Mitä väliä?

Kalju 24v.

Minkä ihmeen takia takerrutte niin pieneen seikkaan, kuin siihen että onko hiuksia päässä vai ei? Itsellä alkoi harveta vauhdilla jo parikymppisenä hiukset ja muutaman vuoden sitä katseltuani ajelin sitten kaikki pois. Tottahan tollasta asiaa miettii kun sen huomaa, mutta ei kannata sen antaa elämää pilata. Jotkut ovat kaljuja, toiset lihavia, joillakin on iso nenä, joillakin eriväriset silmät jne. jne...Mutta JOS ETTE ITTE HYVÄKSY OMAA ULKONÄKÖÄNNE NIIN MIKSI OLETATTE ETTÄ MUUT HYVÄKSYISIVÄT SEN?

Itse olen onneksi aina ollut positiivinen ja toisaalta myös pyrkinyt erottumaan joukosta. Itse asiassa nykyään tuntuu, että se on vain plussaa että on kalju. Tosin haluaisin että kaikki hiukset lähtee eikä vain osa:P Eipä tarvi suihkun jälkeen odotella hiusten kuivumista ja baariinkin voi sännätä ilman, että menee puoli tuntia peilin edessä nysvätessä geelin tms. kanssa. Talvella ei päätä palele, kun voi käyttää pipoa, kun ei tarvi ajatella että menee kampaus pilalle.

Ja eipä koskaan tullut baarissa kukaan nainen silittelemään päätä kun oli hiukset päässä, mutta nyt kun on kalju niin tekevät sitä useamminkin;) Ei kalju ole yleensä ongelma naisille, paitsi niille joilla on heikko itsetunto ja haluaisivat pönkittää sitä tietynnäköisellä miehellä rinnallaan. Samoin joillain "hiuksekkailla" miehillä on ongelma sen kanssa, että joku toinen "uskaltaa" olla kalju. Mutta ongelmahan on heillä, ei minulla.

39

6836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dagger

      ...suomalaisista naisista valtaosa on juuri noita huonolla itsetunnolla varustettuja sieskapäivää/kauniitarohkeita seuraavia massan mukana kulkijoita, joille on opetettu, että miehellä pitäisi olla pehko kuin Ridgellä konsanaan...

      xP

      • missx

        ettekö te tajua!!!
        harvat/kalju päälaelta on tosi ruma, ällöttävä MUTTA: JOS AJAA KOKO PÄÄN KALJUKSI-AHHH.........
        en ole yhdeltäkään muijalta kuullut etteikö täysklju olis seksikäs!!! kaikki pois vaan, niitä näkee ihan liian vähän!'paitsi että jos on kasvoiltaan oikein kaunis/komea mies, niin sit voi olla että tukka sopii paremmin kuin kalju... mutta ehdottomasti jos päälaki paistaa, niin kaikkki pois vaan!


      • ASDF
        missx kirjoitti:

        ettekö te tajua!!!
        harvat/kalju päälaelta on tosi ruma, ällöttävä MUTTA: JOS AJAA KOKO PÄÄN KALJUKSI-AHHH.........
        en ole yhdeltäkään muijalta kuullut etteikö täysklju olis seksikäs!!! kaikki pois vaan, niitä näkee ihan liian vähän!'paitsi että jos on kasvoiltaan oikein kaunis/komea mies, niin sit voi olla että tukka sopii paremmin kuin kalju... mutta ehdottomasti jos päälaki paistaa, niin kaikkki pois vaan!

        Eikä siihen ikääntyminenkään auta.


    • Mikko

      Kysymyshän on siitä, että toisille kalju sopii, toisille ei. Jos on hyväkroppainen ja kallon muoto sopiva, voi kalju olla jopa seksikäs. Toisaalta jos on laiha ruipelo ja lisäksi kalju, saattaa hepusta tulla ensimmäisenä mieleen syöpäpotilas. Myös jos kallon muoto on huono, saattaa olemus muistuttaa enemmän apinaa kuin ihmistä...

      Vertasit kaljuutta lihavuuteen, mutta asia on ihan eri, koska lihavuudelleen voi jokainen halutessaan tehdä jotain. Hiuksia sen sijaan ei voi takaisin kasvattaa nykylääketieteen keinoin, mutta toki erilaisia muita hoitomahdollisuuksia on olemassa (kuten siirrännäiset ja lisäkkeet). Surullista on se, että usein esim. hiuslisäkettä käyttäviin miehiin suhtaudutaan negatiivisesti. Se on normaalia, että nainen ottaa silikoonit rintoihin, pidennykset hiuksiin tai kasvojenkohotuksen, mutta jos mies pitää päässään muita karvoja kuin omiaan, on se yht' äkkiä hirveän paha asia.

      Jokainen tekee omat ratkaisunsa, eikä niitä kannata kenenkään alkaa kritisoimaan.

      • Mikko

        No, sen verran olen kyllä itsekin valmis kritisoimaan, että Mauri Pekkarinen voisi kyllä hankkia jo vähän nykyaikaisemman ja uskottavamman hiuslisäkkeen.. :)


      • Kalju 24v.

        No lihavuus oli huono vertailukohta, vaikka ei sillekään kaikki mitään mahda. Tarkoitin siis, että ihmisissä on ulkoisia eroja, eikä niistä kannata aina tehdä negatiivisia asioita. Ja mitä tulee hiussiirrännäisiin yms. niin en minä niitä vastusta, jos joku näkee sen tarpeelliseksi ja "kannattavaksi". En voi väittää ettenkö itsekin voisi harkita tulevaisuudessa jos tulee hinta/laatu suhteeltaan hyvä keino hankkia hiukset takaisin. Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju:D Ja toisten ihmisten mielipiteiden takia en aio kyllä itselleni alkaa hiuksia hankkimaan.

        Lisäkkeen käytöstä taas sen verran, että sen käyttö olisi varmasti vapaampaa, jos käyttäjät olisivat itse vapautuneempia. Ja naisethan tavoittelevat kauneusleikkauksilla jotain konkreettista muutosta, lisäkkeillä taas vain peitellään ei-toivottua ominaisuutta.

        Eli siis vaikka nyt mun mielestä ei ole mitään ongelmaa siinä, että on kalju, niin ei mulla mitään niitäkään vastaan ole jotka ovat valmiita laittamaan rahaa saadakseen hiukset takaisin. Mutta liian helposti moni varmasti ajattelee, että kaljuuntuminen olisi kaiken pahan alku, kun mielestäni se on ennemmin se miten ihminen itse suhtautuu asiaan.


      • Hieno asenne..
        Kalju 24v. kirjoitti:

        No lihavuus oli huono vertailukohta, vaikka ei sillekään kaikki mitään mahda. Tarkoitin siis, että ihmisissä on ulkoisia eroja, eikä niistä kannata aina tehdä negatiivisia asioita. Ja mitä tulee hiussiirrännäisiin yms. niin en minä niitä vastusta, jos joku näkee sen tarpeelliseksi ja "kannattavaksi". En voi väittää ettenkö itsekin voisi harkita tulevaisuudessa jos tulee hinta/laatu suhteeltaan hyvä keino hankkia hiukset takaisin. Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju:D Ja toisten ihmisten mielipiteiden takia en aio kyllä itselleni alkaa hiuksia hankkimaan.

        Lisäkkeen käytöstä taas sen verran, että sen käyttö olisi varmasti vapaampaa, jos käyttäjät olisivat itse vapautuneempia. Ja naisethan tavoittelevat kauneusleikkauksilla jotain konkreettista muutosta, lisäkkeillä taas vain peitellään ei-toivottua ominaisuutta.

        Eli siis vaikka nyt mun mielestä ei ole mitään ongelmaa siinä, että on kalju, niin ei mulla mitään niitäkään vastaan ole jotka ovat valmiita laittamaan rahaa saadakseen hiukset takaisin. Mutta liian helposti moni varmasti ajattelee, että kaljuuntuminen olisi kaiken pahan alku, kun mielestäni se on ennemmin se miten ihminen itse suhtautuu asiaan.

        Sinä Kalju24 olet todella sinut kaljuuden kanssa. Se on hienoa. Onneksi nykyisin hiustenlähtö ei ole niin kamalaa kuin esim. 70-luvulla, jolloin olkapäille ulottuva liuhuletti oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse olen aikuinen nainen ja voin sanoa ihastuvani aina kaljuihin miehiin. Kaljuissa miehissä on jotain eläimellisen seksikästä vetovoimaa. Monet nykyajan naiset arvostavat miehessä puhetaitoa, sporttisuutta, rehellisyyttä yms., juuri kukaan ei puhu miehen tukasta. Eli näin naisena voin sanoa, että kaljuus ei ole mikään este naisten saamiselle. Itse henkilölle itselleen se tietysti on kauhea stressi ja ongelma. Varsinkin silloin ongelma on todellinen, kun se tulee hyvin nuorelle henkilölle.


      • Mikko
        Kalju 24v. kirjoitti:

        No lihavuus oli huono vertailukohta, vaikka ei sillekään kaikki mitään mahda. Tarkoitin siis, että ihmisissä on ulkoisia eroja, eikä niistä kannata aina tehdä negatiivisia asioita. Ja mitä tulee hiussiirrännäisiin yms. niin en minä niitä vastusta, jos joku näkee sen tarpeelliseksi ja "kannattavaksi". En voi väittää ettenkö itsekin voisi harkita tulevaisuudessa jos tulee hinta/laatu suhteeltaan hyvä keino hankkia hiukset takaisin. Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju:D Ja toisten ihmisten mielipiteiden takia en aio kyllä itselleni alkaa hiuksia hankkimaan.

        Lisäkkeen käytöstä taas sen verran, että sen käyttö olisi varmasti vapaampaa, jos käyttäjät olisivat itse vapautuneempia. Ja naisethan tavoittelevat kauneusleikkauksilla jotain konkreettista muutosta, lisäkkeillä taas vain peitellään ei-toivottua ominaisuutta.

        Eli siis vaikka nyt mun mielestä ei ole mitään ongelmaa siinä, että on kalju, niin ei mulla mitään niitäkään vastaan ole jotka ovat valmiita laittamaan rahaa saadakseen hiukset takaisin. Mutta liian helposti moni varmasti ajattelee, että kaljuuntuminen olisi kaiken pahan alku, kun mielestäni se on ennemmin se miten ihminen itse suhtautuu asiaan.

        Mitä lihavuuteen tulee, niin se on kyllä jokaisen ihan omissa käsissä. Lihavuudesta pääsee eroon, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Yksinkertaista. Olisipa hiustenlähtöönkin yhtä helppo parannuskeino.

        Hiuslisäke ei ole sen enempää totuuden peittelyä kuin silikonitissitkään. Ihan sama pätee vaikka meikkaukseenkin, joka on myös "totuuden peittelyä". "Totuuden peittelyä" on myös hiusten värjäys, tuuheuttaminen keinotekoisin menetelmin, ryppyvoiteiden käyttö jne... Itse asiassa melkein mikä tahansa itsensä ehostaminen on "totuuden peittelyä". Kauneusleikkaukset taas ovat verrattavissa hiussiirrännäisleikkauksiin, joita itse asiassa tekevät samat lääkärit kuin muitakin kauneusleikkauksia. Nämä ovat tietysti pysyvämpiä operaatioita kuin hiuslisäkkeen käyttö, mutta ulkonäön ehostamista yhtä kaikki.


      • Mikko
        Hieno asenne.. kirjoitti:

        Sinä Kalju24 olet todella sinut kaljuuden kanssa. Se on hienoa. Onneksi nykyisin hiustenlähtö ei ole niin kamalaa kuin esim. 70-luvulla, jolloin olkapäille ulottuva liuhuletti oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse olen aikuinen nainen ja voin sanoa ihastuvani aina kaljuihin miehiin. Kaljuissa miehissä on jotain eläimellisen seksikästä vetovoimaa. Monet nykyajan naiset arvostavat miehessä puhetaitoa, sporttisuutta, rehellisyyttä yms., juuri kukaan ei puhu miehen tukasta. Eli näin naisena voin sanoa, että kaljuus ei ole mikään este naisten saamiselle. Itse henkilölle itselleen se tietysti on kauhea stressi ja ongelma. Varsinkin silloin ongelma on todellinen, kun se tulee hyvin nuorelle henkilölle.

        "Aikuisille naisille" miehen hiusten määrällä ei varmasti olekaan hirveän paljon merkitystä, sitä paitsi suurimmalle osalle miehistä hiustenlähtö iskee ennemmin tai myöhemmin. Useimmiten nimenomaan myöhemmin.

        Mutta jos ajatellaan jotain parikymppistä porukkaa, niin ihan varmasti kaljuuntuvasta päälaesta ei ole apua naisrintamalla. Hyvällä ruumiinrakenteella ja karismaattisuudella voi toki kompensoida kaljuuntumista paljonkin, mutta muille kaljuuntumisesta on varmasti haittaa. Eikä tietysti vähiten siksi, että kaljuuntuminen nakertaa miehen itsetuntoa syvästikin. Mutta kyllä naisetkin voivat olla pinnallisia, ja yleensä kyllä nimenomaan ulkoiseen olemukseen ihastutaan (ja sisäiseen rakastutaan), vaikka muuta väitettäisiinkin.


      • Ink
        Kalju 24v. kirjoitti:

        No lihavuus oli huono vertailukohta, vaikka ei sillekään kaikki mitään mahda. Tarkoitin siis, että ihmisissä on ulkoisia eroja, eikä niistä kannata aina tehdä negatiivisia asioita. Ja mitä tulee hiussiirrännäisiin yms. niin en minä niitä vastusta, jos joku näkee sen tarpeelliseksi ja "kannattavaksi". En voi väittää ettenkö itsekin voisi harkita tulevaisuudessa jos tulee hinta/laatu suhteeltaan hyvä keino hankkia hiukset takaisin. Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju:D Ja toisten ihmisten mielipiteiden takia en aio kyllä itselleni alkaa hiuksia hankkimaan.

        Lisäkkeen käytöstä taas sen verran, että sen käyttö olisi varmasti vapaampaa, jos käyttäjät olisivat itse vapautuneempia. Ja naisethan tavoittelevat kauneusleikkauksilla jotain konkreettista muutosta, lisäkkeillä taas vain peitellään ei-toivottua ominaisuutta.

        Eli siis vaikka nyt mun mielestä ei ole mitään ongelmaa siinä, että on kalju, niin ei mulla mitään niitäkään vastaan ole jotka ovat valmiita laittamaan rahaa saadakseen hiukset takaisin. Mutta liian helposti moni varmasti ajattelee, että kaljuuntuminen olisi kaiken pahan alku, kun mielestäni se on ennemmin se miten ihminen itse suhtautuu asiaan.

        "Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju"
        -----------------------------------------------

        Sanoit juuri ne taikasanat, joitten takia kaljuuntuminen ei ole iso juttu sinulle.
        Kyse on tosiaan hyvin pitkälti siitä miltä se hiusten alla oleva pää näyttää.
        Itse en pidä pääni muodosta juuri yhtään ja kasvoni ovat myös pyöreät kalloni takia ja kalju ei todellakaan sovi minulle, mutta minkäs teet.
        Voisin maksaa huikeita summia siitä, että saisin hiusrajani ja tiheyden takaisin. Itselläni kaljuuntuminen alkoi jo alle kaksikymppisenä ja siitälähtien, kun tajusin kaljuuntuvani, olen harmitellut sitä jokainen päivä ja suurin osa masennuksistani johtuu siitä. En voi käsittää miten vielä tänäkään päivänä ei ole keksitty ongelmaa täysin poistavaa lääkettä tai hoitomenetelmää, vai onkohan ongelma siinä, ettei kukaan edes halua tuoda markkinoille ongelmaa poistavaa lääkettä, koska haluavat rahastaa lukuisilla kaaljuuntumista jarruttavilla tuotteilla, joita kaljuuntuvat joutuvat ostamaan hautaan saakka.
        Hiustensiirtoon en suostu, koska se sotkee koko hiuspohjan ihan sekaisin ja sitten kun(jos) ongelman poistava lääke keksitään, ei siitä ole enää hyötyä tai joutuu tekemään monia korjausleikkauksia.
        Tuskinpa ketään kaljuuntuminen pahemmin harmittaisi jos kallon muoto olisi kuin Vin Dieselillä.
        Pitää myös paikkansa, että nuoret naiset eivät kaljuista pidä. Yksikään ikäiseni tyttö ei ole sanonut pitävänsä, pikemminkin päinvastoin.
        Että näin.. elämä on mahtavaa.


      • Mikko
        Ink kirjoitti:

        "Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju"
        -----------------------------------------------

        Sanoit juuri ne taikasanat, joitten takia kaljuuntuminen ei ole iso juttu sinulle.
        Kyse on tosiaan hyvin pitkälti siitä miltä se hiusten alla oleva pää näyttää.
        Itse en pidä pääni muodosta juuri yhtään ja kasvoni ovat myös pyöreät kalloni takia ja kalju ei todellakaan sovi minulle, mutta minkäs teet.
        Voisin maksaa huikeita summia siitä, että saisin hiusrajani ja tiheyden takaisin. Itselläni kaljuuntuminen alkoi jo alle kaksikymppisenä ja siitälähtien, kun tajusin kaljuuntuvani, olen harmitellut sitä jokainen päivä ja suurin osa masennuksistani johtuu siitä. En voi käsittää miten vielä tänäkään päivänä ei ole keksitty ongelmaa täysin poistavaa lääkettä tai hoitomenetelmää, vai onkohan ongelma siinä, ettei kukaan edes halua tuoda markkinoille ongelmaa poistavaa lääkettä, koska haluavat rahastaa lukuisilla kaaljuuntumista jarruttavilla tuotteilla, joita kaljuuntuvat joutuvat ostamaan hautaan saakka.
        Hiustensiirtoon en suostu, koska se sotkee koko hiuspohjan ihan sekaisin ja sitten kun(jos) ongelman poistava lääke keksitään, ei siitä ole enää hyötyä tai joutuu tekemään monia korjausleikkauksia.
        Tuskinpa ketään kaljuuntuminen pahemmin harmittaisi jos kallon muoto olisi kuin Vin Dieselillä.
        Pitää myös paikkansa, että nuoret naiset eivät kaljuista pidä. Yksikään ikäiseni tyttö ei ole sanonut pitävänsä, pikemminkin päinvastoin.
        Että näin.. elämä on mahtavaa.

        Oletko koskaan ajatellut hiuslisäkkeen hankkimista? Ne näyttävät nykyään tosi hyviltä, eikä hintakaan ole välttämättä mikään mahdoton... Ovat nykyään niin aidon näköisiä, ettei edes hiusrajasta erota, että kyseessä on tekotukka, jos tuote on laadukas.

        Jos ajatellaan julkisuuden henkilöitä, niin joku Mauri Pekkarinen on loistava esimerkki erittäin huonosti sopivan ja vanhanaikaisen peruukin käyttäjästä... Toisaalta esim. John Travoltalla on hyvin onnistunut lisäke (tosin mies ei käsittääkseni aina käytä sitä).


      • Ink
        Mikko kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut hiuslisäkkeen hankkimista? Ne näyttävät nykyään tosi hyviltä, eikä hintakaan ole välttämättä mikään mahdoton... Ovat nykyään niin aidon näköisiä, ettei edes hiusrajasta erota, että kyseessä on tekotukka, jos tuote on laadukas.

        Jos ajatellaan julkisuuden henkilöitä, niin joku Mauri Pekkarinen on loistava esimerkki erittäin huonosti sopivan ja vanhanaikaisen peruukin käyttäjästä... Toisaalta esim. John Travoltalla on hyvin onnistunut lisäke (tosin mies ei käsittääkseni aina käytä sitä).

        Jotenkin puistattaa nuo hiuslisäkkeet, eikä niitä kai edes voi muotoilla yms?
        Ja ei kaljukaan nyt aivan niin kauhea ole, että olisi turvauduttava hiuslisäkkeeseen.
        Sellainen ratkaisu sopisi minulle, että luonnollisten hiusten kasvu estettäisiin ja tilalle lyötäisiin joitain keinohiuksia, mutta sellaista menetelmää ei varmaan ole olemassa.


      • Kalju 24v.
        Ink kirjoitti:

        "Tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mulle mikään hiustyyli sovi sen paremmin kuin kalju"
        -----------------------------------------------

        Sanoit juuri ne taikasanat, joitten takia kaljuuntuminen ei ole iso juttu sinulle.
        Kyse on tosiaan hyvin pitkälti siitä miltä se hiusten alla oleva pää näyttää.
        Itse en pidä pääni muodosta juuri yhtään ja kasvoni ovat myös pyöreät kalloni takia ja kalju ei todellakaan sovi minulle, mutta minkäs teet.
        Voisin maksaa huikeita summia siitä, että saisin hiusrajani ja tiheyden takaisin. Itselläni kaljuuntuminen alkoi jo alle kaksikymppisenä ja siitälähtien, kun tajusin kaljuuntuvani, olen harmitellut sitä jokainen päivä ja suurin osa masennuksistani johtuu siitä. En voi käsittää miten vielä tänäkään päivänä ei ole keksitty ongelmaa täysin poistavaa lääkettä tai hoitomenetelmää, vai onkohan ongelma siinä, ettei kukaan edes halua tuoda markkinoille ongelmaa poistavaa lääkettä, koska haluavat rahastaa lukuisilla kaaljuuntumista jarruttavilla tuotteilla, joita kaljuuntuvat joutuvat ostamaan hautaan saakka.
        Hiustensiirtoon en suostu, koska se sotkee koko hiuspohjan ihan sekaisin ja sitten kun(jos) ongelman poistava lääke keksitään, ei siitä ole enää hyötyä tai joutuu tekemään monia korjausleikkauksia.
        Tuskinpa ketään kaljuuntuminen pahemmin harmittaisi jos kallon muoto olisi kuin Vin Dieselillä.
        Pitää myös paikkansa, että nuoret naiset eivät kaljuista pidä. Yksikään ikäiseni tyttö ei ole sanonut pitävänsä, pikemminkin päinvastoin.
        Että näin.. elämä on mahtavaa.

        "Pitää myös paikkansa, että nuoret naiset eivät kaljuista pidä. Yksikään ikäiseni tyttö ei ole sanonut pitävänsä, pikemminkin päinvastoin."

        ----------------------------------------------

        Näin minäkin luulin aluksi mutta... yhtälailla löytyy naisia joiden mielestä ei ole mitään ällöttävämpää kuin miehellä olevat pitkät hiukset, geelin kanssa laitetut hiukset, sekaisin oleva tukka jne. Myös parta jakaa usein mielipiteet. Sen verran kaljusta voi olla haittaa, että et voi miellyttää kaikkia naisia niin helposti kuin ehkä "hiuksekkaana", mutta eipä tässä maailmassa muutenkaan voi olla kaikille mieleen. Niitä naisia kyllä mielestäni riittää joille myös kaljut kelpaa tai jotka jopa haluavat kaljun miehen. Suurempi ongelma kuin kalju on se ettet itse pysty olemaan sinut asian kanssa. Se näkyy ulkoisestikin, jos itse koko ajan ajattelet, että mitä toinen ajattelee kaljustasi. Tai varsinkin jos olet heti alkuun kysymässä naisilta, että mitä ne ajattelee kaljustasi?!?? Tuskin naiset haluaa suhdetta jossa pitää heti auttaa ongelmista kärsivää miestä. Ei, kyllä ne haluaa miehen joka on sinut itsensä kanssa, kalju tai ei.

        Ja kyllä, oon ollut itse ihan samassa tilanteessa, että ajattelin elämän olevan pilalla kun hiukset lähtee. Mulla oli sitä ennen ollut viimeiset 10 vuotta pystytukka mikä paljastaa heti hiusten harvenemisen. Kait sitä pari vuotta ainakin vaivasi itseään asialla ja harmitteli kun ei voi tehdä asialle mitään. Mutta kun asiaa lakkaa ajattelemasta, niin eihän sitä näe ettei omassa päässä ole hiuksia muuta kuin peilin edessä. Ja sitten sitä tottuu siihen mitä peilistä näkyy ja elämä alkaa taas hymyillä. Ja loppuen lopuks tuntuu siltä, että kaljuuntuminen kasvatti ihmisenä melko lailla. Nyt näkee joitain asioita ihan toiselta kantilta.

        Sen neuvon voin vain antaa kaljuuntuville, että yrittäkää vaikka väkisin elää elämäänne normaaliin tapaan. Pian ette enää edes huomaa kaljuanne. Ja älkää kuvitelko, että muut ihmiset hylkäisivät teidät, kun hylkäätte itse itsenne. Baarissakin on vain liian helppo syyttää kaljuaan siitä ettei saa isketyksi ketä haluaa, mutta kuinka moni sai aiemmin hiukset päässäkään tehtyä niin? Kaljua on helppo syyttää; ei se voi puolustautua. Mutta mitäs jos alkaisitte syyttämään itseänne siitä, että pilaatte ajattelutapanne takia elämänne yhden pienen ulkonäköseikan takia. Vai hyväksyttekö edes itse ihmisten erilaisuuden?


      • Mikko
        Kalju 24v. kirjoitti:

        "Pitää myös paikkansa, että nuoret naiset eivät kaljuista pidä. Yksikään ikäiseni tyttö ei ole sanonut pitävänsä, pikemminkin päinvastoin."

        ----------------------------------------------

        Näin minäkin luulin aluksi mutta... yhtälailla löytyy naisia joiden mielestä ei ole mitään ällöttävämpää kuin miehellä olevat pitkät hiukset, geelin kanssa laitetut hiukset, sekaisin oleva tukka jne. Myös parta jakaa usein mielipiteet. Sen verran kaljusta voi olla haittaa, että et voi miellyttää kaikkia naisia niin helposti kuin ehkä "hiuksekkaana", mutta eipä tässä maailmassa muutenkaan voi olla kaikille mieleen. Niitä naisia kyllä mielestäni riittää joille myös kaljut kelpaa tai jotka jopa haluavat kaljun miehen. Suurempi ongelma kuin kalju on se ettet itse pysty olemaan sinut asian kanssa. Se näkyy ulkoisestikin, jos itse koko ajan ajattelet, että mitä toinen ajattelee kaljustasi. Tai varsinkin jos olet heti alkuun kysymässä naisilta, että mitä ne ajattelee kaljustasi?!?? Tuskin naiset haluaa suhdetta jossa pitää heti auttaa ongelmista kärsivää miestä. Ei, kyllä ne haluaa miehen joka on sinut itsensä kanssa, kalju tai ei.

        Ja kyllä, oon ollut itse ihan samassa tilanteessa, että ajattelin elämän olevan pilalla kun hiukset lähtee. Mulla oli sitä ennen ollut viimeiset 10 vuotta pystytukka mikä paljastaa heti hiusten harvenemisen. Kait sitä pari vuotta ainakin vaivasi itseään asialla ja harmitteli kun ei voi tehdä asialle mitään. Mutta kun asiaa lakkaa ajattelemasta, niin eihän sitä näe ettei omassa päässä ole hiuksia muuta kuin peilin edessä. Ja sitten sitä tottuu siihen mitä peilistä näkyy ja elämä alkaa taas hymyillä. Ja loppuen lopuks tuntuu siltä, että kaljuuntuminen kasvatti ihmisenä melko lailla. Nyt näkee joitain asioita ihan toiselta kantilta.

        Sen neuvon voin vain antaa kaljuuntuville, että yrittäkää vaikka väkisin elää elämäänne normaaliin tapaan. Pian ette enää edes huomaa kaljuanne. Ja älkää kuvitelko, että muut ihmiset hylkäisivät teidät, kun hylkäätte itse itsenne. Baarissakin on vain liian helppo syyttää kaljuaan siitä ettei saa isketyksi ketä haluaa, mutta kuinka moni sai aiemmin hiukset päässäkään tehtyä niin? Kaljua on helppo syyttää; ei se voi puolustautua. Mutta mitäs jos alkaisitte syyttämään itseänne siitä, että pilaatte ajattelutapanne takia elämänne yhden pienen ulkonäköseikan takia. Vai hyväksyttekö edes itse ihmisten erilaisuuden?

        Hyviä neuvoja. Monille kalju sopii kuitenkin niin huonosti, että on hyvin vaikea sopeutua tilanteeseen ja on valmis tekemään lähes mitä tahansa pitääkseen karvoituksen päässään.

        Tavallaanhan olisi paljon helpompaa, jossei hiustenlähtöön olisi olemassa mitään hoitokeinoja. Tällöin kaljuuntuvan olisi vaan pakko hyväksyä tilanne (ehkä ajaa pää kokonaan kaljuksi) ja jatkaa elämäänsä. Nyt eri hoitomuodot antavat toivoa, mutta eivät välttämättä korjaa tilannetta täysin tyydyttäväksi, ja toisaalta vievät paljon aikaa, rahaa tai molempia. Tavallaan hoitomuodot siis aiheuttavat sen, että kaljuuntuva ajattelee hiuksiaan entistä enemmän (kun oikeastaan pitäisi keskittyä elämiseen).

        Joka tapauksessa itse harkitsen tällä hetkellä vakavasti pienen hiuslisäkkeen hankkimista kallon etuosaan. Senkin hoito ja käyttö vaatii aikaa, mutta tuskin niin paljon kuin tällä hetkellä harvahiuksisen pään laittaminen ulosmenokuntoon, ja itsetuntokin kasvaisi. Tällaisessa pikku lisäkkeessä on se hyvä puoli, että voin joko käyttää sitä tai olla käyttämättä ihan kulloisenkin tilanteen ja mielialan mukaan, koska lisäke vain täydentää omia hiuksiani, eikä minun tarvitse ajaa päälakea paljaaksi (kuten normaalien hiuslisäkkeiden kohdalla).

        Itse asiassa mielialaani kohottaa jo tieto siitä, että VOIN halutessani hankkia tällaisen lisäkkeen, vaikken sitä juuri nyt vielä hankkisikaan.


    • nipe

      nyt tämä jätkä lähti ajeleen loputki pois!!

      tuli muuten tuosta mieleen yks inttiaikanen juttu... xD

      yhen tuvan jätkät piruuttaan ajelivat kaikki päänsä kaljuiksi... mutta eiii... se ei vielä riittäny. pojat vielä aseöljyllä päättivät rasvata kaljunsa reilusti kiiltäviksi iltalaskentaa varten.
      vähän siinä pojilla päänahkaa poltteli kotvasen... ja niin kävi, ettei tuolle porukalle tukkaa enää kasvanu koko inttiajan aikana... xD ...tais palaa hiustupet päänahasta piloille...

      tiedä sitten miten nykyään heillä letin kasvu.

    • jesh

      KUN EN KALJUUNNU!!!!!!!!!

    • Kaippa

      täydet propsit tän ketjun aloittajalle.
      Mulla sama tilanne kun Kalju24v:llä. Nyt olen ajellut muutaman vuoden sit kaikki pois. But hei, no hätä. Sinut itseni kanss ja tytöt tykkää! näyttää sitä paitti että nykyaikana kaljuus on trendi, kun kaikki perhanan tuuhea tukat yrittävät matkia. =)
      Pahempi moka minusta on vetää tupeita tai " sivulta yli ja tuulessa sit lepattaa" -kampauksia orastavaa kaljua peittämään.

      Lopuksi todettakoon että eihän se järki ja tukka samassa päässä pysy. =)
      Tsemppiä ongelmien kanssa taisteleville.

      • Jake

        Käytin itse vuosia tupeeta. Kunnes heitin sen pois ja syy: Rajoitti elämää hiton paljon. Ulkoilu esim uimassa ja hiihtämässä (pipo) yms. käynnit olivat hankalia. Eräänlaista kaksoiselämää.
        Ei ollut sen väärtti. Ymmärrän toki nuoria kavereita, joille hiustenlähtö on ongelma, mutta mun mielestä kannattaa vaan hyväksyä tilanne, se on usein vaan vaikea pala hyväksyä esim alle kaksvitosena.
        Tsemppiä itsekullekin asian kanssa painiskelevalle. Älä tee elämääsi vaikeaksi tupeen kanssa. Tää on myös sulle Mauri P


      • Mikko
        Jake kirjoitti:

        Käytin itse vuosia tupeeta. Kunnes heitin sen pois ja syy: Rajoitti elämää hiton paljon. Ulkoilu esim uimassa ja hiihtämässä (pipo) yms. käynnit olivat hankalia. Eräänlaista kaksoiselämää.
        Ei ollut sen väärtti. Ymmärrän toki nuoria kavereita, joille hiustenlähtö on ongelma, mutta mun mielestä kannattaa vaan hyväksyä tilanne, se on usein vaan vaikea pala hyväksyä esim alle kaksvitosena.
        Tsemppiä itsekullekin asian kanssa painiskelevalle. Älä tee elämääsi vaikeaksi tupeen kanssa. Tää on myös sulle Mauri P

        Tämä on sikäli aika viisipiippuinen juttu, että myös ohut tukka saattaa rajoittaa elämää tosi paljon, jos haluaa pitää sitä edes jotenkin siedettävän näköisenä. Käytännössä peilin edessä stailatessa saattaa mennä tosi paljon aikaa joka päivä, ja tietysti uimiset ja muut vastaavat riennot ovat lähes poissuljettuja asioita.

        Eri asia tietenkin, jos lakkaa välittämästä ja antaa tukan olla sellainen kuin on.

        Mitä hiuslisäkkeisiin tulee, niin ei sellaisen hoito nykyään välttämättä kovin aikaavievää ole ja minun tietääkseni uiminenkin on mahdollista. Liimat eivät vettä säikähdä.

        Tietenkin lisäkekin hieman rajoittaa ja hankaloittaa elämää, mutta niin tekee siis hiustenlähtö ylipäätänsä, ellei vedä kokonaan kaljuksi tai lakkaa muuten välittämästä.


    • huishius

      pääsikö pojilta unohtumaan mitä samat ongelmat aiheuttavat naisille? Kuka arvon herroista voi ihan rehellisesti olevansa ylpeä harvahiuksisen kaljuuntuvan naisen poikakaveri/puoliso ?
      arvostelette, että naiset ovat asian suhteen pikkumaisia, entäpä te itse?

    • a-112

      Kaikki eivät halua olla natsin oloisia klanipäitä ja hyvin harvalle se sopiikaan. Tämä on ihan identiteettikysymys sekä tyyliseikka. Ja kyllä - se on nimenomaan tukasta kiinni. Mielummin antaisin vaikka vasemman kivekseni, kuin hiukseni pois. Oikeastaa vaikka molemmat.

      • vaan...

        niin hiuksetkin pysyisivät päässä paremmin.


      • jooh..

        Elämä on vain sellaista ettei se kysy meiltä lupaa asioille tai sitä mitä me haluamme. Vai onko joku luvannut että juuri sinusta ei tule kalju tai että ylipäänsä olet elossa huomenna - kyllä elämä vie yleensä ihmistä eikä päinvastoin. Luonnon laki


      • a-112
        jooh.. kirjoitti:

        Elämä on vain sellaista ettei se kysy meiltä lupaa asioille tai sitä mitä me haluamme. Vai onko joku luvannut että juuri sinusta ei tule kalju tai että ylipäänsä olet elossa huomenna - kyllä elämä vie yleensä ihmistä eikä päinvastoin. Luonnon laki

        ..kaiken voitavan sen estämiseksi. Eipäähän sitten huoli vuosien päästö ruikuttaa, ettei katsonut kaikkia kortteja.


      • vex,

        niin toiveesi toteutuu. Hiustenlähtö loppuu kuin seinään.


    • sisäkumiko?

      Itseäni ainakin masentaa mahdollinen hiustenlähtö. Olen vasta 17 vuotta, ja näyttää että päälaelta alkaisi hiukset harvenemaan. Muuten on vahva kuontalo. Ajattelin soittaa lääkärille ja käydä näyttämässä päätäni ihan vain että saan mielenrauhan. Joka tapauksessa päälaki näyttää harventuneen siinä määrin että leikkaan ihan lyhyen sängen ja katson mitä aika minulle sallii. Mikäli hiukset näyttävät leikattuani alkavan kasvaa normaalisti, annan taas kasvaa, kunnes mahdollisesti näen taas harventumaa. Jos taas tilanne pahenee, niin alan pitämään lyhyttä sänkitukkaa. Todella harmillista siksikin, että olen kuullut asiasta huomauttelua luokkatovereiltanikin. Toivottavasti päälaella on vain jonkin sortin pyörre, tai ihottuma.

      Minusta tuntuu, en tietenkään voi olla varma, että päälakeni hiukset harventuivat tai jotakin kun kesällä leikkasin kaljuksi. Minun piti tällöin melko rajustikkin vedellä päälaen kohdalta, koska siinä hiuksissa oli pyörre, niin tukka ei meinannut tulla tasaiseksi.

      Toivottavasti saan mielenrauhan, ja lopetan jatkuvan päälaen tarkkailemisen ja aiheesta kertovien nettisivujen selaamisen.

      • a-112

        ..lekuria kirjoittamaan finesteridiresepti, niin loppuu kaljuuntuminen. Kun aloitat nyt hyvän sään aikana, niin saat sen orastavan sisuskumisikin todennäköisesti piiloon.


      • sisäkumiko?
        a-112 kirjoitti:

        ..lekuria kirjoittamaan finesteridiresepti, niin loppuu kaljuuntuminen. Kun aloitat nyt hyvän sään aikana, niin saat sen orastavan sisuskumisikin todennäköisesti piiloon.

        Nojaaa.. tuntuu hurjalta alkaa syömään tässä vaiheessa jo lääkettä, mikä muuttaa testosteroinin joksikin ihmeaineeksi. En haluaisi mahlollista kasvuani ja miehuuttani kuitenkaan rajoittaa.


      • sisäkumiko?
        a-112 kirjoitti:

        ..lekuria kirjoittamaan finesteridiresepti, niin loppuu kaljuuntuminen. Kun aloitat nyt hyvän sään aikana, niin saat sen orastavan sisuskumisikin todennäköisesti piiloon.

        Joteki kyllä toisaalta epäilen että kaljuunnunko edes. En ole huomannut että päälaelta lähtisi jotenkin valtavasti hiuksia. Jos esimerkiksi vetelen siitä hiuksia, niin käteen ei jää yhtään hiusta. Myöskään tyynyllä ei yön jälkeen ole irtohiuksia. Tiedä se sitten...


      • koivu...
        sisäkumiko? kirjoitti:

        Nojaaa.. tuntuu hurjalta alkaa syömään tässä vaiheessa jo lääkettä, mikä muuttaa testosteroinin joksikin ihmeaineeksi. En haluaisi mahlollista kasvuani ja miehuuttani kuitenkaan rajoittaa.

        kirjoittaisikohan lääkäri edes reseptiä,

        se on makuasia, miksei tuollaisella reseptilääkkeellä voi saada hieman parempia tuloksia,
        itsellä myös hiukset lähtisivät, mutta olen hyvin saanut pidettyä rogainen/spectral dnc:n avulla hiukset päässä, ja tyytväinen olen ollut!


      • M29*
        sisäkumiko? kirjoitti:

        Joteki kyllä toisaalta epäilen että kaljuunnunko edes. En ole huomannut että päälaelta lähtisi jotenkin valtavasti hiuksia. Jos esimerkiksi vetelen siitä hiuksia, niin käteen ei jää yhtään hiusta. Myöskään tyynyllä ei yön jälkeen ole irtohiuksia. Tiedä se sitten...

        Mutta jokin syy täytyy olla sillä että mies kaljuuntuu. En nyt tarkoita tätä dht juttua vaan sitä mitä kalju/kaljuuntuminen viestittää muille. Ehkä se liittyy jollain tavalla vanhenemiseen.


      • sisäkumiko?
        M29* kirjoitti:

        Mutta jokin syy täytyy olla sillä että mies kaljuuntuu. En nyt tarkoita tätä dht juttua vaan sitä mitä kalju/kaljuuntuminen viestittää muille. Ehkä se liittyy jollain tavalla vanhenemiseen.

        On tämä kyllä hiukan ahdistavaa.. Aiemmin ollut komea tukka päässä ja nyt kalju tulevaisuus pilkistelee. Onneksi huomenna ihotautilääkärille.


      • a-112
        sisäkumiko? kirjoitti:

        Nojaaa.. tuntuu hurjalta alkaa syömään tässä vaiheessa jo lääkettä, mikä muuttaa testosteroinin joksikin ihmeaineeksi. En haluaisi mahlollista kasvuani ja miehuuttani kuitenkaan rajoittaa.

        ..hurjaa ole. Ei se testosteroniin vaikuta vaan estää testosteronin muuttumisen dihydrotestosteroniksi, mikä tukkii hiustupet. Ei kannat empiä vaan aloittaa hyvän sään aikana. Muuten kadut sitä loppu ikäsi.


      • P.Pasanen
        sisäkumiko? kirjoitti:

        On tämä kyllä hiukan ahdistavaa.. Aiemmin ollut komea tukka päässä ja nyt kalju tulevaisuus pilkistelee. Onneksi huomenna ihotautilääkärille.

        Itsekin huomannut että olin paljon paremmassa suosiossa naisten keskuudessa nuorempana kun fleda kasvo vielä päässä, sitten ku alko hiukset tippuu ni alko samalla itseluottamuskin siinä samalla karisemaan, nyt tässä on kateltu hiustenlähtöö noin 7 vuotta ja en oo vieläkään asiaa hyväksyny. paskallakin käyn vessassa hattu päässä ku en halua nähdä päätäni sellaisena kuin se on!! ja jos asioita ei tuossa ajassa ole oppinut hyväksymään niin tuskin sitä tapahtuu enää ikinä, hiustenlähtökin alkoi jo näkymään siinä reilusti ennen 20v ja ei kaveriporukassa paljoo vastaavaa näkyny joten varmaan arvata saattaa mitkä on fiilikset.. Paska elämä! Paskat geenit! Paska tuuri! Never be the same ! SPONSORED BY länsimaiden kulttuurin painostavat ulkonäkö kriteerit! ..enää ei muuta kuin päihteiden kautta hautaan! AAMEN!


      • Läskejävoikylläsaada
        P.Pasanen kirjoitti:

        Itsekin huomannut että olin paljon paremmassa suosiossa naisten keskuudessa nuorempana kun fleda kasvo vielä päässä, sitten ku alko hiukset tippuu ni alko samalla itseluottamuskin siinä samalla karisemaan, nyt tässä on kateltu hiustenlähtöö noin 7 vuotta ja en oo vieläkään asiaa hyväksyny. paskallakin käyn vessassa hattu päässä ku en halua nähdä päätäni sellaisena kuin se on!! ja jos asioita ei tuossa ajassa ole oppinut hyväksymään niin tuskin sitä tapahtuu enää ikinä, hiustenlähtökin alkoi jo näkymään siinä reilusti ennen 20v ja ei kaveriporukassa paljoo vastaavaa näkyny joten varmaan arvata saattaa mitkä on fiilikset.. Paska elämä! Paskat geenit! Paska tuuri! Never be the same ! SPONSORED BY länsimaiden kulttuurin painostavat ulkonäkö kriteerit! ..enää ei muuta kuin päihteiden kautta hautaan! AAMEN!

        Jos minä kaljuunnun, niin heitän kyllä hyvästit naisten metsästykselle ja menen kotiin runkkaamaan loppuelämäksi. Aamen.


      • Simppa68
        sisäkumiko? kirjoitti:

        Joteki kyllä toisaalta epäilen että kaljuunnunko edes. En ole huomannut että päälaelta lähtisi jotenkin valtavasti hiuksia. Jos esimerkiksi vetelen siitä hiuksia, niin käteen ei jää yhtään hiusta. Myöskään tyynyllä ei yön jälkeen ole irtohiuksia. Tiedä se sitten...

        Sisäkumiko? Koska olet nuori niin ei varmaan olis haittaa jos tsekkaat tämän Oulun Yliopiston linkin:

        http://herkules.oulu.fi/isbn9514268644/html/x329.html

        Siinä sanotaan:
        ''Per Klemp tutkimusryhmineen tutki 133 Xe:n avulla 14 varhain kaljuuntuneen miehen hiuspohjan subkutaanikerroksen verenkiertoa. Varhain kaljuuntuneilla miehillä päänahan verenkierto oli heikentynyt verrokkeihin nähden. Tutkijat päättelivät, että vähentynyt verenkierto saattaisi olla merkittävä syy varhaiseen miestyyppiseen kaljuuntumisprosessiin (Klemp ym. 1989).''

        Elikkäs ei varmaan ois pahaksi jonkinlainen päänahan hierontakaan. Varsinkaan jos päänahka on ''tiukka'' ja lujasti kiinni kallossa. Sillon voi olla että veri ei kierrä esim. kallon laella (päälaella siis) kunnolla.

        Tuskin haittaakaan on jos testaa ;)

        -Simppa68


      • Anonyymi
        Simppa68 kirjoitti:

        Sisäkumiko? Koska olet nuori niin ei varmaan olis haittaa jos tsekkaat tämän Oulun Yliopiston linkin:

        http://herkules.oulu.fi/isbn9514268644/html/x329.html

        Siinä sanotaan:
        ''Per Klemp tutkimusryhmineen tutki 133 Xe:n avulla 14 varhain kaljuuntuneen miehen hiuspohjan subkutaanikerroksen verenkiertoa. Varhain kaljuuntuneilla miehillä päänahan verenkierto oli heikentynyt verrokkeihin nähden. Tutkijat päättelivät, että vähentynyt verenkierto saattaisi olla merkittävä syy varhaiseen miestyyppiseen kaljuuntumisprosessiin (Klemp ym. 1989).''

        Elikkäs ei varmaan ois pahaksi jonkinlainen päänahan hierontakaan. Varsinkaan jos päänahka on ''tiukka'' ja lujasti kiinni kallossa. Sillon voi olla että veri ei kierrä esim. kallon laella (päälaella siis) kunnolla.

        Tuskin haittaakaan on jos testaa ;)

        -Simppa68

        VAnha tutkimus. Heikentynyt verenkierto on vanha pinttynyt uskomus hiustenlähdön syystä. Tosiasiassa siinäkin on taustalla DHT dihydrotestosteroni joka aiheuttaa yli 95% pysyvistä hiustenlähdöistä. DHT turvottaa hiusnystyjen ympäristössä elintärkeitä mikroskooppisen pieniä alueita ja verenkierto heikkenee sitä kautta. DHT alkaa surkastuttamaan perinnöllisesti alttiita hiuksia.


    • Anonyymi

      Jokainen-päivä kastelemalla hiusjuuret tukka pysyy päässä eikä tullut kaljuksi.

    • Anonyymi

      Toisille kalju sopii, toisille ei. Hyvä jos aloittajakirjoittajalla menee hyvin kaljuna, se on hienoa. Mitä tulee naisiin, asiaa on tutkittu useissa ulkonäköön liittyvissä tutkimuksissa. Tuuhea paksu tukka miehellä koetaan yleensä elinvoimaisuuden ja terveen viriilin miehen merkkinä. Suurin osa naisista kokee näin tutkimusten mukaan. Itse olen 50v mieshenkilö, todella hyvässä sporttisessa kunnossa ja ulkonäkö kunnossa. Olin 4 viikkoa sitten ulkomailla hiusten megasiirrossa maailmankuulussa klinikassa. Rankka projekti. Nyt uudet hiuksentyngät puskevat täydellisestä hiusrajasta, kasvua on reilu milli nyt. Noin 3 kk kuluessa ne tulevat putoamaan kertaalleen ja vasta sitten alkaa todellinen uusi kasvu. Noin 7 kk kuluttua näkyy tulokset. Minä haluan näyttää viriililtä tuuheatukkaiselta mieheltä. Se on minun valintani, ja kaljuuntumiseni oli lievää joten koko pää voitiin hyvin korjata. Hiukset takaraivossa olivat erittäin vahvat. Että näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe