Armollinen Jumala löytyy

Olen tehnyt hengellistä työtä joskus innokkaasti ja kovasti. Olen ollut siunattu ja olen elänyt Herran sylissä. Olen langennut ja olen noussut Herran armon avulla. Sitten olen jälleen tehnyt työtä uskoen että NYT ponnistuslautanani on Jumalan armo. Mutta väärin!!!

Olen sitten taas julistanut ja julistan armon evankeliumia toisille. Olen kuitenkin nyt huomannut että olin jättänyt itseni armon ulkopuolelle koska en mielestäni täytä evankeliumin julistajan mittaa. Vaadin itseltäni enemmän kuin toisilta. Jumala oli muuttunut minua kohtaan kovaksi ja vaativaksi ja tuomitsevaksi Jumalaksi. Siksi uskoin että kaikki on mennyttä.

Olen nyt ymmärtänyt että olin asettanut riman itselleni vähän liian korkealle. Mutta toisille olen pyrkinyt pitämään sen Jumalan asettamalla korkeudella. Koska oma rimani oli liian korkealla enkä kyennyt ylittämään sitä, päädyin viimein itseni tuomitsemiseen täysin kelvottomana ja epäonnistuneena. Pelastusvarmuuskin on järkkynyt. Olen viime ajat taistellut pysyäkseni uskossa. En olisi koskaan uskonut että siinä olisi mitään taistelua pysyä uskossa. Nyt tiedän senkin. Herrasta ja Hänen armostaan tulee pitää kiinni.

Aloin jokin aika sitten jälleen etsimään armollista Jumalaa jonka olin kohdannut aikoja sitten tullessani uskoon. Tein sen vakavana päätöksenä. Rukoilin vakavasti Jumalaa ja sanoin Herralle Jeesukselle Kristukselle tarvitsevani ja etsiväni nyt armollista Jumalaa kun minä en enää muuten jaksa. Sanoin Herralle tahtovani jälleen löytää ja kohdata armon Kristuksessa Jeesuksessa. Nyt olen huomannut että Jumala on armollinen jopa minuakin kohtaan. Ehkä minäkin löydän armon ihan oikeaan aikaan.

Herra armahtaa kun Hänen puoleensa kääntyy. Herra on puhunut palvelijoidensa kautta tällä palstalla ja tietysti suoraan minun henkeeni. Alan ehkä tässä pikku hiljaa toipumaan ja voimistumaan ja ehkä Jes 40:31 Sana toteutuu kohdallani kun Pyhän Hengen elämä jälleen virtaa olemukseeni armon Sanan kautta. Kiitos teille jotka julistatte armollisen Jumalan armon evankeliumia. Mutta kiitos ennen kaikkea armolliselle Jumalalle josta ArmonSana on lähtöisin.

13

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala=mielikuvitus

      Kai ymmärrät ett taistelet itsesi kanssa? Sinä keksit päässäsi mitä Jumala sinulta odottaa, vaatii ja tahtoo. Päästä jo irti taikauskostasi ja hyväksy fakta.

    • von bulke

      Luin juuri hetki Svenska folkbibeliäni ja ensimmäistä korinttolaiskirjettä. Siitä löytyy sinullekin tähän rohkaisun sanan kohta. Siunausta päivääsi.

      10 Ty för oss har Gud uppenbarat det genom sin Ande.
      Anden utforskar allt, också djupen i Gud. 11 Vem vet vad som finns i människan utom människans egen ande? Så vet heller ingen vad som är i Gud utom Guds Ande. 12 Men vi har inte fått världens ande, utan den Ande som är från Gud, för att vi skall veta vad vi har fått av Gud. 13 Detta förkunnar vi också, inte med ord som mänsklig visdom lär utan med ord som Anden lär, när vi återger andliga ting med andliga ord. 14 En oandlig människa tar inte emot det som tillhör Guds Ande. Det är dårskap för henne, och hon kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. 15 Den andliga människan däremot bedömer allt, men själv kan hon inte bedömas av någon. 16 Ty vem har lärt känna Herrens sinne, så att han kan undervisa honom? Men vi har Kristi sinne.

    • Apu oikeaan aikaan!

      >>>>Ehkä minäkin löydän armon ihan oikeaan aikaan.<

      Raamattu todistaa hebrealaiskirjeessä armosta, joka löydetään AVUKSI oikeaan aikaan. Avulla tarkoitetaan sitä, että emme lankeaisi syntiin ja laittomuuteen.
      Entä oikea aika? Se tarkoittaa sitä hetkeä, kun olemme kiusattuja ja vihollinen ahdistaa meitä. Sillä hetkellä armoa tarvitaan avuksi. Se on se oikea aika.

    • Oma kokemukseni on, että armoa voi olla joskus vaikea omistaa kohdalleen, mutta heittäytyä Hänen käsiinsä, joka kaiken tuntee ja tietää, ei koskaan vaikeaa.

      • Armoa voi julistaa toiselle mutta omistaa se omalle kohdalleen se on todella jo vähän vaikeampaa. Mutta kun ei itse huomaa sitä vaan luulee ponnistavansa armonlaudalta, siinä on suuri ongelma. Mutta Herra pitää omistaan huolen ja antaa armon oikeaan aikaan, aina oikeaan aikaan. Olen saanut vastaukset huokauksiini. Olen vapaampi kuin pitkiin aikoihin. Kiitos Herralle!


      • k.kiusaantunut
        jaikal1 kirjoitti:

        Armoa voi julistaa toiselle mutta omistaa se omalle kohdalleen se on todella jo vähän vaikeampaa. Mutta kun ei itse huomaa sitä vaan luulee ponnistavansa armonlaudalta, siinä on suuri ongelma. Mutta Herra pitää omistaan huolen ja antaa armon oikeaan aikaan, aina oikeaan aikaan. Olen saanut vastaukset huokauksiini. Olen vapaampi kuin pitkiin aikoihin. Kiitos Herralle!

        Lue niitä rakkaudesta kertoavia kohtia myös. Armo ja rakkaus, niillä on eroa.


      • Eenokki 12
        jaikal1 kirjoitti:

        Armoa voi julistaa toiselle mutta omistaa se omalle kohdalleen se on todella jo vähän vaikeampaa. Mutta kun ei itse huomaa sitä vaan luulee ponnistavansa armonlaudalta, siinä on suuri ongelma. Mutta Herra pitää omistaan huolen ja antaa armon oikeaan aikaan, aina oikeaan aikaan. Olen saanut vastaukset huokauksiini. Olen vapaampi kuin pitkiin aikoihin. Kiitos Herralle!

        Luther sanoo: "Miksi sitten Jumala sallii vietellä ihmistä syntiin? Vastaus: Jotta ihminen oppisi tuntemaan itsensä ja Jumalaa – itsensä: ettei hän osaa mitään muuta kuin tehdä syntiä ja pahaa – Jumalaa: että Jumalan armo on väke­vämpi kuin mikään luotu, ja jotta hän sitten oppisi halvek­simaan itseänsä ja kiittämään ja ylistämään Jumalan armoa". Ja edelleen Luther vastaa näin: "koska ne harjoit­tavat ihmistä ja tekevät hänet nöyryydessä ja kärsivällisyy­dessä täydelliseksi ja Jumalalle otolliseksi niin kuin rakka­himmat lapset. Autuas se, joka ottaa tämän sydämelleen". (5)


    • Oltuani ainakin jo neljännesvuosisadan uskossa Herraan Jeesukseen,
      kastettu Häneen, ja Hänestä monille monesti ja monella tapaa todistaneena,
      minussa alkoi herätä kaipaus. Haluasin löytää armollisen Jumalan.

      Sitten kerran istuin vaimoni kanssa kaukana kotoa
      eräässä kirkossa ensimmäistä kertaa.
      Kanttori veti luterilaisen rauhallista rukousiltaa.
      Tuli hetken hiljaisuus. Kanttori kun ei oikein tiennyt, mitä seuraaksi.
      Silloin yksi ihan riviseurakuntalainen yleisön joukosta astuu eteen
      ja sanoo saaneensa Jumalalta ilmoituksen jo kotona:
      "Täällä on joku, jonka Jumalakuva on ihan vääränlainen".
      Naisen pitkä puhe osuu maaliinsa, minun sieluuni.
      Tuhannen ihmisen joukosta hän vieläpä kiinnittää katseensa juuri minuun.
      Hän puhuu muun muassa siitä, kuinka jo lapsuudessani,
      minulle on maalattu aivan vääränlainen Jumalakuva.

      Vielä esirukouspalvelussa kirkkoherra toistaa minulle
      erään "armollisen kohdan" saarnastaan,
      vaikka pyysin esirukousta ihan muissa asioissa.
      Tuona iltana tai yönä, vuosia ... vuosikymmeniä sitten,
      minä löysin armollisen Jumalan.
      Mutta sitä ennen olin ollut uskossa jo piiiiitkäään.

      Olen monesti hiukan hämmentyneenä katsellut,
      kuinka pahasti armo tuntuu olevan kadoksissa sielläkin,
      missä sen ainakin opillisesti pitäisi olla kohdallaan.
      Oma lukunsa ovat täysin armottomat harhaopit.
      Mutta minä tunnen ...
      tai paremminkin olen tuntenut esimerkiksi helluntailaisia,
      jotka ovat vaeltaneet Herran yhteydessä vuosikymmeniä,
      ja kuitenkin olleet viime metreille saakka jotenkin epävarmoja siitä,
      pääsevätkö he taivaaseen vai joutuvatko kadotukseen.
      Siis tosi uskovia. Pyhällä Hengellä täytettyjä.
      Voimallisesti Herran palveluksessa olleita.
      Mutta armo on vaan ollut jotenkin hukassa.

      • Ei mennyt läpi

        Muuten hyvä satu mutta mokasit siinä että kerroit luterilaisen sekaantuneen saatanalliseen hurmahenkeen noustessaan korokkeelle höpisemään omiaan.


    • Armon varjolla

      Jaikal1 ja Kalamos kirjoittivat hyvin koskettavasti omista kokemuksistaan. Avaajan kokemus saatetaan helposti ymmärtää väärin, aivan kuin hän ei olisi koskaan kohdannutkaan armahtavaa Jeesusta. Jaikal1:n tapauksessa siitä ei ole kysymys, kuten hän itsekin todistaa. Armossa elämistä pidetään helppona ja yksinkertaisena, eikä siihen haluta kuuluvan minkäänlaista kilvoitusta syntiä ja itsekkkäitä halujamme vastaan. On helppoa puhua rakkaudesta ja armosta ilman Pyhän Hengen vaikuttamaa Raamatun mukaista sisältöä. Jeesus huomauttaakin valheporofeetoista varoittaessaan ahtaasta portista ja kaidasta tiestä. EIkö moni julista nykyään, kuinka Jumala rakastaa kaikkia ja Jeesuksen kanssa on aina vain ihana vaeltaa. Ahdas portti ja kaita tie puuttuvat. Armossa elävä haluaa seurata Jeesusta ja hän myös kilvoittelee pysyäkseen kaidalla tiellä, erossa synnin houkutuksista.

      Armosta paljon puhuva ei välttämättä elä armosta.Paavali kirjoittaa: "Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen."

      Minulla on ylläolevaan jakeeseen liittyen valitettavan paljon omakohtaisia kokemuksia monista kristillisistä yhteisöistä. Avioliitossa elänyt armon ja rakkauden julistaja käytti järjestön autettavia naisia seksuaalisesti hyväksi, koska hän omien sanojen mukaan oli "antanut munansakin Jeesukselle"! Laajalti tunnettuna ja rakkauden evankelistana esiintyvänä, vain harva kuunteli tarkemmin - parannus ja ristin sanoma puuttuivat hänen puheestaan. Paljon muutakin surullista olen nähnyt, ylläoleva vain yhtenä esimerkkinä.

      En ihmettele sitä, etteikö armosta puhuttaisi mielin määrin. Itse ihmettelen sitä, kuinka on mahdollista, että armo ymmärretään väärin niin, että armon tähden Jumala katsoo kaikkea tietoista ja räikeääkin syntiä kun sormiensa läpi?

      • JumalanPelkoaEiOle

        Jumalan nimi tulee pilkatuksi juuri tälläisten uskovien taholta ja Raamattu sanoo, miten Jumala tuntee omansa ja kehoittaa jokaista luopumaan vääryydestä, joka Herran nimeä mainitsee - samoin Sanassa sanotaan, miten Jumala voi tuomita jo tässä ajassakin sen, joka elää räikeitä syntejä tehden - ei ainoastaan viimeisellä tuomiolla.


      • yääk

        Kristillisyys ei siis ole mikään tae uskosta. Jatkuvasti saa lukea kristittyjen tekemistä pask...a jutuista.


    • linduli*

      Hyväksy itsesi syntisenä, syntiin taipuvaisena, sillä itsessäsi sinusta ei muuhun ole.
      Tämä on eri asia kuin synti, jota ei tulisi hyväksyä ja tunnustaa, muutoin kuin perussairautenamme, mutta jota vastaan on ainoastaan Jumalan armo ja Jeesuksen lahja-sovitus, lahja-usko, lahja-uudestisyntymä, jatkuva lahja-uudistus, lahja-pyhyys, Pyhän Hengen voiman lahja, sekä armolahjat. Pelkkiä lahjoja kaikki. Nämä eivät ole palkintoja ihmisen hyvistä hengellisistä suorituksista, vaan lahjoja syntisille, kurjille, jotka kaipaavat vanhurskautta:

      Room. 5: 8-11
      8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
      9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
      10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
      11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.

      1.Tim.1: 5-20
      5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
      6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
      7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
      8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
      9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
      10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
      11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

      12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
      13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
      14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
      17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

      18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
      19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
      20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

      - Tässä on sanaa ja profetiaa itse kullekin uskovalle, ojennukseksi.
      .

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5749
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      495
      3636
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      169
      3453
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2674
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2459
    6. 275
      2100
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1543
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1190
    Aihe