Totuus planeettojen asennoissa?

MONIKASVOINEN TOTUUS

Olen menettänyt yhteyden ihmiseen, jonka koin läheiseksi. Vain siitä syystä, että olen luonteeltani utelias kuulemaan kaikenlaisia selityksiä olemassaolostamme ja sen tällä hetkellä näkyvistä muodoista - mutta en ostamaan niitä tuosta vaan.

Tiemme ristesivät täytin sattumalta. Jotain yhteisyyden tuntoa oli molemmin puolin. Kävimmekin keskusteluja tuntitolkulla, jopa 12 tuntia - vain kesäyön, kahden viinipullon ja muutaman tupakan ja monen kahvipannullisen vauhdittamana.

Minulle ne olivat ainutlaatuisia kokemuksia, mutta silti jäi tunne että "selitä sinä vaan, planeetat sen kaikki määrävät".

Minun maallinen näkemykseni lapsen syntymä- ja kasvuolosuhteista eivät saaneet kovin suurta vastakaikua. Koska kaikki oli "tähdissä".

Minua surettaa ihan helvetisti, että koen hedelmällisen ihmissuhteen päätyneen siihen, että minä en uskonut tarpeeksi taivaan ilmiöihin - eikä hän ollut valmis antamaan tuumaakaan periksi.

Ja silti, koko ajan näin, että tietyt ratkaisut, joita hän esim. miessuhteissaaan teki tuttavuutemme aikana pelkästään astrologisten laskelmisensa perusteella, menivät täysin männikköön.

En voinut ymmärtää. Mutta varovaista kritiikkiäni ei otettu vastaan.

Selittäkää mulle tämä. Sillä tavalla, että onko astrologiaan uskominen jotain sellaista, että johon uskovaan ei voi säilyä yhteys, ellei käännyt samaan uskoon. Vaikka kuinka omaan vajavaiseen ajatteluuun mahtuisi sellaisenkin kuvio, että voihan se noinkin olla. Mutta jos ei pysty pitämään sitä AINOANA OIKEANA.

Haluan ymmärtää.
Ja mahdollisesti löytää tien takaisin sen ihmisen luo, jonka kanssa olen kokenut monet elämäni parhaat hetket.

Tai senkin olen valmis ymmärtämään, että tie on mahdoton niin enää haikaile sen perään.

6

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djfui

      kannattaa vielä yrittää sen ihmisen itsensä kanssa selvittää asioita, jos sinusta tuntuu että jaksat sellaista. Eivät astorologiaa harrastavatkaan ole samasta muotista joten ulkopuolisen on mahdotonta valaista tilannetta tuon ystäväsi näkökulmasta.

      Vaikka astrologiaan uskoo, niin kannattaneeko omia käsityksiä aiheesta ja omaksumaansa tulkintamallia aina ja kaikessa pitää viimeisenä sanana. Sama juttu kuin minkä tahansa sokean uskon kanssa.
      Astrologia on hyvä apuväline, mutta huono elämän pääsisältönä.

    • katinka2013.

      Sanoisin tuohon, että kuulostaa tutulta...

      Itse harrastan jonkunverran, mutta en pidä astrologiaa minään uskontona.
      Ehkä ystäväsi oli vain innoissaan siitä, että saisi sinut ymmärtämään ns luonnon lakeihin kuuluvia ilmiöitä, ja sen että ne toimivat oikeasti.

      Jos taas toisen asenne on: Se on täyttä hömppää! tai muuta vastaavaa, siinä kevyesti tavallaan kyseenalaistetaan toisen näkemykset ja kokemukset, elämänkatsomus...

    • Elveeii

      "Selittäkää mulle tämä. Sillä tavalla, että onko astrologiaan uskominen jotain sellaista, että johon uskovaan ei voi säilyä yhteys, ellei käännyt samaan uskoon. Vaikka kuinka omaan vajavaiseen ajatteluuun mahtuisi sellaisenkin kuvio, että voihan se noinkin olla. Mutta jos ei pysty pitämään sitä AINOANA OIKEANA.
      "

      Saat parhaiten vastauksen, kun vaihdat sanan "astrologia" tilalle esim sanan putkiasennus.

    • katinka......

      Rautalangastahan se on usein väännettävä :)
      Se ettei astrologia ole uskonto!

      Paremminkin sen voisi kuvata luonnon lakeihin kuuluvaksi.

      Onhan tunnettua esim kuun kierron ja vaiheiden merkitys vuorovesi-ilmiössä, kuin myös ihmisen tunteissa ja mielialoissa.

      Pelkkä ei ein hokeminen tuskin riittää perusteeksi kumoamaan vuosituhansia vanhaa tutkimustyötä.

      Toisaalta, jos ei vaan ole siitä edes kiinnostunut, ei pidä pakottaa.

      Asiaan vähänkin perehtyneillä on kuitenkin aihe niin kiinnostava, että vähän turhautuu,
      jos ei siitä uskalla edes mainita mitään, pelätessään toisen turhautuvan.

      Ei helppoo =)

      • H4H

        "Onhan tunnettua esim kuun kierron ja vaiheiden merkitys vuorovesi-ilmiössä, kuin myös ihmisen tunteissa ja mielialoissa."

        No, silloin astroajien on turha tuijottaa planeettoja sillä kuun vaikutus kuitenkin ajaa ohi niistä? Ehkä astrologiasta pitäisi pudottaa -logia pois sitten...

        "Pelkkä ei ein hokeminen tuskin riittää perusteeksi kumoamaan vuosituhansia vanhaa tutkimustyötä."

        Ai, mitä niistä loistavista tutkimustuloksista? Sitä, että taivaankappaleet ovat jumalolentoja, joiden liikkeestä näkee mennyttä ja tulevaa?


    • katinka....

      Tarkemmin sanoen ihmiset voivat tosiaan olla "eri aaltopituuksilla"
      siinä ei mitään pahaa...
      niin vaan joskus on.

      Pitää ehkä löytää asioita tilalle, jotka kiinnostavat molempia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1583
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      69
      1263
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1208
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      998
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      872
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe