Onko kellään ollu tämmöstä säkää?

Lincoln De Luxe

Olin isän kanssa vuosi sitten metsällä lammen rannassa tiellä josta lahti lentoon pyy. Pyy jäi n.5m päähän minusta ammuin sitä haulikolla pyy tippu mutta ei kuollu ihmettelin miksi se ei menny ihan möyhyksi. Kotona muutaman päivän päästä nylin sen ja tarkistin mihin sitä oli osunu niin yksi hauli oli menny keskeltä läpi. Hyvin tuli lihat säästettyy.

13

2447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävi

      niin hyvä säkä ettei osunut yhtään haulia lintuun.Lintu kuoli törmättyään puuhun.

      • Sirocco 12/89

        Itse ampuin metson lentoon noin 60m. Metso tippu myttynä alas. Kun tulin metson luo se vain räpytteli vähän siipiä. Kun siiten rupesin nylkemään niin yksi hauli oli vain päässä. Säilypähän lihat! Metson paino 4 kg


    • hannu

      teerimetsällä sain hiivittyä haulikkoetäisyydelle puussa istuvalle ukkoteerelle mutta iskurinpiikki oli mennyt poikki mietin mitä tehdä sitten keksin, rupesin hiljaa kiertämään puuta teeri seurasi katseella ja kuinka ollakkaan naps kaula napsahti kuuluvasti poikki teeri putos puun juureen se oli tuuria jos mikä.

      • Sirocco 12/89

        TUOTA ET USKO ITEKKÄÄN!!!!!!!!!!!!!


      • hannu h
        Sirocco 12/89 kirjoitti:

        TUOTA ET USKO ITEKKÄÄN!!!!!!!!!!!!!

        Se on kuule totta joka sana..Enkä iljennyt kertoa ensin että se putos suoraan jäniksen niskaan ja sekin kuoli varmaan säikähdyksestä, nytpä tuli sekin kerrottua kun rupesit kerran epäilemään.


      • vatanen
        Sirocco 12/89 kirjoitti:

        TUOTA ET USKO ITEKKÄÄN!!!!!!!!!!!!!

        olin menossa pyyjahtiin,150kmh ja pyy lensi mersu
        n valoumpiosta läpi..kävipä hyvä tuuri


    • Kaapo 5v

      Ampusin yhen laukauksen ja kas ensin puusta tippu jotain ja sit "pulu" tuli perästä. Menin kattoo ja olipa tullu suolet ensi ja tipu sitten. Nopeeta suolimista.

      • ipzu

        Olin tuossa kotikonnuilla kerran pyytä viheltelemässä, ja vain about vartin vihelleltyäni pyy tuli haulikonkantamalle maahan ja ampua posautin. Noh, katoin että ei helekutti oo totta, kun pyy perhana lähti vielä lentoon, vaikka matkaa oli ehkä 10m. Noh, ajattelin, että paikataan nyt sitten ja rysäytin linnun alas yläpiipussa olevalla paukulla. Lähdin hakemaan saalista, niin ensimmäiseltä ampumapaikalta löytyi yksi pyy, ja toinen oli ollut ilmeisesti sen vierellä ja olin ampunut sen lentoon. Että sellainen tuuri kävi...


      • ipzu

        Isäpapan kanssa oltiin sorsametällä. Iltalennolla tuli sitten yksi lintu tosi lähelle ja isä ampui sitä. Kertoi, että oli tähdännyt reilusti yli, josko osuisi joku hauli päähän, eikä menis lihat pilalle. Noh, lintu sitten tippui ja se haettiin. Rintalihassa oli sormenmentävä reikä, josta isä kaiveli muovisen haulikupin. (siis sen muoviosan, missä haulit on ja minkä alla on ruuti)


      • Lincoln De Luxe
        ipzu kirjoitti:

        Isäpapan kanssa oltiin sorsametällä. Iltalennolla tuli sitten yksi lintu tosi lähelle ja isä ampui sitä. Kertoi, että oli tähdännyt reilusti yli, josko osuisi joku hauli päähän, eikä menis lihat pilalle. Noh, lintu sitten tippui ja se haettiin. Rintalihassa oli sormenmentävä reikä, josta isä kaiveli muovisen haulikupin. (siis sen muoviosan, missä haulit on ja minkä alla on ruuti)

        Siinä sorsajutussa ei tainnu tulla lihoja säästeltyä. (:


      • SattumaMies
        Lincoln De Luxe kirjoitti:

        Siinä sorsajutussa ei tainnu tulla lihoja säästeltyä. (:

        Viime syksynä pyitä kun olin viheltelemässä, no pyy tuli istahti kuusen näreeseen aika alas, ampua losautin piipussa oli 2.7mm haulit matkaa noin 10m pyy putosi ensi laakista, tämän jälkeen välittömästi huomasin liikettä kuusen alla losautin uudestaan, menin katsomaam niin katos perkele siinä maata jollotti jänis ja pyy vierekkäin.
        Ei muuten kaveritkaan uskonut kun kerroin ja vieläpä näytin valokuvaakin jonka otin näreen alla pötköttävistä metsän eläimistä.


      • tuhti
        SattumaMies kirjoitti:

        Viime syksynä pyitä kun olin viheltelemässä, no pyy tuli istahti kuusen näreeseen aika alas, ampua losautin piipussa oli 2.7mm haulit matkaa noin 10m pyy putosi ensi laakista, tämän jälkeen välittömästi huomasin liikettä kuusen alla losautin uudestaan, menin katsomaam niin katos perkele siinä maata jollotti jänis ja pyy vierekkäin.
        Ei muuten kaveritkaan uskonut kun kerroin ja vieläpä näytin valokuvaakin jonka otin näreen alla pötköttävistä metsän eläimistä.

        Kyllä muuten kannattaa heti ampua kun näkyy liikettä.


    • mettomies

      olin kerran isukin kans kanalintujahdissa ja olimme kävelty autolta jotain 500m niin ukkometto lähti edestä jotain 50 metriä...ammuin sitä ja huomasin et jotenki siihen kävi!!!no se sit lensi siitä viel johonki vajaan 100 metrin päähän puuhun. näin sen koko ajan joten kävelin sitä kohti ja olin puolessa matkassa ja metto lentoon..ammuin sitä 2 krtaa ja metto völlähti maahan!!!hyvän kokoinen se olikin,. suolistin ja vein autoon...otin sit mukaan CZ 22wmr magnum pienoiskiväärin selkään jalähdin kävelemään samaan suuntaan mistä homenokan ammuin...pääsin siitä mettopaikasta sit puol kilsaa eteenpäin isolle mäntykankaalle ja huomasin maassa koppeloita!!...,otin kiväärin selästä ja ammuin yhtä...perkele eihän se kuollu mut kukaan ei läähteny lentoon.isä oli siinä vieressä ja sanoi et yläpuolella pölähti mä sit latasin ja tähtäsin koppeloa jalkoille ni siinä sit lintu putos eikä muut lähteny latasin tähtäsin ja toinen koppelo nurin eikä vieläkään lähteny...kateltiin niitä ja toinen oli poikanen ni mä aattelin sen vielä tujauttaa! ammuin sen ni sit se viimeinen koppelo tajus et jäi yksin ni lähti lentoon. meni kyllä vähän teurastamiseksi mut tuuria oli kyllä tarpeeksi et sattu kohilleen lintuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe