diapam ja alkoholi

tinkerbe

Onko kokemuksia alkoholin ja diapamin yhteiskäytöstä? Olen vuosia syönyt diapamia 5-15mg päivässä ja epäilen että se on vaikuttanut sekavuuteeni kun olen ollut baareissa ja juonut runsaasti alkoholia. Tuntuu että muisti menee helpommin kuin ennen ja jaksan juoda enemmän ja olen todella sekava(kuulema) vaikka en lääkettä olisikaan samana päivänä ottanutkaan.

Kokemuksia?

19

2937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjggdd

Aikamoista uhkapeliä olet pelannut, ja henkesi kaupalla.
      Onneksi et ole päätynyt sairaalaan, vankilaan, tai hautaan.
      Diapam kuten kaikki bentsodiatsepiinit vahvistavat alkoholin vaikutusta, ja loota menee hyvin helposti aivan sekaisin. Siinä tilassa voi tehdä aivan mitä vain.
      Itse päädyin Diapamin ja viinan voimalla taju kankaalla sairaalaan, ja tänä päivänäkään en tiedä, mistä sinne jouduin ja mitä olin tehnyt.

• :::::::

Ei sitten yhtään tullut luettua Diapamin tuoteselostetta, missä nimenomaan varoitetaan sekakäytön vaaroista.

• tinkerbe

Kummastuttaa kun kysyin asiasta Diacorin lääkäriltäni pari vuotta lääkettä syöneenä että vaikuttaako alkoholi humalaani ja hän sano ettei pitäisi pahemmin vaikuttaa. Toki luin tuoteselosteesta että ei saa käyttää alkolia mutta lääkäri antoi vaikutelman että se on sama kuin esimerkiksi Buranan kanssa. En ymmärtänyt että se voi olla näin vakavaa että muisti ja maine, ehkä terveys voi olla vaarassa. Saisi olla vakevemmat varoitukset, samoin lääkärit voisivat tätä korostaa.

• qwrqwwqrqwt

"vaikuttaako alkoholi humalaani"

Hä?? :D

• tinkerbe
        qwrqwwqrqwt kirjoitti:

"vaikuttaako alkoholi humalaani"

Hä?? :D

Anteeksi, kirjoitusvirhe :-) Siis tarkoitin "kun kysyin asiasta Diacorin lääkäriltäni pari vuotta lääkettä syöneenä että vaikuttaako Diapam humalaani ja hän sano ettei pitäisi pahemmin vaikuttaa. "

• åååååååå
        tinkerbe kirjoitti:

Anteeksi, kirjoitusvirhe :-) Siis tarkoitin "kun kysyin asiasta Diacorin lääkäriltäni pari vuotta lääkettä syöneenä että vaikuttaako Diapam humalaani ja hän sano ettei pitäisi pahemmin vaikuttaa. "

Lääkäri vastatessaan on itse ollut kännissä, lääkepöllyssä, tai on ammattitaidoton.

• ja oikeaa tietoa

5-15mg pamia ei käytännössä kyllä vaikuta yhtään mitään, vaikka ottaisi alkon kanssa. Määrä on niin pieni. Varsinkin jos käyttöhistoriaa on vuosia, siis diapamin.

Ns. sekakäyttäjät ottaa 150mg sitä pamia ja sitten viinaa.

• ((()))

Moisessa leikissä tulella olisi parempi olla vähättelemättä, kun kerran kysyjäkin on saanut palautetta sekavuustiloista.
        Viinasta lamppu himmeänä kysyjäkin voi nakata Diapameja lisää, ja silloin lamppu voi sammua kokonaan, mutta jalat vaan vie.

• En mielelläni kirjoittaisi sekakäytöstä mutta sanotaan jotain varoitukseksi.
      Hengityslama on se "normaali" juttu eli voi aiheuttaa hieman vaikeuksia.

Miksaus muuttaa käytöstä.
      Voit vahingoittaa itseäsi tai läheistäsi ja seuraavana päivänä et edes muista siitä mitään.

Tähän väliin tärkeä juttu:
      http://www.suomenensiapukoulutus.fi/
      Kannattaa käydä edes ykönen.

Takaisin aiheeseen...
      jggdd taisi mainitakin että vaihtoehtosi ovat pahimmillaan sairaala, vankila tai hauta.
      Valitettavasti joudun julmasti lisäämään myös ruumishuoneen johon omaisesi tulevat sinua katsomaan.

Kiva että olet vielä kondiksessa joten jatka samaa linjaa.

ps. lääkärisi on ihan vitun vajaa vaihda ja äkkiä.

• -------

"Kiva että olet vielä kondiksessa joten jatka samaa linjaa."

Miksi kehotat jatkamaan alkoholin ja diapamien sekakäyttöä?

• ------- kirjoitti:

"Kiva että olet vielä kondiksessa joten jatka samaa linjaa."

Miksi kehotat jatkamaan alkoholin ja diapamien sekakäyttöä?

Hengissä siis.
        Ap.han oli tilanteesta huolissaan ja ihan syystä.

• tinkerbe

Kiitos. En tahalleni ole "sekakäyttänyt", olen vain syönyt normaalisti lääkärin määräämiä lääkkeitä ja nyt vasta ymmärtämässä lääkkeiden yhteyden sekaviin tiloihini. Eli juominen loppu nyt. Työpaikan juhlistakin ihmisiä jäänyt kuulema vuokseni pois enkä ole ymmärtämyt miksi.

• voi jessus

sekakäyttö on sitä kun niitä napsii yhtaikaisesti, täällä sekakäyttäjäksi luokitellaan nekin, jotka käyttävät lääkettä mutta ei yhtäaikaisesti alkon kanssa, valitettavasti. mites nuo 5 aiempaa vuotta kun olet lääkettä syönyt? oletko silloinkin sekoillut? itse käytän todella pientä määrää rauhoittavaa ja mitenkään ei vaikuta juomiseeni. minkäs ikäinen olet? iän myötä tole kasvaa, ehkä sekoilusi johtuukin liiasta viinan läträämisestä eikä mistään yhteisvaikutuksesta. tämä on tosin vain minun olettamukseni.

• tinkerbe

Käsitän kyllä nyt mitä enemmän luen näitä että sekakäyttäjä olen tosiaan ollut vuosikymmenen, tahattomasti. On aika kärsimystä ollut kun ihan joka kerta muisti katkennut jossain vaiheessa. Kymmenisen vuotta bentsolääkityksellä ollut, ensimmäiset viitisen vuotta Xanoria ennen Diapamiin vaihtoa ja silloin sekoilut itseasiassa oli hullumpia, pahin ongelma kylläkin mun sopimattomat puheet väärissä juhlissa, ei minkäänlaista suodatinta mitä sanon je kenelle kun juon. Vähän vähentynyt viime vuosina sekoilu mutta kyllä niitä kuitenkin on sen verran että kaverit eivät välttämättä joka juhliin uskalla kutsua. Ja pitkä parisuhdekin saattoi kaatua tämän vuoksi kun nyt mietin.

Olin jo hyväksynyt olevani pelkkä juoppohullu mutta vasta nyt olen löytänyt bentsojen(uusi sana sekin mulle) ja alkoholin yhteisvaikutuksesta näitä juttuja. Englanniksi näköjään löytyy todella paljon juttua! Pitää juomista alkaa lopettelemaan. Ei siinä muuta muuta kuin että sosiaalinen elämä kärsii rankasti jos en baariin/juhliin/illanviettoihin osallistu...

• foaoja
        tinkerbe kirjoitti:

Käsitän kyllä nyt mitä enemmän luen näitä että sekakäyttäjä olen tosiaan ollut vuosikymmenen, tahattomasti. On aika kärsimystä ollut kun ihan joka kerta muisti katkennut jossain vaiheessa. Kymmenisen vuotta bentsolääkityksellä ollut, ensimmäiset viitisen vuotta Xanoria ennen Diapamiin vaihtoa ja silloin sekoilut itseasiassa oli hullumpia, pahin ongelma kylläkin mun sopimattomat puheet väärissä juhlissa, ei minkäänlaista suodatinta mitä sanon je kenelle kun juon. Vähän vähentynyt viime vuosina sekoilu mutta kyllä niitä kuitenkin on sen verran että kaverit eivät välttämättä joka juhliin uskalla kutsua. Ja pitkä parisuhdekin saattoi kaatua tämän vuoksi kun nyt mietin.

Olin jo hyväksynyt olevani pelkkä juoppohullu mutta vasta nyt olen löytänyt bentsojen(uusi sana sekin mulle) ja alkoholin yhteisvaikutuksesta näitä juttuja. Englanniksi näköjään löytyy todella paljon juttua! Pitää juomista alkaa lopettelemaan. Ei siinä muuta muuta kuin että sosiaalinen elämä kärsii rankasti jos en baariin/juhliin/illanviettoihin osallistu...

ei juomista tarvii lopettaa,et vaan ota sinä päivänä (tai edellisenäkään) rauhottavaa,ei sit enää ole mitään sekakäyttöä,ja jos vielä jutut on anaalista niin alkoholi avaa vain peräröörin suuhusi.

• kfdföo
        foaoja kirjoitti:

ei juomista tarvii lopettaa,et vaan ota sinä päivänä (tai edellisenäkään) rauhottavaa,ei sit enää ole mitään sekakäyttöä,ja jos vielä jutut on anaalista niin alkoholi avaa vain peräröörin suuhusi.

joo kyllä ne pamit skulaa vielä seuraavana päivänä ottamisesta ja sitäkin seuraavana eli pistää pään sekasin alkon kanssa vielä silloinkin. diapamin puoliintusaika on 20-100 tuntia

• valiumista
    • banacodman

Paskaa mä poltan kukkaa ja yli 10 bissee päälle diabam 20 mg ha xanorii..
      ei vaikuta ku vähän, päälle joskus banacod 6 kpl, tietekin tislattuna

• anacodman

20 mg pamia,xanoria, kukkaa ei tee mitään kaljan kanssa

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe