Hyvät ajokengät?

Onko siis väliä millasilla popoilla ajelee? Lenkkarit,vai? Kiitti!
Ilmoita

Laskettelumonot on aika ykköset
Ilmoita
Semmoset mitkä kestää hyvin jalassa, ei lipsu jalka pois kengästä (esim. sandaaleissa) ja kovin korkeet korot ei oo hyvät(tytöillä nääs)... "Tavalliset" kävelykengät, esim juuri jotkut lenkkarit käyvät hyvin... Voihan jonkun mielestä sandaalit olla parhaat ajokengät, mutta itse autolla ajelleena huomaan hankaluuksia juuri sandaaleita pitäessä tai jos on menossa jonnekkin juhliin korkea kantaiset kengät jalassa, niissä esim. jalat väsyy herkemmin(minulla)... Mutta etsi mieleisesi! =)
Ilmoita
Autokoulussa ope sanoi aika hyvin kengistä, kun kerran valitin omieni epäsopivuutta autonajoon. Hän totesi, että kaikilla kengillä pitää tottua ajamaan, koska rattiin joutuu usein ilman että miettii, mitä jalkaansa on laittanut.

Mä olen ajanut ihan kaikilla kengilläni (löytyy matalaa korkkaria). Pahimmat ovat olleet sandaalit, joilla on ollut vähän hankala löytää tuntumaa polkimiin. Pitkillä matkoilla monet muuten mukavat kengät taas ovat alkaneet kiristää. Kokeilemalla löytyy parhaat, mutta kaikkeen on hyvä totutella, tässäkin asiassa.
Ilmoita
pitkällä ajomatkalla parhaat ovat jäykkäpohjaiset.
1 VASTAUS:
Pitkällä matkalla ovat villasukat parhaat. Pitkällä matkalla ei polkimia paljoa tarvitse painella, vakkari pitää nopeuden sopivana. Jalat eivät hikoa matkan aikana.

Nykyautoissa hallintalaitteet ovat niin keveiksi tehostettuja, ettei entisen kaltaisia tukevia jalkineita tarvita ajamiseen.
+Lisää kommentti
Pystyn ajamaan millä tahansa kengillä, usein piikkikorkoiset, joskus lenkkarit ja kesällä jopa varvassandaaleilla.
2 VASTAUSTA:
Mun mielestä korollisilla kengillä on parasta ajaa (kytkimen saa tuntumaan mainiosti jne.). Mutta kenkien (olivatpa ne millaiset hyvänsä muuten) pitää olla oikean kokoiset. Joskus yritin lähteä liikkeelle kaverin aivan liian isoilla kengillä, eikä siitä tullut mitään.
+Lisää kommentti
Converse tossut on hyvät autoilussa, ja myös hai-saappailla on hyvä ajaa.
Ilmoita
suurimmaksi osaksi avojaloin
Ilmoita
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=920#.U2hxzFdCPg4

Hyvässä ajokengässä ei ole korkeaa kantaa ja kengän kanta on takaa pyöristetty.
1 VASTAUS:
"Hyvässä ajokengässä ei ole korkeaa kantaa ja kengän kanta on takaa pyöristetty."
Hyvien ajokenkien tulisi olla jalkaa tukevat, ilmavat, kevyet ja päkiävahvisteella varustetut. esim.
http://store.tods.com/Tods/GB/categories/Shop-Woman/Spring-Summer/Shoes/Gommino-Driving-Shoes/Gommino-Driving-Shoes edustaa parhaimmistoa siviilikäyttöön, kunhan muistaa että ajokenkien paikka on autossa vaihtokenkinä.
+Lisää kommentti
Hai-saappaat on hyvät.
Ilmoita
Minulla on ollut autokoulussa jalassa Hai-saappaat. (Kiitti Marjo) Ne on hyvät polkimien painelussa , on hyvät ajokengät.
Ilmoita
Kapeahkot kengät ovat hyvät/parhaat, jos nääs on leveäpohjaiset kengät joissa pohja tulee reunan yli (vaelluskengät, lätyskät lenkkarit) voi kengän reuna ottaa ja tarrata kiinni jarrupolkimen reunaan = paniikkisekunti. Eli kapeahkot ja mielellään pyöreä/matalakantainen. Rallikuskit taitaa ajaa eräänlaisilla kannattomilla saapikkailla.
Ilmoita
Isäni alkoi opettamaan ajokorttia varten. Olen nuori tyttö, ja vähän jännitti,kun lähdettiin harjoittelemaan. Mitkä kengät laittaisin jalkaan? Olin kuullut kavereilta, että Hai-saappailla on hyvä ajaa. Laitoin Hait jalkaan, ja sitten harjoittelemaan. Kyllä
ne on polkimilla hyvät, ei luisu minnekkään suuntaan. On hyvät ajokengät.
Ilmoita
Kiitti vinkinstä. Laitoin autokouluun jalkaan ajoharjoitteluun Hai-saappaat. Niillä on hyvä ajaa.
Ilmoita
Minäkin olen nyt ajanut joitakin ajotunteja Hai-saappaat jalassa. Ne on hyvät polkimien painelussa , ja saa hyvän tuntuman autoon.
Ilmoita
Ei sillä ole mitään väliä mitkä kengät on jalassa, kunhan ne pysyy jalassa ja ei ole mitkään olemattoman ohuella pohjalla olevat tai ei kenkiä ollenkaan.
Ilmoita
Minä olen laittanut ajoharjoitteluun Tokmannin halpiskumpparit. Ne tosi hyvät, pehmeä pohja, pieni kanta, ja pysyvät hyvin polkimilla.
Ilmoita
Minä pidän autoilusta Hai-saappailla. Keväällä kun lähdetään reissuun , niin laitan ajokengiksi Hait. Niillä on hyvä ajaa , mukava tuntuma polkimilla.
Ilmoita
Kesäisin flip-flopit, muina aikoina bootsit.
Jos auton tielläpysyminen tai muu liikennöinnin hankaloituminen johtuu kengistä,
olet väärällä alalla.
Ilmoita
Minä en oikein osaa enää ajaa kengät jalassa. Säästä riippuen joko paljas jalka, urheilusukka tai villasukka. Kun viimeksi ostin auton, huomasin muutaman päivän päästä, että useimmat kenkäni eivät edes mahdu kunnolla sen polkimille, tuli koeajettua se sukkasiltaan.
Ilmoita
Minä olen pitänyt ajokenkinä Hai-saappaita. Niillä on hyvä painella polkimia , pysyvät niissä hyvin. Syyslomareissulle kun lähdetään , niin laitan jalkaan saappaat.
Ilmoita
Näin naisena minä pidän kumppareilla ajaa autoa. Kumisaapas pysyy hyvin polkimilla, ei lipsu minnekkään suuntaan.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hyvät ajokengät?

Onko siis väliä millasilla popoilla ajelee? Lenkkarit,vai? Kiitti!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta