Minulla on 1997 vuoden Volvo, jossa on alkuperäinen violetti metalliväri. Voisikohan tällaiseen käyttää jotain värivahaa, ilman pelkoa siitä, että metallihohto kärsisi? Hyvälle tuo muuten näyttää, mutta vähän kiinnostaisi jos väriä saisi jotenkin syvennettyä. Onko teillä värivahoista millaisia kokemuksia?
Metallivärin vahaus
4
1579
Vastaukset
- 33634642624
Kyllä värivahoja voi käyttää metallivärille, eikä tarvi edes olla täysin samansävyistä, kyllä siitä tulee ihan ok näköinen. Itse en ehkä ensimäiseksi käyttäis värivahaa, mielummin käsittelisin pinnan kliinerillä joka kevyesti hioo pois maalipinnan happeutumat ja pienet epätasaisuudet. Sen jälkeen päälle laadukas vaha.
- eliisa4
Kiitos vastauksesta. Ps, en tosin kysynyt käyttäisitkö sinä värivahaa!
- 3yw4uhw4rh
Värivahalla käsitelty pinta näyttää eltaantuneen "rasvaiselta". En suosittele.
Vaihtoehtoja on:
Jos pinta on pahasti mattaantunut, kannattaa esim. käyttää ensin hiovia ainesosia sisältävää vahaa ja sitten uusille pinnoille tarkoitettua ei-pesevää vahaa.
Jos pinta taas tuntuu karkealta, voisi esimerkiksi puhdistussavella (claybar) käsittely auttaa pääsemään alkuun. Tämä toki vaatii vähän perehtymistä, muttei ylitsepääsemätön työvaihe vaikka omassa pihassa/tallissa. Pinta on vain heti vahattava koska käsittelyn jäljeltä vailla suojaa.
Jos pinta on mattaantunut pahasti, ammattilaisen suorittama kevyempi konekiillotus tai sitten maalipintaa jonkun verran ohentama myllytys voisi olla. Violetti alkaa vain olla jo tumma väri, joten myllytykselle kannattaa pyytää takuu ettei pintaan parin pesun jälkeen ilmesty ns. hologrammeja. Tarkoittaa siis laikan ajojälkiä, jotka johtuvat liiasta hosumisesta. - eliisa4
Ja jo joku turhautunut ehti kommentoimaan minun nimimerkillä.. Kiitos neuvoista, taidampa jättää vielä sen värivahan ja perehtyä näihin muihin vaihtoehtoihin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23222Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742