SENIORIPUOLUE RY.

anja koivistoinen

Torstaina 25.7.2013 oli seniorien vuosikokous. Teimme tärkeän ja rohkean päätöksen irtaantua Itsenäisyyspuolueen jäsentönjärjestönä toimimisesta ja pyrkiä keräämään ne tarvittavat 5000 kannattajakortti, jotka tarvitaan puoluerekisteriin palaamiseen.

Vuosi Itsenäisyyspuolueessa näytti sen, että kahden puolueen/yhdistyksen yhteistoiminta ei vaan toimi. Olisi tarvittu useita vuosia sopeutua ja vanhusten asiat olisivat jääneet unholaan. Tätä emme haluneet vaan erkaannumme ja pienituloisten, työttömien, yksinhuoltajien ja ikäihmisten/vanhusten hyvinvointi on ykkösasiamme.

Suomi lähti alamäkeen Koiviston kaudesta alkaen ja Lipposen/Viinasen hallituksen aikaan eläkeläisiä kohdeltiin tosi kovalla kädellä, leikkauksia leikkausten perään ja niinpä alkoi modostua rikkaiden eläkläisten ja käyhien eläkeläisten välille kuilu.

Tervetuloa kaikki asioita kiinnostuneet mukaan. Yritetään yhdessä saada tämä nykyinen meno kuriin.

Suomen Senioripuolue ry.

22

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valppaanavieläkin.

      Tärkeä sanoma vai itsestäänselvyys

      Yhteiskuntasuunnittelun emeritusprofessori Kaj Nyman oli sitä mieltä (HS 2.7.), että Pekka Himasen Sinisessä kirjassa on tärkeä sanoma. Väestön ikääntyy niin, että vuoteen 2030 mennessä yhtä vanhusta kohti on enää kaksi työikäisiä. Tässä tohtori Pekka Himasella on väärät tiedot.

      http://kaikontturi.blogspot.fi/search?updated-max=2013-07-12T18:27:00 03:00&max-results=1&start=1&by-date=false

      Täällä todella tärkeää tietoa,väärän väestökehityslaskelman
      perusteella tehdään vääriä päätöksiä ja ne koskevat erityisesti
      eläkeikäisiä ja muita pienituloisia.

      Lukekaa ja laskekaa, kommentoikaa,kumpi laskelma on lähempänä
      oikeaa,minä en osaa sitä päätellä,siksi olisi mukava kuulla
      toistenkin mielipiteitä.

      Tästä asiasta pitäisi vaatia selvitystä hallitukselta,Himasen
      kalliit ennustukset ovat vääriä,sanoo Kontturi.

      Toivotan onnea seniorelle,teitä tarvitaan.

      • anja koivistoinen

        Kiitos viestistä! "valppaanavieläkin"

        Onnea tarvitaan ja me kourallinen aktiiveja tarvitaan Teitä eläkeläiset, nuoret ja iäkkäät, tarvitsemme ja haluamme mukaan kaikki pienituloiset niin lapsiperheet kuin yksin asuvat, vammaiset ja sairas-/työkyvyttömyyseläkkeellä olevat.

        Politiikkaan haluaville eläkeläisten ja pienituloisten asioista kiinnostuneille johtohenkilöille tilaisuus "äänitorveksi". Kaikkia teitä tarvitaan.

        Syvennyn tuohon väestölaskelmaan ja kommentoin sitten. Laitetaampa selvityspyyntö eduskuntaan mahdollisimman monelle ja mahdollisimman monta. [email protected]

        Tulkaa mukaan, tarvitsemme kaikki liikenevä voimavara myös tulevien eläkeläisten hyväksi.


    • ritva_puolakka

      Onnea senioreille nimienkeruuseen! Laitan tähän yhden tärkeän asian, jota kannattaisi senioreidenkin ajaa. Se on yhden luukun systeemi.

      Kelan etuuksia on noin 60 eli melkomoinen viidakko. Sen lisäksi on toimeentulotuki. Jos valtio ja kunnat haluaisivat, voisi toimeentulotukikin olla Kelan hoidettavana.

      Tällöin yhdellä napin painalluksella näkisi, paljonko elinkustannuksista jää uupumaan. Laskutapana voisi olla toimeentulolaskuri. Laitan tähän Oulun kaupungin voimassa olevan laskurin. http://www.oulunkaupunki.fi/tulotuki/

      Kelalla asioidessa otettaisiin ensin kaikki muut etuudet huomioon ja jos vajetta jää, se näkyy heti. Tästä olisi hyötynä se, että vähävaraista ei hyppyytettäisi monella luukulla, paperinpyöritys vähenisi ja sosiaalitoimesta vapautuisi henkilöstöä muuhun tärkeään työhön, kuten lastensuojeluun ja vanhustenhuoltoon.

      • anja koivistoinen

        Kiitos Ritva!

        Tämä tulee asialistalle, päivitämme ohjelmaamme nykytilanteeseen sopivammaksi.


    • meyhdessätoimien

      Hei Anja, minä kun en tiedä mitään noista kannatuskorteista,
      ja voi meitä olla muitakin tietämättömiä, niin valistatko vähän,
      kuulun IPU;un ja aion kuulua jatkossakin,joten voinko siitä huolimatta
      laittaa nimeni kannatuskorttiin,sitoudunko johonkin jos osallistun,
      ellen niin olen mukana, nyt kun kerran olette päätöksen tehneet.

      Laitan sinulle s,postia kunhan saan vain tietää tämän, en halua
      sitoutua mihinkään, siksi tätä nyt kyselen,saan varmaan sitten
      muutaman nimenkin,lisänä rikka rokassa.

      Löydän kyllä s,postisi ja pyydän sitten noita kortteja.

      • anja koivistoinen

        "meyhdessäoimien"

        Näin, tämä on sitä yhteistyötä. Kiitos!

        Korttiin tulee.
        - sukunimi ja etunimet
        - syntymäaika ja paikka
        - arvo,ammatti tai toimi
        Kannatan alle merkittyä yhdistystä ja vakuuta, että olen vaalioikeutettu kansanedustajain vaaleissa.
        Suomen Senioripuolue ry.
        - päiväys (paikka ja aika)
        - kannattajan allekirjoitus

        Samat asiat kuin kansalaisaloitteessakin. Koko on postikorttikoko.
        Tässä ei sitouduta tulevaan puolueeseen, vaan kannatetaan asia, jota yhdistys ajaa. Ja voi olla toisen puolueen jäsen, se ei haittaa, eikä tule mihinkään näkymään. Emme tee niitä mitään luetteloa, sitä varten on liittymisilmoitus, jäsenmaksu.


    • Eukko ja kissa

      Milloin korttien keräys alkaa? Lupaan saada kokoon ainakin 50 korttia. Olen jo kysynyt ystäviltäni ja tutuiltani alustavasti nimiä ja kaikki ovat sanoneet, että varmasti täyttävät kortin. Iäkkäiden oikeuksia kun on kunniallista puolustaa.

      Tuosta itsenäisyyspuolueesta vielä. Voi olla, että he haluavat vuorostaan liittyä senioripuolueeseen seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. En usko, että he nykyporukalla saavat millään 5 000 kannattajakorttia kerättyä. Ympäri mennään ja yhteen tullaan.

      • anja koivistoinen

        Eukko ja kissa
        Hienoa!

        Aloitamme heti elokuun alussa 1.8.2013. Vuosi aikaa kerätä.

        Mukava kuulla, että meille löytyy apujoukkoja. Arvostan sitä kovin. Arvostan myös korkealle sodat käyneitä vanhuksia, en halua, että heitä mollataan, eikä vanhuutta yleensäkkään.

        Lähetän mielelläni kannattajakorteja.


      • anja koivistoinen
        anja koivistoinen kirjoitti:

        Eukko ja kissa
        Hienoa!

        Aloitamme heti elokuun alussa 1.8.2013. Vuosi aikaa kerätä.

        Mukava kuulla, että meille löytyy apujoukkoja. Arvostan sitä kovin. Arvostan myös korkealle sodat käyneitä vanhuksia, en halua, että heitä mollataan, eikä vanhuutta yleensäkkään.

        Lähetän mielelläni kannattajakorteja.

        Ruotsinkielinen - suomenkielinen - meille kaikille on äidinkieli RAKAS.
        Tehkäämme sopimus, että kumpikin kunnioittaa toisen äidinkieltä.
        Loanheitosta ja nimittelystä saamme vaan pahanmielen kumpikin puoli.

        Ruotsalainen on ruotsalainen ja suomalainen on suomalainen vaikka voissa paistaisi.

        Maamme kaksikielisyys ja siihen liittyvä pakko-opiskelu perskouluissa, lukiossa ja yliopistossa on historiallinen jäänne yli 600 vuotta kestäneen sortovallan ajalta.
        Vielä pieni väestön osa 5% haluaan tämän sorron jatkuvan.
        Ei kai suomalaiset, jotka asuvat Ruotsissa vaadi Suomen kielen pakko-opiskelua valtavaestöltä?

        Toivonkin, että kaksikieliset kirjoittavat tällä palstalla molemmilla kieleillä mielipiteensä, se lienee kohtuullista ja korrektia toisiamme kohtaan.


      • fria språkval
        anja koivistoinen kirjoitti:

        Ruotsinkielinen - suomenkielinen - meille kaikille on äidinkieli RAKAS.
        Tehkäämme sopimus, että kumpikin kunnioittaa toisen äidinkieltä.
        Loanheitosta ja nimittelystä saamme vaan pahanmielen kumpikin puoli.

        Ruotsalainen on ruotsalainen ja suomalainen on suomalainen vaikka voissa paistaisi.

        Maamme kaksikielisyys ja siihen liittyvä pakko-opiskelu perskouluissa, lukiossa ja yliopistossa on historiallinen jäänne yli 600 vuotta kestäneen sortovallan ajalta.
        Vielä pieni väestön osa 5% haluaan tämän sorron jatkuvan.
        Ei kai suomalaiset, jotka asuvat Ruotsissa vaadi Suomen kielen pakko-opiskelua valtavaestöltä?

        Toivonkin, että kaksikieliset kirjoittavat tällä palstalla molemmilla kieleillä mielipiteensä, se lienee kohtuullista ja korrektia toisiamme kohtaan.

        Inte är det en vanlig svenskspråkig människas fel att det finns både pakkoruotsi och pakkosuomi.Det är våra politiker som har gjort beslut vilka ämnen det bör finnas på läseordningen.Man kan inte ens enbart skylla på SFP,de har endast 9 representaner en från Åland,där finns 190 ledmöter från andra partier som kunde slopa pakkospråken om viljan fanns......Det är alltid majoriteten som bestämmer.


      • Suomalaisena aina
        fria språkval kirjoitti:

        Inte är det en vanlig svenskspråkig människas fel att det finns både pakkoruotsi och pakkosuomi.Det är våra politiker som har gjort beslut vilka ämnen det bör finnas på läseordningen.Man kan inte ens enbart skylla på SFP,de har endast 9 representaner en från Åland,där finns 190 ledmöter från andra partier som kunde slopa pakkospråken om viljan fanns......Det är alltid majoriteten som bestämmer.

        On valitettavaa sekin, että Suomessa on rahoituksilla ja lahjonnalla
        saatu valtaa päättää esimerkiksi kielipolitiikassa. Rikkaat ruotsinkielisten
        veronkiertosäätiöt ovat mukana korruptiossa ja sen me näemme pienen
        4% RKP:n pysymisenä hallituksessa ja peräti kahdella ministerillään.
        Kansalaisilla ei näytä olevan paljonkaan valtaa vaikuttaa tuohon seläntakana
        toimintaan sillä rahoitukset on hoidettu salaisesti eikä kansa saa mitään
        tietoa koska media on myös lahjottu pitämään asiat piilossa.
        Pitäisin ihan soveliaana että tällä palstalla keskustellaan maamme pääkielellä
        Suomella ja annetaan vieraanmaankielisten pitää omat palstansa.


    • monäuskon,,

      Sini, olen todella pettynyt lausuntoosi, luulin että erosta huolimatta
      voisimme tehdä yhteistyötä.
      Tuo sinun lausuntosi IPU;sta osoittaa sinun toivovan ettei IPU
      menestyisi,vaan liittyisi senioreihin, et taida juuri suomen etua
      ajatella,onko tuo jotain kostonhalua, en voi käsittää.

      Olen IPU;lainen ja olin valmis noita kortteja keräämään, mutta
      antaa sitten olla jos kerran näin ajatellaan.
      Itse toivon senioreille menestystä,mutta ilman eroa EU;sta
      emme juuri mihinkään voi vaikuttaa,et taida sitä oikein uskoa.

      • anja koivistoinen

        "monäuskon,,"

        Hei, nyt en ymmärrä? Sini?! Minä olen kyllä sitä mieltä, että erosta huolimatta voisimme tehdä yhteistyötä. Minulla on vielä Ipun mainoksia, jotka aion jakaa. Hyvällä asialla olemme molemmat puolueet, ei ero sitä miksikään muuta. Mutta, jos työskentely tavoissa on niin paljon eroa, että tulee lunta tupaan niin erotaan, mutta tehdään yhteistyötä. Ehkä se on selkeämpää. Minä todella toivon, että Ipu saa jäseniä taaksee ja eron EU-ikeetä, sitä kannatamme myös Senioreissa. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä ja minä kerroin nyt omani.

        Lähes puolitoista vuotta sisäistin EU-kiemuroita ja melkein unohdin Seniorit. Olen kiitollinen kokemuksistani ja arvostan Antti Pesosta korkealle, eikä meillä mielestäni ollut ongelmia.
        Jokaisen mielipiteeseen ei voi takertua, muuten ei voi tehdä mitään. Kaikkia ei voi miellyttää.


      • ritva_puolakka

        Ehdottomasti tehdään yhteistyötä yli puoluerajojen. Ei kannata tästä tehdä isompaa juttua. IPU jatkaa EU:n vastaista taistelua ja Seniorit omaansa vähäosaisten puolesta.

        Jos kävisi niin huonosti, ettei IPU saisi yhtään kansanedustajaa, niin silloin meillä olisi Senioripuolue valmiina ja voisimme jatkaa toimintaa heidän kauttaan.

        Nyt on kertakaikkiaan oltava avoin kaikelle mahdolliselle yhteistyölle, jotta päästään yhteisiin tavoitteisiin.


      • anja koivistoinen
        ritva_puolakka kirjoitti:

        Ehdottomasti tehdään yhteistyötä yli puoluerajojen. Ei kannata tästä tehdä isompaa juttua. IPU jatkaa EU:n vastaista taistelua ja Seniorit omaansa vähäosaisten puolesta.

        Jos kävisi niin huonosti, ettei IPU saisi yhtään kansanedustajaa, niin silloin meillä olisi Senioripuolue valmiina ja voisimme jatkaa toimintaa heidän kauttaan.

        Nyt on kertakaikkiaan oltava avoin kaikelle mahdolliselle yhteistyölle, jotta päästään yhteisiin tavoitteisiin.

        Hienoa, Seniorit pääsivät valtakunnan uutisiin. TV-1 TV-2 ja radio kertoivat seniorien pyrkivän puolueeksi. Kerätään kannattajakortteja puolueeksi rekisteröitymistä varten. Eläkeläiset - pienituloiset ym. allekirjoittamaan ja vaikuttamaan.


      • anja koivistoinen
        anja koivistoinen kirjoitti:

        Hienoa, Seniorit pääsivät valtakunnan uutisiin. TV-1 TV-2 ja radio kertoivat seniorien pyrkivän puolueeksi. Kerätään kannattajakortteja puolueeksi rekisteröitymistä varten. Eläkeläiset - pienituloiset ym. allekirjoittamaan ja vaikuttamaan.

        Hinnat senkun nousevat - eläkeläiset senkun köyhtyvät!

        Pitkä ikä johtaa nykyisten eläkelakisäännösten puitteissa vääjäämättä köyhyyteen.
        Tästä johtuen meidän eläkeläisten ja lähivuosina eläkkeelle jäävien ryhdyttävä puolustamaan oikeuksiamme lähes 1.5 miljoonaisella massavoimallamme. Vanhat työaikaiset valtapuolueemme eivät näytä meistä välittävän. On siis syytä nousta parrikaadeille oman puolueen saamiseksi, joka puolustaa puolustaa eläkeläisten ja muiden pienituloisten asemaa tässä rahavallan maailmassa.

        Terveen järjen käyttö ei ole meiltä eläkeläisiltäkään kielletty - vai onko?


    • Sini H.

      Onneksi tulin tänne lueskelemaan. Nimeni mainittiin monäuskon,, -viestissä
      Ihmettelen suuresti, sillä en ole Ipua vastaan en sitten mitenkään! Olen itse henkilökohtaisesti täysin eu -vastainen! Se mistä olen kirjoittanut on ettei jokaisessa Pesosenkaan kirjoituksessa "pitäisi" mainita sanaa EU, SILLÄ niin moni on minulle sanonut ettei jaksa lukea koko juttua, kun sanoma on AINA SAMA: eu sitä, eu tätä. Vaikka tämä on totuus, tekstejä ei lueta ja se huolestuttaa.

      Senioreiden irtautumiseen on johtaneet asiat, joissa minulla ei ole osaa ei arpaa, mutta tottakai pysyn alkuperäisessä joukossani. Siihen aikoinaan sitouduin ja en lopeta puhumasta eläkkeensaajien (myös työkyvyttömien) ja vanhusten asioista. Ne ovat itselläni totta osa ja muut liiankin lähellä jo.

      Toivon sydämestäni että yhteistyötä tehdään ja molempien parhaaksi. Minun eu -kantaani tuon esille aina kun keskustelen eri ihmisten kanssa "jos" sen toinen sallii.

      Toivon myös että kirjoittaja hieman täydentäisi pettymystään, mistä lauseesta tms. loukkasin? Sitä en halua, en kenellekään. En tunne Ipulaisista kuin hyvin harvan henkilökohtaisesti, joten en edes voi arvostella ketään.

      • ritva_puolakka

        Hei Sini H.! Itsekin vähän ihmettelin tuota kommenttia, mutta ajattelin että oliko jostakin väärinkäsityksestä kysymys.

        Kyllä minullekin on tullut selville, että olet senioreiden puolella, muttet mitenkään ipulaisia vastaan.

        Yhteistyötä tehdään tietenkin. Olen luvannut kerätä kannattajakortteja myös täällä Oulun päässä. Ei se ole IPU:lta mitenkään pois, vaan osoitus siitä, että Senioripuoluetta tarvitaan mukaan yhteiskuntamme parantamistalkoisiin.


    • joten,onnea teille

      Tuosta itsenäisyyspuolueesta vielä. Voi olla, että he haluavat vuorostaan liittyä senioripuolueeseen seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. En usko, että he nykyporukalla saavat millään 5 000 kannattajakorttia kerättyä. Ympäri mennään ja yhteen tullaan."

      Tämä lauseesi kuulosti minusta sinun toiveeltasi ja koin sen
      loukkaavana IPU;a kohtaan, minä uskon ja toivon, että me molemmat saamme edes muutaman edustajan eduskuntaan niin ettei puolueen
      toiminta ole vain kannatuskorttien keräämistä,sellainen on ajaoloon
      masentavaa.
      Ehkä ymmärsin väärin ja reagoin turhan nopeasti,toimitaan siis yhdessä ja yritetään välttää näitä väärinkäsityksiä.

      Kannatuskortit osaltani jää keräämättä, olen noilta harvoilta
      tuttaviltani kysellyt mutta he kuuluvat jo muiden puolueiden
      eläkeläisyhdistyksiin eivätkä halua tähän osallistua.

      "

      • anja koivistoinen

        " On naiivia uskoa nykyisten kansanedustajiemme lupauksiin ja suoranaisiin valheisiin sekä omien työaikaisten puolueiden ja niiden eläkeläisjärjestöjen ylläpitämiin harhakuviin. On suorastaan järjetöntä jättää käyttämättä eläkeläisten 1.5 miljoonainen massavoima, kun on kyseessä meidän eläkeläisten yhteisten etujen ajamisesta."

        hallintotieteiden tohtori
        Esko A Repo


      • 761054kl
        anja koivistoinen kirjoitti:

        " On naiivia uskoa nykyisten kansanedustajiemme lupauksiin ja suoranaisiin valheisiin sekä omien työaikaisten puolueiden ja niiden eläkeläisjärjestöjen ylläpitämiin harhakuviin. On suorastaan järjetöntä jättää käyttämättä eläkeläisten 1.5 miljoonainen massavoima, kun on kyseessä meidän eläkeläisten yhteisten etujen ajamisesta."

        hallintotieteiden tohtori
        Esko A Repo

        ylös


      • .................
        761054kl kirjoitti:

        ylös

        .......................


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe