Terve.
Olen 14v. Tänä kesänä (kesäkuussa) sain epilepsiakohtauksen ja ensi maaliskuussa täytän 15v.
Epilepsiakohtauksia on tullut n. vuoden välein. :(
Mites on jos en saa syntymäpäivääni mennessä kohtauksia niin saanko ajettua mopokortin?
Toivoisin että vastaatte pian jotta tiedän ostanko kevääksi mopon.
toinen kysymys on että onko se 1v ajokielto jo nyt voimassa?
Kiitoksia etukäteen!
mopokortti ja epilepsiakohtaus
5
1321
Vastaukset
- abbe2
ja vielä lisään että kohtaukset minulla tulee yöllä
- repsen
Uskoisin että vuoden ajokielto koskee sekä mopoilijoita että autoilijoita. Se on erittäin harmillinen homma epileptikoilla, kuten myös minulla, mutta muista että kyseessä on myös muiden turvallisuus, ei vain sinun. Keskustele vielä neurologisi kanssa, mutta olen melko varma siitä että hänkään ei sinulle korttia "myönnä" kunnes kohtaukset ovat todella näyttäneet loppuneen. Eli ainakin kesään asti saattaa mennä. Älä kuitenkaan lannistu ennen kuin olet saanut lääkäriltä mielipiteen.
Onko sinulla aloitettu joku lääkitys tai harkittu uutta lääkettä? - nepe
Toivottavasti saat kortin hommattuu ja sitte ei oo välii vaikka tulis kohtauksia, koska ajokielto on vaan lääkärin suositus koska silloin ei oo vakuutukset voimassa ja jos kolaroit niin kaikki menee omasta pussista.
- justiinsa.
Eli susta kolaroidessa ainut ongelma on mopon kolhiintuminen?
- MopoEiLähdeKäsistä
Kannattaa tuon asian kanssa järkeä käyttää - eli jos on kohtauksia niin silloin et aja. Ja sille vaan ei mitään voi, että sen vuoden (vähintään) joutuu olla ajamatta, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Itse keski-ikäisenä en ole koskaan voinut ajaa... Mutta kaikki järjestyy :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745