Mikä on nysväri?

öööö tota

Eri ketjuissa se on hidastelija, toisessa punaisia päin ajava jne.
Kertokaa nyt vihdoinkin mitä tuo nimitys tarkoittaa ja mistä se on lähtöisin.

20

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin nämä

      Nysvärin ominaisuuksia :

      - Nysvärin nopeus on aina 5-15kmh alle rajoituksen
      - Nysväri ei koskaan ohita edelläajavaa, vaikka se olisi kuinka hidas
      - Nysväri odottaa vihreiden sytyttyä 5sek, ennenkuin lähtee liikkeelle
      - Nysväri ei mene kolmion takaa toisen eteen, vaikka etäisyys olisi 2km
      - Nysväri liittyy motarille 50-60kmh nopeudella
      - Nysvärin meno parkkiruutuun voi kestää 5min.
      - Nysväri ei tykkää kun hänet ohitetaan, voi jopa kiihdyttää
      - Nysväri on usein rattijuoppo

      Kun joku tekee jotakin hommaa, eikä siitä oikein tahdo tulla mitään, silloin sanotaan "Mitä sä oikein nysväät"

      • Näinkin voi olla..

        Sitten on näitä lippispoikia pörisevissä autoissaan, joiden mielestä nysväreiden ominiasuuksia on:

        - Nysvärin nopeus on vain 5-15kmh yli rajoituksen
        - Nysväri ei koskaan ohita edelläajavaa, vaikka se ajaa vain sallittua nopeutta
        - Nysväri odottaa vihreiden syttymistä, ennenkuin lähtee liikkeelle
        - Nysväri ei mene kolmion takaa toisen eteen, vaikka toinen ehtisi ihan hyvin jarruttaa
        - Nysväri liittyy motarille alle 140 km/h nopeudella
        - Nysväri etsii vapaan parkkiruutuun
        - Nysväri ei tykkää kun hänet ohitetaan toisia vaarantaen, voi jopa vilkuttaa valoja.
        - Nysväri on usein rattijuoppo


      • .......
        Näinkin voi olla.. kirjoitti:

        Sitten on näitä lippispoikia pörisevissä autoissaan, joiden mielestä nysväreiden ominiasuuksia on:

        - Nysvärin nopeus on vain 5-15kmh yli rajoituksen
        - Nysväri ei koskaan ohita edelläajavaa, vaikka se ajaa vain sallittua nopeutta
        - Nysväri odottaa vihreiden syttymistä, ennenkuin lähtee liikkeelle
        - Nysväri ei mene kolmion takaa toisen eteen, vaikka toinen ehtisi ihan hyvin jarruttaa
        - Nysväri liittyy motarille alle 140 km/h nopeudella
        - Nysväri etsii vapaan parkkiruutuun
        - Nysväri ei tykkää kun hänet ohitetaan toisia vaarantaen, voi jopa vilkuttaa valoja.
        - Nysväri on usein rattijuoppo

        ...Viimeinen unohtui

        -Nysväreillä ei ole sakkoja liikenteestä


      • ......
        ....... kirjoitti:

        ...Viimeinen unohtui

        -Nysväreillä ei ole sakkoja liikenteestä

        Eikä nysvärin pitäisi koskaan istua ratin takana vaan ehdottomasti kulkea julkisilla nysväri on juuri se kerrostalon kyttääjä


    • Peräkylien siansaksaa

      Joo enpä tiedä sitä minäkään. Kuvaamataiteessa on VASTAVÄRIT mutta taiteeseen nysväri kuitenkaan tuskin kuuluu. Kummallisia sanoja täällä muutenkin käytetään esimerkkinä nyt vaikka NUTAAJA. Senkin merikitys lienee hämärän peitossa 95%:lle ihmisistä.

      • Kummallisia ovat

        Itse olen törmännyt sanaan MAUTO. Mikähän se mahtaa olla? Peräkylilläkö sellainenkin liikkuu?


    • lisää ominaisuuksia

      roikkuu edellä ajavan takapuskurissa
      ei käytä vilkkuja
      ei noudata suojatiesääntöjä tai muita väistämisvelvollisuuksia
      ohittelee missä sattuu
      puhuu kännykkään ilman handsfreeta
      ohittelee oikealta
      ajaa usein pienessä maistissa
      paskat välittää muiden turvallisuudesta

      • Hieno lista

        Listasit hienosti erilaisia virheitä ja rikkomuksia mitä esiintyy liikenteessä mutta nysväreihin ne eivät liity mitenkään.


      • Näin on

        Joo, näin minäkin olen ymmärtänyt, että nysväreiksi kutsutaan juuri tuota toisten takapuskurissa roikkuvaa porukkaa. Saattavat maantiellä nysvätä perässä monta kymmentä kilometriä vaikka loistavia ohituspaikkoja olisi useita. Sitten kun lopulta päättävät ohittaa, se tapahtuu jossakin ennen mäkeä olevassa pimeässä kaarteessa keltaviivan alueella...

        Myös moottoritiellä nysväri tykkää nysvätä aivan tappituntumalla edellä ajavan takana vaikka vieressä olisi tyhjä ohituskaista.

        Nopeuden muutokset tuntuvat olevan myrkkyä nysväreille. Kun satasen rajoitus laskee tietyön kohdalla kahdeksankympin ja viidenkympin kautta kolmeenkymppiin, nysväri liimautuu entistä lähemmäs edellä ajavaa. Kun rajoitus tietyön jälkeen nousee takaisin sataseen nysväri jää kauas taakse, mutta viiden kilometrin ajon jälkeen sama nysväri nysvää taas takapuskurissa.


      • Iwaco?
        Hieno lista kirjoitti:

        Listasit hienosti erilaisia virheitä ja rikkomuksia mitä esiintyy liikenteessä mutta nysväreihin ne eivät liity mitenkään.

        Liittyyhän ne "lisää ominaisuuksia" on selvästi itse nysväri ! Sitä lista tukee.....


      • Nysväribongari
        Hieno lista kirjoitti:

        Listasit hienosti erilaisia virheitä ja rikkomuksia mitä esiintyy liikenteessä mutta nysväreihin ne eivät liity mitenkään.

        Noista jokainen sopii nysväriin täydellisesti. Kuten myös se, että se ottaa nokkiinsa, jos sitä moittii netissä.


      • Hieno lista

        Jos listasi nysväreistä olisi totta niin silloin me kaikki olisimme nysväreitä! Jokainen meistä kun syyllistyy listasi temppuihin silloin tällöin.


      • ....
        Näin on kirjoitti:

        Joo, näin minäkin olen ymmärtänyt, että nysväreiksi kutsutaan juuri tuota toisten takapuskurissa roikkuvaa porukkaa. Saattavat maantiellä nysvätä perässä monta kymmentä kilometriä vaikka loistavia ohituspaikkoja olisi useita. Sitten kun lopulta päättävät ohittaa, se tapahtuu jossakin ennen mäkeä olevassa pimeässä kaarteessa keltaviivan alueella...

        Myös moottoritiellä nysväri tykkää nysvätä aivan tappituntumalla edellä ajavan takana vaikka vieressä olisi tyhjä ohituskaista.

        Nopeuden muutokset tuntuvat olevan myrkkyä nysväreille. Kun satasen rajoitus laskee tietyön kohdalla kahdeksankympin ja viidenkympin kautta kolmeenkymppiin, nysväri liimautuu entistä lähemmäs edellä ajavaa. Kun rajoitus tietyön jälkeen nousee takaisin sataseen nysväri jää kauas taakse, mutta viiden kilometrin ajon jälkeen sama nysväri nysvää taas takapuskurissa.

        Ei ei nysväri on se teiden tukko joka taroaa persettä ja ajaa 10-15km alle sallitun.


    • öööö tota

      "Kun joku tekee jotakin hommaa, eikä siitä oikein tahdo tulla mitään, silloin sanotaan "Mitä sä oikein nysväät""
      Meilläpäin on tapana tuossa tilanteessa sanoa, että "mitä sä oikein nyhräät?" Onko se tuttu kenellekään täällä?

    • ....,,,,

      Kyllä minullekin satakuntalaisena tuli ekaksi mieleen tuo "nyhrääminen".

    • en tavannut..

      Hitaat ohitan..

      • Seppo------.....----

        Tuntisin itseni homoksi, jos MINUN perään ajettaisiin. Ajan mieluummin vähän alle nopeusrajoituksen, kuin tulen HOMON töytäisemäksi. Nykyaikana on selvää, että suurin osa kaahareista on liikenteellisesti gay-kansaa. Siihen leikkiin en lähde mukaan.


      • Älä murehdi
        Seppo------.....---- kirjoitti:

        Tuntisin itseni homoksi, jos MINUN perään ajettaisiin. Ajan mieluummin vähän alle nopeusrajoituksen, kuin tulen HOMON töytäisemäksi. Nykyaikana on selvää, että suurin osa kaahareista on liikenteellisesti gay-kansaa. Siihen leikkiin en lähde mukaan.

        Sinulla on näköjään sisäpiirin tietoa ja omakohtaista kokemusta mitä tulee homojen toimista. Älä murehdi, seksuaalinen poikkeavuus ei ole lain mukaan sairaus eikä rikos.


    • Aina väärässä

      Nysväri on jokainen, joka haluaa ajaa hitaammin kuin palstan nopealiikkeiset sankarit. Nysväri on siis väärässä.

    • &%&%&%&%%&%!!!

      Nysväri EI OLE pelkkä hitaasti ajava. Nysväri on itsekäs tohelo joka ajollaan haittaa muita, keskitien keisari, viivyttelijä, "katselija matkailija" jne....

      Sensijaan joku ajaa muita hitaammin oikeassa reunassa, ei viivyttele risteyksissä, hän mahdollistaa helpon ohituksen, ottaa takaa tulijat huomioon, hän ei ole nysväri vaikka ajaakin muita hitaammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe