Mistä saisi pienen lainan, 3000 euroa kohtuullisella maksuajalla? Olen yrittänyt netissä tehdä hakemuksia, mutta tuloni eivät ole heidän mielestään riittävät. Vaikka olen pienituloinen, on myös menoni pienet, ei vuokraa, sähköä eikä vakuutuksia. Näitä ei juuri moni taho huomioi, että kuinka se menopuoli on suhteessa tuloihin. Moneen yhtiöön pitää lähettää viimeinen palkkakuitti tai verotuspäätös tms. mutta heti tulee hylky. Harmittaa. Mitä vielä kannattaa koittaa?
MIstä laina pienituloiselle?
8
1518
Vastaukset
Et mistään, jos kerran tulosi ei riitä. Jos sinulla ei ole mitään asumismenoja, niin ihme ettet ole onnistunut säästämään yhtään pahan päivän varalle, vaan velaksi pitäisi vielä elää.
- 15+20
3000 euroa ei ole pieni laina pienituloiselle. Minä olen erittäin pienituloinen ja ottanut tyhmyyksissäni liki 4000 euron lainan. Siinä on kova takaisinmaksaminen, kun ei kykene pitämään kovin isoa kuukausierää takaisinmaksulle.
- miumiu555
Olen säästänyt yhtä hankintaa varten jo pari vuotta, mutta nyt houkuttelisi ottaa pieni laina että saa sen haluamansa. ja samalla rahalla lyhentäisin lainaa, mitä olen kuukausittain säästänyt sivuun. Mutta säästelläänpä edelleen pari vuotta, kunhan tässä aprikoin, onko mahdollisuuksia rahoittaa haaveitaan. Työpaikka on niin ihana, etten sitä halua vaihtaa, eikä toinen työ nykyisen ohella tule kysymykseen.
- sdfsdfsdc
Yleinen ohje pätee aina ja ikuisesti.
- Jos rahoituslaitoksista ei saa kulutusluottoa, niin sitä ei saa mistään muualtakaan ilman vakuuksia. Paitsi ehkä sukulaisilta.
- Vakuuksia on kahdenlaisia: niitä jotka kelpaavat rahoituslaitoksille jolloin laina kannattaa ottaa sieltä ja sellaisia vakuuksia mitkä eivät kelpaa rahoituslaitoksille, jolloin laina pitää ottaa muualta.
Ja tämä kohta "muualta": panttilainaamot ja yksityiset ihmiset. Molemmille pitää voida luovuttaa jotain arvokasta pantiksi, joka kattaa koko lainasumman jälleenmyydessä.
Yksinkertaista.
- 911+13
Ei tuollaisilla kuvioilla mitään lainaa kuulu ottaa.
Parasta vaan jatkaa tuhnuamista ja kiertää lainafirmoja, mutta ei sieltä mitään tipu. - iamoutwe
Kokeile National Bank of Pakistan tai New York Private Bank & Trust.
Itselle on irronnut molemmista isompiakin lainoja. - ei parane
Pienituloisen tai varattoman ( työtön, velkaantunut ) talous ei oikene lainalla.
Se on tässä maailman kummallisuudessa käsittämätöntä, että kuvittelee jonkun 3000e olevan pieni ja kohtuulisen laina-ajan olevan mahdollinen. Mikä on kohtuullinen?
Ilman korkoakaan tuskin pystyt maksamaan edes 100e/kk, mikä tekis 30 kk. Ja jos saat korotta 3000e rahaa lainaan, niin tuskin menee montaa kuukautta, kun olet ongelmissa sen maksun kanssa.
Kyllä pankki tietää parhaitrn maksukykysi ja siihen yleisreen dataan vedoten on ne perusteet miksi on tietyt rajat mitkä pitää täyttää luoton saamiseen. Juuri sen takia pankit luopuivat vekseleistä, että pienlainat eivät ole järkeviä. Mutta silti karmien väliin jäi reikiä joihin iski pikalainatoiminta...
Ja mitä tulee yksityisiin. Ensinnäkin tuollaisen lainan antaminen on riski. Ei kaksi yksityistä ole keskenään sellaisessa suhteessa, että riitatilanteessa saisi siitä pääomasta mitään takaisin. Sillä joka antaisi tuollaisen lainan, niin pitäs oikeesti olla tappionsieto kykyä... eli varallisuutta tilillä useita satojatuhanisia.....
Itse olen persosaukos, ja kytlä velattomallekin olisi useira rahanreikiä ja se on vaan pienestä tulosta venytettävä.....
Ei raha lainassa parane - affafaf
Haluat siis jonkun tavaran nyt ja heti, etkä jaksa säästää etukäteen koko summaa. Haluat lainan, koska se ratkaisee tämän ongelman. Sanotaan, että saat sen. Tämä kuitenkin tarkoittaa, että laina pitää maksaa joskus pois. Yhtäkkiä nyt samoilla tuloilla sinulla onkin, kumma kyllä, intoa ja ylimääräistä rahaa joka kuukausi tuon lainan lyhentämiseksi. Toivottavasti.
Sitten kun saat sen tavaran, mitä haluat, (tai matkan, jonne haluat päästä), se ei kuitenkaan enää ole sen 3000 arvoinen.
Kukaan ei maksa 3000 autosta/sohvasta käytettynä 3000.
Maksat siis lainaa 3000 korot asiasta, joka ei ole todellisuudessa sen arvoinen, kun olet lopulta maksanut lainasi. Tulet maksamaan varmaankin yli 4000 siitä, mikä alunperin oli vain 3000.
Mahtavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690