Ja sinne sitte kaloja ja oon miettiny näitä;
Yksi taistelukala uros
Pari, kolme piikkisilmää
Ja joku parvi kardinaalitetroja.. Vaik joku 9-10 parvi.
Onko hyvä? Jostai luin että rasborat menevät hyvin taiston kanssa, ja
sitte toisessa paikassa luki että ei todellakaan! Mut sit kummassaki luki et kardinaalitetrat ois hyviä, ettei nypi niitä eviä. Onko totta?
Kiitos jo etukätee :D
Haluaisin alottaa akvaarion 63 l
3
203
Vastaukset 3
- -ipsukka-
Hei! Minun mielestä kannattaisi aloittaa hieman isommalla akvaariolla, 100 l akvaariokin olisi jo parempi kun tuo 63 l. Isompi akvaario on helpompi pitää puhtaana ja isossa akvaariossa vesiarvojen vakaana pitäminen on helpompaa kuin pienessä, sillä mitä vähemmän vettä akvaariossa on, sitä nopeampia ja suurempia vesiarvojen muutokset ovat.
Olethan ottanut selvää akvaarion ns. kypsyttämisestä, eli kaloille sopivan bakteerikannan luomisesta ? Älä missään nimessä hanki kaloja kypsyttämättömään akvaarioon. Täällä lisää tietoa kypsyttämisestä: http://kalavaario.blogspot.fi/2008/03/akvaarion-kalaton-kypsytys.html
Sunnittelemasi kalasto vaikuttaa ihan hyvältä. Taistelukalat ja piikkisilmät viihtyvät samoissa vesiarvoissa. Kardinaalitetrat sopisivat myös hyvin kaikinpuolin taistelukalan ja piikkisilmien kanssa. Jotkin Rasborat voivat hyvinkin sopia taistelukalan kanssa luonteensa puolesta, esim. kiilakyljet. Vesiarvojenkin puolesta ihan ok, taistelukala kylläkin pitää lämpimämmästä vedestä kuin kiilakyljet. Parvi Kardinaalitetroja sen takia parempi vaihtoehto kuin parvi kiilakylkiä. (: - Piikkisilmät
63l on liian pieni piikkisilmille. Muistaakseni suositus näille on 80l :) Ja piikkisilmä on myös parvikala, joten väh. 6 yksilöä pitää olla.
- Kalafani
Meillä 60 l eka akvaario ja hyvin meni, kerran viikossa vedenvaihto ja on meillä siellä piikkisilmiä kolme kpl akvaariokauppias sanoi että hyvä määrä ja on kiilakylkiä jä kardinaalitetrojakin ollut hyvin on mennyt mutta en suosittelisi taistelukalaa sinne akvaarioon kun ei oikein noiden muiden kanssa :S en oo kuulu tosta rasbotajutusta mutta saattaahan se onnistuakin :/ juttele akvaariokauppiaan kanssa että jos ottaisit sen taistelukalan sinne kokeiluun ja jos ei toimi nii palauttaisit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa791877Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341202Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 85723
- 65710
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67637
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 64574
- 35571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36514
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12408- 82408