mopon ääni hiljasemmaksi. mitä teen

Ääneen kyllästynyt

ostin tossa noin kuukausi sitte käytetyn rieju rrx:n ja olen sillä sen ajan ajellut, mutta ihmiset on alkanu valittamaan mopon äänestä joka on kova ja rätisee pahasti. olen ääneen itsekkin aika kyllästynyt ja haluan siitä eroon. mitä voin asialle tehdä?

6

5695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei suuri homma

      varmaankin pitäis vaihtaa änkkä taikka tutkia että onko siellä sun änkän sisällä ollenkaan villoja, jos ei iin käydä ostamassa lähimmästä moottoripyöräliikkeestä äänenvaimenninvillaa ja laittaa sitä sinne änkkään.

    • pööö12

      ja jos ääntä ja kilinää tulee paisarista läpi nii siihe ei villat auta. mut jos villanvaihdon jälkeen liian kovat äänet vielä, tai et laita uusia villoja, voi tehdä niin että otat änkän irti ja katot sen sisälle valoa vasten. näet reikiä joka puolella. avaa änkkä ja viilaa reikiä isommiksi, ja samalla ne villat kannattaa vaihtaa, nii äänet pienenee ihan helvetisti

      • ei suuri homma

        No itellä on samanmoinen mopedi, tosin mrx mutta samaa kamaa. Ja näissä riejuissa paisari on melko paksua materiaalia jolloin siitä ei pitäis kauheesti ääntä tulla läpi. Toisin kun joku turbokitin tehari jossa paisari on niin ohutta peltiä että siitä kuuluu kaikki läpi :D


    • mr.papi

      Se on aika normaalia, että polttomoottorista kuuluu ääntä. Etenkin 2t moottorit pitää kovempaa ääntä, kuin 4t. Ehkä olisi kannattanut ostaa sähkömopo, jos tuollaiset sivuseikat painaa noin paljon mieltä. Ja sillä mitä muut ihmiset sanoo, ei ole mitään väliä. Jos kuuntelet muiden mielipiteitä, niin ei siitä tule yhtikäs mitään.

    • pakoputki-

      Jos sinulla on pakoputken päässä pilli, niin tee itse äänenvaimennin. Otat n.30mm putken, pituus n200mm. Hitsaat molempiin päihin lätkät. Sen jälkeen otat putken joka käy nykyisen pakoputken pillin päälle mitta n250mm pitkä. Hitsaat toisen pään tukkoon. Poraa putkeen reikiä 5mm terällä 100mm matkalle tukkoon hitsattuun päähän. Poraa suurempaan putkeen päihin yhtäsuuret reiät, kuin on pienemmän putken halkaisija. Työnnä pienempi putki suuremman sisään niin, että se on muutaman sentin ulostuloa sisempänä. hitsaa putket toisiinsa. Tämän äänenvaimentimen kuva löytyi aikoinaan koulukirjasta ja tein itse tämmöisen. Se oli helppo laittaa paikalleen ja ottaa pois, kun tarve vaati.

    • Anonyymi

      Ihan oman kuulosi tähden suosittelen käyttämään korvatulppia jos moposi ääni on voimakas. Moottoripyöräilijätkin käyttävät korvatulppia. Jostain syystä kuitenkaan nuoret eivät mopoillessaan viitsi korvatulppia käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe