LEIKATTU PERÄAUKON HAAVAUMA

masentunut peräaukko

Kirjoitan tämän siksi että kannattaa miettiä haluuako todella peräaukon haavauman eli fissuuran leikkaukseen.

MInulla haava leikkattiin,koska ulostamiseen liittyi mieletön kipu ja käytin jo reseptillä saatavaa puuduteainetta jotta pystyin tarpeeni tekemään.

Minua on operoitu useamman kerran koska leikkauksen jälkeen se kipu vasta alkoikin ja lääkkeenä oli morfiinit jo.Pikku hiljaa kipu kyllä helpotti mutta se mikä siitä jäi onkin sitten todellinen ja ikävä ongelma,peräaukkoni sulkijalihas on jotenkin leikkauksessa venynyt tai jotakin koska on todella vaikeaa pidättää ja kun vessassa olen käynyt uudelleen saan mennä hetken päästä koska suolesta valuu ns.paskaa eli joka kerta housut ovat ulosteessa .
Naisena voin toki pitää terveyssiteitä,mutta tämäö on todella ikävä ja kiusallinen ongelma, en tiedä miksi näin on mutta lääkäri on kieltäytynyt tunnustamasta että kyseessä olisi hoitovirhe.
Joten elän tämän ongelman kanssa varmaan hautaan saakka!!!

5

5138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärtsysuoli

      Hei,minulla sama ongelma,leikattu on kerran,mutta lääkärit vaan sanoo että täytyy voimistella niin saa sen tiukemmaksi.Mutta ei auta mikään valuu housuun jos ei ole varuillaan.Ja kumma kun lähtee jonnekin niin on varmaan Iso hätä ennenkuin kerkiää montakaan minuuttia kulua.Stressivatsa ,lääkärin ainut toteamus.Kaipa se vaippaikä alkaa ennenkuin olisi muuten ikä siellä asti.Koitetaanhan vain jaksaa,ripulilääke ainut mikä auttaa.

    • Sguatty

      Läytyisiköhän näistä yhtään apua: Vi-Siblin x2-3 kiinteyttää ulostetta, jolloin sitä on helpompi pidätellä vaikkakin hieman sen määrää lisää.
      Ulostaminen kyykyssä jolloin peräsuolen mutka oikenee, (Kts: http://www.squattypotty.co.uk/ ) helpottaa peräsuolen tyhjentymistä, kaikki kakka ulostuu helposti kertakäynnillä.
      Näistä minulle oiva apu harventamaan wc käyntejä : )

    • dfghjkl

      Naisilla pitäisi ulostamisongelmien yhteydessä tutkia aina myös laskeumien mahdollisuus, koska ne voivat aiheuttaa nuo peräaukon ongelmat, jotka eivät sitten tietenkään parane, jos itse alkusyytä ei hoideta vaan yritetään vain sulkijalihasta korjailla.

    • Anonyymi

      Juokaa vettä 1.5-2 litraa päivittäin ja pegoria kaksi pussia ennen nukumaa menoa se auttaa suolen toimintaa! 0.4.03.2024 itselläni leikkaus, jännityneenä odotan

    • Anonyymi

      Hei. Haluan kertoa teille kenellä on haavauma peräaukossa, itselläni todettiin anaalifissuura 2 vuotta sitten ja kärsisin todella pahoista kivuista päivittäin, heti ulostamisen jälkeen monta tuntia kipua peräaukossa siis se oli aivan kamalaa koko peräaukko poltti ja sattuu ja oli niin krampissa sitä oli 6-8tuntia putkeen 2vuoden aikaa siis ihmettelen että.miten olen jaksanut, mutta jaksoin lapseni takia!!! Kaikki voiteet jne käytetty mikään ei auttanut sitten 2vuoden taistelun jälkeen sain lähetteen leikkauksen mikä pelotti todella paljon miettisin että mitä sitten tuleeko paskat housuun menetänkö pidätyskyvyn jne mutta lopulta sain ajan leikkauksen ja menin rohkeasti sinne koska tiesin että tämä ei parane ja olen kaikki voiteet diltziami jne käyttänyt eikä toimi. Leikkaus oli aamulla sanoin hoitajalle vähä jännittää hän antoi minulle rauhoittava pilleri ja sitten nukutettiin leikkaus kesti 5min mukutuksessa olin 20min. Heräsin pieneen kipuun sain kipulääkettä heti ja illalla kotiin 2 päivää oli pientä kipua mutta ei läheskään niin paljon kun ennen leikkausta. Ulostaminen jännitti ja pelotti mutta kun oli kakka hätä menin rohkeasti ja olin niin shokissa että mitäää näin pieni kipu vaan tuntuu olin niin iloinen. Tästä on 2 viikkoa aikaa kun leikattiin minulle tehtiin 1/4 osa sulkijalihas leikattii ja 3sormen venytys. Siis teille kaikille jotka kärsitte menkää ihmeessä leikauttamaan minulla se oli krooninen anaali fissura. Olen niin kiitollinen että saan kakkia rauhassa ilman kipua ja pelkoa ja elämäni takaisin💪 harmi kun en saanut aikaisemmin leikkausta, mutta ei harmita koska tämä on pelastusta. Ja tosiaan leikkauksen jälkeen aina ulostamisen jälkeen muistakaa ostaa joku hyvä amme missä istua lämpimässä vedessä saa olla vähä kuuma mutta ei niin kuuma että peräreikä palaa vaan sillai että se on hyvin lämmin se auttaa rentoutumaan sulkijalihaksen sitä teette 2viikkoa ainaki itse tein aamulla ja ulostamisen jälkeen ja illalla, enään en tee ja muistakaa ne 2viikkoa syödä hedelmiä vihanneksia sekä keittoja ja juoda vettä 2litraa päivässä Nytten voin jo syödä lähes mitä vaan mutta pegorion jauhetta vedän 2pussia ennen nukkumaan menoa ja sitä jatkan loppu elämän 💪😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe