Miksi kaunis nainen eroaa ja ruman liitto kestää !

ero2

Sehän on päivänselvä juttu. Kaunis nainen on tottunut, varsinkin miesten, huomioon. Nyt kun sitä ei avioliitossa enää ylenmäärin olekaan, lähdetään helposti testaamaan vieläkö on "markkina-arvoa ". Nämä testireissut eivät sitten välttämättä
päätykään siihen mitä oli lähtiessä aiottu. Kysyntää kun edelleen on muutaman lapsen ja avioliittovuoden jälkeen on ja alkoholi tekee tepposet. Ns. ruman naisen ei tarvitse testailla mitään, koska markkina-arvoa ei koskaan ole olutkaan. Ja he ovat yleensäkin kauniimpia kanssasisariaan tasapainoisempia, jalat maassa tyyppejä, huolehtien miehestä ja lapsista.

19

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ossiposssi

      Koen että olen nätti ja söpö pienestä pyöreydestä huolimatta. Mikäs siinä sit vikana että mies voi kuukauden päivät esittää toista ja sitten tuleekin sen oikea luonne esille? Edes miehen kaverit eivät tunnista miestä sen käytöksen takia. Ja en nyt tarkoita sellaista et halailu vähenisi tai muuta vastaavaa, ymmärrätte varmaan. Pariin tällaiseen olen törmännyt. Ja valehtelu kerta toisensa jälkeen tuntuu oöevan elinehto. Vaikka sanoisin että ai näin siinä kävi, ni viimisiin asti jankuttaa kuinka olen vainoharhainen ja kuvittelen asioita kunnes lopettaa ja myöntää valehdelleensa minulle. Että kertokaa nyt miehet mistä tollanen tulee?

    • Hormonit sekaisin.
    • kolikon toinen puoli

      Hmmmm. Tiedän yhden tapauksen jossa nainen oli ollut lihava ja kovasti vauvakuumeinen, kotoisin pieneltä kylältä jossa ei juuri kosijoita, ja tytön kaveritkin hankkivat kovaa vauhtia lapsia. Hän lähti opiskelemaan isompaan kaupunkiin ja meni kapakkiin, otti ensimmäisen vastaantulijan -rillipäisen hoikan kaverin. He alkoivat seurustella ja heillä oli yhteinen unelma -perhe. He alkoivat yrittää heti lasta, mutta lasta ei kuulunut. Lapsettomuuslääkäri käski tytön laihduttaa ja määräsi lääkkeet ja jotain hormoneja. Tyttö laihtui ja tuli raskaaksi, mutta huomasi laihduttuaan, että "ei hitto, tässähhän olisi saanut komeammankin miehen". Noh; tekivät toisen lapsen - sillähän yritetään yleensä saada suhteeseen sisältöä ja pelastusta, kun eka lapsi ei riitä, ja niin lapsi sai alkunsa taas kovien yritysten jälkeen. Suhdetta oli takana 5 vuotta ja oli kaksi lasta -perhekuöissit- mutta kun suhde rakentui vain perheunelmalle. Tyttö oli kaunistunut viiden vuoden aikana paljon, mutta ei ollut mikään ruusu, mutta sen verran kaunis että kelpasi makuupatjaksi ja juttukaveriksi. Hänhän alkoi pettää. Hankki bush-upit ja vähän meikkejä, ja netistä miesseuraa kapakkiin ja kapakki-illan jälkeen autopanoja pitkin lääniä. Tai itseasiassa oliko ne edes autopanoja vai jotain sormijuttuja ja runkkausta, koska tyttö oli epävarma, mutta kuitenkin omat kokeiluhalut meni perheen edelle. En tiedä ovatko eronneet! -Kannattaisi erota...tai lopettaa pettäminen..

      Niin, että kyllä ne rumat ja "tavikset" pettää eniten. kauniit eivät, koska heillä on itsetunto kunnossa ja markkina-arvoa ei tarvitse testata.

      • nätti yh

        Tossahan nyt oli yhden tyttöparan tarina. Olen nähnyt kauniiden, komeiden ja rumien pettävän. Mitä ihmeen merkitystä siinä on ulkonäöllä. Joillain tosi kauniillakin on aivan surkea itsetunto.

        Itse en halua pettää koska mieheni on aivan ihana minulle. Rakastan häntä syvästi. Hän kohtelee minua ja lastani tosi hyvin vaikka ei ole lapseni isä. Hän on timantti joten en missään tilanteessa pettäisi vaikka kuinka komea mies olisi kimpussa. Ja omanikin on kyllä upea myös ulkoisesti.


      • Hah hoh hahaaa
        nätti yh kirjoitti:

        Tossahan nyt oli yhden tyttöparan tarina. Olen nähnyt kauniiden, komeiden ja rumien pettävän. Mitä ihmeen merkitystä siinä on ulkonäöllä. Joillain tosi kauniillakin on aivan surkea itsetunto.

        Itse en halua pettää koska mieheni on aivan ihana minulle. Rakastan häntä syvästi. Hän kohtelee minua ja lastani tosi hyvin vaikka ei ole lapseni isä. Hän on timantti joten en missään tilanteessa pettäisi vaikka kuinka komea mies olisi kimpussa. Ja omanikin on kyllä upea myös ulkoisesti.

        Sanoo nimimerkillä yh? Otappa ne vaaleanpunaisen lasit pois päästäsi.
        Kuanko sinulla "kauniilla" on ollut tämä ihana "mies"?


      • kaunis yh
        Hah hoh hahaaa kirjoitti:

        Sanoo nimimerkillä yh? Otappa ne vaaleanpunaisen lasit pois päästäsi.
        Kuanko sinulla "kauniilla" on ollut tämä ihana "mies"?

        Jaa ollut kaksi vuotta ja ollaan naimisissa. Saan kyllä ihan vierailtakin kuulla usein olevani kaunis esim kauppareissulla, että mitäs niin ihmeellistä siinä nyt on???


      • Muahaahaaa
        kaunis yh kirjoitti:

        Jaa ollut kaksi vuotta ja ollaan naimisissa. Saan kyllä ihan vierailtakin kuulla usein olevani kaunis esim kauppareissulla, että mitäs niin ihmeellistä siinä nyt on???

        No onhan se nyt aika erikoista, jos vasta kaksi vuotta oltu yhdessä ja naimisissa. Ja jos sua joku vanha äijä sanoo kaupassa kauniiksi, niin älä nyt todesta ota :D


      • JonkuMielestäTavisNainen

        Kyllä se on kuule fifti-fifti. Et yhen ressukan perusteella voi leimata kaikkia.


    • ...

      Koko aloitusviestin vastakkainasettelu on väärin. Fiksujen ja harkitsevien liitot kestää ja joskus tarvitaan mukaan myös aimo annos onnea.

      • 143

        Niin totta. Fiksuja ja harkitsevia löytyy monen näköisistä. Kyse on enemmän siitä miten on kasvatettu ja minkalainen luonne kumppanuksilla on.


    • mymmelikka

      Eiköhä näissä ole se sisäinen kauneus se pääjuttu, ulkoisella tuskin on mitään väliä, oli sitten kyse miehestä tai naisesta. Ns. ulkoisestikin kauniilla ihmisellä voi olla myös selkärankaa, itsekuria, jne. samoin kuin ulkoisesti ei-niin kauniilla (kuka senkin määrittelee, mikä sitä on?) ei ole.
      Arvomaailma, se se on joka ratkaisee. Jos ihminen on sisältä mätä ja vaikka kuinka kaunis ulkoisesti, niin ei siitä mitää hyvää tulosta tule ja päinvastoin. Sanailee täällä jo aika paljon nähnyt mummeli.....

      • Mulkkuja riittää

        Aika moni on vain mätä sisältä ja ulkoa.


      • piupaupalipuu
        Mulkkuja riittää kirjoitti:

        Aika moni on vain mätä sisältä ja ulkoa.

        Miten ihminen voi olla mielestäsi mätä? Joku voi olla kaunis toisen mielestä, toinen taas ei vilkaisiskaan. Ne on ne mieltymykset kullakin. Itse olen oikeasti nätti, mutta koska en kävele korkkareissa ja olen vähän yli normaalipainon, ni en sitten kelpaakkaan ihan heti kelle tahansa, ja miksi pitäisikään.


    • Hormonit sekaisin.
    • Faktankertoja

      Hormonit on sekaisin ennen sitä eroa, kun pitää paaneettaa itsensä tiineeksi jollakin luuserilla kuka vain sattuu vastaan tulemaan.

    • supernaiset.

      Supernaisen syndrooma!

      Helsingin Sanomat 21.7.2002 oli laaja artikkeli otsakkeella "Naisia romahduksen partaalla"- Jatkuva suorittaminen töissä, kotona, kuntosalilla on käynyt nin rankaksi, että moni nuori nainen selviytyy arjesta vain psyykelääkkeillä. Olisiko sittenkin helpompaa, jos suomalaiset naiset saisivat olla heikompia?

      Nuoret naiset syövät psyykelääkkeitä selvästi enemmän kuin ennen. Masennus- ja mielialalääkkeiden käyttö on neljän vuoden aikana kasvanut huimat 38 prosenttia 15-44 vuotiaiden naisten keskuudessa. Noin 68.200 nuorta naista, seitsemän prosenttia ikäluokasta syö jo jotain psyykelääkettä.
      ( Vuonna 2006 psyykelääkkeitä söi n. 400.000).

      -Monet nuoret naiset ovat itse rakentaneet itselleen oravanpyörän, jonka tahdissa on pakko pysyä, ettei petä omia odotuksiaan. Nykyisin naiset melkein rehentelevät ylitöillään, kiireisillä aikatauluillaan ja kuntoilusuorituksillaan.
      Yhdysvalloissa ilmiötä kutsutaan sanalla "multitasking", monisuorittaminen. Moni nuori nainen yrittää olla mestari ja masentuu, ellei onnistu.

      -Nuorten naisten masennus ei kuitenkaan johdu vain työelämästä, vaan myös heidän omista odotuksistaan. Koulutuksessa, harrastuksissa ja parinvalinnassa on niin paljon vaihoehtoja, että jos tyytyy ensimmäiseen, tuntee helposti jäävänsä jostain paitsi. Naisten palapelissä on nyt paljon enemmän osia, kuin aikana jolloin työ oli uusi saavutus.

      Pitäisi olla kaunis, hoikka, tehokas, trendikäs ja nuorekas. Pitäisi olla ura, mies ja lapsia. Pitäisi ehtiä tehdä taidetta ja kiivetä Himalajalle, luettelee masennuksesta kärsivä Saara 32, joka opiskelee kuvaamataidon opettajaksi.

      -Suomessa on ollut vallalla supernaisen ihanne, jota me olemme yhdessä pönkittäneet sanoo naisten urakehitystä tutkinut Outi Raehalme Helsingin yliopistosta. "Siitä on päästävä eroon, koska muutoin naiset palavat loppuun".
      Raehalmen mielestä masentuneet nuoret naiset eivät välttämättä tajua, että raataminen verenmaku suussa ei enään kerro vahvuudesta.

      Suurempaa vahvuutta monisuorittajilta vaatisi päätös pitää taukoa töistä ja tulla vähemmällä toimeen.

      -On pakko... Pitäisi ehtiä... Ei riitä ellei. Mutta kuka käski haluta kaiken heti? Eikö omaa rimaa voi laskea?
      Ei se ole niin helppoa. Itsensä kanssa täytyy kamppailla jatkuvasti, että on lupa haluta vähemmän, sanoo luonnontieteiden opiskelija Maria 26.

      - Vasta kamppailessaan gradun, masennuksen ja syömishäiriöiden kanssa Maria on tajunnut, että hän olisikin halunnut tehdä jotain käsillään. Nuorempana se ei kuitenkaan kuullostanut tarpeeksi kunnianhimoiselta.

      -Ennen ajattelin, että minustahan ei kotiäitiä tule. Nyt olen alkanut lämmetä ajatukselle että muuttaisin Helsingistä Pohjois-Suomeen ja perustaisin perheen. Ehkä olisin onnellisempi.

      Rimaa on vaikea laskea myös siksi, että suoritukset ovat vakuutus tulevaisuuden varalle. Melkein puolet suomalaisiata avioliitoista päättyy eroon, joten joka toinen avioitunut nainen jää jossain vaiheessa omilleen -yksin, tai lasten kanssa.

      Mitä masennus on?

      Lievästä masennuksesta kärsivät ihmiset voivat yleensä käydä töissä, mutta elämä tuntuu ankealta. Täytyy potkia itseään liikeelle ja on vaikea keskittyä. Seurustelu muiden ihmisten kanssa alkaa tuntua vastenmieliseltä.

      Vaikeasti masentuneet ovat käytännössä työkyvyttömiä. On vaikea saada itseään aamulla sängystä ylös ja pystyy tuskn huolehtimaan syömisestä tai peseytymisestä. Päivät kuluvat sängyn pohjalla. Vaikeaan masennukseen saattaa liittyä itsetuhoisia ajatuksia ja psykoottisia harhoja, siitä että toiset puhuvat pahaa selän takana.

      Turun yliopiston psykiatrian professori Raimo K.R. Salokankaan mukaan yleisintä Suomessa on lievä masennus. Joka viidennen ihmisen arvellaan kärsivän masennuksesta jossain elämänvaiheessa.

      Kansaneläkelaitoksen tilastojen mukaan noin 530.000 ihmistä käytti viime vuonna joitain psyykelääkkeitä. Masennuslääkkeiden käytöstä sai viime vuonna korvausta 273.000 suomalaista. Masennuslääkkeitä käytetään myös paniikkihäiriöiden, ahdistuksen, syömishäiriöiden ja pakkoneuroosien hoitoon".

      ------

    • ajatusbanaani

      Tai sitten se on niin ettei kauniin niasen tarvitse jäädä huonoon suhteeseen, koska voi helpommin saada uuden suhteen. ruma joutuu jäämään ettei tartte yksin olla..
      mut joo, en tiä.pähkäilen vaan

      T.jokumies

    • PERAAAA

      Kauniit/komeat altistuvat sellaisille houkutuksille joita " tavallisella " pärställä varustettu ei voi tajuta. Nämä houkutukset tavallaan väsyttävät ja niitä vastaan ei lopulta monikaan erityisen kaunis/komea jaksa loputtomiin taistella. Tavis ei tätä tajua, koska ei vastaavaan "pommitukseen" joudu. Esim kaverilleni(mies) ilmoitti naispuolinen työkaveri "me pannaan tänään". No eivät panneet koska äijä pystyi pitämään itsensä kurissa, mutta ei aikaakaan kun työreissulla tuli toinen naispuolinen työkaveri kolkuttelemaan hotellihuoneen oven taakse vain kylpytakkiin pukeutuneena ja tarjoomaan itseään. Tämä on sitä pommitusta jota nuo raukat joutuvat syntymälahjojensa vuoksi kestämään. Toiset kestää, toiset lankeaa. Huvittuneena kuuntelen kaverini juttuja ja voin vain todeta, että mitään vastaavaa en joudu kokomaan, mutta hei mä olenkin se TAVIS jonka on HELPPO moralisoida kun ei ikinä joudu taistelemaan vastaavia houkutuksi vastaan.

    • Sielunkumpapni

      Vanha sananlasku pitää paikkansa myös tässä ulkoinen/ sisäinen kauneus asiassa.
      Eli," Moni kakku päältä kaunis, silkkoa sisiltä."

      Tottahan toki joku kaunis ihminen voi olla myös sisältä kaunis ja samoin ruma ihminen sisältäkin ruma.

      Kauniit ihmiset kovin usein elävät ulkokultaista elämää, tuo ulkoinen kauneus kun antaa siihen mahdollisuuden.

      Kovin moni mies näkee tämän monesti "Barbi-naisen" lumoavana, hakeutuu hänen seuraansa, näyttelyesineen, palkinnon.
      Hyvin muodostunut kroppa antaa mahdollisuuden pukeutua muodin mukaisiin vaatteisiin, korkokengät luovat harhakuvan.

      Kuitenkin suuri osa suomalaista naisistakaan ei ole näihin luomuksiin luotu.

      Barbi-naisnen saa helposti katseita, hänet nostetaa tuon ulkokuoren vuoksi jalustalle, mutta kukaanhan ei tunne häntä siten kuin elämässä eletään, tehdään väärä valinta.
      Lisäksi nainen on oppinut olemaan palvottu miesten silmissä, hän ei osaakaan olal yhden miehen nainen, vaan odottaa aina palvontaa kaikilta miehiltä.

      Mutta vanhetessaan, tuo nainen menettää tuon ulkoisen kropan, lisäksi korkokengien käyttö vie jalat ja selän,
      Sitävastoin tuo arkisemman näköinen nainen monesti pysyy samanlaisen paljon pitempään.

      Mutta eiköhän sen pitöisi olla niin, että tuo sisäinen ihminen pitää tuntea ja sillä tavoin löytää ns. sielunkumppani, silloin uskon liittojen kestävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe