Mikä teinivanhemmissa ärsyttää ?

Ylpeä

Olen siis itse ollut 17-vuotias kun sain lapseni, mieheni oli 19-vuotias. Olen lukenut paljon näitä haukkumisia teiniäideistä ja isistä. Miten ihmiset voivat tietää, että onko toinen valmis vai ei? Itse lasta odottaessani olin varma että aika oli oikea. Olimme nykyisen mieheni kanssa kihloissa kun saimme tietää että lapsi on tulossa. Nyt onnellisesti naimisissa ja suhde on lujempi kuin koskaan. Kertaakaan en käynyt vanhempieni kukkarolla ja heti muutimme omaan asuntoon kun sain raskaudesta tietää. Sosiaaliviranomaiset tietysti puuttuivat asiaan, kun olimme niin nuoria, mutta kun olimme kerran käyneet juttelemassa heidän kanssaan sanoivat että toista aikaa ei tarvita. Olimme valmiita kasvattamaan lapsen! Mieheni kävi töissä ja minä välivuoden jälkeen lukion, ja nyt olen yliopistossa. En koe olevani yhtään huonompi kuin muut äidit tai nuoret. Vaan joskus jopa tuntuu että olen pystynyt parempaan kuin monet muut. Voisin jopa sanoa että olen ylpeä itsestäni ja miehestäni. Kaikkia teinivanhempia ei voi sanoa huonoiksi, tai liian nuoriksi koska ei ole 35-vuotias. Yritän vain sanoa että kaikki eivät ole samanlaisia.

29

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariannnn44

      Minua inhottaa se, että teinivanhempien täytyy joka paikassa hehkuttaa onnea ja elämän hienoutta, sitä että kaikki on niin helppoa yms. Koskaan ei voi avautua ja purkaa sitä pahaa oloa vaan kokoajan todistellaan sitä, että ollaan täydellisiä ettei vaan kukaan pääse arvostelemaan sinun tapaasi kasvattaa lapsia, olla äiti! Aikuisetkin tekee virheitä, aikuisetkin väsyy ja aikuisillakin on rahahuolia, se on elämää. Tietysti ne 30v äidit haluaa päästä pätemään ja kertomaan että olet huono äiti tai elät toisten maksamilla verorahoilla ja tehdä sinusta vähän huonomman ihmisen muiden silmissä. Kai se tuntuu väärälle että teini jolla on koulut käymättä, ilman työpaikkaa ja pidempää elämänkokemusta pistää ns. paremmaksi ja "elää täydellistä perhe-elämää" ilman huolia. Tosiasia nyt vaan on se että teiniäitinä sinä et voi tulla kertomaan huoliasi koska sinut tuomitaan heti! Siinä olisikin ideaa, että asiat sanotaan suoraan. Monet lapsesta haaveilevat teinit saattaisi miettiä pidempään ennen vauvan tekoa kun totuutta ei kaunisteltaisi tällä tavalla.Ainiin, olen saanut lapsen saman ikäisenä kuin sinä, nyt olen 20v 2 lapsen äiti ja vaikka rakastankin lapsiani enemmän kuin mitään muuta, teiniäitiyttä en suosittele kenellekkään. Tiedät että useammat, ellei kaikki pärjäisivät ja olisivat hyviä vanhempia mutta kun vielä ei tarvitse olla!

      • Gahjjw

        Normaalisti jos joku teiniäiti pätee huonoa oloaan hänet leimataan huonoksi äidiksi ja saa kaikenlaiset haukut ja sossut perään


    • Maikka1

      Hyvä me . Meillä kanssa eka lapsi samoilla ikä haarukalla .Nyt ollaan jo oltu melkein 37.v naimisissa ja suht koht onnellisia .Kaikki ei varmaankaan uskonut et me ollaan vieläkin yhdessä . Toinen lapsi tuli 11 vuotta myöhemmin ja kysyttin ultrassa et samalle Isälle vai? Minä sanoin että kyllä

      • Jopa joo

        Jep jep... 37 vuotta aviossa ollut kirjoittaa juuri noin teinityyliin.


    • ängri

      Eihän ketään tietenkään saisi arvostella ilman syytä, mutta teiniäideistä nyt yleensä on tietynlaisia ennakkoluuloja. Onhan se totta ettei alaikäinen ole valmis ottamaan toisen ihmisen elämästä vastuuta vaikka itse niin uskoisi ja olettaisi olevansa valmis. Tietääkö teinit sitten kasvattamisesta mitään? Osaako teinit vielä punnita eri asioiden välillä mikä on omalle lapselle parempi vaihtoehto? Onko alaikäiset teinit tarpeeksi kypsiä päättämään lapsensa asioista, kun omiinkaan asioihin ei saa vaikuttaa ilman huoltajien suostumusta? Pärjätäänkö sitten taloudellisesti? Kyllä Kelalta saa tukia mutta haluaako tarjota lapselleen elämän jossa kaikesta täytyy kitsastella vai olisiko sittenkin parempi odottaa niin kauan että saa oman ammatin ja työn, jolloin pärjää omillaan ja myös lapsen elämään on mahdollisuus käyttää enemmän rahaa? Silti moni päättää pitää lapsensa keskenkasvuisena vaikka tietää, ettei lapselle ole paljon tarjottavaa.

      Itseäni ehkä ÄRSYTTÄÄ teinivanhemmissa se, että lapsi päätetään pitää mutta vastuuta ei kanneta loppuun asti. Jokaisen vanhemmaksi tulevan tulisi ymmärtää se, että vanhempana ollessa myös täytyy keskittyä siihen lapseen. Monet teinit ajattelevat että tekevät lapsen 16-vuotiaana niin itse ollessa 18-vuotias lapsi on jo tarpeeksi vanha menemään viikonloppuisin hoitoon. Ainakin siltä se vähän vaikuttaa kun lukee teiniäitien kirjoittamia blogeja ja lapset ovat melkein joka viikko isovanhemmilla hoidossa. Eräskin teiniäiti valitteli blogissaan kun ei ole kolmeen viikkoon saanut lasta hoitoon.. Lapsi on siis pelkkä rasite kun häntä on joutunut kaksi vuotta hoitamaan? Mutta pointtini oli se, että jos lapsen päättää pitää, niin täytyy myös muistaa että lapsi tarvistee äitiä ja on surullista jos lapsi pukataan joka viikonloppu johonkin vain siksi että pääsee baareihin rellestämään ja hankkimaan menetettyä nuoruuttaan takaisin. Niillä lapsillakin on tunteet ja elämä edessä.

      • ilonapiist

        Huh, huh ja viel huh. Ensiks, olen teiniäiti!:D toiseks, mua oksettaa toi nimitys... nuori äiti enemminkin. Tietty joillaki ne taustat voi vaikuttaa paljolti siihen miten valmis lapseen on. Minä olen suuresta perheestä, Mutta!! Jokainen äiti tarvitsee hengähdystauon, oli sitten ikää 19 niin kuin minulla nyt tai se kolmekymmentä, etenkin jos on yksinhuoltaja niin kuin minäkin (suunnitellusta raskaudesta huolimatta ;). Surullisen paljon niitä lapsia niilt iäkkäämmiltä vanhemmilta otetaan pois myöskin, ja paljon ikävemmistä syistä kuin väsyminen. Ja otit sitten samantien kohteeksi Viivin blogin. Kerrothan myös sen ettei Viivi lähtenyt ryyppäämään, vaan poikaystävänsä kansaa Tropicarioon :D ja mitä hemmeti väliä mitä tekee???!!!! Minulla taas tilanne että pääsen korkeintaan sen kerran kuussa ulos, mikä ei siis ole sekään vähä toteutunut. Minulle ei kukaan sano että voi katsoa lasta jos haluan hetken vaikka vaan nukkua. Kukaan ei ole minua auttamassa, me ollaan kahden. Enkä valita, mutta älliä päähän nyt!! Kuka tahnsa voi väsyä väliä, ja kun kaikilla ei edes syitä tiedossa miksi väsyy.

        Olisit myös voinut tietty kauhistella niitä mun ikäsiä bloggaajia joilla jo kaksi muksua yhden sijaan.


      • Niin, huhhuh
        ilonapiist kirjoitti:

        Huh, huh ja viel huh. Ensiks, olen teiniäiti!:D toiseks, mua oksettaa toi nimitys... nuori äiti enemminkin. Tietty joillaki ne taustat voi vaikuttaa paljolti siihen miten valmis lapseen on. Minä olen suuresta perheestä, Mutta!! Jokainen äiti tarvitsee hengähdystauon, oli sitten ikää 19 niin kuin minulla nyt tai se kolmekymmentä, etenkin jos on yksinhuoltaja niin kuin minäkin (suunnitellusta raskaudesta huolimatta ;). Surullisen paljon niitä lapsia niilt iäkkäämmiltä vanhemmilta otetaan pois myöskin, ja paljon ikävemmistä syistä kuin väsyminen. Ja otit sitten samantien kohteeksi Viivin blogin. Kerrothan myös sen ettei Viivi lähtenyt ryyppäämään, vaan poikaystävänsä kansaa Tropicarioon :D ja mitä hemmeti väliä mitä tekee???!!!! Minulla taas tilanne että pääsen korkeintaan sen kerran kuussa ulos, mikä ei siis ole sekään vähä toteutunut. Minulle ei kukaan sano että voi katsoa lasta jos haluan hetken vaikka vaan nukkua. Kukaan ei ole minua auttamassa, me ollaan kahden. Enkä valita, mutta älliä päähän nyt!! Kuka tahnsa voi väsyä väliä, ja kun kaikilla ei edes syitä tiedossa miksi väsyy.

        Olisit myös voinut tietty kauhistella niitä mun ikäsiä bloggaajia joilla jo kaksi muksua yhden sijaan.

        Missä sun lapsesi isä on? Oliko se joku teini, joka ajatteli vain alapäällään ja sinä luulit hänen olevan kypsä parisuhteeseen ja jopa isäksi? Missä on sinun todellinen vastuusi tästä lapsesta, jolla olisi kuulunut olla ympärillään rakastava perhe ja toisiaan rakastavat vanhemmat?


      • höpö löpö
        Niin, huhhuh kirjoitti:

        Missä sun lapsesi isä on? Oliko se joku teini, joka ajatteli vain alapäällään ja sinä luulit hänen olevan kypsä parisuhteeseen ja jopa isäksi? Missä on sinun todellinen vastuusi tästä lapsesta, jolla olisi kuulunut olla ympärillään rakastava perhe ja toisiaan rakastavat vanhemmat?

        Noh noh, näitä sattuu kyllä myös kolmekymppisinä äideiksi suunnitellusti tulevillekin, että isukki päättää yllättäen lähteä joko raskausaikana tai lapsen ollessa pieni. Ei voi yleistää pelkästään teineihin.


    • Tämä ärsyttää

      Teinivanhemmissä ärsyttää se, että he haluavat "leikkiä" kotia. Yhteenmuutto ja lapset tehdään liian usein, ennen kuin hankitaan ammatti ja työpaikka. Ei näin.

      • ilonapiist

        Kyl tää lapsen hoitaminen on mulle ihan elämää, ei mitään leikkiä. On siinäki aikuinen ihminen..


      • Tämä ärsyttä
        ilonapiist kirjoitti:

        Kyl tää lapsen hoitaminen on mulle ihan elämää, ei mitään leikkiä. On siinäki aikuinen ihminen..

        Leikkiä se oli siinä vaiheessa, kun yhteenmuutosta ja lapsenteosta ryhdyit haaveilemaan. Tottahan se julma totuus myöhemmin iskee päin naamaa.


      • ilonapiist
        Tämä ärsyttä kirjoitti:

        Leikkiä se oli siinä vaiheessa, kun yhteenmuutosta ja lapsenteosta ryhdyit haaveilemaan. Tottahan se julma totuus myöhemmin iskee päin naamaa.

        Harmi että täällä on näitä katkeria tapauksia joilla ei mahdollisuutta saada vauvaa syystä tai toisesta. Minulle on aikalailla aina ennen lasta ollut selvää että haluan olla nuori äiti, niin kuin oma äitini. Tosin he ovat edelleen yhdessä.. minun ja mieheni erolle en minä tosin mitään mahtanut vaikka halusin. Joku kirjotti aikasempaan minulle että en ole vastuullinen kun lapsi tarvitsee rakastavan perheen ympärille. Se hänellä on, ja mitään ei puutu. Vaikka isä ei ole vieläkään lastansa halunnut nähdä. Voi teitä


      • Miesope
        ilonapiist kirjoitti:

        Harmi että täällä on näitä katkeria tapauksia joilla ei mahdollisuutta saada vauvaa syystä tai toisesta. Minulle on aikalailla aina ennen lasta ollut selvää että haluan olla nuori äiti, niin kuin oma äitini. Tosin he ovat edelleen yhdessä.. minun ja mieheni erolle en minä tosin mitään mahtanut vaikka halusin. Joku kirjotti aikasempaan minulle että en ole vastuullinen kun lapsi tarvitsee rakastavan perheen ympärille. Se hänellä on, ja mitään ei puutu. Vaikka isä ei ole vieläkään lastansa halunnut nähdä. Voi teitä

        Jos olisit aikuinen, käsittäisit sen "haluamisen" hölmöyden. Ihminen voi tosiaankin haluta asioita, mutta eri juttu on se, onko syytä lähteä toivetta väkisin toteuttamaan.

        Jokainen pari on oma lukunsa ja mitään ei voi yleistää. Koskee toki myös teinipareja, mutta ihan jo tuikitavallisen maalaisjärjen pitäisi jotakin kertoa. Kaikilla se ei vain tunnu pelaavan.


      • Tämä ärsyttää
        ilonapiist kirjoitti:

        Harmi että täällä on näitä katkeria tapauksia joilla ei mahdollisuutta saada vauvaa syystä tai toisesta. Minulle on aikalailla aina ennen lasta ollut selvää että haluan olla nuori äiti, niin kuin oma äitini. Tosin he ovat edelleen yhdessä.. minun ja mieheni erolle en minä tosin mitään mahtanut vaikka halusin. Joku kirjotti aikasempaan minulle että en ole vastuullinen kun lapsi tarvitsee rakastavan perheen ympärille. Se hänellä on, ja mitään ei puutu. Vaikka isä ei ole vieläkään lastansa halunnut nähdä. Voi teitä

        Koska vastasit "ilonapiist" minulle, että: "Harmi että täällä on näitä katkeria tapauksia joilla ei mahdollisuutta saada vauvaa syystä tai toisesta.", kerron sinulle, että minulla on kolme lasta ja olen saanut heidät aikuisina, enkä ole eronnut lastemme isästä. En ole mistään katkera ja minulla on kaikki asiat hyvin, on työtä, terveyttä, pitkä hyvä avioliitto ja kaikki puitteet kunnossa. Lapsillammekin menee parisuhteissaan paremmin kuin sinulla.


      • no just joo
        Tämä ärsyttää kirjoitti:

        Koska vastasit "ilonapiist" minulle, että: "Harmi että täällä on näitä katkeria tapauksia joilla ei mahdollisuutta saada vauvaa syystä tai toisesta.", kerron sinulle, että minulla on kolme lasta ja olen saanut heidät aikuisina, enkä ole eronnut lastemme isästä. En ole mistään katkera ja minulla on kaikki asiat hyvin, on työtä, terveyttä, pitkä hyvä avioliitto ja kaikki puitteet kunnossa. Lapsillammekin menee parisuhteissaan paremmin kuin sinulla.

        Jotenkin silti eksyt teinivanhempien palstalle moralisoimaan....
        Pidä kuule se täydellinen elämäsi, ja anna toisten elää omaansa.


      • Tämä ärsyttää
        no just joo kirjoitti:

        Jotenkin silti eksyt teinivanhempien palstalle moralisoimaan....
        Pidä kuule se täydellinen elämäsi, ja anna toisten elää omaansa.

        Jos osaisit lukea, tietäisit etten ole oikeastaan moralisoinut. Olen vastannut avauksen kysymykseen, joka on esitetty ilman kirjoittajien ikä- tai sukupuolirajausta. Sinun ja ilonapiistin vastauksista on luettavissa, että osuin aivan nappiin vastauksessani.


      • no just joo
        Tämä ärsyttää kirjoitti:

        Jos osaisit lukea, tietäisit etten ole oikeastaan moralisoinut. Olen vastannut avauksen kysymykseen, joka on esitetty ilman kirjoittajien ikä- tai sukupuolirajausta. Sinun ja ilonapiistin vastauksista on luettavissa, että osuin aivan nappiin vastauksessani.

        Millä lailla nappiin?
        Oletko ajatustenlukija, kun tiedät toisten onnellisuuden ja perhe-elämät ilman että he kertovat mitään? Mielenkiintoinen kyky.


    • En halua tuomita

      Suomessa on totuttu ajattelemaan, että mitä vanhempana ryhtyy parisuhteeseen ja saa lapsia, sitä fiksumpi ja henkisesti kypsempi ihminen on kyseessä.

      Jotkut teinit luulevat (johtuneeko kasvatuksesta?), että heitä pidetään kehittyneinä, kun he tekevät em. asiat keskivertoa nuorempana, mutta näinhän asia ei suinkaan taida olla?

      Vastuuntuntoinen ja kypsä ihminen ei järjestä itseään ja kumppaniaan tilanteeseen, jossa täytyy nuorena ottaa vastuu uudesta ihmisyksilöstä, ennekuin hänellä on tarjottavaan lapselle mahdollisimman hyvät kasvuolosuhteet. Näin minä olen tämän asian ajatellut.

      • ylpeä

        Ja sinäkö väität että en ole ollut Vastuuntuntoinen ja kypsä ? Monet äidit ovat näyttäneet paljon huonompaa esimerkkiä lapsilleen, kuin minä ja mieheni. Itse olemme lapsemme kasvattaneet ja maksaneet! Ulkomaillakin käymme kerran vuoteen. Minun mielestäni elämämme on mennyt paremmin kuin monilla muilla.. mutta se onkin vain minun mielipiteeni.


      • En halua tuomita
        ylpeä kirjoitti:

        Ja sinäkö väität että en ole ollut Vastuuntuntoinen ja kypsä ? Monet äidit ovat näyttäneet paljon huonompaa esimerkkiä lapsilleen, kuin minä ja mieheni. Itse olemme lapsemme kasvattaneet ja maksaneet! Ulkomaillakin käymme kerran vuoteen. Minun mielestäni elämämme on mennyt paremmin kuin monilla muilla.. mutta se onkin vain minun mielipiteeni.

        Vaikea sanoa, kun en tunne sinua, mutta ehkä vähän lapsellinen kuitenkin olet, kun et asiaani lainkaan sisäistänyt.


    • facebook ja mä

      tämä teidän ylioptimisinen asenne yleensäkin.ette tiedä lämst paljoakaan,oletatte naiveina selviävänne kaikista ongelmistanne,ja lopulta päädytte viemään lapsenne alati mummillenne koska ette saa elää nuoren elämää villisti ja juoden! te laskelmoitte kuitenkin äitiparkanne huostaan lapsenne koska ne on niin myytyjä vauvastanne ja mummona oloistaan että alkavat hyysätä teitä sen takia että olette vielä nuoria ja alatte leipäämtymään kotiin suljetuiksi.pidätte kaikki yhteiskunnan tuet itsestään selvinä,heti ruikutatte sosokuun jos ei rahat riitä.ette saa toteuttaa itseänne kakaroina ! en usko teiniäitiyteen ja vielä vähemmän isyyteen.syydätte vanhempienne vastuulle lapsenne kun te ette jaksakaan aina olla kotona ja kuunnella lasta! teidänhän täytyy elää ...paneskella ja juoda ku huvittaa.ja toivon että teidän vanhempanne eivät ala sijaishuoltajiksi lapsellenne,teidän täytyy tietää koko vanhemmuus mitä se oikasti on.huolehtikaa ehkäisystänne ettei yhteiskuntan tule lisää laitossijoituksia!

      • kakaraäiti

        sinä joka kysyt miks teinivanhemmuus ärsyttää-juuri tuon lapsellisuutesi takia.kun kysyt mielipiteitä,alatkin hankalaksi ja vastaan laittamaan että minä olen hyvä,minä olen kypsä.sä teit kysymyksen-ota siis vastaan mitä vastataan kun halusit tietää.älä ala kinaamaan aikuisten kanssa.ns äiti-kö? kinaako ylpeä äippä muiden mammojen kans hiekkalaatikoissa? heh,sull on liian hyvi asiat.tosi asia on ettet tiedä elämän kovuudesta pöläystäkän,mene äitees luo ja isäs.he paapoo!


      • ylpeä
        kakaraäiti kirjoitti:

        sinä joka kysyt miks teinivanhemmuus ärsyttää-juuri tuon lapsellisuutesi takia.kun kysyt mielipiteitä,alatkin hankalaksi ja vastaan laittamaan että minä olen hyvä,minä olen kypsä.sä teit kysymyksen-ota siis vastaan mitä vastataan kun halusit tietää.älä ala kinaamaan aikuisten kanssa.ns äiti-kö? kinaako ylpeä äippä muiden mammojen kans hiekkalaatikoissa? heh,sull on liian hyvi asiat.tosi asia on ettet tiedä elämän kovuudesta pöläystäkän,mene äitees luo ja isäs.he paapoo!

        Kyllä voi olla totta että äitini on auttanut minua nuorempana, mutta ei hän koskaan ole lastani juomiseni takia ottanut hoitoon.. koulunkäynti oli duurempi syy ja silloinkin hän oli "palkallisena" ja lapsen ruuat ostin aina. En yritä saada hyväksyntää, halusin vain todeta että kaikki eivät hylkää lapsiaan :( taidatte itse ola hieman rajoittuneita noiden asenteidenne kanssa.. mutta ei teidänlaisenne ihmiset ole koskaan minua häirinneet..


      • niitätuttuja

        Hahahaaa miten rajoittunut sinä olet !! Itselläni ei ole yhtään lasta ja olen 29 lapsista toki pidän ja muutamalla ystävälläni on lapsi tullut hyvinkin nuorena, mutta kauniita kilttejä ja hyväkäytöksisiä lapsia ovat ja mielestäni hyvin kasvatettuja :) kummi olen yhdelle heistä ja aina olen ollut sitä mieltä että hyvin on kasvatettu :)


      • voisiko olla näin
        ylpeä kirjoitti:

        Kyllä voi olla totta että äitini on auttanut minua nuorempana, mutta ei hän koskaan ole lastani juomiseni takia ottanut hoitoon.. koulunkäynti oli duurempi syy ja silloinkin hän oli "palkallisena" ja lapsen ruuat ostin aina. En yritä saada hyväksyntää, halusin vain todeta että kaikki eivät hylkää lapsiaan :( taidatte itse ola hieman rajoittuneita noiden asenteidenne kanssa.. mutta ei teidänlaisenne ihmiset ole koskaan minua häirinneet..

        Minä luulen, että näiden kommentoijien oma nuoruus on mennyt juodessa ja siksi he luulevat että kaikki nuoret juovat. Minua ei ole koskaan kiinnostanut baareissa juokseminen, eikä se ole alkanut kiinnostamaan lastenkaan synnyttyä. Lapset eivät ole koskaan olleet yökylässä, vaan itse olemme hoitaneet aina.


      • ylpeä
        voisiko olla näin kirjoitti:

        Minä luulen, että näiden kommentoijien oma nuoruus on mennyt juodessa ja siksi he luulevat että kaikki nuoret juovat. Minua ei ole koskaan kiinnostanut baareissa juokseminen, eikä se ole alkanut kiinnostamaan lastenkaan synnyttyä. Lapset eivät ole koskaan olleet yökylässä, vaan itse olemme hoitaneet aina.

        Mietiskelin täysin samaa ! (:


    • mummitkin höppänöitä

      älä nyt.on sellaisia kakaravanhempia ketkä joko hoitavat lapsensa omaaloitteisina ja nauttivat lapsistaan,ja sellaisia ketkä eivät jaksakaan arkea ja humputtelut kiinnostavat enemmän.ja nämä mummit ja vaarit tekevät suuren virheen että antavat lapsenlapsensa äidin ja isk'n hurvitella enemmän kuin huolehtia vastuunsa kantaen itse lapsistaan.siteen viedäänn enemmän ja enemmän höppänä mummin luo hoitoon ,ja yökyliin.oma aika kivempaa kuin lapsensa hoitaminen ja sitoutuminen.siihen ei liity juominen aina,vaan laiskuus ja vastuuttomuus mukavuden halun noustessa pintaan.mummot on osa vastuussa uusavuttomuuksiin.höppänöitä joita teinikakara vedättää oikeasti,itse luistaa vastuista ja hurvittelee omissa menoissaan ja huumassaan.lapsen aikana kun ei enää voi olla impulssiensa vietävissä.seksiäkään ei harrasteta lapsen nähden,eikä mielellään kuullenkaan .typerää voihkia lapsen kuullen.tosi pellemeinikiä

    • vanhaharppu

      Se, että teinivanhemmat käyttäytyvät kuin teinit, eikä niin kuin vanhemmat. Kun on kerran, äiti ei voi olla kakara. Lapsen saaminen tuo vastuuta ja se pitää pystyä kantamaan. Valitettavasti sitä on vain silloin aikuistuttava kavereita nopeammin.
      Ja kyllä löytyy todella fiksuja teinivanhempia.

    • älyillä pärjää teini

      älykkäänjää aina elämässä teinivanhemmat tulevat pärjäämään ja osaavat kasvattaa lapsensa,mut vähän deijummat on väliinputoavia huostaaotettavien lasten vanhempia.älykäs pärjää,yk ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe