Tuliliskon ruokinnasta..

XzX

Tässä olisi vähän kysymyksiä tuliliskojen ruokinnasta, sain tänään tuliliskon :)

1. Kuinka usein tulilisko pitää ruokkia?
2. Mitä kaikkea sille pitää antaa?
3. Kuinka paljon sille annetaan
ruokkaa kerrallaan?
4. Kuinka paljon tuliliskoille annettava ruoka maksaa?

5

839

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikke

      Näihin kysymyksiin kannattaisi etsiä vastaus ennen kuin liskon hankkii.. ;)

      1. Minä ruokin meidän ukon noin joka toinen/kolmas päivä.

      2. Meillä annetaan jauhomatoja, pakastesurviaista, kastematoja, Tetra ReptoMiniä, sirkkoja, akaattikotiloita jne..

      3. Sillälailla sopivasti. Liskon koostakin tämä riippuu huomattavasti. Meillä on "isommanmallin" lisko, joka tarvitse enemmän sapuskaa kuin pienempi. En oikein osaa tähän vastata muuta kuin sopivasti, liskokohtaisesti.

      4. Mitähän nuo maksaisivat.. Tetra Reptominille en osaa sanoa hintaa, en myöskään surviaisille, kannattaa kysyä paikallisesta eläinkaupasta, koska hinnat vaihtelevat TODELLA hurjasti. Jauhomadot kasvatan kotona ja sirkat sekä akaatit tilaan Saksasta säilykkeinä (muutkin eläimet syövät samoja sapuskoita).

    • Erika

      Oletan nyt että sulla on orientalis..

      1. Itse ruokin omiani noin pari kolme kertaa viikossa.

      2. Surviaisia, pieniä jauhomatoja ym. Itse annan niille yleensä pakaste surviaisia. Muista että kastemadot pitää paloitella pieneksi - niin pieneksi että ne mahtuu kerralla sen suuhun, koska tuliliskot ei "pureskele" ruokaa.

      3. Jos annat pakastesurviaisia, niin aika vähän.. ehkä noin 1cmx1cm kerralla, riippuu miten paksu pala.. Jos ne on sellaisia palasia (erikseen pakattuja jossa yksi pala on n. suklaanpalan kokoinen)nii ehkä yhden neljäsosa palasen kerralla.. Seuraa miten lisko syö ja liihooko se/laihtuuko se - kyllä sä sitten ajan myötä opit tietämään paljonko oma liskosi tarvitsee..

      4. Pakastesurviaiset maksavat noin 3-4 euroa pakkaus. Siitä riittää yhdelle liskolle ruokaa moneksi kuukaudeksi! Voit myös kokeilla Trio-moscqito pakkauksia - kolmea eri toukkaa samassa pakkauksessa (valkoista, mustaa toukkaa sekä punaista surviaisen toukkaa).

      Kysy ihmeessä lisää jos jokin jäi mietityttämään..

      • XzX

      • Zuuls
        XzX kirjoitti:

        no eise ainakaan oo entisellä omistajalla kasvanu yhtään 6cm... sen kuva on täällä...


        http://www.ii2.org/image.php?img=3297525

        ei oo varmaan kovin hyvä mutta silti..

        No joo..Kuva oli epäselvä ja juuri ns. tärkeät tunnistamispiirteet jäi näkemättä, mutta jos pituutta on tuo 6cm ja mitä nyt kuvaa katoin niin kyllä sanoisin sen olevan Cynops Orientalis eli juuri tämä kiinankääpiötulilisko.

        Eli oikein meni veikkauksesi lajista. :)


      • Erika
        Zuuls kirjoitti:

        No joo..Kuva oli epäselvä ja juuri ns. tärkeät tunnistamispiirteet jäi näkemättä, mutta jos pituutta on tuo 6cm ja mitä nyt kuvaa katoin niin kyllä sanoisin sen olevan Cynops Orientalis eli juuri tämä kiinankääpiötulilisko.

        Eli oikein meni veikkauksesi lajista. :)

        Orientalikselta tuo minunkin mielestäni näyttää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe