Asuntosijoittajat kovia tinkimään

rexmaja

Meillä on myynnissä kerrostalokaksio. Olemme saaneet tarjouksia lähelle omaa pyyntihintaamme. Joukosta erottuu ns. asuntosijoittaja, joka "kaikkia keinoja" käyttäen perusteli realistiseksi hinnaksi n. -20% pyydetystä hinnasta. (Emme tietenkää hälle myy). Kysynpä vain, onko muilla vastaavia kokemuksia, eli ovatko sijoitusmielessä asuntoa ostavat kierompaa sakkia, joiden fiksunkuulosilta puheilta on syytä ummistaa korvat?

5

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jsghsfg

      Ehkä sijoittajat tuntevat hintatason paremmin, eivätkä halua maksaa niin paljon kuin te pyydätte? Ehkä heillä on jokin tuottotavoite, joka ei toteudu jos he maksaisivat enemmän?

      Kauppa syntyy, kun ostaja ja myyjä pääsevät yhteisymmärrykseen hinnasta. Jos käsitykset "oikeasta" hinnasta poikkeavat liiaksi, kauppaa ei synny. Ei siihen mitään kieroutta tarvita, eikä asia riipu mitenkään asunnon tulevasta käyttötarkoituksesta.

      Te tietysti myytte asuntonne sille, joka maksaa siitä eniten ja/tai mahdollisimman pian.

    • reijo7

      Näin on. Oikeat omistajat, jotka tulevat asumaan itse asunnossa, ovat valmiita luonnollisestikin maksamaan enemmän, yleensä kun on isommat motiivit. Sijoittajien on pakko toimia asuntomarkkinoilla varovaisemmin, eli tinkiminen lienee melko its.selvää.

    • Sunffaraa

      Eli asuntosijoittaja oli ainoa, joka perusteli hintaa jollain tavalla. Eiköhän hänen perusteluistaan sitten löytynyt syy miksi hän ei sen suurempaa tarjousta ollut valmis jättämään.

      Hän on todennäköisesti tehnyt kauppaa paljon ja perillä hintatasosta, joka on järkevä. Jos joku muu maksaa enemmän kuin mikä on järkevä hintataso, niin kannattaa myydä tietenkin suurimman tarjouksen tehneelle. Ei se silti kuitenkaan välttämättä järkevä hintataso ole.

      Minä olin ostamassa juuri asuntoa ja tarjosin samaa tasoa millä kaupat oli asuntoyhtiössä tehty tänä vuonna. Ei kelvannut, koska tarjous oli kuulemma liian heikko. Asunto on edelleen myymättä. Jotta joskus näinkin päin.

    • hah hah

      Sijoittajat saattavat härskisti tarjota aivan alakanttiin varsinkin jos asunto on ollut jo jonkin aikaa myynnissä. Tuskin kenelläkään on niin kova hinku luopua pääomastaan että menee siihen retkuun.

      • Ammattilaisia

        Sijoittajalle riittää jos yksi sadasta on valmis tai pakotettu myymään halvemmalla syystä tai toisesta. Sata tarjousta ja tuloksena on yksi edullisesti ostettu sijoitusasunto, joka tuottaa vuosikausia hyvin. Nämä kaverit tekevät tarjouksia tuotto mielessä eivätkä asuntoon ihastuneina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      150
      2593
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      421
      2235
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2104
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1405
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe