Nuolialan päiväkoti

äiti-876

Olemme vasta muuttamassa Pirkkalaan ja vuoden vaihteessa olisi ajankohtaista lasten mennä päivähoitoon palatessani töihin. Lähin päiväkotimme olisi Nuoliala, onko kokemuksia?

23

5274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on

      Kaikki Pirkkalan päiväkodit kyllä kestää vertailun.

    • Pjilniljlkblkbökbökb

      Killon päiväkotiin ei lasta kannata laittaa! Aivan kamalaa työpaikkakiusaamista ja huono yhteishenki.

      • jtugnulfhnlg

        Kerro lisää?


    • trfjmåtrÿkl

      KERRON LISÄÄ..

      Koin erittäin voimakasta syrjintää tuolla päiväkodissa. Nukkarissa en saanut lukea omaa kirjaa, vaikka muut lukivat ja eräs työntekijöistä vastasi jopa palaverissa kännykkään. Mielipiteet työntekijöiden välillä olivat ristiriitaisia kaikista aiheista. Minulle ei kerrottu työpaikan sisäisiä asioita, esim palavereista. Joulujuhlan ohjelmasta sain tietää päivää ennen juhlaa. Suurin osa työpaikan ihmsisitä suhtautui minuun töykeästi ja ylimielisesti. Asiat kulkivat aina pomon kautta, suoraan minulle ei tullut kukaan koskaan mitään sanomaan ja asioista sai aina kuulla vasta muutaman viikon päästä. Miten voin vaikuttaa asioihin, jos ne ovat tapahtuneet jossain historiassa :O

      Pukeutumiseeni puututtiin, etten saanut käyttää ulkona farkkuja.. vaikka pidin ulkona pipoa, kaulahuivia, paksua untuvatakkia yms. Pukeudun mielestäni siististi ja asiallisesti, en pidä minihameita tai suuria kaula-aukkoja omaavia paitoja työajalla koskaan. Ulkona oli plusasteita ja piti olla pomon mukaan toppahousut jalassa. Hänen mukaansa farkut on huono esimerkki lapsille, vaikka lähes jokaisen lapsen vanhemmatkin pukeutuu farkkuihin ja farkut on yleisin vaate katukuvassa.

      Työpaikassa oli reilun kuukauden työssä nuori opiskelijatyttö. Koitin keskustella tytön kanssa ja olla hänelle mukava. Tiesinkin hyvin miltä tytöstä tuntuu tulla uutena tulokkaana päiväkotiin. Noh, siitäkin sain yllättäen kuulla ****** palautetta. Olin liikaa ollut tytön tukena, kun en ollut edes tytön ohjaaja. En todellakaan ollut keskustellut tuon tytön kanssa paljoa ja olen muutenkin päiväkodin vähäpuheisin työntekjä. Halusin vaan auttaa tyttöä sopeutumaan työyhteisöön.

      Kerran ihmettelin missä ulkohousuni ovat ja etsin niitä moneen kertaan. Onneksi oli sentään varahousut mukana ulos lähtiessä tuolloin. Joku oli siirtänyt ulkohousuni kysymättä ja kertomatta minulle erääseen kaappiin. Todella raivostuttavaa! Inhoan sitä että tavaroihini kosketaan ilman lupaa, saati sitten siirretään paikasta toiseen. Ymmärtäisin jos minulle olisi annettu perustelut tuolle ja kerrottu rehellisesti vaatteiden siirrosta..

      Niin juu ja yhden lastentarhanopettajan mukaan hän ei ehtinyt pitää kielikerhoa lapsille, koska kaikki aika meni mun vahtimiseen. Samainen ämmä koetti pyrkiä kunnallisvaaleihin. Pidin usein kaapioveani auki että märät vaatteet kuivuisi ja tämä työntekijä kuulemma törmäilee siihen oveen. Tuo ämmä teki listan asioista, joita mun pitäisi muistaa tehdä ja olin ne asiat tehnytkin. Väitti etten ollut siivonnut pöytää, vaikka hän oli sanonut siitä ja itse en muista tuota tapahtuneen. Kuulemma jos hän olisi esimieheni, niin antaisi minulle potkut.. No itse tekisin samassa tilanteessa samoin :D

      • hn'tj

        Tuo kiusaajani arvosteli naapurinsa, entisiä työntekijöitä haukkui, lasten vanhempia arvosteli sekä nauroi heille ja jopa lapsia haukkui tuolla. Hänoli kuin käärme joka myrkytti kaiken ympärillään. Ensimmäsenä päivänä hän puhui ohjattavastani sävyyyn" se saatanan kakara sitä ja tätä" siis käytti kirosanoja keskustellessaan minulle! Saisi tuo ämmä mennä psykiatrille, kun kaikki ihmisiset näkevät vääränlaisina!


    • sofia11

      Ihan selvä feikki tuo aikaisempi kirjoittaja :) sory vaan.

      • kivtulgyjbl

        Kuinka niin?


    • trfjmåtrÿkl
      • jerijee

        Voin sanoa samaa tuosta Killon päiväkodista. En ikimaailmassa laittaisi omaa lastani sinne hoitoon. Siellä tädit puhuvat vuorotellen pahaa toisistaan selän takana ja sijaisten kuullen, kukaan ei ohjaa ja jälkikäteen ihmetellään, kun uusi tulokas ei ole osannut jotain asiaa tehdä. Lapsia haukutaan myös, mutta vanhemmille toki näytetään asiallista naamaa ja mielistellään jopa.


      • voi sitä katkeruutta
        jerijee kirjoitti:

        Voin sanoa samaa tuosta Killon päiväkodista. En ikimaailmassa laittaisi omaa lastani sinne hoitoon. Siellä tädit puhuvat vuorotellen pahaa toisistaan selän takana ja sijaisten kuullen, kukaan ei ohjaa ja jälkikäteen ihmetellään, kun uusi tulokas ei ole osannut jotain asiaa tehdä. Lapsia haukutaan myös, mutta vanhemmille toki näytetään asiallista naamaa ja mielistellään jopa.

        Kamala paikka.En ymmärrä,kuinka noin voi toimia vielä nykyäänkin!!Tunnen niitä vanhempia naisia,jotka ovat siellä töissä...pitäis kunnan puuttua asiaan ja hajauttaa ne korppikotkat samasta paikasta tai laittaa koulutukseen,jossa opetetaan inhimillisyyttä.


    • Kamalaakerrassaan

      Miten voi oppia empatiaa jos ei sitä ole? Kamalaa kohtelua aikuisilta ihmisiltä. Tuossakin viestissä paistaa läpi työpaikan naisten naurettavuus. Puututaan tuollaisiin naurettaviin asioihin. Mitä helvetin väliä, jos joku töissä juttelee jonkun opiskelijan kanssa ja jokaisella on oikeus pukeutua mielensä mukaan. Tai siinä tapauksessa saisi työpaikka sitten kustantaa vaatteet työntekijöille! Olen itsekin kokenut jos jonkinmoista syrjintää ja kuullut toinen toistaan kurjempia kiusaamistapauksia, mutta toi Killo vaikuttaa todella karmealta paikalta. Siis ei jumalauta!

      • hävettävää toimintaa

        Niin totta!!


    • apua sanon

      Niin lutuista ja suloista siellä aamuisin kun vanhemmat vievät pienokaisiaan hoitoon.

      Olen siellä työskennelleenä hoksannut kuinka kammottavaa kiusaamista harrastetaan. Varsinkin silloin paikassani oli juuri valmistuneita päiväkotiopettajia jotka surutta pomottivat muita.
      Lastenhoitajien nimiä ei "muistettu". "Sinä siellä..." jne.

      Minä olin pahnan pohjimmainen, 10kuukauden palkkatukityöllistetty. Joskus kun joltain lapselta tipahti ruokaa lattialle, niin minua kohdeltiin kuin koiraa.
      osoitettiin sormella huutaen: "SIIVOA". Tein työtä käskettyä.

      Loppujen lopuksi sain olla aika rauhassa koska varsinaiset kiusaajat olivat jo kohteensa valinneet.

      Paikka ei Killo kuitenkaan.

    • Pjilniljlkblkbökbökb

      Sellaista koin paljon, että puhutellessa ei katsottu esim. silmiin. Aina kaikki palaute oli negatiivista ja alentavaa. Kerran muistan kuinka leivottiin pipareita lasten kanssa niin tuo lastentarhanopettaja- akka kysyi minulta, että osaanko leipoa pipareita. Hohhoijaa, osaisikohan tosiaan, jos lapsetkin niitä osaavat leipoa. Tuollaista toisen ihmisen lyttäämistä, muistan tuon akan kanssa kysyneen eräältä toiselta sijaiselta: "osaako hän käyttää televisiota". Voi luoja mitä narsistista oman egon pyöritystä tuolla ihmisellä oli. Sitten aina hän valitteli omaa kurjuuttaan ja hetken päästä taas sai kuulla tuolta naiselta paskaa niskaan. Minua ei tervehditty lainkaan ja sitten kun käyttäydyin heille samoin, sain siitäkin kuulla palautetta. Se oli jännä miten aina muissa ihmisissä oli vika hänen mielestään.

      Minulla oikeastaan 2 pahempaa kiusaajaa tuossa ryhmässä. Nuo henkilöt sitten minusta paskaa juorusivat, aistin monesti sairastumisien jälkeen, kuinka ihan varmasti minua oli haukuttu ja suhtautuminen oli ihan kamalaa. Näin paljon painajaisia, kärsin unettomuudesta ja puhelin yöllä mieystävälle kaikkea "älä tapa mua! yms. Tottakai se vaikuttaa jo ihan omaan työssä jaksamiseenkin, jos tuollai kohdellaan, mulle oli tärkeintä että pääsen pois sieltä paikasta ja työpäivä oli ohi.

    • Päippä

      Vastaan tähän viestiketjuun vielä näin jälkikäteen, etteivät työpaikkakiusaamistarinat suotta pilaa hyvän päiväkodin mainetta. Lapsemme oli kyseisessä pvkodissa vuoden 2014 ja tyytyväisiä oltiin. Tunnistan kyllä muissa kommenteissa mainitun pahanilmanlinnun, mutta hän on jo onneksi eläkkeellä. Toivon mukaan työilmapiiri siis jo parempi.

    • Nytjoteinejä

      Molemmat lapseni kävivät tämän päiväkodin, eikä pahaa sanottavaa. Jos työyhteisö noin huono, niin ei se ainakaan vanhemmille näkynyt. Hyvässä hoidossa lapset olivat ja iloisina aina menivät hoitoon.

    • Äitiihminwn

      Onko uusia kokemuksia tästä killon päiväkodista? Lapseni menee sinne hoitoon!

    • Päiväkodinvaihto

      Kyöstin päiväkoti on syvältä! Näyttävät hapanta naamaa. Yli 10 kerran huomautuksen jälkeen ulkoilevat! Aina löytyi selitys siihen miksi ulos ei ole menty! Epäystävällisiä hoitajia! Lapset ovat yksinään ulkona ja hoitajat rupattelevat kädet taskuissa!

      • Kyöstinpk

        Onko edelleen samanlaista toimintaa?


      • Meillä on nyt toinen lapsi jo Kyöstin Päiväkodissa ja ollaan oltu 100% tyytyväisiä.

        Toisella lapsella on ollut haasteita ja on saanut kaiken mahdolisen tuen. Ei ole menty ollenkaan bisnes, vaan lapsen hyvinvointi edellä.

        Vaihtuvuus on pientä, mutta kyllä sitä tapahtuu. Ainakin kolme samaa ihmistä oli kuitenkin töissä jo silloin kuin vanhempi lapsemme kävi päiväkodin.

        En usko, että ilmapiirin takia on kukaan vaihtanut.

        Touhulaan en veisi lapsiani, vaikka ilmaiseksi saisi. Siellä lapsilla tehdään puhdasta bisnestä.

        Touhulan hoitajia en tästä syytä missään tapauksessa. Siellä on varmasti ihan hyviä hoitajia, kuin missä tahansa muualla. Hoitajien hyvinvointi ja jaksaminen on sitten toinen juttu ja sen on pakko heijastua hoitotyöhön.


    • Mari123456

      Nuoliala on ollut aivan loistava päiväkoti. Itse ei juuri saa päättää mihin päiväkotiin lapsi menee, mutta välistä jättäisin sen yksityise päiväkodin Pikku Venetsiassa, sillä firmalla on Tampereen puolella ollut varsin kaksinaamaista touhua, vanhemmille näytetää toista totuutta kuin mitä päiväkodissa on. Eli mennään minimiresursseilla, jotta saadaan kahmittua se hyvä liikevoitto yrittäjälle.

      • Touhulassa koulutetaan hoitajat esittämään vanhemmille. Eräs hoitaja näin kertonut minulle. Mahtaaa olla henkisesti raskasta valehdella työkseen. Sairasta touhua. Hoitajat ja lapset kärsii ja johtoo käärii rahat.


    • Satu1234456

      Pilke Haikaraa varmaan tarkoitat. Totta, ongelmia on paljon. Hyvät varhaiskasvattajat eroaa protestina ja johtajakin vaihtui. Ryhmäkoot ihan maksimissa, eli 24 lapsen ryhmiä (3 aikuista, joista käytännössä pari tuntia päivässä kaikki paikalla).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe