Kyselenköhän ihan turhaan mutta kysynpähän kuitenkin. Olen liikunnallinen ihminen, joka on hiljattain laihduttanut 15 kiloa elopainoaan. Yhtäkkiä ilman mitään syytä minulla kipeytyi oikean käden etusormen nivel niin, etten sillä kyennyt juuri mitään tekemään. Parin viikon jälkeen kipeytyi vasemman keskisormen nivel ja nyt se on suhteellisen kipeä (ei kuitenkaan levossa kipua). Lisäksi minulla on vaivannut vasemman jalan jalkapöytä oikealta puolelta ja sama tulee aika-ajoin oikeaan jalkaan. Olen ajatellut sen johtuvan runsaasta juoksemista (treenaan maratonille) Hiljattain olen sairastanut useampaan otteeseen angiinaa, tuskin se kuitenkaan tähän mitenkään liittyy. Nytkin olen lääkekuurilla.
Voiko nuo niveloireet olla merkkejä reumasta vai liekköhän muita vaivoja?
Reuman ensioireet, onko minulla?
4
334
Vastaukset
- ken tietää?
Voi johtua rasituksestakin.
Olethan syönyt hyviä bakteereja, jos olet antibiottia syönyt?
Ja muistanut vahvistaa vastustukykyä muutenkin.
Parhaimmat maitohappobakteerit (aina antibioottikuurin aikana ja jälkeen vähintään 6kk), joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:
Dr. Ohhiran probiootti
Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia tai makeutusainetta evääksi kapseliin tai pilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.
Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä. Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA).
Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
ProbiMage
Asidophilus
Acidophilus Plus
Acidophilus Forte
Replete Intensive
DDS
Bioteekin Probioottiplus
Lepicol
Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.
C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.
C-vitamiinia 500-1000mg / vrk (10–20% läntisestä väestöstä kärsii uusienkin tietojen mukaan yhä C-vitamiinin puutteesta, Suomessa luultavasti vielä useampi). C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin.
D-vitamiinia 50-125µg / vrk
Magnesium (sitraattimuodossa) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1 (joidenkin tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta)
Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapolla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.
Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä ja lähimarketistakin n. 50€:lla.
Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€. - wellii
Nivelkuluma?
- Jokueräs
Voi olla reumaa, mutta voi olla muutakin. Sanot, että sinulla on ollut angiina useaan otteeseen, niin tuli mieleen myös reaktiivinen niveltulehdus.
Voi olla rasitusta, kulumaa, reumaa, ikää, painon muutoksen aiheuttamaa... Olethan käynyt lääkärillä? Voi olla alkava nivelrikko. Mutta käy lääkärissä ja pyydä että sinulta tutkittaisiin reumatekijä verestä. tavallinen verikoe osoittaa onko sitä vai ei. Itselläni paha nivelrikko ja veressä on reumatekijä joten minut tutkittiin reumapolilla. Reumaa tämä ei ollut vaikka kuukun riskiryhmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740