OSAISIKO JOKU AUTTAA?

en jaksa enää

Sairastuin anoreksiaan n. 1,5 vuotta sitten. Painoni tippui 45 kilosta 33 kiloon (olen 172 cm pitkä) ja jouduin sairaalahoitoon. Sairaalassa paino nousi 41 kiloon kunnes pääsin kotiin tammikuussa. Sen jälkeen on ollut parempia ja huonompia aikoja, mutta olen kuitenkin saanut painoni nostettua takaisin siihen, mistä aloin laihduttamaan. Ongelma on siinä, että nyt olen kesän aikana saanut ihan hillittömiä ahmimiskohtauksia (n. 4000-5000 kcal päivässä) ja painoni vaan nousee. Pelkään että en pysty lopettamaan ja paino nousee aina vaan. Ahmimispäivien jälkeen olen sitten taas sortunut paastoamaan, koska pelkään niin kovasti painon nousua. Miten pääsisin eroon ahmimis-paastoamis -kierteestä? Onko joku kokenut saman? Mikä sinua on auttanut?

Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata! Ja en kaipaa asiattomia kommentteja!

6

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjä

      tuo mukaan olet alipainonen

    • Kokemusta on

      Ahmiminen on tosi tyypillistä paraneville anorektikoille.
      Nälkiintynyt keho huutaa ruokaa, kun sitä vihdoin saa. Kehon saadessa ravintoa, puutostilojen korjaannuttua, alkaa tilanne tasottuun.

      Kärsin itse puoli vuotta toipumisen aikana samasta, nykyisin enää tosi harvoin. Pärjäile:)

      • alkuperäinen..

        Puoli vuotta!! Apua, kestääkö tää niin kauan?! Kiitos vastauksesta:)


      • kokemusta on
        alkuperäinen.. kirjoitti:

        Puoli vuotta!! Apua, kestääkö tää niin kauan?! Kiitos vastauksesta:)

        Tietenkin riippuu ihmisestä, mutta pääasia ettet ota stressiä ko. asiasta, ettei muutu psyykkiseks riippuvuudeks niinkun joillekkin käy.

        Ps. sulla on kevyesti varaa syödä ittelles vaikka kymmenen kiloo lisää, oisit silti laiha.


    • 13+8

      kokeile iha vaa säännöllistä ruokarytmiä, se auttaa mua hillitsemään ahmimista :) tsemppii!

      • alkuperäinen..

        Se on vaan niin vaikeeta, kun pelkään, että kumminkin taas ahmin ja sitten helposti vähentää syömisiä aamulla tai jättää aterioita väliin... Mutta pitää yrittää. Ehkä se todella auttaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe