Patit jalassa?!?! (KUVA)

Oudot luupatit

KUVA JALOISTANI: http://aijaa.com/yjyeK6

Jalassani on tuommoisia outoja luupalloja. Kipeitä eivät ole. Muistaakseni ei ole ollut aina, ainakaan noin isoja/näkyviä. Olen nyt 16-vuotias tyttö, eikä muilla perheenjäsenillä tämmöisiä ole (Heillä vain yksi näkyvä luupatti)
Oiskohan vaan niin, että mulla on luut vaan vähän enemmän näkyvissä kuin monilla muilla, vai mitä?

Suvussa paljon nivelsairauksia: reumaa ja nivelrikkoa.
Oma ranteeni oireilee myös ja oikea jalkaterä on vähän väliä kipeä.. Lääkäreille tms en ole (ainakaan vielä) puhunut.

Osaako joku auttaa/antaa neuvoa? :)

18

4477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkotilako

      Ihmisillä on erillaisia luita. Jos ei koske niin ei ongelmaa??

    • 50µg D-vitamiinia

      "Oiskohan vaan niin, että mulla on luut vaan vähän enemmän näkyvissä kuin monilla muilla, vai mitä?"

      Jep. Kaikilla meillä on luita jaloissa. Hoikilla ne vaan näkyvät.

      Vältä viljaa ja syö kasviksia.

      Pidä huolta riittävän C- ja D-vitamiinin saannista purkista.

      Ehkäisee reumaa ja nivelsairauksia.

    • Lisää ruokaa

      Syö enemmän niin saat lihaa luiden ympärille. Ei näy luut sitten niin selvästi.

      • 50µg D-vitamiinia

        Jos jalkateriin asti haluaa läskiä, niin sitten täytyy olla ylipainoa jo rutkasti. Ja sitähän ei kukaan halua.


    • saman kokenut

      Kihti , kihti muodostaa niin sanottuja luu palloja jotka kasvavat hyvinkin suuriksi möykyiksi mene ihmeessä lääkärissä käymään.

    • Luutartar

      Mulla on samanlaiset jalat eli luut näkyy kaikki. Uskoisin, että olet vain "luujalka" kuten minäkin. Kipeät ovat tosin omatkin jalkaterät.

    • ei vikaa

      Hankkikaa kunnon kengät.

      Kihdissä ei mitään luita kasva jalkateriin.

      Jokaisen jalkaterät ovat yksilölliset.

      • Minä, taas!

        Olen aloitusviestin/kuvan lähettäjä. Kiitos kaikille vastanneille!

        Herätän tämän keskustelun henkiin, koska nykyään molemmat jalkapöytäni ovat olleet kipeitä (3-6 päivää) Oikea jalkapöytä huomattavasti enemmän. Myös pohkeissa kipuilua. Hierominen tuntuu auttavan hetkellisesti, mutta en tiedä, onko se hyväks. En oo satuttanu mihinkään, en liikkunu enempää tai vähempää kuin ennenkään....

        Tänään istuin bussissa 30min ja noustessani vasen jalkani oli puutunut ja ns. Raahautui perässäni. Tunto palasi ehkä 15sek. Päästä vähitellen, mutta se oli hirveän pitkät sekunnit! Pelästyin. Mistä voisi johtua, koska ei ole ennen puutunut, ainakaan noin pahasti!? :o

        Osaako kukaan sanoa tästä mitään?


      • joojoomiäs
        Minä, taas! kirjoitti:

        Olen aloitusviestin/kuvan lähettäjä. Kiitos kaikille vastanneille!

        Herätän tämän keskustelun henkiin, koska nykyään molemmat jalkapöytäni ovat olleet kipeitä (3-6 päivää) Oikea jalkapöytä huomattavasti enemmän. Myös pohkeissa kipuilua. Hierominen tuntuu auttavan hetkellisesti, mutta en tiedä, onko se hyväks. En oo satuttanu mihinkään, en liikkunu enempää tai vähempää kuin ennenkään....

        Tänään istuin bussissa 30min ja noustessani vasen jalkani oli puutunut ja ns. Raahautui perässäni. Tunto palasi ehkä 15sek. Päästä vähitellen, mutta se oli hirveän pitkät sekunnit! Pelästyin. Mistä voisi johtua, koska ei ole ennen puutunut, ainakaan noin pahasti!? :o

        Osaako kukaan sanoa tästä mitään?

        Älä tuudittaudu palstalle kirjoitteleviin. Varaa ehdottomasti lääkäri,vaikka koululääkäri jos mahdollista.Asia on tutkittava ja olet nuori ihminen.tietääkö vanhempasi asiasta?


      • samanlainen kädessä
        Minä, taas! kirjoitti:

        Olen aloitusviestin/kuvan lähettäjä. Kiitos kaikille vastanneille!

        Herätän tämän keskustelun henkiin, koska nykyään molemmat jalkapöytäni ovat olleet kipeitä (3-6 päivää) Oikea jalkapöytä huomattavasti enemmän. Myös pohkeissa kipuilua. Hierominen tuntuu auttavan hetkellisesti, mutta en tiedä, onko se hyväks. En oo satuttanu mihinkään, en liikkunu enempää tai vähempää kuin ennenkään....

        Tänään istuin bussissa 30min ja noustessani vasen jalkani oli puutunut ja ns. Raahautui perässäni. Tunto palasi ehkä 15sek. Päästä vähitellen, mutta se oli hirveän pitkät sekunnit! Pelästyin. Mistä voisi johtua, koska ei ole ennen puutunut, ainakaan noin pahasti!? :o

        Osaako kukaan sanoa tästä mitään?

        Itselläni on ollut sormen varressa jo kauan aikaa moinen pallukka, en uskaltanut mennä lääkäriin syövän pelossa. Lopulta oli vain pakko, kaikki syövän pois sulkevat kuvaukset tehtiin ja olen menossa leikkaukseen, jossa tämä harmittomaksi kasvaimeksi todettu ylimääräinen uloke poistetaan viimein.

        Joten ehdottomasti kannattaa käydä jokainen ylimääräinen pahkura luussa näyttämässä. On erilaisia syöpämahdollisuuksia, sellainen tauti jossa kasvaa harmittomia kasvaimia ympäri kehoa (niitä voi siis olla muuallakin, sitä ei vain itse näe) sekä vain yksittäisiä harmittomia luukasvaimia joka on aiheutunut mahdollisesta luun kolauttamisesta jonnekin joskus, kuten itselläni nyt.


      • Apuapua....
        samanlainen kädessä kirjoitti:

        Itselläni on ollut sormen varressa jo kauan aikaa moinen pallukka, en uskaltanut mennä lääkäriin syövän pelossa. Lopulta oli vain pakko, kaikki syövän pois sulkevat kuvaukset tehtiin ja olen menossa leikkaukseen, jossa tämä harmittomaksi kasvaimeksi todettu ylimääräinen uloke poistetaan viimein.

        Joten ehdottomasti kannattaa käydä jokainen ylimääräinen pahkura luussa näyttämässä. On erilaisia syöpämahdollisuuksia, sellainen tauti jossa kasvaa harmittomia kasvaimia ympäri kehoa (niitä voi siis olla muuallakin, sitä ei vain itse näe) sekä vain yksittäisiä harmittomia luukasvaimia joka on aiheutunut mahdollisesta luun kolauttamisesta jonnekin joskus, kuten itselläni nyt.

        Oliko se pallura sormessa kipeä, oliko se kosketusarka? Mulla on vasemmassa kädessä pikkurillissä nivelen/taitoksen kohtaan pallo, joka ei muuten ole kipeä, mutta jos siihen osuu tai koskee. Kannattaako mennä lääkäriin näyttämään?


    • 50µg D-vitamiinia
      • niinkuin olisi jo

        totta! Jalat saa näyttään tolta jos niitä vääntää ja on vähääkään laiha saatika sitten mustavalkoisien kuvien tuoma kontrasti. Jos jalat olisivat omani niin en lukisi täällä muiden mietteitä vaan menisin lääkäriin saman tien jos kerta kipujakin löytyy. Kipu on kehon merkki viestiä ettei kaikki ole kunnossa!


    • ortooseja ootellessa

      Ja pyytää lääkäriltä lähetteen fysioterapeutille ja sitten menee jalkoihin perehtyneelle fysioterapeutille.

      Näitä on monia kaikissa kaupungeissa.

    • Koulutettu hieroja

      Tai sitten voi varata ajan myös ammattikorkeakoulun käyneeltä jalkaterapeutilta, tämä koulutus kannattanee kuitenkin varmistaa ensin.

      • Koulutettu hieroja

        Jäi kirjoittamatta, että noista kuvista en ainakaan huomannut mitään poikkeavaa. Jos on laiha ihminen, niin luut näkyvät vain paremmin. Jos taas on kipuja, niin ne kannattaa tutkituttaa ja hoitaa pois.


    • Tauno.J.P

      Luusyöpä voi alkaa kehittymään kyseisistä pateista. Nuo vaatii leikkausta ja ne pitäisi hoitaa heti. Jos hoitoa lykkää voi seuraukset olla vakavat. Ajoissa aloitettu sytostaattihoito auttaa tuossa vaiheessa leikkauksen kanssa. Minulla kasvoi samanlaisia patteja ja parannuin täysin, koska kerkisin kuulemma hoitoihin ajoissa. Leviää tosi nopeasti hoitamattomana!

    • Anonyymi

      Mulla on kans saman laiset.. Mä harrastan jääkiekkoa nii lääkäri sanoi että nuo on tullut luistelusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe