä, pitää olla paukkuja koneessa, toki jos FR -Altea, niin ok, mutta hinta toinen kuin alkaen mallit.
- 6+1
KGS- kirjoitti:
Exeo voi olla Seatin harharetki, mutta mm. vasta nyt alkaa tulla dieseleitä vastaan muilla merkeillä ja automarkkinoilla, joiden suorituskyky/kulutus vastaa Exeon 2,0 Tdi 143hvn tasoa. Tuli nimittäin monet kerrat todettua, että ohitukset ja menot hoituu paremmin kuin astetta kovemmin viritetyillä muilla merkeillä. Todella hyvä matka-auto! Parempi kun Audin vastaava, jonka on isäukolla (75v, minä 45v). Se riippuu, mitä kukakin etsii. Minulle ei Altean virtaviivaisuudet riitä, pitää olla paukkuja koneessa, toki jos FR -Altea, niin ok, mutta hinta toinen kuin alkaen mallit.
"Minulle ei Altean virtaviivaisuudet riitä, pitää olla paukkuja koneessa, toki jos FR -Altea, niin ok, mutta hinta toinen kuin alkaen mallit. "
Tuo TDI:n 143 hv:n taso löytyy kyllä Altea XL tai 4::ssä. Löytyypä vielä 170 hv 2.0 tdi.
Bensapuolella löytyy 211 hv.
Tällä hetkellä minulla on Altea4 2.0 tdi 170 hv. Edellinen autoni oli AlteaXL 2.0 tdi 170 hv.
Kyllä Alteassa löytyy samat 'paukut' moottorista kuin Exeossakin. Hinta ei ole vastaavan tehoista Exeota kummempi. - KGS-
6+1 kirjoitti:
"Minulle ei Altean virtaviivaisuudet riitä, pitää olla paukkuja koneessa, toki jos FR -Altea, niin ok, mutta hinta toinen kuin alkaen mallit. "
Tuo TDI:n 143 hv:n taso löytyy kyllä Altea XL tai 4::ssä. Löytyypä vielä 170 hv 2.0 tdi.
Bensapuolella löytyy 211 hv.
Tällä hetkellä minulla on Altea4 2.0 tdi 170 hv. Edellinen autoni oli AlteaXL 2.0 tdi 170 hv.
Kyllä Alteassa löytyy samat 'paukut' moottorista kuin Exeossakin. Hinta ei ole vastaavan tehoista Exeota kummempi.Joo, voi olla hinnoissa sama. mutta aiempi automme Toledo Tdi (tilamalli) 2,0 ei mitään sanomista suorituskyvyssä Exeolle, vaikka samat tehot. Exeo meni todellisuudessa 170 hv:n Altea-tahtiin 143hv koneella (8,8s 0-100km/h 222km/h huiput =mitattu pleiserilla ja gps:llä). Auto oli uutena ostettu, eikä zipattu.
tuossa alla 140hv Altean faktat, sekä samat Exeosta, mikä vahvistaakin sanomani:
Altea TDi 2,0
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/240.040.010?Open
Exeo 2,0 manuaali
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/260.040.010?Open
valmistajan ilmoittamia arvoja kumpikin, minkä meidän auto vielä alitti sen lisäksi, että huomaat Altean olevan samalla tehomäärällä altavastaaja.
Ei muuta merkitystä, mutta kuten sanoin käytännössä Exeo on astetta edellä muita. - 9plusviisi
KGS- kirjoitti:
Joo, voi olla hinnoissa sama. mutta aiempi automme Toledo Tdi (tilamalli) 2,0 ei mitään sanomista suorituskyvyssä Exeolle, vaikka samat tehot. Exeo meni todellisuudessa 170 hv:n Altea-tahtiin 143hv koneella (8,8s 0-100km/h 222km/h huiput =mitattu pleiserilla ja gps:llä). Auto oli uutena ostettu, eikä zipattu.
tuossa alla 140hv Altean faktat, sekä samat Exeosta, mikä vahvistaakin sanomani:
Altea TDi 2,0
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/240.040.010?Open
Exeo 2,0 manuaali
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/260.040.010?Open
valmistajan ilmoittamia arvoja kumpikin, minkä meidän auto vielä alitti sen lisäksi, että huomaat Altean olevan samalla tehomäärällä altavastaaja.
Ei muuta merkitystä, mutta kuten sanoin käytännössä Exeo on astetta edellä muita.Heh, vai 'astetta edellä'...
Lienee mielipideasia. Teknisissä ominaisuuksissa, siis nimenomaan käytännön, ei ainakaan löydy perustetta tuolle väitteelle kun vertaa Alteaan. Altea on tietysti eri kategorian auto, joten tuollainen vertailu ei liene hedelmällistä.
Kukin voi noissa mielipideasioissa väittää mitä hyvämsä ja on tietysti oikeassa mielipiteessään. Faktat on sitten tietysti vähän eri asia... - 11Plus arvosana
9plusviisi kirjoitti:
Heh, vai 'astetta edellä'...
Lienee mielipideasia. Teknisissä ominaisuuksissa, siis nimenomaan käytännön, ei ainakaan löydy perustetta tuolle väitteelle kun vertaa Alteaan. Altea on tietysti eri kategorian auto, joten tuollainen vertailu ei liene hedelmällistä.
Kukin voi noissa mielipideasioissa väittää mitä hyvämsä ja on tietysti oikeassa mielipiteessään. Faktat on sitten tietysti vähän eri asia...No, mulla on ollut Toledo 2007 2,0Tdi (140hv) ja Exeo 2,0 Tdi (143hv), että voin ihan kokemuksella puhua, ilman mitään luuloja. Mites sulla ? Miten sun vastaava Exeo toimi? Mitä olit mieltä todellisesta kulutuksesta? Mikä oli max range ja keskikulutus?
- 9plusviisi
11Plus arvosana kirjoitti:
No, mulla on ollut Toledo 2007 2,0Tdi (140hv) ja Exeo 2,0 Tdi (143hv), että voin ihan kokemuksella puhua, ilman mitään luuloja. Mites sulla ? Miten sun vastaava Exeo toimi? Mitä olit mieltä todellisesta kulutuksesta? Mikä oli max range ja keskikulutus?
Ok, en ymmärtänytkään tarkoittaneesi tuolla 'astetta edellä' -maininnallasi vain kulutuslukemia. Nehän riippuu oleellisesti kuljettajasta ja ajoympäristöstä.
Noista muutamista senttilitroista satasella en tiedä mitään enkä niitä seuraa tuolla tasolla lainkaan, mutta voin kyllä uskoa noin olevankin. Alteahan on muotoilultaan aivan erilainen, korkeakattoinen pieni 'tila-auto', joten voin hyvin uskoa kulutuseroon Exeoon. - 20plus 16
9plusviisi kirjoitti:
Ok, en ymmärtänytkään tarkoittaneesi tuolla 'astetta edellä' -maininnallasi vain kulutuslukemia. Nehän riippuu oleellisesti kuljettajasta ja ajoympäristöstä.
Noista muutamista senttilitroista satasella en tiedä mitään enkä niitä seuraa tuolla tasolla lainkaan, mutta voin kyllä uskoa noin olevankin. Alteahan on muotoilultaan aivan erilainen, korkeakattoinen pieni 'tila-auto', joten voin hyvin uskoa kulutuseroon Exeoon.Nyt heittää muuten pahasti nuo senttilitrat ja desilitrat. Spekseistä käy ilmi, että ero on jo valmistajan ilmoittamassa 300- 600senttilitraa(3-6dl) mitä voi automaailmassa sanoa jo mainostamisen arvoiseksi.
- KGS-
Auto on oikeasti hyvä!
Lehtimiehet kirjoittaa paljon muutakin, mutta ehkä Sinunkin pitäisi herätä, kun huomaat, että auton mm. kulutus on alhaisempi kuin saman konsernin hybridin, Leon 5,2l/100km ja hybridi 5,4l/100km.
Samalla koneella, mutta Toledon 1,4 T Dsg:llä olen päässyt 4,8l/100km. En mene vannomaan mitään tämän Toledonkaan kohdalla, mutta alku on ollut parempi kuin olisin koskaan osannut ajatella.
En kyllä ihan yhtäkkiä löydä mitäään automerkkiä, jonka saisi 22000e ja siinä on automaatti (puhun nyt Toledosta), vakionopeudenssäädin, kulmavalot, 530l/takakontti, takatilat kahdelle kuin mersun E-mallin taksissa (tai suuremmat jalkatiloiltaan=voittaa tässä Exeon mennentullen! , joka meilla oli TDI 143hv vm 2010) Kiihtyvyys 9,5s 0-100km/h ja GPS -mitatut huiput 212km/h.
Jos löydät , niin kerro ihmeessä ! On nimittäin tulossa autonvaihto eteen toisen automme kohdalla. Auriksen farmarin kävin ajamassa, mutta, kun auto on ihan rimpula (samaa tasoa kuin Corolla 1,6stw 2003 ajettavuudeltaan) ja siitä pitäisi maksaa 24300e-29000e tykötarpeineen ja manuaalina=en osta, ostan Avensiksen, jos Toyotan. - japaninfarmari
Menepä sinäkin sinne testiin ihan itse. Käyt koeajamassa autot ja sitten valitset hinta/laatu, tai ihan minkä tahansa kriteerin mukaan, niin saat mieleisesi auton (olkoon mikä vain).
Tällein kävi Golfin testiepäilijöille= Civic nousi kakkoseksi ja testivoittaja oli sama, minkä tuo lehti jo testaamalla kertoikin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11585290 - Perusjarppa
Minulla on tuo uusikorinen Leon 2.0 TDI 150hv automaatilla ja en yhtään epäile kehuja. Jos auto on hiljaisempi kuin vastaava A3 tai bemun 1-sarjalainen, niin ei se huono ole. Tuolla dieselillä Leon kulkee tarvittaessa niin ettei paremmasta väliä ja ne LED -valot. Muut tuhertavat vielä halogeenien kanssa ja suunnittelevat xenoneja kun Seatilla mennään kirkkaasti kärjessä.........;-)
- Parusjerppa
Mitenköhän nuo ledit toimii talvipyryssä, kun pitäisi pitää valot lumesta puhtaina ja ledi ei lämmitä valonpintaa. Tarjosivatko/oliko lämmityslaite saatavilla. Jollakin malleilla /merkeillä on?
- Perusjarppa
Ei muuta kuin AutoGlymin De-Iceria lampun laseille ja sulana pysyvät.
"Nopea jäänpoisto 500 ml Voimakas vedetön seos, joka sisältää vain liuotinta ja jäänestoainetta. Sulattaa jään nopeasti ikkunoista sekä lukoista ja estää uudelleenjäätymistä. Turvallinen maalipinnoille, muoveille, kumille ja metallille. Ei enää turhaa ikkunoiden naarmutusta."
- surkea kade Tero
Toyotakauppias ärähtää heti kun muita kehutaan, mutta ainahan muita kehutaan!!
- heh....
Jaa?
Siitinkuskin naama menee punaiseksi jo takuuajalla kun ravaa merkkikorjaamolla kertomassa kammottavista valmistus-kokoonpanovioista ja laatupuutteista.
Sitä epsanjan laatua... - heh...
heh.... kirjoitti:
Jaa?
Siitinkuskin naama menee punaiseksi jo takuuajalla kun ravaa merkkikorjaamolla kertomassa kammottavista valmistus-kokoonpanovioista ja laatupuutteista.
Sitä epsanjan laatua...Tuohonhan se lehtiotsikko juuri puuttuikin, eli otsikko oli ihan aiheellista laittaa noin kuin se siinä lukee, koska fakta-asioista et tiedä näemmä yhtään mitään.Eri asia tarvitsisiko tuotteen puolesta. Tojo- Terohan tarvitsisikin 2000cm3 kokoisen koneen Anjovikseen, jolla hän häviäisi väännössä 50Nm 1,4 140hv koneelle ja n.8000e rahaa jo heti kaupan teossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465751Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki553035- 1832645
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102341- 272083
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132079törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151756- 1461337
- 141289
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611153