kasvattaa pystysuoraan ylöspäin siten niinkuin suurikokoinen pensas kasvaa....siis ettei ne latvat taipuisi maata kohti vaan ylös.Tekisi niin korkean puskan tuen että olisi sellainen pystymallinen.Samanlainen kuin ne matalat 'normaali'korkuiset mutta että ne sivukannakkeet olisi jossain lähempänä 2 metriä maasta mitattuna. Suorastaan kiukuttaa kun on oksissa pituutta lähes3 m. ja paljon marjoja siellä maanrajassa ja oksat menee katki kun niitä joutuu taivuttelemaan.Sittenhän se kasvaisi kohti taivaita ja olisi helppo poimia sekä saisivat aurinkoa tarpeeksi. Onko joku kokeillut tuollaista pystykasvatusta.
VOIKO PUNAHERUKAN
4
244
Vastaukset
- poltinkarva
Jonkheer van Tets-punaherukka on kuulemmma korkea ja pystykasvuinen.
- neplii
niin, en tarvitse uutta pensasta , on jo sellainen pitkäoksainen. Olisin utelias vain jotta onko joku muu kasvattanut sen korkeuksiin ilman että on jossain seinän vieressä.
- poltinkarva
Ymmärsin kysymyksen, mutta ajattelin, että luonnonmukainen tapa on paras tapa saada pystykasvuinen herukka.
- Marjat kypsyy
Olen nähnyt kuvia säleikköpuuksi taivutetusta punaherukasta sekä ohjeen,miten saa rungollisen pikkupuun punaherukasta.Kannattaa kokeilla.
Mulla valkoherukalla samaa taipumusta ja tuet on melko korkeat,yli metrin korkeudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302956- 2182927
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791876Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761512Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381393- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863- 46853