En oikein keksinyt sopivaa aihepiiriä, mihin tämä kuuluu, mutta kun tarkoitus on tarkastella luontoon kuuluvia pienen pieniä ökkömönkiäisiä, niin mikroskooppiasiaa kysyn täällä. Ei mikään kallis, mieluusti varsin pieni. Ei myöskään mobiililaitteeseen liitettävä, toimittava itsenäisesti. Onko ideoita? Mitään jättimäistä härpäkettä ei kotiini mahdu, ja olisi mukava hilata sitä mukana tarvittaessa. Eli mistä, millainen? Kokemuksia ennenkaikkea!
Mikroskooppi?
2
100
Vastaukset
- Eräs poropeukalo
Googlettelin eri hakusanoilla, ja onhan noita. Laadusta en tosin tiedä. Mieluusti maksaisi vähän enemmän ja toimivasta. Mutta noin 100 x suurentavia mini-/taskumikroskooppeja on, yksi "Klasullakin". Vähän toista kymppiä maksaa, saa nähdä, kelpaako mihinkään. Eli katsomaan ensin sieltä...
- Eräs poropeukalo
Ostin sen "Klasun" pienen 60 - 100 x suurentavan. Jotain sillä näkee, vaikka on hankala saada kohdennettua oikea kohta tarkkailtavasta kohteesta näköalueelle. Katsoin sillä triopsin nahanluonnista jäämää nahkaa, ja erotin yksityiskohtia, jota silmällä ei näkisi. Enpä oikein tiedä, mihin tuo riittää. Jos haluaa soluja, bakteereita ym. katsoa, pitäisi olla valomikroskooppi ja hallita värjäykset. Mutta on tuo ihmissilmälle näkymätön maailma sentään kiehtovaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984