Hei, pääsin kokeilemaan netin ihmeitä kunnolla kun täytin 10-vuotta. Aluksi pelasin miniclip pelejä, seuraavaksi Runescapea ja tästä seurasi alituinen pelaaminen. Netti ei yksistään pitänyt minua riippuvaisena, Runescape vain. Pelasin runescape monta tuntia putkeen, jopa päiviä... En ollut tietoinen että olen riippuvainen peliin. Pelissä kuoleminen aiheutti minulle suunnatonta raivostumista ja sen kohdistamista muihin perheenjäseniin. Käytimme tuolloin yhteistä konetta ja minua ärsytti päästää muut koneelle. Ostin oman tietokoneen parivuotta myöhemmin, ja aloin pelata koko ajan. Kerran pelasin 72 tuntia putkeen, kesälomat vietin kotona pelaamassa Runescapea, kavereitten kanssa olin silloin tällöin. Kun pääsin yläasteelle, kävin vielä 7.lk pääsääntöisen hyvin läpi, 8lk aloitettuani koulun käynti kärsi, koska Runescapen pelaaminen oli tärkeämpää kuin koulunkäynti. Pääsin 9lk. Jonka jälkeen en käynyt enään koulussa, ongelmat alkoivat kasaantua, opettajat ja vanhemmat huolissaan. Sanoin että ensivuonna suoritan 9.lk läpi, eli jäin luokalle. Menin yhdeksi päiväksi kouluun jonka jälkeen minua ei näkynyt siellä enään 2-viikkoon. Jouduin nuorisokotiin suorittamaan 9lk. Minua ahdisti, ketutti, ja tunnuin petetyltä. Nuorisokodissa oli tietokone ja internet, mutta minun ei tehnyt mieli pelata mitään koska sillä oli käyttörajoitus 1h. Olin nuorisokodissa suosituin henkilö, minulla meni siellä hyvin ja pääsin eroon ''Runescape riippuvuudestani''. Kun suoritin 9.lk läpi, pääsin takaisin kotiin. Käytin enemmän aikaa kavereitten kanssa. Kun tuli talvi, olin enemmän sisällä taas, ja aloin käyttämään tietokonetta useammin ja yhä useammin. Minusta tuli nettiriippuvainen, aloin katsomaan sarjoja, youtube videoita, kuvakkeita, gallerioita käyttämään. Joka päivä tätä samaa rutiinia, pääsin kyllä pihallekkin ja olin vielä sosiaalinen ihminen. Kun täytin 18-vuotta, aloin olla vain koneella. Olin linnottautunut sohvaan, ja tietokone vieressä. Elämäni rajoittui sohvaan, keittiöön, vessaan. Olin niin kauan koneella kuin jaksoin olla vain hereillä, ja sit nukuin sohvalla. Ensimmäiseksi herätessäni takaisin koneelle, ja tätä jatkui yli vuosi. En lihonnut, mutta olin todella huonossa kunnossa. Olin täyttänyt 19, ja armeijaan meno lähestyi. Parikuukautta vielä olin sohvassa vankina, kun oli pakko mennä sinne armeijaan. Kunto oli kovilla p-kauden ajan
Nettiriippuvuus ja siitä eroon pääseminen.
Eroonriippuvuudesta
0
228
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2221225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031223Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79821
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808