Olen itse pelastunut pahuudesta Jumalan armosta kun otin Jeesuksen sydämeeni.
Muutuin ihan toiseksi ihmiseksi ja vanhalla minällä ja uudella minällä ei ole ulkokuorta lukuunottamatta paljoa yhteistä.
Olen tavannut myös toisia uudestisyntyneitä ja tietuut piirteet on yhteisiä.
Olen sitten huomanut, että täälä keskustelupalstalla on ihmisiä, jotka puhuu asiasta, mutta joilla ei ilmeisesti ole oikeasti mitään käsitystä asiasta.
Minulle on tullut ajatus siitä, että olisi hienoa, jos olisi oma foorumi uudestisyntyneille ja sitten tuli mieleen, että sellainen saattaisi jo olla.
Jos sellainen on, niin miten sellaiseen saa yhteyden?
uudestisyntyneet kristityt
19
167
Vastaukset
- k.kiusaantunut
Kokeile hindujen sivustoja. He uskovat olevansa useamman kerran syntyneitä.
Laita googleen ristin valossa, ristin valossa-foorumi on juuri sellainen.
- ghhjhhgxxvbkkj
OK
Kiitos sinulle :) - hyvä neuvo
ghhjhhgxxvbkkj kirjoitti:
OK
Kiitos sinulle :)Älä hyvä ihminen mene Weijo Lindroosin lahkoon...
- harhaoppista karta!*
hyvä neuvo kirjoitti:
Älä hyvä ihminen mene Weijo Lindroosin lahkoon...
Jeesus: "Lankeemuksen tosin täytyy tulla, mutta voi sitä, kenen kautta se tulee..! Parempi olisi sille ihmiselle, ettei hän olisi koskaan syntynytkään..."
- hellari....
On onpa hyvä että koet olevasi noin onnistuntu ja hyvä kilvoittelija. Meikäläinen kun ollut kauan uskossa niin yhä selvemmmin saa surukseen todeta, että ei ole kyllä kerskaamista. Alussa näki toississa virheitä "ja kuvitteli kai jo enkelin siivenalkuja selkäänsä", mutta kyllä ne siipialut ovat itseltäkin surkastuneet.
Kyllä itseni on turvattava joka päivä vain Jeesuksen Kristuksen sovitettuun työhön ja armoon. Kun harjaantuu ja oppii Sanaa niin kyllä Pyhä Henkikin varmaan jotain vaikuttaa, mutta sen hedelmät jätän kyllä Jumalan arvioitavaksi.
Kun huomaa itsensä heikoksi ja lankeavaksi niin toivotttavasi täsät on se hyöty, että muistais olla armollinen.
Voi olla että en ymmärtänyt täysin, mitä tarkoitit. Kyllä tällä palstalla kirjoittelee paljon henkilöitä, jotka eivät ole uskossa. Palsta on avoin kaikille.- k.kiusaantunut
Oikeassa olet. Et taaskaan ymmärtänyt aloitusta, olet tehnyt sen virheen minun ja toisten kohdalla useasti, olen huomannut.
Kyse ei ollut siitä kirjoitteleeko eiuskovat tälle palstalle vaan aloittaja etsii vain uudestisyntyneistä koostunutta foorumia.
Jonkinlaista täydellisten joukkoa..jota ei muuten löydy.
- onko tankki tyhjä
Miksi heikko kilvoitus on niin usein kerskauksena ?
- k.kiusaantunut
Se on sitä nöyryyttä.
En uso että se on useinkaan aitoa se oman syntisyyden itkeskely.
- Palvelijansa...
Ei ole vielä sellaista Oikeasti Kristillistä Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi, maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riittävää Krisuksen Jeesuksen apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentavaa.
Sellaiseen Krist. Rakkaus mukaiseen, = Kristuksessa Jeesuksessa yhdeksi, Hänen / Raamatun UT mukaisilla ehdoilla (krist Rakkaus) joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaisesti YHTÄ oleviksi ja kaikessa YHTÄ pitäviksi, Totuudessa YKSI mielisesti, yhteiseksi hyväksi, mutta kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle parhaaksi mahdolliseksi tarkoituksella ja tavoiteella eläviksi ja toimiviksi / vaikuttaviksi kokoavaa, Oikeasti Krist. keskustelufoorumia. Jota olen itsekin monesti perään kuulutettut, mutta ei ole löytynyt selaisen pystyyn / toimivaksi laittajia / tai laittajaa.
On vain moniin eri suuntiin vetäviä / lahkohenkien hallitsemia eri nimisä, vähän jotenkin, pettävästi ja eksyttävästi nimeksi krist. uskonnolisia keskustelufoorumeja.
Kristuksen Jeesuksen nimessä, Krist. Rakkaus terveisin. Vähäinen, valkeudeksi / herätykseksi työhön kutsuttu palveliansa. - fhiiiiiiiiiiiiiii
Kiitos sinulle siitä Ristin valossa linkistä, se auttoi minua matkalla eteenpäin.
Olen hämmästynyt kun olen lukenut keskusteluja ja jopa joidenkin kirkkojen näkemyksiä uudestisyntymästä. En itsekkään tietenkään voinut kuvitella mitään tällaista, missä persoonallisuuskin muuttuu toiseksi ihmiseksi.
Vierastan myös ajatusta, että uudestisyntynyt olisi muka parempi kuin ei uudestisyntynyt. Meillä on kristittyjä, jotka eivät ilmeisesti ole kokeneet uudestisyntymää ja he ovat silti pystyneet olemaan aina lojaaleja ja uhrautumaan. Minusta he ovat, jotain todella hienoa ja mahtavaa! Ainakin minusta tällaiset ihmiset tuntuu paljon paremmilta kuin itse olen!!!
Minä olen entinen syntinen ja rikollinen, jonka historia on kauhea. Minua ajoi ilmeisesti hengen alueella ollut riivaaja. Kun otin Jeesuksen sydämeeni, niin riivaaja lähti ja muutuin eri ihmiseksi (se riivaajan lähtö oli kuolemaakin tuskallisempi kokemus). Kaikista pahoista teoista huolimatta sain uuden mahdollisuuden vaikka en olisi omasta mielestäni ansainnut sitä.
Kun Jeesus on tullut sydämeen, niin se pahuus häviää, ilman omaa työtä...tavallaan saa kaiken ilmaiseksi. En pelkää kuolemaa enää, olen kokenut ihmeitä, sain armonlahjan ja Jumala on pitänyt minusta huolta. Minua ei edes enää olisi ilman Jumalaa.
Se ei kuitenkaan tarkoita helppoa eikä vaurasta elämää eikä sitä, etteikö ne aikaisemmat teot joudu hyvittämään jollain tavalla. Totuudessa on kuitenkin todella hyvä kulkea.- kuules..
Tämä foorumi sopii sinulle hyvin kun olet rikollinen. Se on jopa ehto skriivata täällä.
- Bible is true
fhiiiiiiiiiiiiiii:
Olet tehnyt elämäsi parhaan ratkaisun jos olet antanut elämäsi Jeesukselle! Olet siirtynyt pimeydestä valkeuteen, kuolemasta elämään ja Saatanan vallasta Jumalan luokse. Näin Raamattu asian vahvistaa. Samalla olet saanut Jumalan Pyhän Hengen, joka johdattaa sinua ja kirkastaa Kristusta.
Ala rukoilemaan ja lukemaan Raamattua päivittäin ja etsi itsellesi sellainen seurakuntayhteys kenellä on rakkautta Raamatun arvovaltaa kohti. Hyviä seurakuntia on mm. helluntai,- baptisti tai vapaaseurakunnat. Kannattaa käydä kuuntelemassa ja se seurakunta mikä tuntuu "kotoisalta" niin ala käydä siellä.
Mark. 16:15-16: "Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen".
Saatana vihaa ennen kaikkea uskoon tulleita ja uskovien kastetta. Juuri uskoon tullut on myös kohde keneen hän pyrkii hyökätä. Pysy lähellä Jeesusta sillä häntä sielunvihollinen pelkää.
(Lisätietoja: [email protected]) - fhiiiiiiiiiiiiiii
Bible is true kirjoitti:
fhiiiiiiiiiiiiiii:
Olet tehnyt elämäsi parhaan ratkaisun jos olet antanut elämäsi Jeesukselle! Olet siirtynyt pimeydestä valkeuteen, kuolemasta elämään ja Saatanan vallasta Jumalan luokse. Näin Raamattu asian vahvistaa. Samalla olet saanut Jumalan Pyhän Hengen, joka johdattaa sinua ja kirkastaa Kristusta.
Ala rukoilemaan ja lukemaan Raamattua päivittäin ja etsi itsellesi sellainen seurakuntayhteys kenellä on rakkautta Raamatun arvovaltaa kohti. Hyviä seurakuntia on mm. helluntai,- baptisti tai vapaaseurakunnat. Kannattaa käydä kuuntelemassa ja se seurakunta mikä tuntuu "kotoisalta" niin ala käydä siellä.
Mark. 16:15-16: "Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen".
Saatana vihaa ennen kaikkea uskoon tulleita ja uskovien kastetta. Juuri uskoon tullut on myös kohde keneen hän pyrkii hyökätä. Pysy lähellä Jeesusta sillä häntä sielunvihollinen pelkää.
(Lisätietoja: [email protected])Olen huomannut ja ne kiusauksetkin ovat jotain, mitä ei olisi voinut ennen ajatellakaan tai olla tarttumatta. Onneksi nyt on saanut ylhäältä voimaa vaikka liha ei edelleenkään ole täydellinen.
Olen jo löytänyt oikean seurakunnan ja kun astuin sinne sisään, niin tiesin tulleeni oikeaan paikkkaan. Se kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta tiesin tulleeni kotiin ja joka siunauksesta olen saanut voimaa. Heidän pappiensa ja kääntymisen ansiosta olen tässä, missä olen nyt.
Minun paikkani oli Katolisessa kirkossa, jonkun toisen Ortodoksisessa...
ja totta sen totuuden kanssa :)
Katolisten foorumeilla ei oikein puhuta riivaajista, uudelleensyntymästä... ja se on koskettanut enemmän meitä käännynnäisiä Luterilaisia. Siksi olen täällä...
Voin olla väärässäkin, mutta Katolilaiset ovat ilmeisesti paremmassa turvassa pahalta kuin luterilaiset. Riivaajat ja taistelu niitä vastaan on Katolilaisille ilmeisesti hyvin tuttua ja esimerkiksi Suomen piispa on puhunut aiheesta. - Raamattu on totta
fhiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Olen huomannut ja ne kiusauksetkin ovat jotain, mitä ei olisi voinut ennen ajatellakaan tai olla tarttumatta. Onneksi nyt on saanut ylhäältä voimaa vaikka liha ei edelleenkään ole täydellinen.
Olen jo löytänyt oikean seurakunnan ja kun astuin sinne sisään, niin tiesin tulleeni oikeaan paikkkaan. Se kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta tiesin tulleeni kotiin ja joka siunauksesta olen saanut voimaa. Heidän pappiensa ja kääntymisen ansiosta olen tässä, missä olen nyt.
Minun paikkani oli Katolisessa kirkossa, jonkun toisen Ortodoksisessa...
ja totta sen totuuden kanssa :)
Katolisten foorumeilla ei oikein puhuta riivaajista, uudelleensyntymästä... ja se on koskettanut enemmän meitä käännynnäisiä Luterilaisia. Siksi olen täällä...
Voin olla väärässäkin, mutta Katolilaiset ovat ilmeisesti paremmassa turvassa pahalta kuin luterilaiset. Riivaajat ja taistelu niitä vastaan on Katolilaisille ilmeisesti hyvin tuttua ja esimerkiksi Suomen piispa on puhunut aiheesta.fhiiiiiiiiiiiiiii:
Mitä enemmän luet Raamattua huomaat että kirkkokunnat on kaukana siitä totuudesta mitä Jumala sana ilmoittaa. Löytyy sieltä uudestisyntyneitäkin pappeja mutta ei katoliset, ortodoxit kun luterilaiset ole heiltä sen paremmin suojassa kun ateistitkaan. Ainoa suoja on Jumala Poika Jeesus Kristus. Ja pelastus PITÄÄ OTTAA VASTAAN USKON kautta Jeesukseen niin sitten alkaa tapahtua!
Siunausta sinulle fhiiiiiiiiiiiiiii(!) Olet menossa ihan oikean suuntaan ja muista olla luja ja vahva usko asioissa!
- 16+4
Kuinka kauan muuten Jeesusta voi syödä, tarkoitan että yleensä se pää tulee vetävän käteen asiassa kuin asiassa ?
Minä en osaisi kuvitella, että minun pitäisi kuvitella, että minussa on joku toinen henkilö, kuten jeesus ja minun pitäisi puhua hänen äänellään, aivan kuin minussa olisi demoni, joka höpäjää omituisia ja minä olen kuin tahdoton nukke siinä talutusnuorassa.
Että yks'kaks' yhdestä tulisi kaksi ja toinen vetäisi toiseen suuntaan ja toinen toiseen, siinähän persoona hajoaa.
Sitäkai sanotaan jakomieleksi.- Bible is true
Joissakin ihmisissä on ns. riivaajahenkiä eli demoneja. Jeesus ajoi niitä ulos ihmisistä uudessa testamentissa ja uskovat ajavat niitä ulos tänä päivänäkin Jeesuksen nimessä.
Ne ei ole mitään leikin asioita ja joillakin ihmisillä on muita ns. mielenterveydellisiä asioita.
- 9+19
Syntyä uudesti kahdeksi...
Platonin Sokrates sanoi, että hänellä daimoni, joka antaa hänelle ohjeita. Daimoni oli silloin käsityksissä hyvä, ei paha asia, se oli ikäänkuin suojelusenkeli, varoitti vaaroista ja antoi ohjeita.
Kristinuskon myötä sen merkitys kumottiin, siitä tuli paha asia, koska tuli jeesuspakko vuokralaisuus, ruumiin temppeli ja muu jäsenoppi kuvioihin. Varsinaisen asian luennetahan se ei muuta miksikään, joku muu vie kuin itse ja viejän valitsee itse.
Jumalaa ei voi valita ja hän se lopulta vie kuitenkin, vaikka muuta luulisi. - Lohduttakaa minua!
Toi sun nimmari "fhiiiiiiiiiiiiiii" tuo mieleen palstalta kadonneen nimmarin "savonarola". Tottahan tajuun, ettet ole hän, mutta nousi vaan savonarola mieleen, joka kirjoitteli "hiiiiiiiiiiiii" ja "pädäm" ym. Vokaaleja oli sanojen perässä joskus kymmeniä.
Huoli alkaa tulla että mihin on kadonnut? Jospa joku osaisi sanoa rohkaisevan sanan saviksesta, että on kunnossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784