Näkyvät liivit tms?

jore6

Tuon tuostakin näkyy kanootilla melovia, joila on maastopuku ja vihreä kanootti. On pahuksen vaikea havaita jos on yhtään aallokkoa. Hölläisin kaasu ja kiertaisin kauempaa, mutta joskus ei huomaa kuin kohdalla.

14

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yammu-setä

      Kanooteissa pitäisi olla viiri tangon päässä, kuten pikkulasten polkupyörissä, niin näkyisivät vähän kauemmaksi.

      Äskettäin näin pari kanoottia joilla oli punaiset lavat meloissa, sekin parantaa vähän näkyvyyttä.

    • Urho Jämpti

      Jos ette melojia huomaa, niin huomaamatta jää myös karikot uppotukit sunmuut kulkiat.
      Kohtokee veteen, elekekää niitä lottereita. Pösilöt!

      • Yammu-setä

        Karikot on merkitty karttaan ja pysyvät muutoinkin paikallaan. Uppotukkeja ei ole näkynyt uittojen loppumisen jälkeen. Kanoottien näkyvyyden lisääminen olisi lähinnä melojien oma etu kun heidät havaitsisi kauempaa ja voisi tehdä väistöliikkeen hyvissä ajoin.


    • kuusamof

      Jos ei näe kanootteja, niin mitä väliä?
      Ei ne pahasti kolahda pohjaa vasten eikä riko potkureita.

      Kotimaiset eläimer ei erita punaista tai oransia, joten vaikka olisi lintuja bongaamassa ei tarvitse vihreää kuin ihmisiltä maastoutumisen.

    • piisamof

      Kotimaiset eläimet eritävät punaista, kun tarpeeksi hyvin pistää.

      Viime kädessä jokaisella vesillä liikkujalla on velvollisuus huolehtia siitä, ettei aiheuta toimillaan vaaraa muille vesillä liikkujille. Jos veneestä ei havaitse kanoottia tms. pientä vesikulkuneuvoa, kannattaa todellakin punnita uudelleen oma kykynsä toimia veneen kuljettajana.

      Oman kokemukseni mukaan mejojan, etenkin kajakilla liikkuvan, havaitsee kaukaa melan liikkeen ansiosta. Etenkään auringonpaisteella lavoissa kimmeltävä vesi näkyy pitkän matkan päästä. Viirit ym. viritykset ovat höpö-höpöjuttuja.

    • pelle palliton

      melojilla pitäisi olla vilkkuvalo kypärässä ja torvi joka huutaa jatkuvasti melottaessa ÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUU

    • kuusamox

      Joo hyvä niin, mutta kistä tiedät kuinka monta melojaa et ole nähnyt? Minäkin olen nähnyt kaikki, jotka olen nähnyt, myös ne, jotka olen nähnyt huonosti.

    • moosakux

      Minä olen nähnyt ne kaikki, jotka olen nähnyt, ja niitä joita en ole nähnyt, en ole nähnyt.

      Moottoriveneilijöille pitäisi tunkea txxopxxis pxxxeexxxn, ja siten ne huutaisivat ÖÖÄÄÄÄÖÄÄÄÖÄÄÄÖÖUUUÄÄÄÄ... laitteen pitäisi tietysti toimia synkronissa kaasukahvan kanssa.

      Minulle purjeveneilijänä harmaita hiuksia ovat yleensä aiheuttaneet moottoriveneilijät, eivät melojat. Johtuu luultavasti siitä, että kuka tahansa idiootti voi ajaa helposti moottoriveneellä, mutta purkkarin ja kajakin hallinta vaatii aivan eri tason taitoa ja osaamista.

    • kuusamox

      Niin vaatisi, mutta monet tekevät sitä siitä huolimatta.
      Jos taitamattomat jättäisivät purjehtimisen muille, täällä olisi vain kaksi venettä, toinen Aurajoessa ja toinen Maarianhaminassa.

    • paasamox

      Eikä yhtään moottorivenettä.

    • kuusamox

      Ei ne purjeveneetkään olisi kuin turisteille, Suomen Joutsen ja Pommern

      • kaasupoks

        jos nuo ovat sinun käsityksesi mukaan veneitä, niin suosittelen sinua pysymään maissa.


    • 13v

      Hmmm... ainakin pakko sanoa, että tällä palstalla on aika taiteelisia nimiä!

      Ja tiedän kyllä tuon tunteen, eivät ne näy paljoa. Itse en ole vielä keksinyt ratkaisua tähän ongelmaan muuta kuin se että ei ala venettä ohjailessa touhuamaan mitään muuta kuin sitä mitä pitää. Ja niinhän sen PITÄISI ollakkin!

    • Hyvä idea joo

      Eränkävijät varmaan harrastaa niitä maastovärejä.Kun pk-seudulla liikenne on kuitenkin niin runsasta, ovat huomiovärit minustakin perusteltuja Ainakin pk-seudulta tiedän että kahden ison seuran käyttömaksukalustoon kuuluu kirkasvärisiä liivejä. Joukossa on jokunen vihreä, mutta valtaosa on niitä huomiovärisiä punaisia ja keltaisia. Itsellänikin on omana kirkkaan punaoranssi Kajakit ovat useimmin puna- ja keltakantisia nekin. . Toisaalta, ulpan tai väylän yrityksiä lukuunottamatta, kajakit melovat aika lailla rannan tuntumissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe