Vanhan kattolapun vedonpoisto

joku niksi

kyseessä vanha antiikkilamppu joka roikkuu ketjun varassa ja ja kaksinapainen johdin kiemurtelee ketjun lenkkien kautta sokeripalaan. Alkujaankaan lampussa ei ole ollut vedonpoistinta, millaisen tuollaiseen voisi laittaa, siihen ei ole mahdollista laittaa kierteellä olevaa veronpoistinta. Nippusiteitä, johto solmuun vai jotain muuta?

11

2415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamp3
    • Zähkäri

Mikähän ongelma tuossa on, ketjusta roikkumaan, ei se löysä johto mitään vedonpoistoa tarvitse, eikä siitä johdosta muutenkaan tuollaista valaisinta saa ripustaa.

• joku niksi

Se roikkuu tukevassa ketjussa. Olen ymmärtänyt, että noissakin pitää olla vedonpoistaja? Vai eikö tarviikaan?

• lamp3
      • joku niksi

Eikös tuo ole enemmänkin ripustamista varten. Tarkoitan sellaista vedonpoistajaa joka estää sen, että valaisin ei roiku missään tilanteessa liitosten varassa. Normikäytössä valaisin roikkuu ketjun varassa ja on täysin turvallinen, mutta asennettaessa ctai siireleessä on mahdollista, että sitä roikotetaan johdosta ja silloin liitokset ovat vaarassa. Ei siinä koskaan vedonpoistajaa ollut ja en tiedä tarvitseekokaan? Ei se käytössä sellaista tarvitse. Johto on sellainen kaksinapainen normaalin oloinen muovikuorellinen johto.

• joku niksi
        joku niksi kirjoitti:

Eikös tuo ole enemmänkin ripustamista varten. Tarkoitan sellaista vedonpoistajaa joka estää sen, että valaisin ei roiku missään tilanteessa liitosten varassa. Normikäytössä valaisin roikkuu ketjun varassa ja on täysin turvallinen, mutta asennettaessa ctai siireleessä on mahdollista, että sitä roikotetaan johdosta ja silloin liitokset ovat vaarassa. Ei siinä koskaan vedonpoistajaa ollut ja en tiedä tarvitseekokaan? Ei se käytössä sellaista tarvitse. Johto on sellainen kaksinapainen normaalin oloinen muovikuorellinen johto.

Tarkoitan valaisimessa olevien liitosten suojaamista.

• niparinkaveri

Paapa niparit sopiviin paikkoihin.

• yhuoll

Taitaa vedonpoisto toimia noissa sillä tavalla, että johto kiemurtelee kettingin silmukoissa. Jos on puoli metriä kettinkiä ja johto koukkaa jokaisessa ketjun lenkissä niin sehän pitää jo aika hyvin?

• joku niksi

Tutkailin asiaa ja tulin siihen johtopäätökseen, että vanhoissa kattokruunuissa, ennen 50-lukua valmistetuissa, ei ole missään varsinaista vedon poistajaa. Ne roikkuu ketjussa tai putkesta valmistetun varren varassa, valaisimen puolella ei vedonpoistajia ole.

• !?!

no miksi sinun olisi pitänyt sitten saada vedon poistaja?

• joku niksi
        !?! kirjoitti:

no miksi sinun olisi pitänyt sitten saada vedon poistaja?

Halusin selvittää asian kuuluuko siihen sellainen vai. Selvisi muuta kautta, että ei kuulu. Mutta saa siihen sellaisen asentaa jos on mahdollista, yleensä ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe