Terve.
Olen 14v. Tänä kesänä (kesäkuussa) sain epilepsiakohtauksen ja ensi maaliskuussa täytän 15v.
Epilepsiakohtauksia on tullut n. vuoden välein. :(
Mites on jos en saa syntymäpäivääni mennessä kohtauksia niin saanko ajettua mopokortin?
Toivoisin että vastaatte pian jotta tiedän ostanko kevääksi mopon.
toinen kysymys on että onko se 1v ajokielto jo nyt voimassa?
Kiitoksia etukäteen!
mopokortti ja epilepsiakohtaus
5
1628
Vastaukset
- abbe2
ja vielä lisään että kohtaukset minulla tulee yöllä
- repsen
Uskoisin että vuoden ajokielto koskee sekä mopoilijoita että autoilijoita. Se on erittäin harmillinen homma epileptikoilla, kuten myös minulla, mutta muista että kyseessä on myös muiden turvallisuus, ei vain sinun. Keskustele vielä neurologisi kanssa, mutta olen melko varma siitä että hänkään ei sinulle korttia "myönnä" kunnes kohtaukset ovat todella näyttäneet loppuneen. Eli ainakin kesään asti saattaa mennä. Älä kuitenkaan lannistu ennen kuin olet saanut lääkäriltä mielipiteen.
Onko sinulla aloitettu joku lääkitys tai harkittu uutta lääkettä? - nepe
Toivottavasti saat kortin hommattuu ja sitte ei oo välii vaikka tulis kohtauksia, koska ajokielto on vaan lääkärin suositus koska silloin ei oo vakuutukset voimassa ja jos kolaroit niin kaikki menee omasta pussista.
- justiinsa.
Eli susta kolaroidessa ainut ongelma on mopon kolhiintuminen?
- MopoEiLähdeKäsistä
Kannattaa tuon asian kanssa järkeä käyttää - eli jos on kohtauksia niin silloin et aja. Ja sille vaan ei mitään voi, että sen vuoden (vähintään) joutuu olla ajamatta, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Itse keski-ikäisenä en ole koskaan voinut ajaa... Mutta kaikki järjestyy :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial311935Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3791773Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
- 921113
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81076- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501011