En oikein keksinyt sopivaa aihepiiriä, mihin tämä kuuluu, mutta kun tarkoitus on tarkastella luontoon kuuluvia pienen pieniä ökkömönkiäisiä, niin mikroskooppiasiaa kysyn täällä. Ei mikään kallis, mieluusti varsin pieni. Ei myöskään mobiililaitteeseen liitettävä, toimittava itsenäisesti. Onko ideoita? Mitään jättimäistä härpäkettä ei kotiini mahdu, ja olisi mukava hilata sitä mukana tarvittaessa. Eli mistä, millainen? Kokemuksia ennenkaikkea!
Mikroskooppi?
2
128
Vastaukset
- Eräs poropeukalo
Googlettelin eri hakusanoilla, ja onhan noita. Laadusta en tosin tiedä. Mieluusti maksaisi vähän enemmän ja toimivasta. Mutta noin 100 x suurentavia mini-/taskumikroskooppeja on, yksi "Klasullakin". Vähän toista kymppiä maksaa, saa nähdä, kelpaako mihinkään. Eli katsomaan ensin sieltä...
- Eräs poropeukalo
Ostin sen "Klasun" pienen 60 - 100 x suurentavan. Jotain sillä näkee, vaikka on hankala saada kohdennettua oikea kohta tarkkailtavasta kohteesta näköalueelle. Katsoin sillä triopsin nahanluonnista jäämää nahkaa, ja erotin yksityiskohtia, jota silmällä ei näkisi. Enpä oikein tiedä, mihin tuo riittää. Jos haluaa soluja, bakteereita ym. katsoa, pitäisi olla valomikroskooppi ja hallita värjäykset. Mutta on tuo ihmissilmälle näkymätön maailma sentään kiehtovaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703279
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753097Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682972On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662641Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442152- 611709
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251677- 351665
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 591586