Meillä on sellainen 60-luvulla rakennettu kerrostalo, jossa keittiössä on liesikupu jossa rasvasuodatin ja sen takana ilmanvaihtoventtiili.
Rasvasuodattimen pystyy kyllä irrottamaan ja puhdistamaan mutta entäs sen takana oleva ilmanvaihtoventtiili, en saa sitä venttiiliä edes irti puhdistusta varten.
Huom. Kyseessä ei siis ole liesituuletin, vaan pelkkä sellainen lasikupu ja sitten sen takana lähempänä seinää oleva rasvasuodatin jonka takana ylhäällä näkyy ilmanvaihtoventtiili.
Siinäkin mielessä kiinnostaa tuo keittiön ilmanvaihtoventtiilin irrottaminen ja puhdistaminen että näkisin sinne ilmanvaihtoputkeen että missä kunnossa se on.
RASVASUODATIN JA ILMANVAIHTOVENTTIILI KEITTIÖSSÄ, puhdistus
4
490
Vastaukset
- vastauksia please
Hei, eiks kukaan osaa sanoa, saako sen ilmanvaihtoventtiilin edes irti puhdistusta varten.
- IV asentaja
Jos on muurattu hormi ja 60luvulla rakennettu talo. siinä varmaan on sellainen pyöreä pieno mutikka siinä venttiilin keskellä joka on vain ruuattu siihen venttiiliin kaskelle.Pyöritä sitä keskikohtaa vastapäivään,voi olla aika tiukka kun kierteet on töhnässä.Jos ei lähde niin sit koko venttiili irti ruuvimeisseli väliin ja väätele irti. Silikoonilla sitten takaisin kiinni.
- oxygenoli
Enpäs kyllä vääntele edes ruuvimeisselillä, ei mulla sitä paitsi ole halua rikkoa rakenteita vielä vähemmän mulla tietty olisi silikoonia kaiken korjaamiseen.
Keittiöremontti tehty 2007 ja ilmanvaihtoputken venttiili samaa mallia kuin muutkin huoneistossa eli irtikierrettävissä ja puhdistettavissa. Mutta tämä keittiön härveli ei lähde irti jotta vois puhdistaa sen ja kurkistettua missä kunnossa itse putki on sisältä.
Se keittiön putki on hellan päällä ja suoraan ylös suunnattu eli jos saan sen irti niin mitä sieltä lentää hellan päälle, vähän mietityttää.
Ilmanvaihtoventtiilin edessä oleva rasvasuodatin on kyllä helppo puhdistaa mutta onko siis tarkoitus puhdistaa samalla se venttiilikin kuten muissakin huoneissa olemme tehneet? - hallootahei
Siis pitääkö puhdistaa myös rasvasuodattimen takana oleva ilmanvaihtoventtiili?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395