Olen vuokraamassa kaupunkiyksiötäni lähiaikoina ja ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt kysynkin teiltä muilta vuokranantajilta että vuokraattekko te mielummin opiskelijalle vai työttömälle? Ja kumpi tahansa, miksi? Itsekkin kokeneena sekä opiskelijan että työttömän elämän tiedän että työttömän etuudet ovat paljon suuremmat kuin opiskelija. Opiskelijan opintotuki ja asumislisä ovat parhaillaan n. 300 euroa vähemmän kuin työttömän työttömyysetuudet ja asumistuki jos olen laskeskellut oikein. Eli toisin sanoen vuokrat olisi varmempi saada työttömältä kuin opiskelijalta!? Kertokaa omakohtaisia kokemuksia ja vinkkejä tähän. Opiskelija vai työtön?!
vuokraanko opiskelijalle vai työttömälle?
vuokraaja-noviisi
2
241
Vastaukset
- Kokenut konkari
Ensin tarkastat luottotiedot. Jos kummallakin kunnossa niin sitten se on aika makuasia kummalle. Itse vuokraan mielummin vanhemmalle työttömälle kuin nuorelle opiskelijalle. Nuorisolla paha tapa metelöidä hiljaisuuden aikaan, siitä tulee valituksia ja varoituksia, ei hyvä. Selvästi vanhemmalla työttömällä bailuvaihde on jo taakse jäänytta elämää.
Luottotiedot on kaikkein tärkein asia. Jos ne on persiillään ei pidä mitään selityksiä uskoa, hakekoon asuntoa muualta. - Kokemusta on
Eläkeläiset ovat tunnollisimpia vuokranmaksajia eivätkä hajoita paikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784