Kun voit anonyymisti vastata, kerropa rehellisesti (turha liioitella) varallisuutesi, eli paljonko tilillä rahaa kaikkiaan, paljonko kiinni osakkeissa jne, mahdolliset asuntosijoitukset kiinnostavat myös. Jos vielä viitsit, kerro ikäsi ja elämäntilanteesi noin "viitekehyksen omaisesti".
JOs alkuun kerron omasta tilanteesta, että köyhä opiskelijapari (kädestä suuhun eloa toistaiseksi), sivussa pahan päivän varalle 5 kE.
Asiallisia vastauksia kiitos.
Varallisuutesi
71
32238
Vastaukset
- sandy
Tällä opiskelijatytöllä (21v.) kesän jälkeen n. 3000e tilillä...
- oliski
lainakaveri, siltä voi lainata rahaa, vaikkakin joutuu korkoja makselemaan, elikkäs tilin saldo on pakkasen puolella!!
- Jere
ikää 25, kaupungin toimistohommissa nyt ainakin pari vuotta määräaikaisena, perhettä avovaimo joka myös määräaikaisena. Palkoilla eletään, ei enää velkoja. Kummoisia ei tule säästeltyä mutta tilillä jotain 11000-12000 e pahanpäivän varalle suht koskematta joista suurin osa jäänyt parista veikkausvoitosta eli ns. ylimääräistä rahaa. Lähinnä sellaista rahaa nuo pienehköt säästöt että joskus tarvitsee ottaa mutta sitten taas joskus palauttaa. Tosin hyvä puoli se että saanut pienen kerrostalokämpän makseltua velattomaksi, tai alunalkaenkaan ei juuri joutunut velkaa ottamaan, kiitos juuri noiden pikku veikkausflaksien. Ei huikeita voittoja mutta sellaisia että ihan mukavalle pohjalle sai aika aikaisessa vaiheessa elämän.
Tuonkokoista summaa nyt ei nykypäivänä kannata alkaa sijoittaa vielä mihinkään, katsoo jos joskus tulevaisuudessa on enemmän niin sitten.
Eli aikalailla normaali tilanne siis verrattuna "omaan ikäluokkaan" sillä erotuksella vain että monilla taitaa usein olla vielä kämpistä velkaa yms. jäljellä, itse sai suht kivuttomasti pois mikä on aina hyvä asia. - joku
Olen 27 v ja opinnot juuri loppumassa, töitä on tehty jo jonkin aikaa. Varallisuutta on nyt noin 3500-4000 €, kun niistä on poistettu opintolainat jne. Omaa asuntoa tai asuntolainaa ei vielä ole. Kummasti ne rahat aina katoavat jonnekin.
- minä
36 vuotta, töissä ollut n. 8 vuotta. Asunto on, josta velkaa vielä 29.000 euroa (asunnon arvo n.100.000 e, toivottavasti). Tilillä nyt 1.600 e. Osakkeita ei ole.
- tytteli vm-70
moi!
mulla on ollut työpaikka vakituinen 10 vuotta ja kämpästä velkaa 35000€ ja taskussa mulla on 2€ rahaa ja tänää on 7.9.2004 ja seuraavasta tilipäivästä ei oo tietoo.......
sano(i)n itteni iri pian nykyisetä työpaikastani.. - mies 32 v.
Tileillä about 23 000 50 Nokian osaketta joista on tullut rökäletappiot, -60%.
6 vuotta vakituisessa työssä surkealla palkalla. Alkupalkka 7500 mk/kk, nyt 1968 e/kk. Valmistumisen jälkeen olin 6 kk työttömänä ja täysin PA. Jouduin pyytämään ekan palkkani etukäteen että sain vuokran maksettua ja jotain syötävää.
Avopuoliso, joka vasta pääsi töihin. Ei lapsia. Kustansin avokin opiskelun, maksoin oman opintolainan, hommasin kaksioon kaiken tarvittavan (itsellä ei ollut opintojen jälkeen kuin yksi tuoli), ostin parin tonnin auton. Maksan jopa TV-lupamaksun.
Säästäväisesti ja järkevästi elämällä pienilläkin tuloilla pärjää. En ryyppää ja rällää, kierrän kirpparit ja säästän omaan asuntoon.
Teillä siis säästössä 5000e? Se on paljon, ei pitäisi olla mitään valittamista... Jos elää kädestä suuhun niin silloin ei ole säästöjä, eli te ette elä siten. Tiedän mistä puhun, itse elin joskus 8 markalla / viikko ja tili tyhjä. Se oli kädestä suuhun elämistä.- Joku vaan...
Mies, 29, vaimo ja kaksi vaippaikäistä lasta.
Neljä vuotta sitten opiskelin vielä AMK:ssa. Valmistuttuani insinööriksi opintolainoja oli ehtinyt kertyä 8500 € opiskeluvuosien saatossa. Olen köyhästä perheestä lähtenyt, itseni elättänyt ja kuluni maksanut täytettyäni 18. Tiedän siis millaista on elää viikko vedellä ja ranskanleivällä.
Nyt asunto 100 000 €, josta lainaa 85 000 €
Auto 10 000 €
Säästötilillä 6 000 €
Käyttötilillä 2 500 €
Sijoituksia 1 200 €
Eli reaaliomaisuutta ei ole paljoa kertynyt, 34 700 €. - ins--si
Joku vaan... kirjoitti:
Mies, 29, vaimo ja kaksi vaippaikäistä lasta.
Neljä vuotta sitten opiskelin vielä AMK:ssa. Valmistuttuani insinööriksi opintolainoja oli ehtinyt kertyä 8500 € opiskeluvuosien saatossa. Olen köyhästä perheestä lähtenyt, itseni elättänyt ja kuluni maksanut täytettyäni 18. Tiedän siis millaista on elää viikko vedellä ja ranskanleivällä.
Nyt asunto 100 000 €, josta lainaa 85 000 €
Auto 10 000 €
Säästötilillä 6 000 €
Käyttötilillä 2 500 €
Sijoituksia 1 200 €
Eli reaaliomaisuutta ei ole paljoa kertynyt, 34 700 €.Sijoita ihmeessä käyttö ja säästötilin varat. Tai lyhennä lainaa, se toisi jo kivasti lisärahaa joka kuulle.
- davide
40 v pariskunta
asunto HKI n.320 000 €
auto n.20 000 €
sijoitusyksiö HKI n.70 000 €
rahastot tili n. 10 000 € - mmm
..tai 15 te aso-kämpässä kiinni ja säästöjä 20 te, 30 v. mies, kolme vuotta täyspäivätöitä
korkeakoulun jälkeen yli 3 vuotta sitä ennen
opintotuet lisineen maksimitulot eli noin 9 te.
Opintojen alkuvaiheessa oppi elämään vähällä rahalla eli tuilla kesätöillä, nykyisin jää muutama sata euroa kuukaudessa säästöön keskimäärin. Omistusasunto haussa..., ei autoa eikä muita suuria hankintoja. - konttorirotta
asunto arvioitu n. 300000
sijoitusasunto 1 n.50000
sijoitusasunto 2 n.80000
auto n. 12000
rahastot ym n. 7000
velkaa n.160000e
ollaan alle kolmekymppinen pariskunta. yksi lapsi ja vaimo hoitaa sitä kotona.
Kaikki on itse kovalla työllä hankittu, ei peritty/tms. - iisisiti
Oma asunto on haaveena, tosin ehkä emme ole tavoitteemme kanssa tavallisia ensiasunnonostajia ;-)
Rahaa on määräaikaistilillä (2,11%) 60000€, joka kuukausi jää n. 1800€ lisää.
Emme aio ostaa mitään kaksiota Kalliosta, vaan kahden aikuisen ison OKT:n jostain sopivan matkan päästä. Tosin osto tullee tapahtumaan vasta aikaisintaan 2005, jolloin toivottavasti korkotaso on kääntänyt hinnat laskuun. - Kiitollinen
Perheessä minä ja mies ja kaksi lasta, molemmat työssä, yhteiset kk-tulot keskimäärin 5500 e/kk. Minä fil.kand., mies ammattikoulutuksen saanut duunari (ja tietysti se isopalkkaisempi, mutta hälläkö väliä...). Iät 39 ja 40 v.
Rivitaloasunto 140 000 e.
Vapaa-ajanasunto 60 000 e.
Kaksi autoa, yhteisarvo n. 25 000 e.
Asuntolainaa 70 000, ei muita lainoja.
Osakesalkku: arvo tällä hetkellä 120 000 euroa.
Lasten osakesalkut: noin 12 000 e per lärvi.
HUOM! Osakkeet on kaikki perittyä kamaa minun suvustani, ei omaa rahaa eikä älyä olisi koskaan muuten ollut moiseen puuhaan.
Minun tilillä tällä hetkellä n. 7000 e, miehestä en tiedä.
Olemme kiitollisia hyvinvoinnistamme. Aina ei ole ollut näin.- Tyttö
Vajaa 15 000 euroa, ei asuntoa tms. Ikää 21.
- työtön
Tyttö kirjoitti:
Vajaa 15 000 euroa, ei asuntoa tms. Ikää 21.
Ikäni on 33 vuotta. Ollut vuosia työttömänä.
Pankissa on rahaa 7 900 euroa.
Autoni on toyota corolla vuosimalli 1997.
Ehkä omistan myös mehtiä tulevaisuudessa.
Kyllä hyvin pärjää kun ei ostele krääsää.
- perusköyhä
Asunto ~130 000 (velka 80 000)
Autot ~ 16000 (velka 9000)
osakkeet ~14000
Ikää 21..
ASP-tilillä 4600 e
käyttötilillä 95 e
ei muuta eikä velkoja..
toivotaan parempaa tulevaa :)
- RoopeSenior
32v, mies, sinkku,
8,5 vuotta vakituisessa työssä
Asunto-osake n. 130.000 eur
Osakkeet rahastot käteinen n. 110.000 eur
Asuntolainaa n. -24.000 eur
Yhteensä 216.000 eur - meidän onni
Olemme aviopari, minä 45 ja vaimo 40, kaksi
alle kouluikäistä lasta. Molemmat olemme töissä
(tällä hetkellä), ja käytännössä olleet koko aikuisiän ilman minun n. vuoden kestänyttä työttömyttäni. Yhdessä olemme olleet n. 8 v, molemmat tahoillamme eronneita ennen yhteen muuttamistamme.
Taloudellinen tilanne suht hyvä:
ok talo,kesäasunto, kolme sijoitusasuntoa osakkeita ja talletuksia ja kaksi autoa, yht
n. 750000.
ei velkaa
MUTTA: minun varallisuuteni on terveissä, nauravissa lapsissani ja rakastavassa perheessä, jossa on hyvä olla. Motto: kaikki on halpaa mitä saa rahalla.- jossekko
"MUTTA: minun varallisuuteni on terveissä, nauravissa lapsissani ja rakastavassa perheessä, jossa on hyvä olla. Motto: kaikki on halpaa mitä saa rahalla."
Hei mitä jos luopuisit työpaikastasi tai jää vuorottelu vapaalleja olisit enemmän lastesi kanssa? Saisi joku työtön työtä...
Vai heiluttiko tuuli vain huulia ... - perheellinen
Aikamoisia omaisuuksia olette saaneet kerättyä!
Me olemme molemmat 44 v. Kolme lasta, työelämässä kohta 20 vuotta. Kummallakin hyvä ammatti ja kohtalaisen hyvät tulot.
Varallisuus: ok-talo, arvo n.220 k€, josta vielä 35 k€ velkaa; kesämökki, arvo 100 k€, josta velkaa 20 k€, 2 autoa, 8 ja 4 vuotta vanhoja, näistä yhteensä velkaa 15 k€.
Osakkeita tai sijoituksia ei ole, lapsille on joskus ostettu lahjaksi rahasto-osuuksia muutamalla satasella. Lapsilla on myös säästötilit, jonne on laitettu pieniä rahasummia. Tileillä kuitenkin vain 1-2 k€ kullakin. - Perheellinen
perheellinen kirjoitti:
Aikamoisia omaisuuksia olette saaneet kerättyä!
Me olemme molemmat 44 v. Kolme lasta, työelämässä kohta 20 vuotta. Kummallakin hyvä ammatti ja kohtalaisen hyvät tulot.
Varallisuus: ok-talo, arvo n.220 k€, josta vielä 35 k€ velkaa; kesämökki, arvo 100 k€, josta velkaa 20 k€, 2 autoa, 8 ja 4 vuotta vanhoja, näistä yhteensä velkaa 15 k€.
Osakkeita tai sijoituksia ei ole, lapsille on joskus ostettu lahjaksi rahasto-osuuksia muutamalla satasella. Lapsilla on myös säästötilit, jonne on laitettu pieniä rahasummia. Tileillä kuitenkin vain 1-2 k€ kullakin....emme ole itse tallettaneet lasten tileille tuollaisia rahoja, vaan pyytäneet mummeja ja kummeja laittamaan lahjarahat (synttäri- ja joululahjat) tileille krääsän ostamisen sijaan. Olemme itse pyrkineet (omilla rahoillamme) hankkimaan lapsille lahjaksi 'järkeviä' lahjoja, joista lapset oikeasti pitävät ja joita he käyttävät. Aika monta hutia on silti tullut...Tileillä oleviin rahoihin ei ole koskettu, vaikka aika usein on tiukkaa tehnytkin.
- 36/29
Omakotitalo (n.190 000€) josta velkaa jäljellä 120 000€, tileillä 17 000 €, auto 22000 €(oma, ei velkaa). Kituuttamalla, mutta saapahan lapset ruokaa. Haaveena metsätila/kesämökki.
- 36v
Kahdella tilillä yhteensä 45000 euroa ja osakkeissa 8000 euroa. Tilille karttuu kuukausittain noin 1500-2000 euroa. Vuokralla asun. Omaa autoa tai asuntoa ei ole. Pieni maapala jossain metsässä. Tavoitteena lähiaikoina auton osto työmatkojen vuoksi ja jonkun ajan päästä asunnon osto.
- Eläkkeellä!
Mies 37v.Oma asuntoosake n.180 000€
Auto n.50 000€
Sijoitussakku n.80 000€
Työelämässä 18v nyt eläkkeellä! - oppi
21-vuotias opiskelija
asunto ~98000
osakkeissa ~25000
tilillä ~0-1000
Omaisuus vanhemmilta aikanaan saatua. - tyttö26
Olen työssä käyvä opiskelija, opintoni ovat loppusuoralla. Tilillä rahaa n. 4300e, kaikki itse tienattua ja säästettyä. Ei asuntoa tai autoa (vielä), ei myöskään lainoja.
- Pärjäilen
Omakotitalo n. 300 000
Asuntolainaa jäljellä n. 160 000
Tilillä n. 45 000
Auto 1: n. 40 000 (ei velkaa)
Auto 2: max. 2 000 (ei velkaa)
Hieman maata; arvo ???
mies, 35 v, IT-alalla, naimisissa, puoliso ei töissä, ei lapsia. KK-palkka: n. 5000/kk netto verojen jälkeen. - 41 v pitkäaikaistyötön
Tilillä 23000 euroa, osakesalkku jonka arvo verottomana 45000 euroa. Ei velkaa tai muuta omaisuutta, paitsi tavanomainen krääsä jota kertyy.
- Varallisuuteni
Henkilökohtaisella tilillä vähän yli 21.000 € ja avomiehen kanssa yhteisellä tilillä vähän yli 4.000 €, osakkeita ei ole. Omakotitalosta omistan 60 %, josta velkaa n. 70.000 € ja pihassa n. 10 vuotta vanhan auto.
Töissä olen ollut yhtäjaksoisesti yli 16 vuotta, eli kaikki omaisuus/säästöt sieltä.- tsuumi
Teillähän näyttää melkein kaikilla menevän loistavasti kun kymmeniä tuhansia euroja lojuu tileillä pahoja päiviä odottelemassa.Ei vissiin suomalaisilla sitten niin huonosti menekään tai sitten vaan rikkaat kehtaa vastailla näihin.
Mulla 0 euroa käytössä,tällä hetkellä miehen töiden takia joudutaan elämään palkasta palkkaan eikä säästöön toistaiseksi jää mitään.No,paistaa kai se aurinko risukasaankin joskus,toivotaan.
- Nauttikaa elämästä!
Mitä järkeä on säästää kymmeniä tuhansia euroja "vanhuuden varalle"??? Kun säästäväisiksi olette oppineet, ette kuitenkaan pistä elämää risaiseksi, sitten kun pääsette eläkkeelle.
Eli omaisuus jää perillisille tapeltavaksi.
Pistäkää haisemaan kun vielä olette nuoria, vanhana sitä ei enää jaksa... muuta kuin käydä marttakerhon mukana Kanarialla.- Siksi koska:
Muutama kymmenen tuhatta pankkitilillä pahan päivän varalle antaa turvallisuuden tunteen, jota rahansa heti tilipäivänä turhuuteen ja kulutusluottojen osamaksueriin haaskaavat "nautiskelijat", "kädestä suuhun" ja "tilipäivästä-tilipäivään" eläjät eivät kykene edes käsittämään.
Kun on säästöjä, ei tarvitse mennä hattu kourassa ruikuttamaan kalliskorkoisia luottoja ja lainoja, kun esim. pesukone tai jääkaappi sanoo itsensä irti, tai miettiä miten elättää itsensä/perheensä ja ylläpitää totuttua elintasoa, jos sitä seuraavaa työpaikkaa ei syystä tai toisesta löydykään muutamaan kuukauteen.
Lisäksi bonuksena: kunnon potti rahaa tilillä pitää vanhuuden päivillä ahneet omaiset ja sukulaiset siististi ojennuksessa, kun kaikki haluavat parhaansa mukaan miellyttää ökyrikasta vanhusta perintörahojen toivossa :)
- Timo
Talo 250 000, mökki 70 000, sij. asunnot 100 000,
tileillä 80 000. Ikää 45 v, vapaaehtoinen eläke
alkaa 10v kuluttua. Vaimo 3 lasta, jotka muutaman vuoden kuluttua omillaan (toivottavasti).
Huomasin, että parin vuoden kuluttua, kun on säästänyt hieman lisää voisi jäädä töistä pois.
Olisko jotenkin väärin? Käyttäisin siis vain itse
hankittuja rahoja.- vielä
Omaisuus yli 1 me, heti realisoitavissa sijoituksissa 700 te, muut asunnossa jne. Töissä käyn, en osaisi muuta tehdä. Ei aika jouten kulu. Tosi juttu.
- Timo
vielä kirjoitti:
Omaisuus yli 1 me, heti realisoitavissa sijoituksissa 700 te, muut asunnossa jne. Töissä käyn, en osaisi muuta tehdä. Ei aika jouten kulu. Tosi juttu.
Varmasti hyvä valinta jatkaa työntekoa, sekä omasta, että kansantalouden näkökulmasta.
Huomaan vaan, että kun tämä 'riippumattomuuden' tila lähestyy, alkaa työmotivaatio heiketä. Uuden vähemmän kiinnostavan asian opettelu tuntuu turhalta, kun tietää, että vaihtoehtona on vapaus ja todella kiinnostavien asioiden tekeminen/opiskelu. Sinänsä miellyttävä ristiriita. - pois
kannattaa jäädä pois. Mitä sitä töitä tekemään jos ei tarvetta!!
- Jätkä
Ikää 29v. Asuinpaikkana PKS. Vakituisessa työssä noin 4 vuotta. Puoliso tällä hetkellä.
Omaisuus:
Asunto-osake n. 130000€
Osakkeet rahastot säästövak. kät yht. n. 46000e
Asuntolaina n. 71000e
Nettovarallisuus noin 105000€- minä
Tilanne 9.2004
Käyttötili 9 000€
Säästötili 6 000€
Asuntolainaa 40 000
mutta asunnon arvo noin 105 000€
osakesalkku 7000€
- Thomas
Nyt parikymmentä viestiä lukeneena ymmärrän: olette TOSI varakasta väkeä! Toisin sanoen varakkaat ovat vastanneet. Euroja tuntuu olevan enemmän kuin minulla milloinkaan edes markkoja. Velkaankin suhtaudutaan niin kultivoituneen suurpiirteisesti... kateeksi käy.
- Jaska
Mies 28v, valmistumisen jälkeen 4.5v töissä. Vaimo, töissä, ei lapsia.
Rivarikolmio, arvo ~100k€, ei velkaa.
Talletuksia 31k€ arvopapereita ~8k€.
Auto vm -91 arvo 1.5k€.
Bruttotulot meillä ~6k€/kk, joten kun ei ole velkaa varallisuus karttu ihan hyvin.
Olin vain niin hemmetin tyhmä, kun en opiskeluaikana lopettanut osakkeilla keinottelua. Nyt nettovarallisuus olisi ~230k€. Ei voi kuin itseäni syyttää!- Dany
Ala nauttia elämästä ja osta hyvä auto noilla
säästöilläsi. Joku Audi A4 Multitronic T 1.8 alkais irrota noilla rahoilla. Huomaat miten autot ja autoilu on muuttunut reilussa 10 vuodessa.
- Ahkera 36V mies
Käteistä, sijoitusasuntoja, oman firman osakkeita yms. kokonaisuudessaan jotain 300ke.
Teen kahta duunia(kolmea jos kiinteistösijoittajan duuni lasketaan mukaan) ja tunteja tulee vuodessa noin 3000. Vuosiansiot nykyään noin 55Ke käteen.
Aika paljon menee kulutukseen, enkä oikeastaan jarruttele yhtään. Tuloista ei paljoakaan jää sijoituksiin, mutta jotain kuitenkin. - Jompe
Tässä tämä:
Koti, markkina-arvo 110 000 (puolet tästä)
Sijoitusasunnot m-a 100 000
Maapaikka verotusarvo 70 000
Osakkeet m-a 11 000, noin
Velkaa 7000
Vuositulot noin 40 000
Miinusta mulla: ei turvarahastoa=talletuksia, pitäisi olla ainakin 5000.
Lisäksi naurettavan pieni osakesalkku kun ikääkin vasta 40. Pitäisikö myydä toinen sij. kämppä?
Rahastoja en osta ikinä, koska niissä hankkii vain rahsston asettaja; se on ainoa varma asia kuten herra Seligson sanoi. Nyt hajautus neljään paperiin, sekin riittämätön, tusina on sopiva. "Hittibijoja" en osta ikinä, täytyy olla tyhmänkin eli mun ymmärrettävä idea= kaljaa, jääkaappeja, metsää...
Muuten hyvä elämä: kiva työ, matkoja ja vireä mieli. Kaikkea kun ei saa rahalla.
Jompe - Miksu
Oon 20-vuotias nuori mies, tällä hetkellä armeijassa joten menoja pahemmin ole.
Tilillä on rahaa n. 7500 euroa, kaikki omia säästöjä. Siihen päälle on n. 6000 euron arvoinen auto.
Kaipa mun tilanteeni on ihan hyvä.- Neuvos
...laittaa päivärahat pitkäaikaistilille korkoa kasvamaan?
- mä vaan
asuntolainaa 65000€,autolainaa 17000€,
muuta lainaa 5500€.
palkka 3000€/brutto.
emäntä opiskelee.
tilillä rahaa 1000€.
ja laskuja kaappi täynnä.
ei oo osakkeita- jake
asunto lainaa 67000 arvo noin 75000
säästötilillä 4600eur
käyttötili 3300eur
muu velka 1500eur
pari autoa arvo n.3000eur
- Mika
Ikä 31 v
Oma kämppä n 220 000 €
Sijoitus asunto 135 000 €
Osakkeita n 20 000 €
Velkaa 200 000 € - route 66
ikä 38v
avoliitossa
vaimoke kotona lasten kanssa ja itse tavan työntekijä 1400,-/kk, vakituinen työsuhde
neljä lasta
Varallisuus:
neljän asunnon loukussa ok-talo kolme sijoitusasuntoa ( tuotto yht. 1300,-/kk )arvo yht. n. 390.000,-
velkaa n.50.000,-
kaksi vanhaa autoa
osakkeita ja rahastosijoituksia n. 45.000,-
rahaa tilillä 10.520,-
lopuksi mainittakoon, että kaikki on omalla työllä ansaittua.
jään eläkkeelle 10v sisään - toivottavasti- Anonyymi
Miten nuo on voitu tehdä tuollaisella liksalla, kun vielä lapsiakin on useita. Arvaanko oikein, jos väitän asuntojen ostojen sijoittuneen vuoteen 1992.
Oma tilanteeni: 25 vuotta, pari vuotta opiskelujen jälkeen työelämässä, osakesalkku hieman yli 30000 euroa, ei muuta merkittävää omaisuutta. - route 66
Anonyymi kirjoitti:
Miten nuo on voitu tehdä tuollaisella liksalla, kun vielä lapsiakin on useita. Arvaanko oikein, jos väitän asuntojen ostojen sijoittuneen vuoteen 1992.
Oma tilanteeni: 25 vuotta, pari vuotta opiskelujen jälkeen työelämässä, osakesalkku hieman yli 30000 euroa, ei muuta merkittävää omaisuutta.kolme asuntoa olen ostanut lamavuosina -93 - 97 välisenä aikana. kaksi niistä myin yli kaksinkertaisella hinnalla tämän vuosituhannnen puolella. itse asuin niissä sen kaksi vuotta, jotta sain myydä ne verovapaasti. muun ajan ne ovat tuottaneet vuokratuloja. silloin rahoitin asuntojen oston velkarahalla, mutta onneksi ne velat ovat muuttuneet saataviksi. niillä rahoilla ostin omakotitalon, jossa nyt asumme. viimeksi ostin kesäkuussa sijoitusyksiön, josta maksoin 2300.- / neliö.
yhden huoneiston olen ostanut pakkohuutokaupasta. se oli halpa. seuratkaa ilmoituksia ja huutakaa pois.
myös verottajan juonet tuntemalla pärjää loistavasti, eikä synny ikäviä veroseuraamuksia. todellisuudessa maksan veroja todella vähän. vähennyksiin saa lähes kaikkea, kun osaa soveltaa. onneksi yksi tuttava on alan asiantuntija, joka on varmasti yhden osakkeen hinnan tuottanut pelkillä verokikkailuilla. kiitos hänelle.
- Jappe
ikä 29 naimisissa viisi lasta auto 8000 e, asunto 160 000 e, metsää 65 hehtaaria ja velkaa 90 000 e. Osakkeilla on leikitty ja jotain on saatukin kun myin osuuteni osakeyhtiöstä ja ostin sillä rahalla metsää. Metsä kasvaa ja sen tulot lyhentää nopeasti mun lainaa ja antaa rahaa jos on tarves. Paras sijoitukseni on kuitenkin vaalea 175 cm pitkä isopovinen seksin nälkäinen vaimoni =D
- tilitulitilimeni
ikä 29v, rivari 145000, auto 14000, tilillä 24000, ei osakkeita, asuntovelkaa 53600. vakituinen työ n. 2400e/kk. 10v työelämässä.
- opiskelija
Kaikki tuntuvat olevan hyvin plussan puolella, mutta sitä odotellessa itse näin:
Ikä 22 v. opiskelija poika
Tilit: 3,40 euroa (täytynee taas lainata tyttöystävältä...)
Velat: Opintolainaa 3350 euroa ja tyttöystävälle 220 euroa.
Tulot: opintolaina asumislisä 404 €/kk aloitin juuri osa-aika duunissa josta noin 350-500 €/kk
Eli innolla odottelen, että tästä valmistuisi ja pääsisi noita sijoitusasuntoja ostelemaan ;)- rikas_eläkeläinen
Koitapa olla ahkerampi että saat meitin eläkkeet maksettua.
- amk
Pariskunta 25&27vee.
Asunto n.95-100k€
auto n.13k€
tileillä yht. n.9k€ (käytttö&säästö)
asuntolainaa n.85k€
autolainaa n.7k€
Sijoituksia ei ole, säästöön joka kuu 500€
Molemmilla vakipaikat, tulot yht. n.4200€/brutto
työuraa takana vasta pari vuotta.
Velkaa suht'paljon, mutta ei oo tarvinnu koulun jälkeen penniä venyttää..- Makke
Kuinka suuret lainojen lyhennykset teillä on? Jääkö teillä lainojen lyhennyksien jälkeen vielä säästöön 500€/kk? Jos jää, niin aika säästäväistä elämää vietätte!
- amk
Makke kirjoitti:
Kuinka suuret lainojen lyhennykset teillä on? Jääkö teillä lainojen lyhennyksien jälkeen vielä säästöön 500€/kk? Jos jää, niin aika säästäväistä elämää vietätte!
lyhennykset yht. n.950€,säästöön 500€
elämiseen jää n.1600€, onhan se melkein vanha kymppitonni.. Mielestämme emme elele säästäväisesti, mutta emme toki 'törsääkkään'. Syödään aika usein ulkona, käydään kupilla, vaimo ostelee aika tiheään vaatteita (minun mielipide). vastike on talossa aika pieni.
- J.P.
Tileillä noin 1.500000€ Muuta varallisuutta noin taloineen ja muine osakkeineen 1.000000€
Ikää 33, lähes kaikki perintöä.- perttu
ikä 28 vaimo opikelija
asuntoosake arvo 170000
omakotitalo arvo 100000
auto arvo 18000
traktori arvo 6000
lainaa 110000
nettopalkka 2100
- Santeri
Omakotitalo n.200.000e
Sijoituskämppä n. 60.000e
Velaton auto n.17.000e
Rahastoja 7000e
Jakamattoman pesän osuus 25000e
Tileillä muutama satanen
Velkaa 80.000e
Ikää 44 - tero
Olen 29v sinkku mies. makaan kurssikeskuksella ja koitan oppia jotain. Tehnyt kaiken mailman hantti hommia. Rahat menee viinaan ja tupakkaan. Asunto 20.000 auto 3000 kelkka 2000 osakkeita 6000 tilillä 4000. Velkaa ei ole ikinä ollut. Perinyt en ole mitään. Opiskelu aikoina vanhemmat ja valtio antoivat rahaa yht. 300-400mk viikko
- Äiti ja kaksi lasta
Perhe nainen 40 vuotta, lapset 10 ja 12
Työelämässä 17 vuotta
Rivariasunto n. 175 000 €, josta velkaa 25 000 €
Farmari -03, nykyhinta (ähhh) 18000 ?, velkaa 7500€
Säästötilillä "pahan päivän varalle" 2500€
Lasten tileillä n. 1000€ per lapsi
Eläkevakuutusta myös makselen..
Nettovarallisuus 163 000 € - JHL
26-vuotias opiskelija, jos jo keväällä valmis. Puolikas OK-talosta(osuus n. 75 000€, metsää rantaa mökki n. 200 000€ ja tilillä ei oo vissiin kun 1000€, sijoituksia on aina välillä, nyt ei centtiäkään. Pakko myöntää, kaikki perittyjä. Ai niin auto 15 000 €, itse työllä maksettu.
- John
Tileille about 5 M€.
taloja maailmalla muutamia.
Omaisuusyhtiö hoitaa asiat.
Ikää 27 - raha tulee raha menee
asunto 180000 auto 50000 mökki 150000 lapsia 2
16 ja 18 vaimo 36 ja minä 40 tilillä rahaa noin 350000 ihan kivasti menee eikä nämä ole perintöjä vaan rehellisellä työllä ansaittuja- Millama
Rahaa ei ole,velat kuussa yhteensä n 1100E ja tulot n 1200E, elätettävänä itteni-mies-poika-koira-4kissaa, maksettavana auto-asuntolaina ja joutunut ottaan vippejä että elää päivästä toiseen ja nyt tullut seinä vastaan.
Lainaa ei saa ilman takaajaa ja ketään en kysy. ottaisin ison lainan ja maksaisin pienet pois,et jäis rahaa elämiseenkin. Mut kai narukauppaan täytyy mennä.
Luottotiedot kunnossa vielä!
- Anonyymi
𝐊 𝐮 𝐢 𝐧 𝐤 𝐚
𝐮 𝐬 𝐞 𝐚 𝐧
𝐤𝐨𝐭𝐢𝐢𝐧 𝐨𝐧 𝐦𝐮𝐫𝐭𝐚𝐮𝐝𝐮𝐭𝐭𝐮 𝐤𝐮𝐧 𝐭𝐚̈𝐬𝐬𝐚̈ 𝐚𝐯𝐨𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐭𝐢𝐞𝐭𝐨𝐣𝐚 𝐚𝐧𝐧𝐚𝐭𝐭𝐞, - Anonyymi
Ilta Sanomissa super suuruus Kimi Räikkönen vaimonsa kanssa esittelee omaisuuttaan ja vaimo vielä erikseen kuinka "rakkaus" muutti suhtautumistaan varallisuuteen. Joopa joo kun noita sattuu joskus lukemaan niin voihan jsiisus miten tyhmiltä ne vaikuttaa mikään salaisuus sen Räikkösen rahat ei ole.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053