Rastaanperkeeleet- vai mitkä lienee siivekkäät - olivat tyhjentäneet minun punaherukkapuskista latvaosat. Sain nöyränä poimia marjat alaoksilta ja pensaan sisältä. Meinasi päästä lähes ylikypsäksi koko punaherukkasato.
Mustaherukat eivät linnuille kelpaa, joten minäkin saan odotella rauhassa vielä päivän tai pari.
Puutarhavatukossani taas rusakot olivat talvella temmeltäneet kuin sponssit klubissa ja jälki oli sen mukaista. Jäi laiskuuttani katiskaverkko asentamatta puskien suojaksi. Nyt vattusato on haavetta vaan, pari hullua marjaa vain. Voi sanoa, että vattujeni kanssa kävi kuin sponssien winkkarivoittojen. Karvaturpainen vemmelsääri korjasi hyödyn.
On tämä maanviljetys onnen kauppaa. Toista se on taimenen kalastus ja eritoten valuuttakauppa.
Tuo vattumaa olisi muutenkin uudistettava. Istutin taimet aika huolettomasti sikinsokin silkkaan savimaahan. Sekin vatukko on sittemmin kävellyt toiseen suuntaan metrin, pari.
Nyt olisi haaveena kunnolla perustettu, viivasuora pensasrivistö. Sen sitten talveksi aitaisin Nato-langalla, hyppymiinoilla ja mitä nuo rusakonperkeleet vaan tarvitsevat.
Pihallani kulkee talviöinä sellaisia vasikankokoisia rusakoita alumiinitikkaat selässä. Muuten ei ole selitettävissä, että omenpuutkin jyrsitään puolentoista metrin korkeudelta.
PELLE yötä päivää päivystää
Valuuttakauppias.
1
144
Vastaukset
- Apu lähellä
Kuulostaa aika erikoiselta tilanteelta. Marjojen viljely ei taida olla ihan sinun juttusi. Oletko tullut ajatelleeksi, että omenapuittesi kimpussa voi olla hirviä? Ne yltäisivät helposti puolentoista metrin korkeuteen ilman tikkaitakin. Sinun kannattaisi asentaa omenapuusi lähelle riistakamera, niin saat asiasta selon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1432679Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3611984- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331584Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772