Olen löytänyt kyseisestä kappaleesta kaksi eri versiota. Toinen alkaa: "In 1580 we sailed our little ship" ja toinen: "In 1814 we took a little trip". Kumpi näistä on tehty ensin ja kumpi on tunnetumpi versio? Youtubesta löytyy video, jossa on sanat tuosta ensimmäisestä mutta siinä lauletaan toinen. Ensin luulin että jälkimmäisessä versiossa on vuosi 1840 mutta löysin vanhan keskustelun, jossa sanottiin laulun kertovan Yhdysvaltain ja Ison-Britannian välisen sodan taistelusta New Orleansissa ja tämä sota käytiin vuosina 1812-1815.
Les Humphries Singers - Mexico
9
1874
Vastaukset
- caramba !!
Biisi on plagioitu "The Battle of New Orleans" kappaleesta. Ja sitten kävi näin...
"The Germany-based Les Humphries Singers 1972 hit, "Mexico", used the melody and parts of the lyrics, violating copyright by crediting the song to British bandleader Les Humphries. Later the Les Humphries Singers re-released "Mexico" with different lyrics. Another new release again contained the original lyrics."- votelo
Mihin tuo vuosi 1580 sitten viittaa?
- willi arwaus
votelo kirjoitti:
Mihin tuo vuosi 1580 sitten viittaa?
Siihen New Orleans taisteluun ??
- votelo
willi arwaus kirjoitti:
Siihen New Orleans taisteluun ??
Mutta kun tuo New Orleansin taistelu käytiin 1812-1815.
- rusna1
Mahtava biisi. Tästä saisi sovitettua tänä päivänä mukavan version.
Jimmy Driftwood hoilasi originaalin 50-luvun lopussa ja se kertoo tuosta new orleansin taistelusta.
Saksalainen Les Humphries Singers lainasi sävelmää ja teki mexico-hittinsä 70-luvun alussa. Se ilmeisesti taas kertoi Francis Drakesta joka lähti englannista 1577 tappelemaan espanjalaisten kanssa ja teki sitten siinä sivussa maailmanympärysmatkan.
Lisää infoa löytyy googlesta.EINO GRÖN SUOMALAISITAAN ET AURINKOON
- Veppiläinen
Grönin Empun biisi ei ole sama Mexico, josta Les Humphries Singers laulaa. Se "Mexico (Underneath the sun in)" on Long John Baldrya vuodelta 1968.
- Veppiläinen
Tuossa vielä LJB:n Mexico https://www.youtube.com/watch?v=3AvaxTKfhCc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181